Algemene transfergeruchten


Weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar we worden gelinkt aan Lee Kang-in. Vervanging voor Götze? Verder geen idee hoe goed deze speler is. Misschien kan Park hem overhalen naar ons te komen als het wat is :)

Ben een keer bij Valencia geweest, toen hij inviel werd hij echt met luid gejuich ontvangen. Waarom, geen idee eigenlijk. Hij zat toen op de bank, en zijn stats zijn niet heel denderend.
 

Weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar we worden gelinkt aan Lee Kang-in. Vervanging voor Götze? Verder geen idee hoe goed deze speler is. Misschien kan Park hem overhalen naar ons te komen als het wat is :)
Was een van de grotere talenten uit de València jeugd. In FM ook altijd een leuk spelertje (maar dat weet je vast wel ;))

Edit: In 2019 ook nog de gouden bal van het U20 WK gewonnen
 
Laatst bewerkt:
We denken er blijkbaar verschillend over. Een signaal? Zal in de eerste plaats Ajax een rotzorg zijn. Maar waar het mij om gaat is dat we in het kader van transfers helemaal niet met Ajax bezig moeten zijn. Dat speelt geen enkele rol. Het gaat om spelers met kwaliteiten die we nodig hebben op bepaalde posities. En dat voor een bepaald bedrag. Dat moeten de enige overwegingen zijn. "Een signaal afgeven" (wat is dat "signaal dan"?), ik geloof er al niet in, is leuk voor de fans. Maar je hebt er niks aan.
Het gaat niet zozeer om een signaal richting Ajax, maar meer dat jouw plan maakt dat spelers kiezen voor PSV. Dat is voor degene die wellicht ook twijfelen over een stap naar PSV iets om mee te nemen in hun overweging.

Dalen Blind vertelde onlangs dat hij in eerste instantie helemaal niet terug naar Ajax wilde. Toen hij toch naar het verhaal ging luisteren, ze graag naar de CL wilde etc, en hoorde met welke spelers ze bezig waren (hij noemde Tadic), werd het toch interessant. Uiteraard speelt het salaris daarin ook mee.

Dat geldt natuurlijk alleen als je de speler ook echt als meerwaarde en verbetering ziet, maar in mijn ogen laat je met het verlengen van Gakpo, Sangare duidelijk zien dat je kwaliteit wil behouden en de CL wil halen. Als dan Wijndal ook kiest voor PSV, kan dat ook weer het zetje zijn waardoor Luuk de Jong denkt: ja, dit is een lekker elftal en daar wil ik bij horen. Of vice versa.

Maar goed, waarschijnlijk zijn we het al niet eens over de meerwaarde van een Wijndal;). Wat mij betreft halen, niet omdat Ajax 'm wil, maar omdat ie veel beter is dan wat we nu hebben.
 
Het gaat niet zozeer om een signaal richting Ajax, maar meer dat jouw plan maakt dat spelers kiezen voor PSV. Dat is voor degene die wellicht ook twijfelen over een stap naar PSV iets om mee te nemen in hun overweging.

Dalen Blind vertelde onlangs dat hij in eerste instantie helemaal niet terug naar Ajax wilde. Toen hij toch naar het verhaal ging luisteren, ze graag naar de CL wilde etc, en hoorde met welke spelers ze bezig waren (hij noemde Tadic), werd het toch interessant. Uiteraard speelt het salaris daarin ook mee.

Dat geldt natuurlijk alleen als je de speler ook echt als meerwaarde en verbetering ziet, maar in mijn ogen laat je met het verlengen van Gakpo, Sangare duidelijk zien dat je kwaliteit wil behouden en de CL wil halen. Als dan Wijndal ook kiest voor PSV, kan dat ook weer het zetje zijn waardoor Luuk de Jong denkt: ja, dit is een lekker elftal en daar wil ik bij horen. Of vice versa.

Maar goed, waarschijnlijk zijn we het al niet eens over de meerwaarde van een Wijndal;). Wat mij betreft halen, niet omdat Ajax 'm wil, maar omdat ie veel beter is dan wat we nu hebben.
Ben het eens met je denkwijze, alleen niet over de speler.
Om op het laatste in te gaan: Vind je wijndal beter dan Mauro?
 
Was een van de grotere talenten uit de València jeugd. In FM ook altijd een leuk spelertje (maar dat weet je vast wel ;))
Op FM is Takefusa Kubo van Mallorca misschien nog wel een groter talent, en die staat door Kang-in Lee niet op zijn geliefde CAM positie. Beide goede techniek en uit Azië. Als ze dan ook nog op jonge leeftijd bij een grote club komen (Valencia en Real Madrid geloof ik) dan is dat het perfecte recept voor een (over)hypte speler. Allebei namelijk bijna geen eindproduct en dat vind ik toch wel jammer. Wil niet zeggen dat het niets kan worden, rendement komt misschien met ervaring.
 
Ben het eens met je denkwijze, alleen niet over de speler.
Om op het laatste in te gaan: Vind je wijndal beter dan Mauro?
Mauro kan ook prima rechtsback toch? Vind Mauro sterk in naar binnenkomen en dat is voor menig verdediging erg verrassend als je steeds maar tegen overlappende backs speelt.

Teze en Mwene op RB allebei matig.
 
Ja, in alles net wat meer. Ik denk ook dat veel buitenlandse topclubs Wijndal op een lijstje hebben staan en Mauro niet.
En tja, Mauro speelt nu erg goed op rechtsback.
Ja, jij en fmnerd hebben gelijk dat Mauro ook uitstekend op RB kan. Misschien wel beter.

Ik vind het tekenend dat AZ eerst een grote mond had dat ze hun spelers niet voor een schijtbedrag naar de top lieten gaan.. Verkochten alleen aan het buitenland blabla. En nu is een van hun topspelers, aanvoerder in het nieuws dat hij maar 10m moet kosten? Vind het vreemd.

Daarnaast is het een speler van AZ. Te vaak klikt het niet tussen spelers van AZ en PSV (de club) dus ik heb liever dat ze op zoek gaan naar een speler uit het buitenland.
 
In de Spaanse LaLiga ja.. Al willen we een spits die er 20 inlegt in een van de 5 topcompetities dan kunnen we beter de grond onder de Herdgang maar verkopen. We hebben toch allemaal gezien wat Luuk kan? Of beoordelen we puur op statistiek? Iets wat Schmidt werd verweten ;)
Hmmm ja, het blijft een eeuwige discussie. Ik vind Luuk een harde werker en een fantastische kopper. Maar inderdaad erg afhankelijk van de aanvoer, want geen echt goede voetballer. Ik zie liever een type dat ook zelf wat kan creëren.
 
Hmmm ja, het blijft een eeuwige discussie. Ik vind Luuk een harde werker en een fantastische kopper. Maar inderdaad erg afhankelijk van de aanvoer, want geen echt goede voetballer. Ik zie liever een type dat ook zelf wat kan creëren.
Een tussenweg: Luuk in de spits en daar achter iemand die kan scoren en creëeren ;) Blijft prettig om een fysiek sterke gast in de spits te hebben wanneer je tegen een team speelt dat zich ingraaft. Vaak is de lucht de enige manier om de spits te bereiken
 
Tsja, ik vind 8 en 12 in 40% van zijn PSV-seizoenen te mager voor een PSV-spits. Welke Luuk de Jong komt er dan? Die van 18/19 of die van 16/17. Daarbij laat je ook de statistieken na PSV achterwege. Daarin scoorde hij helemaal weinig goals.
Maar wel hele belangrijke ( halve en finale Europa Leaque
 

Weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar we worden gelinkt aan Lee Kang-in. Vervanging voor Götze? Verder geen idee hoe goed deze speler is. Misschien kan Park hem overhalen naar ons te komen als het wat is :)
Commercieel een slimme zet. Hem als ster neerzetten, moet psv meer doen met Guti en Doan. In dit soort landen is zoveel geld te halen. Even Park, Lee en guus op Lee afsturen moet toch voldoende zijn?
 

Weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar we worden gelinkt aan Lee Kang-in. Vervanging voor Götze? Verder geen idee hoe goed deze speler is. Misschien kan Park hem overhalen naar ons te komen als het wat is :)

Statistieken zijn erg mager, maar het kan natuurlijk daarbuiten een prima voetballer zijn. Voor dat laatste heb ik hem te weinig aan het werk gezien (uiteraard goede speler op FM :p). Als het waar is vraag ik mij wel af of je daar dan veel geld voor moet neerleggen, en met een marktwaarde van 8m zie ik hem niet voor een appel en ei vertrekken.
 
Tsja, ik vind 8 en 12 in 40% van zijn PSV-seizoenen te mager voor een PSV-spits. Welke Luuk de Jong komt er dan? Die van 18/19 of die van 16/17. Daarbij laat je ook de statistieken na PSV achterwege. Daarin scoorde hij helemaal weinig goals.
Dat is wel het probleem met Luuk, maar verklaarbaar. Luuk creëert zelf niets. Als je spelers dus niet lekker in de wedstrijd of het seizoen zitten kom je Luuk ook niet zo vaak tegen op het scorebord. Als de rest van het team in orde is zie ik hem wel veel scoren, zoals in 17/18.
 
Dat is wel het probleem met Luuk, maar verklaarbaar. Luuk creëert zelf niets. Als je spelers dus niet lekker in de wedstrijd of het seizoen zitten kom je Luuk ook niet zo vaak tegen op het scorebord. Als de rest van het team in orde is zie ik hem wel veel scoren, zoals in 17/18.
Als het niet loopt kun je altijd lange ballen spelen met Luuk. Ideale kapstok waardoor de rest kan bij sluiten. Dat was vaak een beproefde tactiek.
 
Dat is wel het probleem met Luuk, maar verklaarbaar. Luuk creëert zelf niets. Als je spelers dus niet lekker in de wedstrijd of het seizoen zitten kom je Luuk ook niet zo vaak tegen op het scorebord. Als de rest van het team in orde is zie ik hem wel veel scoren, zoals in 17/18.
Op zich kan dat wel kloppen. Maar ik herinner me toch legio gemiste opgelegde kansen.
 
Prachtige speler, geweldige cijfers, goede techniek, schijnt ook een super mentaliteit te hebben. Even Guus laten bellen en we hebben de winnaar beste speler eredivisie 2023 zó in huis. Geweldenaar. Met zulke spelers heb je geen discussies meer nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan