Feyenoord-PSV | Zondag 8 mei | Eindstand: 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het ajax Feyenoord moment is dus weer anders dan dat van gisteren. Ik snap de regels dus ook niet. Er was toch ook iets veranderd mbt hands,? Is er iemand die precies weet wat nu hands is en wat niet?

Nee, dat weten ze zelf ook niet. Net als dat ze ook niet weten wanneer je nou rood moet geven bij natrappen. Zo vaag mogelijk, zodat het iedere week anders kan worden beoordeeld.
 
Jawel, er is een paar keer iets veranderd in de laatste 8 (?) jaar. Maar daarmee is het alleen maar minder duidelijk geworden.
Als ik tijd heb spit ik het regel boek wel door. Blijkbaar weet niemand hoe het zit. Geen aspirant scheidsrechters hier die het boekje kennen?
 
Het ajax Feyenoord moment is dus weer anders dan dat van gisteren. Ik snap de regels dus ook niet. Er was toch ook iets veranderd mbt hands,? Is er iemand die precies weet wat nu hands is en wat niet?

Als je lichaam groter maakt door je handen van je lichaam te spreiden en de bal komt er tegen is dit hands.
handen moeten dus dicht bij lichaam zijn.

Je mag niet meer bv springen en je handen in de lucht zwieren.

Was dus in deze match niet het geval want verdediger van pSV houd ze dicht bij het lichaam
 
Als ik tijd heb spit ik het regel boek wel door. Blijkbaar weet niemand hoe het zit. Geen aspirant scheidsrechters hier die het boekje kennen?
Misschien is het in het boekje wel duidelijk hoor, maar ik baseer het ook vooral op de werkelijkheid. Als het boekje officieel A zegt, maar 90% van de scheidsrechters en van het publiek beoordeelt het als B, dan kun je je afvragen wat de waarde van het boekje is.
 
Als je lichaam groter maakt door je handen van je lichaam te spreiden en de bal komt er tegen is dit hands.
handen moeten dus dicht bij lichaam zijn.

Je mag niet meer bv springen en je handen in de lucht zwieren.

Was dus in deze match niet het geval want verdediger van pSV houd ze dicht bij het lichaam
Er was iets veranderd mbt aangeschoten hands in ieder geval. Maargoed, dan nog is het de taak van Serdar dat uit te leggen.. op deze manier kweek je alleen maar meet onduidelijkheid.
 
Er was iets veranderd mbt aangeschoten hands in ieder geval. Maargoed, dan nog is het de taak van Serdar dat uit te leggen.. op deze manier kweek je alleen maar meet onduidelijkheid.
Als het van dichtbij gebeurd dan word dit niet als hands gezien. en als je een arm als steun arm gebruikt en de bal komt daar op is het ook geen hands (bij bij tacle)
 
Reactie Rik Elfrink na afloop is de juiste: je moet zelf niet in deze situatie komen. 0-2 voor bij rust, Feyenoord dat donderdag nog in Marseille speelde, Ajax dat eerder punten verspeelt. Dan moet je die wedstrijd gewoon binnen slepen. Paar weken geleden de wedstrijd bij Twente. In de CL tegen Leicester. Daar gaat het voor PSV mis. Naar anderen kijken of wijzen heeft geen zin en is wegkijken van de werkelijke oorzaak. Het moet beter bij PSV! Omhoog die lat en ophouden met excuses zoeken! Pas dan zijn we weer trots op onze club.
Tsja. Ik heb toch moeite met de gedachtengang dat je scheidsrechters niet de mogelijkheid moet geven de hoeveelheid behaalde punten te beinvloeden. Dus dan moet je altijd maar een marge van 2 doelpunten behouden zodat de scheids niet creatief kan gaan doen? Ofwel: Ja, de scheids neemt dan wel een onterechte beslissing, maar als PSV meer doelpunten had gemaakt had je gewoon gewonnen. Dat is toch totaal krom? Dan ga je toch voorbij aan het echte probleem?
PSV speelt inderdaad niet een weerzinwekkend seizoen. Wat is de relatie met het feit dat je in minstens 2 wedstrijden gewoon punten misloopt door arbitrale dwalingen?
 
Mvogo overigens realistisch. Spreekt terecht uit dat psv gewoon slecht uit de kleedkamer kwam en het team niet in staat was de controle terug te krijgen.. stipt dus het grote probleem dit seizoen aan. Dit moet er volgend seizoen echt uit..
Mvogo mag overigens van mij best blijven, maakt een steeds betere indruk
 
Nouja, de lange zonnige zomerstop is begonnen. Dat is tenminste iets.
 
Wat mij trouwens opviel is zijn lichaamshouding en gezichtsuitdrukking alsof hij hem zelf niet wou geven maar hij m moest geven omdat de VAR het zei. Alsof hij opdracht kreeg van hogerop.
Lichaamstaal zegt veel.
 
Als het van dichtbij gebeurd dan word dit niet als hands gezien. en als je een arm als steun arm gebruikt en de bal komt daar op is het ook geen hands (bij bij tacle)
Zie al die uitzonderingen maar eens te onthouden. Dat ze daar gewoon eens mee kappen en een duidelijke regel opstellen. Dit is te veel voor interpretatie vatbaar
 
Zie al die uitzonderingen maar eens te onthouden. Dat ze daar gewoon eens mee kappen en een duidelijke regel opstellen. Dit is te veel voor interpretatie vatbaar
Ik volg die regeltjes allemaal niet voor mij is hands als je de al meeneemt met je arm.
Maar jah daarom mag ik niet stijgen van de voetbalbond als ref in belgië :)

Als assistent wel.
 
Toen Feyenoord op de dinsdag Europees speelde en wij op de donderdag wonnen ze 0-4 en konden we Schmidt niet echt de schuld geven want statistieken zeggen dat donderdag spelen slechte resultaten brengt. Dus nee, ik ga niet praten over de scheids, maar eerder over onze Duitser die weer geen topper heeft kunnen winnen! Hoe kan het mogelijk zijn dat ze aanvallender speelden en fitter oogden aan het einde van de wedstrijd??! Iemand weer een ander excuus om Schmidt te verdedigen? Als we 3/4-0 stonden zou geen enkele scheids daar nog iets van kunnen maken.. Ik ben klaar met Schmidt, maar dat was vast duidelijk. Gewoon weer overklast door Slot. Wat een schande! Seizoen 2 onder Schmidt ook mislukt!

Tactiek 1
'Fitter oogden' heeft ook te maken met inbrengen frisse spelers, maar vaker met tactiek die niet klopt.
In dit geval beiden.
Er was een tijd, toen ik op L stond en ook nog 10 jaar later ;), dat PSV bij voorsprong beetje kon inzakken en en dan daar 2 perfecte counters per kwartier mee kon cre-eren. Ik wacht nu nog op de eerste goede counter dit seizoen. En omdat tegenstanders dat ook zien, durven ze vaak al vroeg PSV vast te zetten op eigen helft: counters lukken toch niet.
Voor een gedeelte is Zahavi, Vinicius daar debet aan. Kunnen niet lopen. Zie bijv ook gisteren. Voor het ander gedeelte is dat gebrek aan training. Iedereen blijft kort tikken, liefst bij de zijlijn. Tot Max erin wordt betrokken en het altijd een uitbal voor de tegenstander is (The Max Rule no1). Ik zie dat ook Veerman, Doan, Teze etc. in deze doctrine worden meegetrokken. Bruma staat nooit klaar om een weggepeerde bal op te pikken, Doan blijft tot in den treure kort tikken. Ipv dat je zelf gevaarlijke kansen cre-eerd worden dat vaak kansen tegen PSV.
Ik heb 1 schamele hoop voor volgend seizoen. Dat 1 van de Masters van de Counter (Koolhof, Thoresen, Nilis, Van Nisterooij) dat weer terug brengt in training en uitvoering.

Tactiek 2
Ander aspect wat onderbelicht bleef. Enkele mindere goden dachten na de rust dat het wel op 95% kon. Met name Teze, Guti, Max en Doan. Daardoor kwam Feyenoord in de wedstrijd. En dan krijg je het stadion erachter en geven ze Serdar de opportunity om Feyenoord te helpen. 1+1=2

Troebele discussie
Ik snap niet waarom iedereen het niet afmaken met een 3-0, een goede reden vindt om niet te mogen klagen over een schandalige beslissing. Dat heeft toch niets met elkaar te maken!
83% van de wedstrijden worden met 0 of 1 doelpunt verschil be-eindigd. Dus zijn dit soort beslissingen bijna altijd cruciaal.
  • Dus dat Zahavi mist. Slecht (maar passend bij zijn kwaliteit)
  • Dat Serdar penalty geeft (en pas fluit nadat Feyenoord in zijn gezicht staat te spugen) zonder dat VAR corrigeert. Schandalig
  • Dat Van der Vaart een nieuwe baard heeft. Lelijk (maar past bij zijn achtergrond)
Maar al deze dingen staan los van elkaar: hebben niets met elkaar te maken.
 
Wat mij trouwens opviel is zijn lichaamshouding en gezichtsuitdrukking alsof hij hem zelf niet wou geven maar hij m moest geven omdat de VAR het zei. Alsof hij opdracht kreeg van hogerop.
Lichaamstaal zegt veel.
Gewoon eigenwijs. Serdar doet dat vaker. Overtuigd van zn eigen gelijk
 
Ik vind niet dat we gewoon kampioen waren geworden als de VAR die twee keren geen fouten had gemaakt. Daarvoor zijn we zelf te instabiel, hebben we lang een keeper gehad die ons punten heeft gekost, hebben we te veel blessures gehad, krankzinnig veel zelfs en waren al dat wisselen van spelers nooit echt goed. Nee, ik geloof niet dat dit soort besluiten al die andere zaken kunnen camoufleren. We hebben een instabiele verdediging, keeper ( lange tijd), een slechte spits en een trainer die vrijwel nooit een wedstrijd kan kantelen met zijn wissels. En we hebben de scheidsrechters ook idd niet altijd mee gehad. Maar dat komt voor mij als laatste reden en niet de allereerste. Dat zou te zielig zijn…
Die zelfreflectie moet er ook zijn, zeker intern bij de club mag ik hopen. Punt is dat daar met name bij supporters (en ook media) veel minder ruimte voor zou zijn als we nu bovenaan hadden gestaan, wat met hetzelfde spel en dezelfde keuzes heel goed had gekund. Dus als de arbitrage dit seizoen op beslissende momenten gewoon zijn werk had gedaan. Dan had niemand het meer over verwijtbaar puntverlies in eerdere wedstrijden en het verval gisteren. Dus ietwat opportunistisch is het wel. Denk maar eens terug aan het seizoen 2015-2016, toen we met dramatisch voetbal (met puntverlies thuis tegen oa. Excelsior en Roda) onverwacht nog kampioen werden. Alles was toen ineens hosanna. Hoe anders zou dat zijn geweest als Ajax 'gewoon' had gewonnen van De Graafschap? Het algehele sentiment bij supporters en media (en dus niet specifiek bij jou) wordt bepaald door de resultaten en niet op basis van een grondige analyse, waarin factoren die je niet in de hand hebt een doorslaggevende rol kunnen spelen.
 
Reactie Rik Elfrink na afloop is de juiste: je moet zelf niet in deze situatie komen. 0-2 voor bij rust, Feyenoord dat donderdag nog in Marseille speelde, Ajax dat eerder punten verspeelt. Dan moet je die wedstrijd gewoon binnen slepen. Paar weken geleden de wedstrijd bij Twente. In de CL tegen Leicester. Daar gaat het voor PSV mis. Naar anderen kijken of wijzen heeft geen zin en is wegkijken van de werkelijke oorzaak. Het moet beter bij PSV! Omhoog die lat en ophouden met excuses zoeken! Pas dan zijn we weer trots op onze club.

Ben ik het niet mee eens. Je kunt nu eenmaal in deze situatie komen - vooral in De Kuip.

Er is uiteindelijk maar één reden waarom we hier punten hebben verloren - en dat is een schandalige penalty. Niets anders. Zonder die penalty was het zeker 1-2 gebleven. Zo simpel is het, en zo simpel moet je het houden.
 
Als zelf rafael van der vaart het geen penalty vind dan weet je dat we bestolen zijn. Rasechte ajaxied zegt de waarheid

 
Die zelfreflectie moet er ook zijn, zeker intern bij de club mag ik hopen. Punt is dat daar met name bij supporters (en ook media) veel minder ruimte voor zou zijn als we nu bovenaan hadden gestaan, wat met hetzelfde spel en dezelfde keuzes heel goed had gekund. Dus als de arbitrage dit seizoen op beslissende momenten gewoon zijn werk had gedaan. Dan had niemand het meer over verwijtbaar puntverlies in eerdere wedstrijden..
Al was dat het geval, en hadden we kampioen geworden dan was dat een wonder geweest, ik had namelijk dit psv rustig in de laatste twee potjes ouderwets punten zien laten liggen.

Het is vooral de mislukte Europese campagne. We stonden in de el namelijk op een gegeven moment in de poule fase eerste in de groep. Om maar wat te noemen. Liepen in de Conference League eerst te schutteren tegen een zwak Kopenhagen en zijn niet wakker tegen een Leicester. Het probleem bij psv zit veel dieper dan alleen een niet gegeven pingel. Was het dat alleen maar.. dan waren we zo klaar en konden met vertrouwen naar het nieuwe seizoen omdat het niet aan psv lag, helaas ligt het iets anders
 
Ben ik het niet mee eens. Je kunt nu eenmaal in deze situatie komen - vooral in De Kuip.

Er is uiteindelijk maar één reden waarom we hier punten hebben verloren - en dat is een schandalige penalty. Niets anders. Zonder die penalty was het zeker 1-2 gebleven. Zo simpel is het, en zo simpel moet je het houden.
Inderdaad. Anders had hij een stukje geschreven over een sterke eerste helft en hoe PSV de laatste storm van Feyenoord had doorstaan om zodoende het kampioenschap levendig te houden.

Het slechte spel en de gegeven penalty hebben helemaal niets met elkaar te maken.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan