RKC Waalwijk - PSV | Zondag 19 december | Eindstand: 1-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Prima resultaat en eindelijk weer veel doelpunten en winnen met een marge.

Opvallend: Vertessen scoort doelpunten waarbij hij niet parasiteert op zijn snelheid in een counter. Had nooit gedacht dat Vertessen ook op dit vlak belangrijk zou kunnen zijn voor PSV. Vorige week ook al. Dat geeft de burger moed.

Maar ik merk ook hier op het forum, dat er over een platte kar nog niet wordt gesproken. Dat zou enkele jaren terug wel het geval zijn. Dan werd er zelfs over winterbanden gesproken.

Dat vind ik heel frappant, maar zeker begrijpelijk.

Leuk hoor, dat we nummer 1 staan. Maar het vertrouwen is broos onder de supporters....

Dat het vertrouwen broos is, is niet meer dan logisch. Vorig seizoen stonden we ook 1e in de winterstop en we weten hoe dat afliep. Dit PSV heeft duidelijke zwakke plekken en we moeten ons ook realiseren dat het met puntenverlies van de concurrentie niet tegen heeft gezeten tot dusver. Desondanks is blijdschap om de huidige positie prima op zijn plaats, maar dat we het nog niet over een kampioenschap hebben is gewoon realistisch zijn. Als we Ajax verslaan in januari en 4 punten los zouden komen, dan wordt het wat mij betreft serieus.
 
Dat het vertrouwen broos is, is niet meer dan logisch. Vorig seizoen stonden we ook 1e in de winterstop en we weten hoe dat afliep. Dit PSV heeft duidelijke zwakke plekken en we moeten ons ook realiseren dat het met puntenverlies van de concurrentie niet tegen heeft gezeten tot dusver. Desondanks is blijdschap om de huidige positie prima op zijn plaats, maar dat we het nog niet over een kampioenschap hebben is gewoon realistisch zijn. Als we Ajax verslaan in januari en 4 punten los zouden komen, dan wordt het wat mij betreft serieus.
De eerste 5 potten na de winter break treffen we Ajax, Vitesse en AZ. Ik zou toch maar even gaan shoppen in de winter. CL voetbal betaalt het wel terug.
 
Dat het vertrouwen broos is, is niet meer dan logisch. Vorig seizoen stonden we ook 1e in de winterstop en we weten hoe dat afliep. Dit PSV heeft duidelijke zwakke plekken en we moeten ons ook realiseren dat het met puntenverlies van de concurrentie niet tegen heeft gezeten tot dusver. Desondanks is blijdschap om de huidige positie prima op zijn plaats, maar dat we het nog niet over een kampioenschap hebben is gewoon realistisch zijn. Als we Ajax verslaan in januari en 4 punten los zouden komen, dan wordt het wat mij betreft serieus.
Vorig seizoen stonden we twee punten achter op Ajax in de winterstop.
 
Vorig seizoen stonden we twee punten achter op Ajax in de winterstop.
+ Toen hadden we nog geen enkele toppers gehad. Niet dat ze dit jaar goed gingen maar ze zitten er wel bij verwerkt.
Scheelt toch weer iets.

Eens dat het vertrouwen nog niet terug gewonnen is (laat ze tegen Go ahead eerst maar winnen en met een kleine voorsprong de winterstop in gaan). Maar geheel slecht hebben we het zeker niet gedaan. PSV heeft denk ik het langste programma gehad en de meeste blessures gehad. Waarbij toch met name Madueke en Gakpo veel hebben moeten missen. Die gewoon bepalende spelers zijn. Dan is de huidige stand best prima. Hopelijk is de winterstop genoeg voor PSV om zich wat te herstellen.
 
+ Toen hadden we nog geen enkele toppers gehad. Niet dat ze dit jaar goed gingen maar ze zitten er wel bij verwerkt.
Scheelt toch weer iets.

Eens dat het vertrouwen nog niet terug gewonnen is (laat ze tegen Go ahead eerst maar winnen en met een kleine voorsprong de winterstop in gaan). Maar geheel slecht hebben we het zeker niet gedaan. PSV heeft denk ik het langste programma gehad en de meeste blessures gehad. Waarbij toch met name Madueke en Gakpo veel hebben moeten missen. Die gewoon bepalende spelers zijn. Dan is de huidige stand best prima. Hopelijk is de winterstop genoeg voor PSV om zich wat te herstellen.
PSV heeft het tegen de kleintjes qua resultaat naar behoren gedaan. De 2 toppers waren om te huilen, zo slecht. Als we die de volgende keer gewoon winnen, geef ik ons wel een kans. Ga er maar vanuit dat onze Amsterdamse vrienden in de winter ook even gaan shoppen.
 
Dat zijn de ergste verliespotten. Die je aan ziet komen, dat er geen fuck aan gedaan wordt en het daadwerkelijk uitkomt. PSV in de Kuip is echt traumatisch. Ajax thuis valt eens in de zoveel tijd wel eens goed.
Die wedstrijd tegen Feyenoord is wel zonder publiek dat scheelt toch wel een hoop hoor
 
Hoop toch dat onze jongens, ook zonder Sangare, met een andere mentaliteit het veld ingaan tegen het zwaar overschatte, vaak povere Ajax dan jij hier nu ten toon spreidt. ;)
U volgt PSV nog niet zo lang? :p

Grapje natuurlijk, t archief mag dicht blijven :)
 
Eerder treiterde uit het doel. Vond zelf Kralj minstens net zo goed of slecht als Waterreus. Waterreus was echt geen topper.
https://www.transfermarkt.com/psv-eindhoven/torhueterchronik/verein/383/wettbewerb_id//plus/1

Waterreus ook 2maal in de top 3 van psv keepers met de meeste tegendoelpunten. Maar, met tot nu toe een tegengoal per 60min en slechts 2x de nul houden, verwacht ik dat Drommel als hij eerste keus blijft die negatieve records gaat verbreken.
 
https://www.transfermarkt.com/psv-eindhoven/torhueterchronik/verein/383/wettbewerb_id//plus/1

Waterreus ook 2maal in de top 3 van psv keepers met de meeste tegendoelpunten. Maar, met tot nu toe een tegengoal per 60min en slechts 2x de nul houden, verwacht ik dat Drommel als hij eerste keus blijft die negatieve records gaat verbreken.
Ook Waterreus was een keeper die pas op zijn 18-19e keeper was geworden. Hij deed daarvoor iets met twee wielen en een zadel. Ook bij hem wisselden de spectaculaire reddingen zich af met de meest knullige goals. Drommel heeft gewoon geen getrainde armen en vermogen om die in te zetten als keeper. Hij kan alleen met zijn voeten keepen. Elke schot is daarom ook een hele grote kans tegen PSV.
 
Prima resultaat en eindelijk weer veel doelpunten en winnen met een marge.

Opvallend: Vertessen scoort doelpunten waarbij hij niet parasiteert op zijn snelheid in een counter. Had nooit gedacht dat Vertessen ook op dit vlak belangrijk zou kunnen zijn voor PSV. Vorige week ook al. Dat geeft de burger moed.

Maar ik merk ook hier op het forum, dat er over een platte kar nog niet wordt gesproken. Dat zou enkele jaren terug wel het geval zijn. Dan werd er zelfs over winterbanden gesproken.

Dat vind ik heel frappant, maar zeker begrijpelijk.

Leuk hoor, dat we nummer 1 staan. Maar het vertrouwen is broos onder de supporters....
Dat vertrouwen is inderdaad broos. Gezien de laatste jaren verwacht ik nul punten uit twee wedstrijden tegen de directe concurrenten.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan