Racisme & Discriminatie

Het is allang duidelijk dat in Oekraïne extreem rechts een groot deel can het systeem en de bevolking achter zich heeft staan. Putin zegt dat maar hij doet het zelf niet veel beter wat dat betreft. Al in 2014 zag ik beelden van de zwarte studenten in Oekraïne die op straat zomaar in elkaar werden geslagen. Het aantal zwarte mensen die daar aan het studeren was, is in de loop der jaren meer dan gehalveerd en nieuwe visumaanvragen werden steeds minder. Ik heb familie die in Oekraïene hebben gestudeerd en die bevestigen het racisme op grote schaal. Overigens is het in Rusland niet veel beter.
Ik las van de week wel dat deze mensen nauwelijks in de politiek (waarmee ik bedoel het parlement) zijn vertegenwoordigd.
 
Uit interesse: kun je hier wat meer over vertellen? Evt wat voorbeelden?

Altijd wel interessant.

1. Beleefdheidsvormen die anders zijn.
2. Het op het idiote af precies op tijd komen.
3. Niet bellen als je toch te laat bent.
4. Gedrag in het verkeer en in winkels. Men laat elkaar geen ruimte.
5. Brood eten met de lunch.
6. Rokers zijn ketters in Nederland.
7. Bezoek aan vrienden of familie mond in Frankrijk vaak uit dat iemand onverwacht blijft eten of je ergens eet wat je niet gepland had.
8. Geloof is privé in Frankrijk
9. Vreemd gaan is veel minder erg in Frankrijk
10. Naastenzorg is in Nederland minder sterk aanwezig.
11. Integratie in Nederland is wel succesvol itt in Frankrijk.
12. Tegenstelling tussen arm en rijk in Nederland is veel minder zichtbaar dan in Frankrijk.
13. Objectief blijven over het verleden in Frankrijk, versus alle oude helden in Nederland zijn nu ketters naar huidige maatstaven.
 
1. Beleefdheidsvormen die anders zijn.
2. Het op het idiote af precies op tijd komen.
3. Niet bellen als je toch te laat bent.
4. Gedrag in het verkeer en in winkels. Men laat elkaar geen ruimte.
5. Brood eten met de lunch.
6. Rokers zijn ketters in Nederland.
7. Bezoek aan vrienden of familie mond in Frankrijk vaak uit dat iemand onverwacht blijft eten of je ergens eet wat je niet gepland had.
8. Geloof is privé in Frankrijk
9. Vreemd gaan is veel minder erg in Frankrijk
10. Naastenzorg is in Nederland minder sterk aanwezig.
11. Integratie in Nederland is wel succesvol itt in Frankrijk.
12. Tegenstelling tussen arm en rijk in Nederland is veel minder zichtbaar dan in Frankrijk.
13. Objectief blijven over het verleden in Frankrijk, versus alle oude helden in Nederland zijn nu ketters naar huidige maatstaven.
Punt 9 is de reden dat je daar bent? 😂
 

Mooi staaltje discriminatie van een festival dat zo goed pretendeert te zijn. :sick:

Dis vanaf heden mogen zwarte mensen geen lang stijl haar meer hebben want dat is voor blanke mensen? En anders gaan ze mijn cultuur toe eigenen? Wat een ongelooflijk sneue bende zijn we met z'n allen aan het worden.
 

Mooi staaltje discriminatie van een festival dat zo goed pretendeert te zijn. :sick:

Dis vanaf heden mogen zwarte mensen geen lang stijl haar meer hebben want dat is voor blanke mensen? En anders gaan ze mijn cultuur toe eigenen? Wat een ongelooflijk sneue bende zijn we met z'n allen aan het worden.
Van die beroepjankers. Kun je geen thee mee gaan drinker want dat is natuurlijk ook culturele toe-eigening. Gewoon lekker weg laten rotten in hun kraakpandjes. (Die natuurlijk er altijd uit moeten zien als een vuilnisbelt, want anders zij. Ze „burgerlijk“) Vermoeiende lui, heb je niets aan.
 
Ja, ik weet dat ik kritiek krijg omdat ik ik dit in het racisme en discriminatie topic plaats. Maar toch maar even een kopje van een Metro nieuwsbericht.

Kinderen die vanwege de toeslagenaffaire (vaak onterecht) uit huis zijn geplaatst, zijn nog niet terug bij hun ouders. Het gaat om zo'n 1115 kinderen.

Laten we ons toch weer even herinneren dat de toeslagenaffaire is begonnen omdat er onterecht een link werd gemaakt tussen afkomst en fraude.


Wat is dat toch? Honderden kinderen worden door de staat onterecht uit huis geplaatst. Zó veel gezinnen totaal geruïneerd. Financieel en emotioneel kapot gemaakt... Als er één kind in Nederland wordt ontvoerd (want wat is dit anders?), dan is het land - terecht, overigens - in rep en roer. Laat staan als de ontvoerder een kleur zou hebben. Kunnen we ons de koppen in De Telegraaf voorstellen, de woede op twitter? En nu blijft het nog steeds zo rustig... Hier en daar wat opwinding van de usual suspects.

Het is werkelijk het grootste schandaal in Nederland in decennia, en ja - de oorsprong ervan is echt racistisch. Institutioneel, dat wil zeggen: uitgevoerd door de staat. Mogelijk gemaakt door een hetze in de Tweede Kamer, en een al te ijverige belastingdienst.
 
Ja, ik weet dat ik kritiek krijg omdat ik ik dit in het racisme en discriminatie topic plaats. Maar toch maar even een kopje van een Metro nieuwsbericht.

Kinderen die vanwege de toeslagenaffaire (vaak onterecht) uit huis zijn geplaatst, zijn nog niet terug bij hun ouders. Het gaat om zo'n 1115 kinderen.

Laten we ons toch weer even herinneren dat de toeslagenaffaire is begonnen omdat er onterecht een link werd gemaakt tussen afkomst en fraude.


Wat is dat toch? Honderden kinderen worden door de staat onterecht uit huis geplaatst. Zó veel gezinnen totaal geruïneerd. Financieel en emotioneel kapot gemaakt... Als er één kind in Nederland wordt ontvoerd (want wat is dit anders?), dan is het land - terecht, overigens - in rep en roer. Laat staan als de ontvoerder een kleur zou hebben. Kunnen we ons de koppen in De Telegraaf voorstellen, de woede op twitter? En nu blijft het nog steeds zo rustig... Hier en daar wat opwinding van de usual suspects.

Het is werkelijk het grootste schandaal in Nederland in decennia, en ja - de oorsprong ervan is echt racistisch. Institutioneel, dat wil zeggen: uitgevoerd door de staat. Mogelijk gemaakt door een hetze in de Tweede Kamer, en een al te ijverige belastingdienst.

Ongelofelijk. En het Kabinet blijft braaf zitten, wast haar handen in relatieve onschuld en belooft beterschap maar doet vervolgens niets noemenswaardigs.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Ja, ik weet dat ik kritiek krijg omdat ik ik dit in het racisme en discriminatie topic plaats. Maar toch maar even een kopje van een Metro nieuwsbericht.

Kinderen die vanwege de toeslagenaffaire (vaak onterecht) uit huis zijn geplaatst, zijn nog niet terug bij hun ouders. Het gaat om zo'n 1115 kinderen.

Laten we ons toch weer even herinneren dat de toeslagenaffaire is begonnen omdat er onterecht een link werd gemaakt tussen afkomst en fraude.


Wat is dat toch? Honderden kinderen worden door de staat onterecht uit huis geplaatst. Zó veel gezinnen totaal geruïneerd. Financieel en emotioneel kapot gemaakt... Als er één kind in Nederland wordt ontvoerd (want wat is dit anders?), dan is het land - terecht, overigens - in rep en roer. Laat staan als de ontvoerder een kleur zou hebben. Kunnen we ons de koppen in De Telegraaf voorstellen, de woede op twitter? En nu blijft het nog steeds zo rustig... Hier en daar wat opwinding van de usual suspects.

Het is werkelijk het grootste schandaal in Nederland in decennia, en ja - de oorsprong ervan is echt racistisch. Institutioneel, dat wil zeggen: uitgevoerd door de staat. Mogelijk gemaakt door een hetze in de Tweede Kamer, en een al te ijverige belastingdienst.

Het duimpje is omdat ik het helemaal met je eens ben, maar het is een absolute schandvlek in de 21e eeuw, voortkomend uit het walgelijk populisme dat sinds 2002 in de politiek terecht is gekomen.
 
Het duimpje is omdat ik het helemaal met je eens ben, maar het is een absolute schandvlek in de 21e eeuw, voortkomend uit het walgelijk populisme dat sinds 2002 in de politiek terecht is gekomen.
Nee, hoor. Pieter Omtzigt viel het kabinet (VVD PvdA) stevig lastig met de "Bulgarenfraude" Waarna er maatregelen werden getroffen die draconische uitwerkingen hadden. Overigens waren die Bulgaren in het huidige zwart-wit paradigma gewoon wit.
 
Nee, hoor. Pieter Omtzigt viel het kabinet (VVD PvdA) stevig lastig met de "Bulgarenfraude" Waarna er maatregelen werden getroffen die draconische uitwerkingen hadden. Overigens waren die Bulgaren in het huidige zwart-wit paradigma gewoon wit.
Ja, maar waarom kon er zo worden gescoord met de Bulgarenfraude? Omdat sinds de opkomst van Fortuyn steeds meer het idee postvatte dat 'we' hier op de 'puinhopen' van Paars multiculti leven, onze staat een bananenrepubliek is, en we ons laten uitkleden door alles wat uit het buitenland komt.

Nu wil ik niet zeggen dat er geen issues spelen in onze multiculturele samenleving - maar het drama dat kon ontstaan in een door en door verwende samenleving, zal me echt altijd bij blijven.
 
Kinderen die vanwege de toeslagenaffaire (vaak onterecht) uit huis zijn geplaatst, zijn nog niet terug bij hun ouders. Het gaat om zo'n 1115 kinderen.

Laten we ons ook de vraag stellen hoeveel kinderen kunnen er uberhaupt nog terug? Misschien is de grote meerderheid ondertussen al dusdanig ver van zijn ouders verwijderd dat het de kindereren nog meer pijn zal doen als ze terug moeten.
 
Laten we ons ook de vraag stellen hoeveel kinderen kunnen er uberhaupt nog terug? Misschien is de grote meerderheid ondertussen al dusdanig ver van zijn ouders verwijderd dat het de kindereren nog meer pijn zal doen als ze terug moeten.
Wat meteen ook aangeeft hoe crimineel dit toch is... Stel je toch eens voor, iedereen hier op dit forum met kinderen, dat je kinderen hebt die onterecht van je zin afgepakt, en nu zo van je vervreemd zouden zijn dat ze niet terug kunnen.

Wat een clusterfuck is dat, zeg...
 
Wat meteen ook aangeeft hoe crimineel dit toch is...

Klopt als een bus, maar de ene vraag van de kinderen moeten terug is te simpel en laten niet het belang van het kind genoeg meewegen.

In alle 1115 gevallen moet het kind op 1 staan en niet de ouders, hoe cru dat ook mag klinken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
FO8JmUsWYAwT23K
 
  • Droevig
Reactions: IPF

Mooi staaltje discriminatie van een festival dat zo goed pretendeert te zijn. :sick:

Dis vanaf heden mogen zwarte mensen geen lang stijl haar meer hebben want dat is voor blanke mensen? En anders gaan ze mijn cultuur toe eigenen? Wat een ongelooflijk sneue bende zijn we met z'n allen aan het worden.
Cultural appropriation is de grootste fucking bullshit ooit.
Ik mag dus tekst en uitleg gaan geven over wat ik draag of hoe ik dans of wat ik verkoop.....vanwege mijn huidskleur??? Gtfo, je staat dan echt op dun ijs.

"Rechtvaardiging" c.q. sausje voor deze cancelculture is de onderdrukking van vele decennia terug. Als ik echt flauw wil gaan doen kan ik dat negeren en witte dingen claimen. Zoals wintersporten. Of sjoelen. Of klassieke muziek. Kun je het je voorstellen? Dat iemand roept "Black people! Stop the violins!". Gegarandeerd problemen zeg ik je.
 
Weer een racistisch gemotiveerde massaslachting - dit keer Buffalo - en wéér hetzelfde kulverhaal als 'motivatie': de 'great replacement' - het idee dat 'de elite' erop uit is om de 'oorspronkelijke' witte bevolking te vervangen. Ook populair bij Baudet en z'n 'homeopathische verdunning'.
Ik vraag me af hoeveel onschuldige doden dit verhaal al heeft gekost - hoeveel gezinnen, kinderen, etc. - na Utoya, Pittsburgh, Christchurch, Poway, El Paso, nu Buffalo... En wanneer we beseffen dat naast het ongetwijfeld nog steeds bloedlinke radicaal islamisme, 'we' ook echt een probleem hebben met witte suprematie. Ook in Europa.
 
Sinds wanneer is het eigenlijk standaard dat men de etniciteit / kleur van de dader noemt?

Aanvulling; bij die schietpartij in de metro in april werd ook meteen aangegeven dat de vermoedelijke dader zwart was.

Waarom is dat van belang?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan