Feyenoord

Dan dringt de crux van mijn verhaal dus helemaal niet tot je door, afgaand op je zin: prima verhaal en in de theorie zal het wel zo zijn. Het is juist heel belangrijk om onderscheid te maken tussen religie en de moslim. Ik kan de wereld om mij heen vergiftigen en zeggen dat ik mijn inspiratie haal uit de Islam. Is het dan terecht om te wijzen op de Islam, of zie je die gek voor een gek aan? Afkeer tegen homo's is gewoon heel cultureel bepaald. Ik word deze week 40 jaar en kan mij herinneren van de middelbare school dat er een homo op school zat en iedereen deed daar raar over. Dus het is geen ding van de Islam. Het is blijkbaar een ding van de mens. De gebruikswijzer van de mens wordt continu aangepast aan de tijd door de mens zelf. In mijn jeugd was het blijkbaar not done om homo te zijn. Vandaag is het volledig geaccepteerd. Sociale normen veranderen en dat zal in de toekomst niet anders zijn. Misschien worden mensen die in deze tijd een relatie zijn begonnen met een 18-jarige meid wel gezien als pedo, omdat tegen die tijd je pas op je 23e gezien wordt als volwassene. Als moslims geloven we dat de schepper van de mens de gebruiksaanwijzing heeft geschreven van de mens en is dus ook niet veranderlijk aan de tijd. Wat echter niet is veranderd is de enorme groepsdruk die er heerst jegens minderheden. Toen christenen in de meerderheid waren toen waren atheïsten ketters die op de brandstapel moesten. En tegenwoordig zijn het de gelovigen die volgens sommigen niet mogen deelnemen aan de samenleving omdat zij een andere kijk hebben op seksualiteit.


Je stelt heel veel verschillende dingen in één post. Risico is groot dat we afdwalen als ik overal op in ga. Wat betreft vers over dood aan de ongelovigen voel ik mij wel geroepen om daarop te reageren. Zoals bij alles is context heel erg belangrijk. Mohammed (vzmh) bracht in totaal zijn eerste 13 jaren nadat hij profeet werd door in Mekka. Hij werd door zijn gemeenschap vogelvrij verklaard en op alle mogelijke manieren vernederd, bespuugd, uitgescholden en uiteindelijk zijn ook pogingen tot aanslagen gepleegd op zijn leven. In een tijdperk van 13 jaar dus (!) is Mohammed (vzmh) via openbaringen alleen gemaand tot geduld en verdraagzaamheid. Toen het te heet onder zijn voeten werd en actief op hem gejaagd werd, kreeg hij een openbaring om naar Medina te vluchten, wat ook bekend staat als de hidjra en het begin van de Islamitische jaartelling inluidde. De vers waar jij naar verwijst was op het punt dat er oorlog was uitgebroken met de ongelovige Mekkanen. En in die periode werden openbaringen gedaan over de wijze waarop oorlogsvoering mocht plaatsvinden die nog in veel opzichten humaner is dan het verdrag van Geneve. Staat onder andere in dat vrouwen en kinderen niks mag worden aangedaan. Dat natuur niet mocht worden aangetast door het bijv. te verbranden. En uiteindelijk toen Mohammed de oorlog had gewonnen en met zijn karavaan Mekka introk dachten de Mekkanen dat hij wraak op ze zou nemen voor zoveel jaren onderdrukking, maar toen gebeurde dit:

Prophet Muhammad, peace be upon him, gathered the people of Mecca and asked them, ‘After all the evil things you did, what do you think I should do to you?’ They sought forgiveness, and Prophet Muhammad, peace be upon him, responded with the same phrase as Prophet Joseph said to his brothers, ‘No blame or harm will be upon you today, Allah will forgive you.’ Then Prophet Muhammad, peace be upon him, freed the people of Mecca to go their separate way.

Er wordt een hoop onzin gezegd en geschreven zonder kennis over de Islam. Theoloog en PVV-kamerlid Joram van Klaveren (voormalig spindoctor geert wilders) was bezig met het schrijven van een boek dat moest aantonen dat de Islam een onverdraagzame religie was en in zijn research ontdekte hij dat de Islam juist een bijzonder verdraagzame en liefhebbende religie is wat uiteindelijk leidde tot zijn bekering tot moslim.

Goed, dan jouw punt over dat ik mijn betoog onderuit haal door lhbti gelijk te stellen aan support voor pro alcohol. Hoezo dat? Het is afgezien van wat jij er persoonlijk van vind toch in die zien vergelijkbaar dat het zaken zijn die niet verenigbaar zijn met het geloof? Dan beperk je toch iemand in zijn vrijheid van religie door degene te dwingen actief stelling te nemen tegen een van de principes in zijn religie? Want dat vraag je van hem als je hem dwingt om actief ambassadeur te zijn van de gay community. Ik hoef toch geen ambassadeur te zijn van iets waar ik niet achter sta en tegelijkertijd iemand anders zijn pilsje, varkensfrikadel of homo partner gunnen toch?

Jij stelt dat je er niet voor kiest om homo te zijn. Ik ben het met je eens. En in de Islam wordt ook niets gezegd over homoseksuele gevoelens, want die kan iedereen hebben. Het gaat om een specifieke uiting van dat gevoel, namelijk het hebben van seks met iemand van hetzelfde geslacht. En overigens is het naar mijn weten niet een grotere of kleinere zonde dan dat je buiten het huwelijk seks hebt met een partner van andere geslacht. Even om alles in perspectief te schetsen. En dan kun je natuurlijk zeggen, met iemand van een ander geslacht kun je trouwen en uiteindelijk wel seks hebben. Dat klopt. Maar de Islam zit vol voorschriften over je als als moslim dient te leven die misschien anders zijn dan van de atheïst. Moeten we dan onder het mom van loyaliteit met een gemeenschap alle principes en voorschriften uithollen totdat er geen Islam meer over is maar een moderne, westerse atheïstische wereldbeeld? Nu komen we tot de kern: mag iedereen daadwerkelijk een keuze maken voor wie hij wil zijn of moeten we net als in de middeleeuwen vinden wat de goegemeente vindt? De enige evolutie die heeft plaatsgevonden is dat de fysieke brandstapel is ingeruild voor een virtuele social media brandstapel.

Je stelt het volgende: 'En tegenwoordig zijn het de gelovigen die volgens sommigen niet mogen deelnemen aan de samenleving omdat zij een andere kijk hebben op seksualiteit.'

Dit kun je natuurlijk ook omdraaien. Ik kom toevallig uit een plek waar veel mensen wonen die streng gereformeerd zijn. Als je als kind daar zegt dat je homo bent, wordt je gewoon verketterd. Je bent dan niet meer welkom in de familie. Sterker, een van mijn vrienden heeft zo'n streng christelijke vader, dat ik daar niet welkom zou zijn als ik homo zou zijn. Ik vind dat verschrikkelijk.

En dan was de vraag wat is vedraagzaamheid? Dat is in ieder geval niet je kind op straat zetten omdat hij of zij op hetzelfde geslacht valt.
 
2 jaar geleden was er een onderzoek over de acceptatie van homoseksualiteit bij de autochtone jongeren onder de 25 jaar: meer dan 40% had geen begrip voor de “homo’s” en wilde daar niets mee te maken hebben… Jongens, ga gewoon een keer langs bij een VMBO school en in een achterstandswijk waar voornamelijk blanke mensen wonen en je zult zien dat je hier echt zit te lullen uit je hoogopgeleide en ruimdenkende nek. Echt waar! Dit forum is totaal niet representatief voor de samenleving maar men doet alsof ze allerlei verschillende groepen in de samenleving wel zo goed kennen en ze daarom allerlei conclusies trekken over bijv de moslim jongeren. Ga eens bij de gemiddelde voetbal supporter pleiten voor de regenboog 🌈….
 
2 jaar geleden was er een onderzoek over de acceptatie van homoseksualiteit bij de autochtone jongeren onder de 25 jaar: meer dan 40% had geen begrip voor de “homo’s” en wilde daar niets mee te maken hebben… Jongens, ga gewoon een keer langs bij een VMBO school en in een achterstandswijk waar voornamelijk blanke mensen wonen en je zult zien dat je hier echt zit te lullen uit je hoogopgeleide en ruimdenkende nek. Echt waar! Dit forum is totaal niet representatief voor de samenleving maar men doet alsof ze allerlei verschillende groepen in de samenleving wel zo goed kennen en ze daarom allerlei conclusies trekken over bijv de moslim jongeren. Ga eens bij de gemiddelde voetbal supporter pleiten voor de regenboog 🌈….

Ik begrijp niet zo goed waar je naar refereert. Iedereen spreekt volgens mij op eigen titel?
 
2 jaar geleden was er een onderzoek over de acceptatie van homoseksualiteit bij de autochtone jongeren onder de 25 jaar: meer dan 40% had geen begrip voor de “homo’s” en wilde daar niets mee te maken hebben… Jongens, ga gewoon een keer langs bij een VMBO school en in een achterstandswijk waar voornamelijk blanke mensen wonen en je zult zien dat je hier echt zit te lullen uit je hoogopgeleide en ruimdenkende nek. Echt waar! Dit forum is totaal niet representatief voor de samenleving maar men doet alsof ze allerlei verschillende groepen in de samenleving wel zo goed kennen en ze daarom allerlei conclusies trekken over bijv de moslim jongeren. Ga eens bij de gemiddelde voetbal supporter pleiten voor de regenboog 🌈….

Toch vrij makkelijk om in deze een conclusie te trekken over moslimjongeren? Kokcu geeft aan dat zijn geloof de reden is waarom hij homofoob is (ik gebruik even de juiste bewoording), dan lijkt mij dat een redelijke conclusie om te trekken. Dat er andere groepen in de samenleving zijn die ook homofoob zijn doet daar niets aan af.

EDIT: met de toevoeging dat natuurlijk niet alle moslimjongeren homofoob zijn
 
2 jaar geleden was er een onderzoek over de acceptatie van homoseksualiteit bij de autochtone jongeren onder de 25 jaar: meer dan 40% had geen begrip voor de “homo’s” en wilde daar niets mee te maken hebben… Jongens, ga gewoon een keer langs bij een VMBO school en in een achterstandswijk waar voornamelijk blanke mensen wonen en je zult zien dat je hier echt zit te lullen uit je hoogopgeleide en ruimdenkende nek. Echt waar! Dit forum is totaal niet representatief voor de samenleving maar men doet alsof ze allerlei verschillende groepen in de samenleving wel zo goed kennen en ze daarom allerlei conclusies trekken over bijv de moslim jongeren. Ga eens bij de gemiddelde voetbal supporter pleiten voor de regenboog 🌈….

Op wie reageer je nu eigenlijk? Er is toch niemand die uitsluitend moslims of islam de schuld geeft van homohaat?
 
2 jaar geleden was er een onderzoek over de acceptatie van homoseksualiteit bij de autochtone jongeren onder de 25 jaar: meer dan 40% had geen begrip voor de “homo’s” en wilde daar niets mee te maken hebben… Jongens, ga gewoon een keer langs bij een VMBO school en in een achterstandswijk waar voornamelijk blanke mensen wonen en je zult zien dat je hier echt zit te lullen uit je hoogopgeleide en ruimdenkende nek. Echt waar! Dit forum is totaal niet representatief voor de samenleving maar men doet alsof ze allerlei verschillende groepen in de samenleving wel zo goed kennen en ze daarom allerlei conclusies trekken over bijv de moslim jongeren. Ga eens bij de gemiddelde voetbal supporter pleiten voor de regenboog 🌈….
Precies dit. Lekker wijzen naar religie zodat je het gegeven dat het een maatschappelijk probleem is lekker links kan laten liggen. Jan-Diederik en Anne-Fleur zouden zulks immers nooooit doen.
 
Op wie reageer je nu eigenlijk? Er is toch niemand die uitsluitend moslims of islam de schuld geeft van homohaat?
Volgens mij is er al een hele discussie gaande over het geloof in zijn algemeenheid en in dit geval over die twee aanvoerders met een islamitische achtergrond.. Het gaat mij om de strekking van de discussies hier maar ook in andere topics over dit onderwerp, en niet dat mensen de moslims de schuld geven van de homohaat. Als je de bijdragen goed leest, dan zie je bepaalde strekking en gevoelens hierin terug. Ik vind zelf de actie van Kökcü meer een laffe actie maar dat geheel ter zijde.
 
Precies dit. Lekker wijzen naar religie zodat je het gegeven dat het een maatschappelijk probleem is lekker links kan laten liggen. Jan-Diederik en Anne-Fleur zouden zulks immers nooooit doen.
Er wordt door niemand gewezen naar religie als oorzaak van homohaat. Het wordt besproken dat homofilie in religies nog zo not done zijn. Dat zijn imo twee verschillende dingen
 
Er wordt door niemand gewezen naar religie als oorzaak van homohaat. Het wordt besproken dat homofilie in religies nog zo not done zijn. Dat zijn imo twee verschillende dingen
Mijn reactie was meer gericht op de algemene discussie in NL. Niet zozeer hier. Hoewel ook hier een enkeling uit gemakzucht of totale onwetenheid naar de moslim wijst.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mijn reactie was meer gericht op de algemene discussie in NL. Niet zozeer hier. Hoewel ook hier een enkeling uit gemakzucht of totale onwetenheid naar de moslim wijst.
Dat nu de discussie in NL gericht is op de Islam snap ik nog wel aangezien het kwam uit Kokcu die de band weigerde te dragen vanuit geloofsovertuiging. Maar het feit dat een LHBTQI+ community al geruime tijd flink voet aan de grond weet te krijgen zegt mij dat het grote plaatje over alle homohaat en gender gebeuren gaat. Ik ben echt benieuwd hoe de wereld er mbt LHBTQI uit ziet over pakweg 20-30 jaar wanneer de jeugd van nu volwassen is. Die lijkt heel serieus bezig met het accepteren van alle 'soorten' (bij gebrek aan een beter woord) mens. En dat merk ik niet door mijn omgeving maar door social media, wat vaak toch het afvoerputje is van de samenleving
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Dat nu de discussie in NL gericht is op de Islam snap ik nog wel aangezien het kwam uit Kokcu die de band weigerde te dragen vanuit geloofsovertuiging. Maar het feit dat een LHBTQI+ community al geruime tijd flink voet aan de grond weet te krijgen zegt mij dat het grote plaatje over alle homohaat en gender gebeuren gaat. Ik ben echt benieuwd hoe de wereld er mbt LHBTQI uit ziet over pakweg 20-30 jaar wanneer de jeugd van nu volwassen is. Die lijkt heel serieus bezig met het accepteren van alle 'soorten' (bij gebrek aan een beter woord) mens. En dat merk ik niet door mijn omgeving maar door social media, wat vaak toch het afvoerputje is van de samenleving
Ik help het je hopen, zie helaas ook heel veel andere geluiden. Bijvoorbeeld bij de FvD jeugd.
 
Dat nu de discussie in NL gericht is op de Islam snap ik nog wel aangezien het kwam uit Kokcu die de band weigerde te dragen vanuit geloofsovertuiging. Maar het feit dat een LHBTQI+ community al geruime tijd flink voet aan de grond weet te krijgen zegt mij dat het grote plaatje over alle homohaat en gender gebeuren gaat. Ik ben echt benieuwd hoe de wereld er mbt LHBTQI uit ziet over pakweg 20-30 jaar wanneer de jeugd van nu volwassen is. Die lijkt heel serieus bezig met het accepteren van alle 'soorten' (bij gebrek aan een beter woord) mens. En dat merk ik niet door mijn omgeving maar door social media, wat vaak toch het afvoerputje is van de samenleving
Hoe krijgt de LHBTQI+ community een voet aan de grond? Oprechte vraag, ik weet niet hoe je dit meet/ ziet?

Hou er rekening mee dat de grootste groep mensen zich gewoon niet laat horen. Het is altijd een kleine groep die ergens aandacht voor vraagt en een kleine groep die dit probeert tegen te houden. De grootste groep zit thuis op de bank er iets van te vinden. Die denken bij zichzelf "prima, maar niet in mijn huis/ omgeving". Dat krijg je er maar moeilijk uit. Nu er steeds meer genderstudies komen denk ik dat het sneller gaat.
 
Ik denk dat Kökçü vooral bang is voor de reacties vanuit zijn religieuze kring, dat hij daar heel veel last van gaat krijgen. Als dat zo is dan zou dat het in mijn ogen alleen nog maar zwakker maken om de band niet te dragen.

Kudtreligieuzen. Altijd maar schuilen achter religie. Religie als vrijbrief om alles goed te praten wat krom is.
 
Of gewoon prima, zonder de toevoeging na de komma. Dat is ook nog een scenario. :geek:
Uiteraard. Ik reageerde op de stelling dat het wel goed zat omdat de community voeten aan de grond krijgt.

Ik denk dat het overgrote deel van de mensen in Nederland er positief of neutraal in staat. Een kleiner (maar nog steeds aanzienlijk) deel zal er negatief over denken maar zich er niet tegen verzetten. Een heel klein deel heeft er problemen mee. Ik denk dat het kleine deel dat er problemen mee heeft er altijd zal blijven. De kleine deel dat negatief erover denkt zal hopelijk met wat onderwijs en dan uiteindelijk opvoeding kleiner worden.
 
Dat nu de discussie in NL gericht is op de Islam snap ik nog wel aangezien het kwam uit Kokcu die de band weigerde te dragen vanuit geloofsovertuiging. Maar het feit dat een LHBTQI+ community al geruime tijd flink voet aan de grond weet te krijgen zegt mij dat het grote plaatje over alle homohaat en gender gebeuren gaat. Ik ben echt benieuwd hoe de wereld er mbt LHBTQI uit ziet over pakweg 20-30 jaar wanneer de jeugd van nu volwassen is. Die lijkt heel serieus bezig met het accepteren van alle 'soorten' (bij gebrek aan een beter woord) mens. En dat merk ik niet door mijn omgeving maar door social media, wat vaak toch het afvoerputje is van de samenleving
Wat betreft die eerste zin heb ik zelf weinig hoop. Zie onderstaande straatinterviews. Modern geklede vrouw, blote kuiten, geen hoofddoek, eigen bedrijf. Maar anno 2022 nog steeds van mening dat homos en lesbiennes maar uit het straatbeeld moeten verdwijnen. Het meest hopeloze geloof van allemaal in mijn opinie.

Die reactie van de aanvoerder van Excelsior was ook echt genant laf.

 

Helder, bestemmingsplan vernietigd. Die spelen de komende tig jaren nog in De Kuip. Plannen om via het nieuwe stadion ons financieel voorbij te gaan zijn daarmee ook ver weg. Tijd dat PSV de rug gaat rechten en echt de hielen gaat laten zien aan die club.
 

Helder, bestemmingsplan vernietigd. Die spelen de komende tig jaren nog in De Kuip. Plannen om via het nieuwe stadion ons financieel voorbij te gaan zijn daarmee ook ver weg. Tijd dat PSV de rug gaat rechten en echt de hielen gaat laten zien aan die club.
Trekt Hugo die 3700 woningen af van zijn 900.000 woningen? :unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan