RKC Waalwijk - PSV | Zondag 19 december | Eindstand: 1-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Maar wanneer is de competitie beter dan? Als de top 3 de rest helemaal aan gort speelt? Dan klagen we ook over gebrek aan weerstand.
Als er meer wedstrijden op hoog niveau gespeeld worden. Als je vandaag Feyenoord - Ajax ziet van welk belabberd niveau dat is. Dat zou een "topper" moeten zijn. Er zijn nauwelijks wedstrijden in de eredivisie van hoog niveau. Het voetbal in de eredivisie is van een zeer bedenkelijk niveau.
 
Het is niet voor niets dat clubs als Cambuur en NEC en Go Ahead Eagles zo hoog staan.
Ze komen uit de 1e divisie naar de Eredivisie en maken het `de clubs in de eredivisie zeer moeilijk. Je zou verwachten dat ze zouden strijden tegen degradatie maar ze staan op de 8e, 10e en 11e plaats.
Het niveau in de Eredivisie is helemaal niet gestegen. Het is gedaald tot een zeer bedenkelijk niveau.
Misschien heb je gelijk.
De strakke organisatie van GAE heeft me ook wel verrast, op een positieve manier.
 
Het is bijna niet te geloven, maar PSV heeft in de voorgaande 10 seizoenen slechts
3 x meer punten gehaald in de eerste 17 wedstrijden dan dit seizoen.

2020-2021 17-37

2019-2020 17-31

2018-2019 17-48

2017-2018 17-43

2016-2017 17-34

2015-2016 17-38

2014-2015 17-43

2013-2014 17-23

2012-2013 17-37

2011-2012 17-37

Dit zegt heel veel over de Eredivisie. Het niveau is bijzonder laag.
Dat PSV met dit povere spel nog zoveel punten kan halen. :maniac:
Wie was die trainer met die 48 punten? Dat moet toch wel een toptrainer geweest zijn?!

:maniac:
 
Vertessen (of was t Vini) staat gewoon duidelijk buitenspel op het moment dat de bal gespeeld wordt, zie ff niet waarom mensen dit een vreemde beslissing vinden?
Als het via een tegenstander geldt wordt buitenspel opgeheven.
Dat was hier het geval.
 
Oke dus dit is de regel:
'Een speler die zich in buitenspelpositie bevindt en die de bal ontvangt van een tegenstander die de bal bewust speelt, inclusief opzettelijk hands, wordt niet beschouwd als een speler die voordeel trekt, tenzij het een bewuste redding door een tegenstander was.'

Als dus de tegenstander de bal bewust speelt is het geen buitenspel. Maar als de tegenstander de bal niet bewust speelt is het wel buitenspel. Kennelijk vond de VAR dat de speler van RKC hem niet bewust speelde.
Oke, nu snap ik er niets meer van. Wanneer gaat de tegenstander ooit een bal bewust spelen naar iemand die buitenspel staat en dan mooi kan scoren? Dus in de praktijk is via tegenstander altijd buitenspel in dat geval. Zo wordt het echt niet toegepast tegenwoordig.

Zie dat hier nog veel meer discussie over is geweest, maar echt snappen doe ik het nog niet maar ik zal eerst de andere posts doorwerken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben tevreden over de wedstrijd. Eindelijk een keer duidelijk en ruim op tijd gewonnen. Vond het interview van Mwene wel mooi. PSV had gewoon meer moeten scoren en dat is dan ook de kritiek vandaag. Maar liever dit zeggen bij een 1 - 4 dan bij een 1 - 2.

Meest positieve vond ik toch wel dat de oorspronkelijke breedte spelers zich erg goed aan het ontwikkelen zijn. Vertessen speelde als een echte aanvaller. Niet per se altijd de beste beslissing maar staat aan het einde wel met 2 goals + assist achter zijn naam. Verder vond ik Guti en Mauro ook prima spelen. Beide spelers maken goede en nuttige stappen. Guti had zelfs weer een succesvol passing percentage van 91% (alleen Götze en Ramalho hadden meer van de spelers die 90 min speelde). Zeker niet allemaal spannende passes maar het toont wel aan dat hij zorgt voor wat stabiliteit op het middenveld. Net zoals Mauro daarvoor zorgt op de linkerkant. Iets wat PSV momenteel goed kan gebruiken.

Verder vond ik Götze ook erg sterk. Hij is enorm belangrijk voor het aanvallende spel van PSV. Het vertaald zich (nog) niet in beslissende assists en goals maar zijn bijdrage gisteren was wel enorm belangrijk.
 
Prima resultaat en eindelijk weer veel doelpunten en winnen met een marge.

Opvallend: Vertessen scoort doelpunten waarbij hij niet parasiteert op zijn snelheid in een counter. Had nooit gedacht dat Vertessen ook op dit vlak belangrijk zou kunnen zijn voor PSV. Vorige week ook al. Dat geeft de burger moed.

Maar ik merk ook hier op het forum, dat er over een platte kar nog niet wordt gesproken. Dat zou enkele jaren terug wel het geval zijn. Dan werd er zelfs over winterbanden gesproken.

Dat vind ik heel frappant, maar zeker begrijpelijk.

Leuk hoor, dat we nummer 1 staan. Maar het vertrouwen is broos onder de supporters....
 
Oke, nu snap ik er niets meer van. Wanneer gaat de tegenstander ooit een bal bewust spelen naar iemand die buitenspel staat en dan mooi kan scoren? Dus in de praktijk is via tegenstander altijd buitenspel in dat geval. Zo wordt het echt niet toegepast tegenwoordig.

Zie dat hier nog veel meer discussie over is geweest, maar echt snappen doe ik het nog niet maar ik zal eerst de andere posts doorwerken.
Dat gebeurt ook alleen maar met een blunder. Een verdediger die de bal naar achteren tikt maar zijn teamgenoot niet bereikt, maar een buitenspelstaande tegenstander. Het kan toch niet zo zijn dat je als aanvaller meters buitenspel kunt blijven staan en mee kan spelen, als je medespelers elke pass maar via een tegenstander geven. Gisteren probeerde de tegenstander het schot/de pass van Mwene te blokkeren. Dat kan toch geen buitenspel opheffen? Naar mijn mening terecht afgekeurd.
 
Het is bijna niet te geloven, maar PSV heeft in de voorgaande 10 seizoenen slechts
3 x meer punten gehaald in de eerste 17 wedstrijden dan dit seizoen.

2020-2021 17-37

2019-2020 17-31

2018-2019 17-48

2017-2018 17-43

2016-2017 17-34

2015-2016 17-38

2014-2015 17-43

2013-2014 17-23

2012-2013 17-37

2011-2012 17-37

Dit zegt heel veel over de Eredivisie. Het niveau is bijzonder laag.
Dat PSV met dit povere spel nog zoveel punten kan halen. :maniac:
Al die clubs, op een paar subtoppers na, spelen zo verdedigend tegen PSV (en ook Ajax) dat ze toch meestal wel verliezen. Ze voetballen alleen om het verlies te beperken. Dat is de eredivisie.
 
In Belgie is een promovendus lijstaanvoerder, 6 punten los. En ook in Duitsland en Engeland doen promovendi het met regelmaat prima. We doen vaak alsof dat soort dingen alleen hier gebeuren. Dat valt dus wel mee.
Ik kan me zelfs een geval herinneren dat Kaiserlautern promoveerde en meteen kampioen werd. Zulke dingen gebeuren inderdaad overal wel.
 
Prima resultaat en eindelijk weer veel doelpunten en winnen met een marge.

Opvallend: Vertessen scoort doelpunten waarbij hij niet parasiteert op zijn snelheid in een counter. Had nooit gedacht dat Vertessen ook op dit vlak belangrijk zou kunnen zijn voor PSV. Vorige week ook al. Dat geeft de burger moed.

Maar ik merk ook hier op het forum, dat er over een platte kar nog niet wordt gesproken. Dat zou enkele jaren terug wel het geval zijn. Dan werd er zelfs over winterbanden gesproken.

Dat vind ik heel frappant, maar zeker begrijpelijk.

Leuk hoor, dat we nummer 1 staan. Maar het vertrouwen is broos onder de supporters....
En dat is terecht dat het vertrouwen broos is. Op de belangrijke momenten geven ze niet thuis en ze krijgen nog veel te veel goals tegen.
 
En dat is terecht dat het vertrouwen broos is. Op de belangrijke momenten geven ze niet thuis en ze krijgen nog veel te veel goals tegen.
Helemaal eens hoor. Ik begrijp het ook.

Maar ook in de seizoenen van Cocu was het niet per definitie altijd goed. Maar er was wat meer bravoure onder de supporters.
Dat is er door al die teleurstellingen van de afgelopen seizoenen helemaal uitgeslagen....
 
we hebben veel vrienden boven want van onze trainer moeten we het niet hebben. Gakpo in de spits zetten en bruma blijven opstelllen Getuigt van onkunde pur sang.

Prima overwinning dankzij Vertessen,Mwene en Gakpo. Vinicius,Max,Drommel en Bruma lieten weer4 eens zien ongeschikt te zijn.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan