Willem II - PSV | Zaterdag 25 september | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
1 troost, Ajax gaat ook zeker nog punten laten liggen want kwalitatief is het nou ook weer niet denderend allemaal. Het zit gewoon net wat beter in elkaar dan PSV en dat heeft mede te maken door een strak uniform beleid en een goede tactische trainer. Al denk ik dat een aardappel met een maatpak ongeveer dezelfde uitstraling heeft als Ten Hag.

Het seizoen is nog zo lang en we staan nu al 4 punten achter, maar ik heb gekkere dingen zien gebeuren. Als PSV die dip nu heeft en hopelijk weer snel hieruit komt, hebben ze deze dip al vroeg gehad. Ajax gaat deze dip ongetwijfeld ook nog krijgen maar de kunst is hoe snel ben je weer uit die dip. En dat is wat er bij PSV zo structureel misgaat elk seizoen. Die neerwaartse spiraal houdt veel te lang aan. En dat is weer organisatorisch te reflecteren. Als dit seizoen weer niets aan resultaten behaald gaat worden, dan mag alles van mij op de schop. Beginnend met JdJ, amateur.
Ajax gaat zeker punten verspelen. Ajax heeft t tegen PSV altijd lastig en rond de maand December verliezen we steevast 6-8 punten. Maar zie PSV zelf ook niet foutloos worden.

Zie trouwens veel reacties op mijn post met Zum kotsen emote. Ik snap dat de realiteit niet leuk is maar zeg toch niets raars of provocerends?
 
PSV blaft, denkt de wedstrijd onder controle te hebben, maar bijt niet. Dan is het vaak wachten tot de tegenstander voelt dat er wat te halen valt. Sommige tegenstanders voelen dat voor de wedstrijd al. De rest merkt dat gaandeweg.

Daar zit een deel van het verschil met ajax dit seizoen. Die krijgen 10 schoten op goal en scoren er 9.
Wij 9 schoten op goal en scoren er 1.

Als je een aantal keer achter elkaar doet wat ajax doet, dan kom je op een gegeven moment het veld op waarbij je mentaal al met 1-0 voor staat vóór het eerste fluitsignaal.
 
Ajax gaat zeker punten verspelen. Ajax heeft t tegen PSV altijd lastig en rond de maand December verliezen we steevast 6-8 punten. Maar zie PSV zelf ook niet foutloos worden.

Zie trouwens veel reacties op mijn post met Zum kotsen emote. Ik snap dat de realiteit niet leuk is maar zeg toch niets raars of provocerends?
Zeker niet, dat laatste. Zie dat als de frustratie na zoveel pijnlijke realiteit en constateringen.
 
Het verschil op dit moment met Feyenoord is onze reactie in de media waarin we zogenaamd samen winnen en samen verliezen en Drommel in de armen sluiten na zijn geblunder en dat Til na de 5-3 winst boos is dat het nooit zover mag komen. Psychologie van de koude grond, maar het illustreert wel enigszins hoe het zit.

Denk dat elke ploeg dat soort woorden over een blunderende keeper gebruikt na de wedstrijd hoor. Die ga je niet publiekelijk afvallen.

(Behalve bij die ex trainer van achilles '29 :maniac:)
 
Haha wauw.. ik was chago maar dit maakt mijn dag wel goed 😂😂😂

Maar je hebt gelijk, ajaks gaat ook punten morsen, alleen wij veel meer. Ajaks is niet denderend, maar dat wij los zand zijn negeren we ff.. Ook dat hun Kampioen zijn straks vroeg in 2022.

Hoe doet ajaks het in Europa ? Of met doelsaldo hier.. niet gekeken maar vast ook ruk natuurlijk 😂 ik bewonder echt fans die 0% realisme hebben, heerlijk zorgeloos 😂
Ik ken veel pessimisten, maar gij spant de kroon.

Maargoed, je bent fan in voor en tegenspoed en toch ergens een lichtpuntje in zien, geeft de burger weer moed.
 
Ajax gaat zeker punten verspelen. Ajax heeft t tegen PSV altijd lastig en rond de maand December verliezen we steevast 6-8 punten. Maar zie PSV zelf ook niet foutloos worden.

Zie trouwens veel reacties op mijn post met Zum kotsen emote. Ik snap dat de realiteit niet leuk is maar zeg toch niets raars of provocerends?

Kampioen word je door de "kleintjes" te verslaan en dat gaat bij Ajax een stuk beter. Dus als deze trend aanhoud dan zal het weer een weggegooid seizoen zijn zo.
 
PSV verliest dit seizoen vaker van zichzelf als van de tegenstander. Dat maakt het extra pijnlijk.
In een week tijd van koploper naar plaats 4. Scoren niet of nauwelijks.
En dan wordt er gezegd dat ze goed spelen en dat je zo'n wedstrijd 99 van de 100 keer wint.
Bij goed spelen hoort goals scoren en de tegenstander je wil opleggen en geen goals tegen krijgen. Dat heb ik niet gezien. :cautious:
Zo is het meer PSV dat alleen van zichzelf verliest dan Ajax.
Het verschil op dit moment met Feyenoord is onze reactie in de media waarin we zogenaamd samen winnen en samen verliezen en Drommel in de armen sluiten na zijn geblunder en dat Til na de 5-3 winst boos is dat het nooit zover mag komen. Psychologie van de koude grond, maar het illustreert wel enigszins hoe het zit.
Ik denk niet dat het PSV zou helpen om samen Drommel af te zeiken in de krant.
 
Ajax gaat zeker punten verspelen. Ajax heeft t tegen PSV altijd lastig en rond de maand December verliezen we steevast 6-8 punten. Maar zie PSV zelf ook niet foutloos worden.

Zie trouwens veel reacties op mijn post met Zum kotsen emote. Ik snap dat de realiteit niet leuk is maar zeg toch niets raars of provocerends?
Je verhaal is niets anders dan we hier zelf ook wel roepen. Alleen je laatste alinea roept braakneigingen op. Alsof je de enige in de straat bent die de Staatsloterij heeft gewonnen en gaat klagen bij de buren dat het wel leuk is om zo rijk te zijn, maar niet zo spannend meer in deze straat.
 
Je verhaal is niets anders dan we hier zelf ook wel roepen. Alleen je laatste alinea roept braakneigingen op. Alsof je de enige in de straat bent die de Staatsloterij heeft gewonnen en gaat klagen bij de buren dat het wel leuk is om zo rijk te zijn, maar niet zo spannend meer in deze straat.
Hmmm Lees zoals je het wil lezen. Ik zeg letterlijk dat ik tegen Cambuur en Fortuna etc van te voren wel weet dat Ajax hem wint. Gok dat je er ook maar een quotering van 1.25 ofzo op krijgt qua gok sites. Of wou je zeggen dat als je teletekst inschakelt voor de uitslagen je verwacht dat Ajax verloren heeft van Cambuur? Is toch gewoon een zekerheidje?
En ja Ajax verliest ook echt nog wel punten buiten de wedstrijden tegen de top 3. Maar de concurrentie niet minder 😉
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hmmm Lees zoals je het wil lezen. Ik zeg letterlijk dat ik tegen Cambuur en Fortuna etc van te voren wel weet dat Ajax hem wint. Gok dat je er ook maar een quotering van 1.25 ofzo op krijgt qua gok sites. Of wou je zeggen dat als je teletekst inschakelt voor de uitslagen je verwacht dat Ajax verloren heeft van Cambuur? Is toch gewoon een zekerheidje?
En ja Ajax verliest ook echt nog wel punten buiten de wedstrijden tegen de top 3. Maar de concurrentie niet minder 😉
Ajacieden doen net alsof ze met iets bijzonders bezig zijn. Gezien de begroting is het totaal niet bijzonder namelijk. Als F`noord of AZ kampioen wordt, dat is bijzonder. Als Ajax geen kampioen gaat worden is dat een onderprestratie. Dus stop met dat borstklopperij. Precies wat Weltmeister zegt..
 
Hmmm Lees zoals je het wil lezen. Ik zeg letterlijk dat ik tegen Cambuur en Fortuna etc van te voren wel weet dat Ajax hem wint. Gok dat je er ook maar een quotering van 1.25 ofzo op krijgt qua gok sites. Of wou je zeggen dat als je teletekst inschakelt voor de uitslagen je verwacht dat Ajax verloren heeft van Cambuur? Is toch gewoon een zekerheidje?
En ja Ajax verliest ook echt nog wel punten buiten de wedstrijden tegen de top 3. Maar de concurrentie niet minder 😉
Dat stukje zorgt niet voor de weerzin. Het stukje over dat voor jullie niet zo spannend meer is. Dat is vragen om reactie als je met dergelijke opmerkingen komt op het forum van de concurrent (of wacht, dat zijn we niet meer hè.. ) de dag na weer een teleurstelling.
 
Ajacieden doen net alsof ze met iets bijzonders bezig zijn. Gezien de begroting is het totaal niet bijzonder namelijk. Als F`noord of AZ kampioen wordt, dat is bijzonder. Als Ajax geen kampioen gaat worden is dat een onderprestratie. Dus stop met dat borstklopperij. Precies wat Weltmeister zegt..
Oké dus als een club met de begroting van Ajax (Klein duimpje in CL-land) de afgelopen 5 jaar zowel de finale EL als halve finale CL (op 2-3 minuten na finale) haalt dan is dat niets bijzonders.
Ik ben uiterst trots en tevreden met de gang van zaken.
 
Dat stukje zorgt niet voor de weerzin. Het stukje over dat voor jullie niet zo spannend meer is. Dat is vragen om reactie als je met dergelijke opmerkingen komt op het forum van de concurrent (of wacht, dat zijn we niet meer hè.. ) de dag na weer een teleurstelling.
Dat laatste zeg ik niet. Ik ben 34 en ken slechts 1 concurrent van Ajax: Psv
 
Oké dus als een club met de begroting van Ajax (Klein duimpje in CL-land) de afgelopen 5 jaar zowel de finale EL als halve finale CL (op 2-3 minuten na finale) haalt dan is dat niets bijzonders.
Ik ben uiterst trots en tevreden met de gang van zaken.
Sinds het vertrek van de Ligt, De jong etc is het wel minder. Afgelopen 2 jaar niet door in CL en 16e finale en kwartfinale uitgeschakeld in EL door Getafe en AS Roma. Zijn wel teams waar Ajax boven moet staan met de ambities die ze uitspreken lijkt me.
 
Oké dus als een club met de begroting van Ajax (Klein duimpje in CL-land) de afgelopen 5 jaar zowel de finale EL als halve finale CL (op 2-3 minuten na finale) haalt dan is dat niets bijzonders.
Ik ben uiterst trots en tevreden met de gang van zaken.
dat eerste is een goeie lichting jeugd, maar ik doel vooral op de competitie. Net doen alsof het kampioenschap iets bijzonders is met die begroting, nounee..
 
Sinds het vertrek van de Ligt, De jong etc is het wel minder. Afgelopen 2 jaar niet door in CL en 16e finale en kwartfinale uitgeschakeld in EL door Getafe en AS Roma. Zijn wel teams waar Ajax boven moet staan met de ambities die ze uitspreken lijkt me.
Helemaal mee eens. We blijven toch Ajax hè. De club die jaren geleden verloor van Rosenborg Salzburg etc.

Maar ben realistisch genoeg om te beseffen dat Ajax geen kanshebber is op CL winst. Dat we gezien onze ambitie moeten winnen van Valencia Getafe en AS Roma klopt wel. Daarentegen wonnen we van bijv Real Madrid en Juventus wat weer boven verwachting ligt dus: you win some you lose some.

Conclusie Ajax is imo Europese subtop (plaats 15 ofzo) achter de top 3 England, beste van Frankrijk, Top 3 Spanje, Top 3 Duitsland. Top 2 Italië en vast nog een paar.

Iig zijn clubs uit landen als België, Rusland en Turkije wel voorbij gestreefd.

Ik denk echt dat Ajax momenteel beter is als AS Roma, Benfica, Leverkusen, Lille etc
 
Helemaal mee eens. We blijven toch Ajax hè. De club die jaren geleden verloor van Rosenborg Salzburg etc.

Maar ben realistisch genoeg om te beseffen dat Ajax geen kanshebber is op CL winst. Dat we gezien onze ambitie moeten winnen van Valencia Getafe en AS Roma klopt wel. Daarentegen wonnen we van bijv Real Madrid en Juventus wat weer boven verwachting ligt dus: you win some you lose some.

Conclusie Ajax is imo Europese subtop (plaats 15 ofzo) achter de top 3 England, beste van Frankrijk, Top 3 Spanje, Top 3 Duitsland. Top 2 Italië en vast nog een paar.

Iig zijn clubs uit landen als België, Rusland en Turkije wel voorbij gestreefd.

Ik denk echt dat Ajax momenteel beter is als AS Roma, Benfica, Leverkusen, Lille etc
Die tijd dat jullie verloren van Rosenborg, dat is de fase waar wij nu in zitten. Zodra PSV de organisatie weer op orde heeft, komen de resultaten vanzelf. Tot die tijd is de 2e plek het hoogst haalbare.
 
Tot Feyenoord werd er prima verdedigd door psv en ook drommel was goed bezig. Ik ben het vaak met Smidt oneens, maar gisteren had hij een punt en lag het vooral aan de voorhoede dat we verloren hebben. Hoog druk zetten brengt risico’s met zich mee en dat mag mits je meer goals maak dan je tegenstander. Gisteren hadden er de eerste 20 minuten al 2 of 3 in moeten liggen.
Ik denk dat je veel meer uit deze voorhoede (en verdediging) kan halen met een andere tactiek. Wat je nu elke keer hebt is dat de tegenstander telkens de eigen zestien in gedrukt wordt, en vandaar wordt het eigenlijk altijd wel breien en zoeken naar een gaatje voor PSV. De spits is daarbij compleet nutteloos; vandaar dat hij elke keer ook terug moet zakken; hij wordt ondergesneeuwd door het woud aan verdedigers en kan nooit in stelling gebracht worden. Wat dat betreft heb je ook helemaal niks aan Vinicius. Zo'n Portugese fan die hier even was zei het ook al: Vinicius is een niet een spits die goed is in de kleine ruimte, en daarom kwam hij niet aan de bak bij Benfica. Het is meer een spits die je met een pass achter de verdediging weg moet sturen. Grappig, want zo'n spits komt hier ook niet tot zijn recht; je hebt ook met deze speelwijze een spits nodig die technisch is en goed in de kleine ruimte. Door dezelfde speelwijze krijg je bij balverlies ook heel snel gevaar achterin, omdat er zoveel ruimte is achter de verdediging.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan