Technisch Manager

Betaald voetbal is ziek.:sick: Doodziek. :braak:
De RVC wil dat de beste spelers verkocht worden. Aan de spelers wordt niets gevraagd.
Bij deze RVC heb je geen technisch directeur of manager nodig.
Gakpo heeft zelf de stekker uit een mogelijke transfer getrokken, omdat hij niet naar de clubs Leeds en/of Southampton wilde gaan.
Het voetbal is ondergeschikt. Het is geen voetbalclub. Het is een handelshuis van mensen. Mensenhandel. :mad:
Ik begrijp dat veel mensen blij zijn dat John de Jong weg moet, maar om deze reden is gewoon belachelijk.
Eens, zeg dan dat de huur van Hoever, de opbrengst voor Doan, het onvoldoende verbeteren van de scouting etc tegenviel. Behouden van Sanga en Gakpo is m.i. prima.
 
Het was al lange tijd mijn wens dat Arnesen weer terug op zijn post zou keren als TD. Alleen had niet zien aankomen als het moment daar is dat JDJ ontslagen wordt, dat ik medelijden voel. Vooral als je kijkt naar de vermeende reden. Het was toch uiteindelijk de beslissing van Gakpo om bij PSV te blijven? En moet voor hem heel zuur voelen. Hij werkte zich uit de naad in de zomer en we moeten gewoon eerlijk zijn: op het eerste oog leek het niet verkeerd. We waren allemaal vol goede moed dat er met de aankopen een gooi kon worden gedaan naar het kampioenschap. En vooral Xavi was natuurlijk een grote stunt en volledig op zijn conto te schrijven. En ook de aankoop van Benitez was vrij spectaculair. Ik heb het met hem te doen.

Overigens moet de RvC zijn contract t/m 2024 afkopen. Het was toch veel slimmer geweest om John toe te voegen aan de scoutingstaf? Dan krijg je tenminste nog wat terug voor je geld. En volgens mij lag daar ook zijn passie. Een tijd terug gaf ie aan moeite te hebben met alle aspecten van TD-schap en zag hij het liefst iemand naast hem.

We zijn al vier jaar geen kampioen en alles moet nu weer opnieuw opgebouwd worden. Dat zal wel een kwestie van de lange adem worden. En Brands gaat ook niet vrijuit. Hij heeft uiteindelijk Ruud over de streep getrokken om te blijven wat achteraf een fout blijkt te zijn.
 
Nog een aanvulling: als Arnesen het wordt ben ik blij met zijn periode bij Feyenoord als TD. Hierdoor verwacht ik dat hij bepaalde zaken sneller voor elkaar weet te krijgen. Wellicht heeft een lijstje met interessante spelers die voor Feyenoord net niet haalbaar waren, maar wel voor PSV. Ook al warme contacten met clubs en zaakwaarnemers zal er voor zorgen dat ie snel 'up and running' is.

ASML mag ook een duitje in de zak doen. Laat ze maar een machine maken waarmee chips kunnen worden gemaakt voor voetbalschoenen. Het wordt tijd dat de wondersloffen van Sjakie daadwerkelijk ontworpen worden. Man, man, man...als ik denk aan de wondersloffen van Sjakie word ik bijna sentimenteel. Wat een geweldige stripverhalen waren dat zeg.
 
Nog een aanvulling: als Arnesen het wordt ben ik blij met zijn periode bij Feyenoord als TD. Hierdoor verwacht ik dat hij bepaalde zaken sneller voor elkaar weet te krijgen. Wellicht heeft een lijstje met interessante spelers die voor Feyenoord net niet haalbaar waren, maar wel voor PSV. Ook al warme contacten met clubs en zaakwaarnemers zal er voor zorgen dat ie snel 'up and running' is.

ASML mag ook een duitje in de zak doen. Laat ze maar een machine maken waarmee chips kunnen worden gemaakt voor voetbalschoenen. Het wordt tijd dat de wondersloffen van Sjakie daadwerkelijk ontworpen worden. Man, man, man...als ik denk aan de wondersloffen van Sjakie word ik bijna sentimenteel. Wat een geweldige stripverhalen waren dat zeg.
Met de huidige financiele malaise denk ik dat PSV straks in dezelfde vijver als Feyenoord zal moeten gaan vissen. PSV heeft nog betrekkelijk dure spelers kunnen halen omdat er flink werd afgedingd op transfersommen, maar ik denk dat wij zo langzamerhand in een zelfde parket komen als Feyenoord: nauwelijks wat kunnen uitgeven als er geen grote verkopen worden gedaan. Feyenoord kon ook geen speler halen tot ze voor grote bedragen hun sterspelers gingen verkopen. Dat is een gok geweest die voor Feyenoord wel nodig was, en voorzichtig goed uit begint te pakken. Meerdere sterspelers verkopen en dan goede vervangers scouten die je voor structureel slechts een relatief klein percentage van de vertrekkende speler diens transfersom oppikt. Het zou mij niet verbazen als we volgende zomer bij PSV een dergelijke make-over krijgen. Gakpo zal in de winter wel gaan. Sangare in de zomer. Er komt dan nog wat geld binnen van Bruma, terwijl o.a. Van Ginkel transfervrij vertrekt. Dan is er geld en dan moet er geïnvesteerd gaan worden.
 
Met de huidige financiele malaise denk ik dat PSV straks in dezelfde vijver als Feyenoord zal moeten gaan vissen. PSV heeft nog betrekkelijk dure spelers kunnen halen omdat er flink werd afgedingd op transfersommen, maar ik denk dat wij zo langzamerhand in een zelfde parket komen als Feyenoord: nauwelijks wat kunnen uitgeven als er geen grote verkopen worden gedaan.
Gakpo en Sangaré vertrekken op zeker aankomende winter, dan wel zomer. Lijkt mij dat er dan een aardig transferpot ontstaat van het bedrag dat overblijft na het dichten van gaten?
 
Nog een andere aanvulling: niks zo opportunistisch als de voetbalwereld. Had je Slot gehad bij PSV die het zooitje ongeregeld aan het voetballen had gekregen, dan kreeg je berichten dat John op de radar staat van grote clubs, want Xavi en Benitez voltreffers. Bij Ajax was er enorm veel gedoe rond aantrekken Ocampos. Had het daar een paar wedstrijden niet gedraaid, dan was de bestuurlijke pleuris uitgebroken.
 
Conclusie was, gok ik, na het mislopen van de CL moesten de miljoenen ergens anders vandaan komen ivm financieel gezond blijven. Ik denk dat de RvC daarom ingrijpt. Ik denk dat we financieel best een groot probleem hebben.
Van de zotte. Als dat geld nodig was, hadden ze veel eerder moeten verkopen en niet op deadlineday.
Wat Arnesen betreft: Hoe staat het met zijn gezondheid? Moeten natuurlijk niet hebben dat hij straks afwezig is op het moment dat je hem het hardst nodig hebt
Tja. Bij Feyenoord weg vanwege de gezondheid en dan bij PSV binnenhalen? Het lijkt wel een speler. Die komen ook nooit fit binnen.
 
Gakpo en Sangaré vertrekken op zeker aankomende winter, dan wel zomer. Lijkt mij dat er dan een aardig transferpot ontstaat van het bedrag dat overblijft na het dichten van gaten?
Ik had mijn reactie nog iets uitgebreid, maar dan komt het dus neer op een Feyenoord-achtige re-organisatie van de selectie. Doorselecteren met het geld van de sterspelers en hopelijk ook de selectie in de breedte versterken, zoals Feyenoord heeft gedaan. Niet alleen maar 1 op 1 vervangen met weer dure spelers.
 
Nog een andere aanvulling: niks zo opportunistisch als de voetbalwereld. Had je Slot gehad bij PSV die het zooitje ongeregeld aan het voetballen had gekregen, dan kreeg je berichten dat John op de radar staat van grote clubs, want Xavi en Benitez voltreffers.
Uiteindelijk is daar de coach wel verantwoordelijk voor en debet aan. Niet dat JdJ nu het veld hoeft te ruimen wat mij betreft. Zeker niet net na een zomerstop. Ook weer een vreselijk moment van communiceren net voor de topper tegen Feyenoord. De komende dagen gaat het niet over de wedstrijd, maar om de bestuurlijke tweestrijd, bah.
 
Dat het een onrustige periode zal worden zal me een worst wezen, ik had het seizoen toch al min of meer opgegeven. Tijd voor iemand met visie.
Tijd voor iemand met een enorme zak geld om het verschil te overbruggen met een rivaal die al vier jaar lang miljoenen en miljoenen meer opstrijkt dan wij.
Een zak geld van pakweg 500 miljoen zou iets kunnen verbeteren aan die situatie.
Als buitenstaander, niet wetend wat er zich binnenskamers allemaal afspeelt bij onze club kan ik wel zeggen dat een zekere Roger Schmidt, ook op dit forum door een aantal verguisd, van buiten kwam en precies aangaf wat er niet deugt qua geld en nog wat andere zaken in dit voetballand met zijn kunstgrasveldjes.

Of misschien is het gewoon tijd om te luisteren wat Penalty zegt. Het profvoetbal is doodziek. Meer mensenhandel dan sport. In welk geval we ons misschien beter terugtrekken uit de ratrace en genoegen nemen met acteren op lager niveau.
Kunnen we als vervanging voortaan kijken naar JongPSV of de vrouwen op de Herdgang en hier en daar een wedstrijdje van de blauw witten aan de Aalsterweg meepikken.
 
Ik had mijn reactie nog iets uitgebreid, maar dan komt het dus neer op een Feyenoord-achtige re-organisatie van de selectie. Doorselecteren met het geld van de sterspelers en hopelijk ook de selectie in de breedte versterken, zoals Feyenoord heeft gedaan. Niet alleen maar 1 op 1 vervangen met weer dure spelers.
Er zijn weinig clubs in de wereld die niet hoeven te verkopen om zelf spelers te kopen. United is daar een voorbeeld van of PSG. Ajax heeft uiteindelijk ook grote klappers gemaakt om te kunnen investeren in de selectie. Dus niets vreemds wat mij betreft. Wat jammer is, is dat door corona begrotingsgat groot is en geteerd moest worden op eigen vermogen waardoor opbrengsten van toekomstige transfers voor een fiks deel daarvoor bestemd zijn. Op wat dat betreft komt het wel goed uit dat je met Gakpo en Sangaré nu twee spelers hebt waar je een klapper mee kunt maken. Kun je ene transfer gebruiken voor financieel gat dichten en de andere om te herinvesteren. Ze moeten nu kappen met investeren in stadion en jeugdcomplex. Het is nu wel goed zo. Eerst denken aan kapitaal op het veld.
Uiteindelijk is daar de coach wel verantwoordelijk voor en debet aan. Niet dat JdJ nu het veld hoeft te ruimen wat mij betreft. Zeker niet net na een zomerstop. Ook weer een vreselijk moment van communiceren net voor de topper tegen Feyenoord. De komende dagen gaat het niet over de wedstrijd, maar om de bestuurlijke tweestrijd, bah.
Het is niet zo dat PSV daar zelf over gecommuniceerd heeft he. Zulke dingen lekken altijd uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan