PSV - FC Twente | Zaterdag 30 oktober | Eindstand: 5-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Romero ziet er wel heel scherp en fit uit. Hopelijk pakt hij zijn kans.

Mooiste is dat we met slecht voetbal 2 punten achterstaan en wij hebben fey aja en az al gehad. Kan alleen maar beter worden :)
Vooral ook gretig. Hij was echt aan het jagen op die goal. Als die fit blijft kan die nog wel eens heel leuk worden voor ons
 
PSV 19 goals tegen
GAE 19 goals tegen
PEC 20 goals tegen
Cambuur 25 goals tegen

Top 4 met meeste tegen goals en de nummer 2 staat erbij. Dit moet toch wel een wake up call zijn dat er een andere keeper/verdediging moet komen. 19 is echt te veel.
 
Het oogt voor mij nog steeds teveel als los zand. Ja, aanvallend wordt er wel wat gecreëerd, maar vandaag gaan ze er dan in. Te vaak is dat niet het geval en je krijgt alsnog weer twee goals tegen.
Ja eens gisteren was positieve wedstrijd maar dit wil nog niet zeggen dat de problemen opgelost zijn. Ergens baal ik van Monaco uit want die kun je verliezen. Terwijl nu zou het zo lekker zijn om een keertje 3x achter elkaar te winnen. Maar goed winnen we van Monaco kan dat een boost geven.
Ik ben blij met de overwinning en het feit dat er weer eens 5 goals zijn gemaakt, maar er moet nu toch wel weer een keer een serie worden neergezet. Ook vandaag toch ook weer teveel spelers die nog altijd in een vormdip verkeren. Nou komt er een redelijk behapbare serie aan, met alleen de Europese wedstrijden als echte toppers. Ook vorig seizoen werd er wel eens uitgehaald, om vervolgens weer knullig punten te laten liggen. Helaas treffen we voorlopig geen Feyenoord of Ajax, waardoor nog steeds bij mij het idee bestaat dat we momenteel een faux-topclub zijn die zijn positie vergaard door de kleintjes op te rollen, maar het in de toppers laat afweten.
Ja helemaal mee eens. Dit is pas echt iets om positief te zijn als dit de begin is van een winst reeks en niet indencitieel iets.

Wel heel fijn dat het 5 2 werd en geen lullig 3 2.
 
PSV 19 goals tegen
GAE 19 goals tegen
PEC 20 goals tegen
Cambuur 25 goals tegen

Top 4 met meeste tegen goals en de nummer 2 staat erbij. Dit moet toch wel een wake up call zijn dat er een andere keeper/verdediging moet komen. 19 is echt te veel.
Wat zou je qua verdediging anders doen? Of doel je op transfermarkt?
 
Wat zou je qua verdediging anders doen? Of doel je op transfermarkt?
Sowieso transfermarkt, maar vind het erg lastig. Obispo zou ik het zonde vinden om eruit te halen. Ramalho heeft nu eigenlijk helemaal geen back up, ja Teze maar die wordt echt nooit meer CV gezet. Dus ook nu speelt Ramalho vrij slecht maar kan je hem niet echt wisselen. Een goede constante CV die niet onderdoet voor Ramalho zodat daar weer beetje por achter komt.
 
Teze mag van mij wel even blijven staan. Ook hij is nog niet de back die PSV moet hebben, maar vind hem wel echt meer hebben dan Mwene. Die laatste vind ik een werkbij a la Mauro.

———Drommel———
Teze—Ramalho—Boscagli—Max
—Propper—Sangare—Ginkel—-
—————-Götze——————
——-Vertessen—Vinicius———
 
Teze mag van mij wel even blijven staan. Ook hij is nog niet de back die PSV moet hebben, maar vind hem wel echt meer hebben dan Mwene. Die laatste vind ik een werkbij a la Mauro.

———Drommel———
Teze—Ramalho—Boscagli—Max
—Propper—Sangare—Ginkel—-
—————-Götze——————
——-Vertessen—Vinicius———
Prima opstelling zo. Wel voorkeur voor Obispo achter in. Hij maakt af een toe een foutje, maar je moet als PSV nu investeren in die jongen (die echt niet minder is als Boscagli).
 
PSV 19 goals tegen
GAE 19 goals tegen
PEC 20 goals tegen
Cambuur 25 goals tegen

Top 4 met meeste tegen goals en de nummer 2 staat erbij. Dit moet toch wel een wake up call zijn dat er een andere keeper/verdediging moet komen. 19 is echt te veel.
Ja, je zou inderdaad denken dat dat een wake up call zou moeten zijn voor onze TD.

Maar, PSV en de verdediging en keepers zijn al sinds het vertrek van Gomes en Alex een slechte combinatie.
 
Niets van de wedstrijd gezien. Maar 5-2 winnen is dikke prima. En met het gelijkspel van Ajax sta je nog maar 2 puntjes achter. Daarmee is nog alles mogelijk en absoluut geen verloren seizoen zoals velen hier al zeiden.

Come on PSV!
Dan moet er een wonder gebeuren in de winterstop wij dikke aanwinsten e bij Ajax herrie en blessures in de tent.
 
Het was best vermakelijk vanavond, en ik heb mooie goals gezien. Als er volgend jaar nog investeringsbudget over is dan toch maar 2 centrale verdedigers halen. Wat er nu staat is echt niet Okay.
Vertessen wordt overigens een goeie.
Beter fatsoenlijke Backs haken en Vertessen geweldig met zijn snelheid en drive gaat hij ver komen. Binnenkort een rode duivel.
 
Heeft denk ik ook te maken met het tijdstip. 16:30 is gewoon een flut tijd
Hoezo? Wedstrijdje kijken, uit het stadion een hapje eten in het centrum? Wat is dan wel een goede tijd?
Nee, een soort verkapt 4-4-2 meestal
Oneens. PSV speelt gewoon met 2 buitenspelers en een spits (Madueke, Gakpo en Zahavi) en een middenveld met de punt naar voren (Götze).
Een 6,5 is niet goed he, minimaal een 7 en dan hebben we het pas over “goed”. Maar ja, we zijn in Nederland dus.. :maniac:
Ik heb altijd geleerd dat een 8 pas goed is. Een 7 is ruim voldoende. Overigens gaat de jeugd helemaal voor het minimale. Die hangen de vlag al uit bij een 5,5.

In de kranten scoren spelers daarentegen vaak rond de 6 vreemd genoeg. Ongeacht welke club. Daar is echt geen touw aan vast te knopen.
 
Hoezo? Wedstrijdje kijken, uit het stadion een hapje eten in het centrum? Wat is dan wel een goede tijd?

Oneens. PSV speelt gewoon met 2 buitenspelers en een spits (Madueke, Gakpo en Zahavi) en een middenveld met de punt naar voren (Götze).
we spelen normaal gesproken echt een 4-2-2-2 systeem.. vorig seizoen al..
 
Het wordt ook een beetje een self-fulfilling prophecy. Net als onder Van Bommel, waar op een gegeven moment ook bijna elk schot van de tegenstander een goal was, hoe slecht die tegenstander ook was. Team begint zenuwachtig aan de wedstrijd, tegenstander weet dit en klapt erop, tegenstander scoort waarschijnlijk snel en zakt dan in. En dan kun je weer 60+ minuten kijken naar PSV die probeert er doorheen te komen en kansen mist. Uiteindelijk wordt het dan nog een gelijkspel... of niet. Een ruime overwinning zit er hoe dan ook niet in, of het moet toevallig zoals tegen PEC nog op het einde tot stand komen als de tegenstander uitgeblust is.

:)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan