Wereldkampioenschap 2022

0 ophef en dan met een artikel aankomen dat het aan de kaak stelt... verder is het toch niet heel vreemd dat zaken rondom voetbal meer aandacht krijgen dan schaken.

Ophef als in de hele wereld staat in vuur en vlam, journalisten die onafhankelijk verslag horen te doen die statements afgeven met de band, Kamervragen over afvaardiging naar Qatar vergelijken met een artikel op een website is neem ik aan een geintje?
 
Als ze betaald zouden worden ja...

Als ze niet betaald worden is het inderdaad slavernij. Maar dat heb ik niet meegekregen. Heb alleen gehoord dat de lonen laag zouden zijn en arbeidsomstandigheden naar westerse maatstaven slecht zijn.
 
Als ze niet betaald worden is het inderdaad slavernij. Maar dat heb ik niet meegekregen. Heb alleen gehoord dat de lonen laag zouden zijn en arbeidsomstandigheden naar westerse maatstaven slecht zijn.
Ik heb verhalen gelezen van weduwes in Bangladesh dat ze niet alleen hun man zijn verloren, maar ook precies 0 geld hebben gekregen.
 
Ik heb verhalen gelezen van weduwes in Bangladesh dat ze niet alleen hun man zijn verloren, maar ook precies 0 geld hebben gekregen.

Dat lijkt mij afschuwelijk maar ook dat maakt ze geen slaven. Gaat hier dus even puur om de term slaaf. Vind dat we geen afbreuk moeten doen aan slavernij door dit soort voorbeelden eraan te koppelen.
 

Hear, hear...

gaat om het feit dat het WK in de winter gespeeld word en dat heel onze competitie hier voor moet wijken. Niet erg als ze het op eerlijke manier hadden gekregen maar ze hebben fifa officials omekocht.Ook het feit dat het zero voetbal cultuur heeft. Geen stadions in het begin of grote voetbalclubs japan en zuid korea is anders daar heerst wel een voetbalcultuur daarom dat daar ook een Wk is georganiseerd , dus kan wel degellijk in Azie.

het WK aan rusland geven was ook zeer controversieel en dan was er idd weinig media die er op sprong. Terwijl daar ook homo niet goed behandelt worden en rusland al bezig was met innemen van crimea.


Wk hoort naar een land te gaan dat al een voetbalcultuur heeft en hierdoor voetbal nog meer kan ontwikkellen. Rusland heeft wel een voetbalcultuur met grote europeese clubs en doen vaak mee met het WK kan je van quatar niet zeggen.

Laten we de slavenrij ook niet vergeten dat quatar doet. stadions zijn gebouwd door migranten die daar gelokt zijn en dan niet meer wegkonden gaan. En als ze stierven moesten zelf hun familie de kosten betalen..
 
Als ze niet betaald worden is het inderdaad slavernij. Maar dat heb ik niet meegekregen. Heb alleen gehoord dat de lonen laag zouden zijn en arbeidsomstandigheden naar westerse maatstaven slecht zijn.

ze worden betaald voor een zeer lage loon en ze moeten bovendat nog hun schulden terugbetalen om daar te komen (reiskosten enz...)

Werken in ombarmerllijke omstandigheden en krijgen geen verzekering veiligheid. Hebben ze een ongeluk en sterven ze moet de familie de kosten betalen(ook reiskosten) waardoor familie dus hoge schuld krijgt.

Ook word hun paspooord afgepakt dus ze kunnen niet zo maar terug gaan naar hun land. Dus ja dit is gewoon slavernij dat je ze een klein beetje geld geeft maakt het nog niet goed in welke omstandigheden ze moeten werken. In de zomer in die temperaturen zonder weinig water of huisvestiging nee.. niet ok

deze serie geeft dat goed weer:
 
ze worden betaald voor een zeer lage loon en ze moeten bovendat nog hun schulden terugbetalen om daar te komen (reiskosten enz...)

Werken in ombarmerllijke omstandigheden en krijgen geen verzekering veiligheid. Hebben ze een ongeluk en sterven ze moet de familie de kosten betalen(ook reiskosten) waardoor familie dus hoge schuld krijgt.

Ook word hun paspooord afgepakt dus ze kunnen niet zo maar terug gaan naar hun land. Dus ja dit is gewoon slavernij dat je ze een klein beetje geld geeft maakt het nog niet goed in welke omstandigheden ze moeten werken. In de zomer in die temperaturen zonder weinig water of huisvestiging nee.. niet ok

deze serie geeft dat goed weer:

Zolang mensen maar kunnen slapen wetende dat ze zich hebben uitgesproken tegen Qatar. En wat goed van het westen dat ze een fonds hebben opgericht voor de migranten. Waar blijft de fonds voor de mensen die geen vliegticket konden kopen naar Qatar en achterblijven en moeten creperen van de honger? De realiteit is heel weerbarstig. Zulke banen zijn voor heel veel mensen in de wereld hun enige toevlucht. Als het westen zo'n medelijden heeft met deze mensen. Waarom spannen ze zich niet in voor een beter alternatief? Omdat het westen zelf ook lage lonelanden exploiteert voor goedkope kleding en elektronica.

Wat ik zou hebben gesteund is een campagne tegen arbeidsomstandigheden tegen Qatar met de bijzin: wij moeten ook in de spiegel kijken en een halt toeroepen aan exploitatie door onszelf. Dan had ik geloofwaardig gevonden.
 
Nog een aanvulling: Israël host wk schaken in bezet palestijns gebied en hier is nul ophef over. Waar zijn alle krokodillentranen? Precies. Het gaat niet om mensenrechten. Het gaat erom dat er zich gelegenheid aandient om een Islamitisch land aan te pakken


De Nederlandse schaakbond noemt officieel erkend palestijns gebied door de vn gewoon Israël. En dan verbaasd zijn dat er anti westerse sentimenten ontstaan. Ik kan er al niet tegen terwijl ik een geboren Nederlander ben, laat staan die mensen in het Middenoosten
Niet om het te bagatelliseren, maar ik neem aan dat er geen 6000/7000 mensen gesneuveld zijn voor het WK schaken toch? Of je het in beste gebied moet organiseren is natuurlijk de vraag, maar dit is appels met peren vergelijken. Gaan we straks ook niet meer in Nederland iets organiseren want wij hebben Zwarte Piet...
 
Niet om het te bagatelliseren, maar ik neem aan dat er geen 6000/7000 mensen gesneuveld zijn voor het WK schaken toch? Of je het in beste gebied moet organiseren is natuurlijk de vraag, maar dit is appels met peren vergelijken. Gaan we straks ook niet meer in Nederland iets organiseren want wij hebben Zwarte Piet...

Er is een veelvoud aan Palestijnen vermoord door Israël. Het is het grootste mensenrechtenschandaal van deze eeuw en o.a Nederland steunt Israël door dik en dun. Het is juist tegen deze achtergrond dat de moslimwereld woedend is op het westen dat zij de genocide door Israël op palestijnen toestaan en zelfs financieren met financiële hulp, die vervolgens een Islamitische land terecht wijzen vanwege slechte arbeidsomstandigheden. In ernst totaal niet met elkaar te vergelijken. En dan wordt er doodleuk een wk schaken gehost door Israël in Oost Jeruzalem (palestijns gebied). Je kunt bijna geen dikkere middelvinger opsteken naar de moslimwereld.
 
eventjes terug over voetbal die trainer van japan. Verdient toch ook pluimen op zijn hoet de juiste wissels op het juiste moment waardoor ze de match winnen.
 
Niet om het te bagatelliseren, maar ik neem aan dat er geen 6000/7000 mensen gesneuveld zijn voor het WK schaken toch? Of je het in beste gebied moet organiseren is natuurlijk de vraag, maar dit is appels met peren vergelijken. Gaan we straks ook niet meer in Nederland iets organiseren want wij hebben Zwarte Piet...
Appels met peren vergelijken en dan kom je aan met zwarte piet? Dat is appels met olifanten vergelijken..
 

Wel schrijnend hoor. Mesut wilde een statement maken tegen china die een miljoen Oeigoeren in concentratiekampen stopten. Dat mocht niet van de FIFA (en Duitse bond). Hoeveel verontwaardiging was er toen naar de FIFA? En hoeveel andere aanvoerders steunde Ozil hierin?
 
Ik vind dit wel een interessant sstatement van Duitsland. Eigenlijk veel beter dan zo'n band imho.

694

Bedenk een onderschrift:
"Knoflooksaus van lokale kebabbakker iets te sterk voor die Mannschaft."
 
Terug
Bovenaan Onderaan