Binnenlandse Politiek

Lobbyclubs moeten verboden worden. Mijn broer doet niets anders dan lobbyen voor bouwbedrijven bij de gemeentes provinciale staten en landelijke overheid. Ze worden heel dik betaald door de bouwbedrijven.
Hierdoor beginnen burgers over het algemeen, hoewel ze zelf een aantal lobbyclubjes hebben, met een 3-0 achterstand. En krijgen ze een keer gelijk dan wordt er een draai aan gegeven waardoor het nog goed uitpakt voor het bedrijfsleven.
 
Lobbyclubs moeten verboden worden. Mijn broer doet niets anders dan lobbyen voor bouwbedrijven bij de gemeentes provinciale staten en landelijke overheid. Ze worden heel dik betaald door de bouwbedrijven.
Oude discussie. Dat was in de jaren 80 met shell het geval. De reden waarom we niet eerder begonnen zijn met het morderniseren van bijvoorbeeld afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen zodat nu alles gehaast moet gebeuren. Overigens had het volk er toen geen problemen mee.. dus het is maar net hoe de wind staat als het om lobby kritiek gaat
 
Ik vind dat lobbyclubs in bijna alle gevallen meer kwaad dan goed doen, als ze ervoor zijn om het bedrijfsleven rijker te maken
Als dit gepaard gaat met betere werknemersomstandigheden hoeft dit niet erg te zijn. Hedgefunds e.d. moeten verboden worden. Die romen al die inkomsten af naar een paar veel te rijke buitenlanders.
 
Als dit gepaard gaat met betere werknemersomstandigheden hoeft dit niet erg te zijn. Hedgefunds e.d. moeten verboden worden. Die romen al die inkomsten af naar een paar veel te rijke buitenlanders.
Dat is wel een heel benepen definitie van een hedgefund. Hedgefunds zijn gewoon fondsen die gebruik maken van ingewikkelde financiele technieken als leverage en derivaten. Dat heeft niets te maken met werkomstandigheden.
Er zijn wel kapitaalfondsen die moeizaam lopende bedrijven opkopen, reorganiseren (lees: helemaal uitkleden) en weer uitspugen. De Hema was daar een mooi voorbeeld van. Maar dat zijn geen hedgefunds.
 
Als dit gepaard gaat met betere werknemersomstandigheden hoeft dit niet erg te zijn. Hedgefunds e.d. moeten verboden worden. Die romen al die inkomsten af naar een paar veel te rijke buitenlanders.

Een lobbyclub doet niets anders dan proberen hun plannen erdoor te drukken voor de bedrijven die ervoor betalen. Dat zal nooit tot beter werkomstandigheden leiden, als dat wel zo is dan heet het een vakbond.
 
Een lobbyclub doet niets anders dan proberen hun plannen erdoor te drukken voor de bedrijven die ervoor betalen. Dat zal nooit tot beter werkomstandigheden leiden, als dat wel zo is dan heet het een vakbond.
Nuja je hebt natuurlijk consumenten lobbyclubjes, belangenclubs zoals Reiziger voor de OV reizigers. Maar die hebben maar een fractie van de invloed van de lobbygroepen vanuit bedrijfsleven.Money, money, money.
 
Nuja je hebt natuurlijk consumenten lobbyclubjes, belangenclubs zoals Reiziger voor de OV reizigers. Maar die hebben maar een fractie van de invloed van de lobbygroepen vanuit bedrijfsleven.Money, money, money.

Daarom ook al in mijn eerdere post die nuance:
Ik vind dat lobbyclubs in bijna alle gevallen meer kwaad dan goed doen, als ze ervoor zijn om het bedrijfsleven rijker te maken
 
Dat is wel een heel benepen definitie van een hedgefund. Hedgefunds zijn gewoon fondsen die gebruik maken van ingewikkelde financiele technieken als leverage en derivaten. Dat heeft niets te maken met werkomstandigheden.
Er zijn wel kapitaalfondsen die moeizaam lopende bedrijven opkopen, reorganiseren (lees: helemaal uitkleden) en weer uitspugen. De Hema was daar een mooi voorbeeld van. Maar dat zijn geen hedgefunds.
Ik bedoelde het laatste.
Een lobbyclub doet niets anders dan proberen hun plannen erdoor te drukken voor de bedrijven die ervoor betalen. Dat zal nooit tot beter werkomstandigheden leiden, als dat wel zo is dan heet het een vakbond.
Er is inderdaad geen directe link, want de lobby geldt vaak voor meer omzet of soepeler regels. Maar dat zou ten goede kunnen komen van het personeel. Als je bedrijf aanzienlijk beter gaat presteren, zou het fijn zijn als het personeel hier ook wat van terug ziet.
 
Bijzonder, V Haga weet zelfs in het toeslagendebat nog te zeiken over de avondklok ttv corona. Wat dat betreft was de bijdrage van FvD nog logischer.
 
Bijzonder, V Haga weet zelfs in het toeslagendebat nog te zeiken over de avondklok ttv corona. Wat dat betreft was de bijdrage van FvD nog logischer.
Ik wordt moe van Van Haga. Die wilde als eerste alle coronaregels schrappen met als oplossing allemaal maar thuis te blijven. Inhoudsloos geleuter..
 
Vandaag was dus bedoelt voor debat of antwoorden m.b.t. het toeslagenschandaal. Betrokken ouders zijn gekomen, maar krijgen de zoveelste schop na van de VVD. In plaats van een debat vindt er een maidenspeech plaats. Geen interrupties mogelijk. Maar wel verbaast dat de bevolking geen vertrouwen heeft in de politiek.
 
Vandaag was dus bedoelt voor debat of antwoorden m.b.t. het toeslagenschandaal. Betrokken ouders zijn gekomen, maar krijgen de zoveelste schop na van de VVD. In plaats van een debat vindt er een maidenspeech plaats. Geen interrupties mogelijk. Maar wel verbaast dat de bevolking geen vertrouwen heeft in de politiek.
Was idd een schandalige actie ja.
 
:FP:


Op zichzelf staand zou ik er niet zo'n moeite mee hebben, los van het feit dat het een oliedomme inschatting zou zijn. Alles bij elkaar opgeteld van de laatste 10 jaar, past het gewoon uitstekend in het patroon van de Rutte-doctrine.

Kan ie alsjeblieft weg. Gewoon weg. Het is tijd.
 
:FP:


Op zichzelf staand zou ik er niet zo'n moeite mee hebben, los van het feit dat het een oliedomme inschatting zou zijn. Alles bij elkaar opgeteld van de laatste 10 jaar, past het gewoon uitstekend in het patroon van de Rutte-doctrine.

Kan ie alsjeblieft weg. Gewoon weg. Het is tijd.
Ik zou het toejuichen inderdaad, al blijft het de vraag wie ervoor terugkomt als premier.
 
Ik heb hier dus wel echt moeite mee. Ik vind dat iedereen in een overheidsfunctie (lees: iedere ambtenaar) te controleren moet zijn en dat ligt ook in de archiefwet vastgelegd. Dit om de overheid transparant te houden. Helemaal de hoogste ambtenaar (Rutte dus) zou het goede voorbeeld moeten geven. Waarom zouden alle andere ambtenaren nu transparant moeten zijn? Ten eerste maakt hij zelf de beslissing welke berichten hij belangrijk vindt of niet. Helemaal met het verleden van de premier wil je hem hier helemaal niet over laten beslissen. Ten tweede gebruikt hij natuurlijk een smoesje om zijn gedrag te verklaren (denk aan zijn vele "geen actieve herinneringen"). Hieruit blijkt dat hij dit heel bewust doet (ik geloof niet in zijn naiviteit, daarvoor is er teveel gebeurd). Feitelijk is dit dus crimineel gedrag.
 
De overheid worstelt sowieso met transparantie en daarvoor is bijvoorbeeld de WOB (Wet Openbaarheid Bestuur, inmiddels de WOO:Wet Open Overheid) in het leven geroepen. Hierdoor kunnen niet-ambtenaren (burgers, journalisten enz) bepaalde vragen stellen en die moet de overheid dan beantwoorden. Het kost de overheid heel veel moeite om de vragen te beantwoorden.

In het verleden heb ik in mijn IT opdrachten te maken gehad met dit soort verzoeken en wat ik zag was dat computersystemen hier helemaal niet op ingericht zijn en worden.

Stel ik ben het er niet mee eens dat mijn aanvraag voor een dakkapel is afgewezen en dien een WOB verzoek in bij de gemeente omdat ik vind dat ik anders behandeld ben dan mijn buurman. Dan zou ik graag alle gegevens en correspondentie van mijn aanvraag willen weten en die van mijn buurman, om te zien waarom er een andere keuze is gemaakt. Zoiets kost een gemeente vaak maanden om dit uit te zoeken, terwijl je wilt dat je met de druk op een knop alle relevante gegevens wilt kunnen uitdraaien. De computersystemen zouden dat als basis moeten hebben, maar dat is heel vaak niet zo. De mindset ontbreekt bij veel overheidsinstanties wat transparantie betreft. Waarom zouden ambtenaren dit belangrijk vinden als de hoogste baas dit al niet vindt?
 
:FP:


Op zichzelf staand zou ik er niet zo'n moeite mee hebben, los van het feit dat het een oliedomme inschatting zou zijn. Alles bij elkaar opgeteld van de laatste 10 jaar, past het gewoon uitstekend in het patroon van de Rutte-doctrine.

Kan ie alsjeblieft weg. Gewoon weg. Het is tijd.
De berichten over mails versturen vanuit prive accounts en blijkbaar ook sms zou ik nou juist heel erg serieus nemen. Niet alleen omdat ze daarmee buiten het gezichtsveld van het parlement vallen. Maar vooral omdat ze daarmee des te makkelijker hackbaar zijn en dus leesbaar door buitenstaanders. Wie beveiligt de prive accounts?
 
Terug
Bovenaan Onderaan