Wielrennen

Daarbij moet je ook nog het weer in aanmerking nemen. Als het normaal weer was geweest, had hij veel langer doorgereden denk ik
Voor mijn Tourspel hoopte ik op 2 weken ipv 1. Maar ja, het was al een beetje voorspeld zo.
 
Wat is die Van Aert aan het doen joh? Gisteren 2e in de massasprint, vandaag niet te volgen op de Mont Ventoux.
 
Vingegaard demarreert en alleen Pogagar volgt hem. Maar even later niet meer. Vingegaard rijdt weg bij Pogacar. Wout van Aert gaat de etappe winnen.
 
WvA wint. Pogacar heeft Vingegaard volgens mij weer bijgehaald. Mollema net niet, wordt 3e.
Ja Vingegaard is weer bijgehaald en Carapaz en Uran hadden net na de top van de Ventoux Pogacar al bijgehaald. Ze komen in een groepje over de finish.
Pogacar heeft in het klassement een voorsprong van meer dan 5 minuten op iedereen.
 
Ik neem aan dat je Dumoulin bedoelt. Die gaat naar de Olympische Spelen de tijdrit rijden.
En is net terug van een jaar ofzo gestopt zijn wegens gebrek aan motivatie, niet bepaald de juiste gemoedsgesteldheid om in de zwaarste sportwedstrijd ter wereld mee te gaan doen.
 
Wel weer mooi vandaag. En jammer dat Wout van Aert een (halve) Belg is (pa is Nederlands), want wat die doet is eigenlijk nog veel indrukwekkender dan wat VdPoel heeft gedaan. Ook hier een hele diepe buiging. :clap2: :clap2: :clap2:
 
Wel weer mooi vandaag. En jammer dat Wout van Aert een (halve) Belg is (pa is Nederlands), want wat die doet is eigenlijk nog veel indrukwekkender dan wat VdPoel heeft gedaan. Ook hier een hele diepe buiging. :clap2: :clap2: :clap2:
Diepe buiging? Ja. Indrukwekkend? Zeker! Maar indrukwekkender dan Mathieu? Daar denk ik anders over. Van der Poel verslaat de complete wereldtop, terwijl hij onderaan de helling in dezelfde groep zit. Wout mag wegrijden van Pogacar, Carapaz en de andere toppers in het klassement omdat hij voor hen geen bedreiging vormt. Toen hij 2e stond in het klassement werd hij er in de Alpen ook afgereden, omdat hij de ruimte niet kreeg om weg te rijden.
 
Diepe buiging? Ja. Indrukwekkend? Zeker! Maar indrukwekkender dan Mathieu? Daar denk ik anders over. Van der Poel verslaat de complete wereldtop, terwijl hij onderaan de helling in dezelfde groep zit. Wout mag wegrijden van Pogacar, Carapaz en de andere toppers in het klassement omdat hij voor hen geen bedreiging vormt. Toen hij 2e stond in het klassement werd hij er in de Alpen ook afgereden, omdat hij de ruimte niet kreeg om weg te rijden.
Goede argumenten.
 
Diepe buiging? Ja. Indrukwekkend? Zeker! Maar indrukwekkender dan Mathieu? Daar denk ik anders over. Van der Poel verslaat de complete wereldtop, terwijl hij onderaan de helling in dezelfde groep zit. Wout mag wegrijden van Pogacar, Carapaz en de andere toppers in het klassement omdat hij voor hen geen bedreiging vormt. Toen hij 2e stond in het klassement werd hij er in de Alpen ook afgereden, omdat hij de ruimte niet kreeg om weg te rijden.
Wat een onzin, de Mont Ventoux is verreweg de zwaarste berg in de Tour, daar ging men 2 keer overheen. Als je daar de jagende top voor kan blijven, ben je een hele grote. Van Aert kan sprinten, tijdrijden en dus ook met de beste klimmen. Dat laatste kan vdPoel dus niet, of misschien nog niet.
 
Wat een onzin, de Mont Ventoux is verreweg de zwaarste berg in de Tour, daar ging men 2 keer overheen. Als je daar de jagende top voor kan blijven, ben je een hele grote. Van Aert kan sprinten, tijdrijden en dus ook met de beste klimmen. Dat laatste kan vdPoel dus niet, of misschien nog niet.
Ook goede argumenten.
 
Wat een onzin, de Mont Ventoux is verreweg de zwaarste berg in de Tour, daar ging men 2 keer overheen. Als je daar de jagende top voor kan blijven, ben je een hele grote. Van Aert kan sprinten, tijdrijden en dus ook met de beste klimmen. Dat laatste kan vdPoel dus niet, of misschien nog niet.
En Gert van Samsom heeft meermaals de K3 beklommen..!

*Laat mezelf wel uit. ;)
 
Wat een onzin, de Mont Ventoux is verreweg de zwaarste berg in de Tour, daar ging men 2 keer overheen. Als je daar de jagende top voor kan blijven, ben je een hele grote. Van Aert kan sprinten, tijdrijden en dus ook met de beste klimmen. Dat laatste kan vdPoel dus niet, of misschien nog niet.
Beide argumenten kloppen hier! Geen van beide is groter. Wva heeft wat meer duurvermogen en mvdp heeft net wat meer power op de kortere steile klimmen
 
Wat een onzin, de Mont Ventoux is verreweg de zwaarste berg in de Tour, daar ging men 2 keer overheen. Als je daar de jagende top voor kan blijven, ben je een hele grote. Van Aert kan sprinten, tijdrijden en dus ook met de beste klimmen. Dat laatste kan vdPoel dus niet, of misschien nog niet.
Ben ik toch niet helemaal met je eens. Als van Aert dat daadwerkelijk zou kunnen (met de beste klimmen), zou hij dan niet nog steeds 2e in het algemeen klassement staan? Zijn prestatie vandaag verdient diep respect, absoluut, maar als Pogacar, Carapaz en normaal gesproken Roglic het willen, dan rijden ze Wout er nog steeds af. En bij de eerste beklimming van de Ventoux waren de toppers nog vooral naar elkaar aan het kijken.
 
Ben ik toch niet helemaal met je eens. Als van Aert dat daadwerkelijk zou kunnen (met de beste klimmen), zou hij dan niet nog steeds 2e in het algemeen klassement staan? Zijn prestatie vandaag verdient diep respect, absoluut, maar als Pogacar, Carapaz en normaal gesproken Roglic het willen, dan rijden ze Wout er nog steeds af. En bij de eerste beklimming van de Ventoux waren de toppers nog vooral naar elkaar aan het kijken.
Zo moet je het niet zien. De Tour is meer dan alleen rijden voor het klassement. Een klasbak is het en niets minder dan dat :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan