PSV - Ajax | Zondag 17 april | Finale KNVB Beker | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Jammer genoeg kon ik het gisteren niet zien wegens familiebezoek, maar heb de laatste 20 minuten in de auto op de radio kunnen beleven. Vooraf had ik er weinig hoop in, maar gelukkig zat ik fout.


Wat betekent deze overwinning voor de Europese toernooien voor PSV? Stel dat PSV tweede wordt en op basis daarvan voorrondes voor de Champions League mag spelen. Nu de beker gewonnen is, geeft dat recht op rechtstreekse plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Europe League? En mag PSV dan kiezen? Zou het dan niet verstandiger zijn om rechtstreeks de EL binnen te komen ipv de onzekere voorrondes van de CL proberen te overleven. Ik heb nu niet het idee dat we veel te zoeken hebben in de CL.
 
Jammer genoeg kon ik het gisteren niet zien wegens familiebezoek, maar heb de laatste 20 minuten in de auto op de radio kunnen beleven. Vooraf had ik er weinig hoop in, maar gelukkig zat ik fout.


Wat betekent deze overwinning voor de Europese toernooien voor PSV? Stel dat PSV tweede wordt en op basis daarvan voorrondes voor de Champions League mag spelen. Nu de beker gewonnen is, geeft dat recht op rechtstreekse plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Europe League? En mag PSV dan kiezen? Zou het dan niet verstandiger zijn om rechtstreeks de EL binnen te komen ipv de onzekere voorrondes van de CL proberen te overleven. Ik heb nu niet het idee dat we veel te zoeken hebben in de CL.
Laten we nou eerst eens de transferperiode afwachten voordat we conclusies trekken. Ik heb er met JdJ niet veel vertrouwen in maar wie weet wat er gebeurd.
 
Jammer genoeg kon ik het gisteren niet zien wegens familiebezoek, maar heb de laatste 20 minuten in de auto op de radio kunnen beleven. Vooraf had ik er weinig hoop in, maar gelukkig zat ik fout.


Wat betekent deze overwinning voor de Europese toernooien voor PSV? Stel dat PSV tweede wordt en op basis daarvan voorrondes voor de Champions League mag spelen. Nu de beker gewonnen is, geeft dat recht op rechtstreekse plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Europe League? En mag PSV dan kiezen? Zou het dan niet verstandiger zijn om rechtstreeks de EL binnen te komen ipv de onzekere voorrondes van de CL proberen te overleven. Ik heb nu niet het idee dat we veel te zoeken hebben in de CL.
Altijd voor CL gaan, financieel aantrekkelijk, maar nog veel belangrijker, meer rust na de Europese wedstrijd dan bij EL / ECL op donderdag.
 
Jammer genoeg kon ik het gisteren niet zien wegens familiebezoek, maar heb de laatste 20 minuten in de auto op de radio kunnen beleven. Vooraf had ik er weinig hoop in, maar gelukkig zat ik fout.


Wat betekent deze overwinning voor de Europese toernooien voor PSV? Stel dat PSV tweede wordt en op basis daarvan voorrondes voor de Champions League mag spelen. Nu de beker gewonnen is, geeft dat recht op rechtstreekse plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Europe League? En mag PSV dan kiezen? Zou het dan niet verstandiger zijn om rechtstreeks de EL binnen te komen ipv de onzekere voorrondes van de CL proberen te overleven. Ik heb nu niet het idee dat we veel te zoeken hebben in de CL.
Kiezen? Hahaha. Nee man, we zijn nu geplaatst voor de play-offs el. Niet meer en niet minder
 
Maaar nu day after, kunnen we de negatieve en zorgelijke feiten er bij halen. Veerman kan duidelijk niet mee met de top, Gakpo was gewoon useless de hele match tot de goal, de rol van Gutti om achter de keeper op de lijn te verdedigen werkt ook amper omdat de man er totaal geen feeling voor heeft, hij valt meer om of gooit zich zelf om dan dat die echt ballen staat weg te tikken daar. Nvogo die gewoon onzeker blijft met alles, als men de bal niet tegen hem aan schiet is de kans klein dat hij het pakt. Bruma tja, kip zonder hoofd die een sterke wil heeft maar weinig goeds kan uitvoeren.

De rest was allemaal wel prima/bruikbaar met goede instelling, voor zo ver Q-Qritics
 
bbca37d9138ffbac7555d74ad20d8917.png
 
Wat een dag met mijn oudste van 7.
Om 13.00 opstappen in Overijssel om vervolgens om 16.45 bij het stadion te komen. Tja wat doe je dan? Naar het Fanplein waar je dan in de rij voor munten, in de rij voor eten en in de rij om überhaupt achter het hek te komen.

Gezien de tijd buiten maar zo'n zak mayo met wat friet naar binnen gewerkt en een blikje fris. Uiteindelijk niks van het Fanplein mee gekregen en samen maar direct in het stadion gegaan. Daar natuurlijk al aardig vol.
Had al twijfel qua vak i.v.m. staan (lukt mij wel) maar mijn zoon niet en dragen schouders etc geen optie. Uiteindelijk op de onderste ring maar bovenaan gaan staan waar we het toch nog aardig konden zien en die ongesteldheid shirtjes aan de overkant nagenoeg niet zagen 😁

Wedstrijd was geweldig. De glunder bij mijn zoon na een afgekeurde goal van Ajax. Kostbaar alsook de twinkeling bij de doelpunten.
Een prachtig feest.

Helaas duurde het vrij lang voordat de bussen vertrokken en hij was helemaal kapot ook gezien zijn slechte nacht vooraf (nachtmerrie vanwege kapotte steden, bedankt Poetin 😒).
Dus die lag op mijn schoot te slapen soms weer wakker te schrikken van gezang/geschreeuw in de bus.
Uiteindelijk 23.30 bij de auto en 00.30 thuis in Friesland.

Het was een prachtige maar ook een slopende dag.

Trots op PSV!
Herinneringen maken. Het mooiste wat er is. Voor zowel jou als je oudste. Die dag vergeet 'ie nooit meer.
 
Nu heb ik deze bekerfinale dit keer niet mee kunnen maken in de Kuip, maar de edities van 2011 en 2012 was ik er wel bij. Wat mij toen al opviel was de behoorlijke hoeveelheid "water??" over de grond in de toiletten... Dus ik kan mij er wel iets bij voorstellen... dat klagen dan.
 
Heb de wedstrijd nog effe teruggekeken. Moet zeggen dat we wel erg goed wegkomen hoor bij die afgekeurde 0-2.. Maar dat mag ook wel eens een keer, dat 't net de verkeerde kant op valt voor Ajax
De bal komt na het buitenspel door een toevalligheid (via een PSV’er) bij Klaassen terecht. Daarna nog naar Mazraoui. Ik vind de buitenspelgoal van Zahavi veel meer buitenspel dan de afgekeurde 2-0.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan