Uit de samenvatting van de NOS bleek niet veel, eigenlijk niets, van het overwicht van PSV.
Maar ik zeg niets nieuws natuurlijk.
 
Goede analyse van Perez. Verder vind ik dat wij verdiend hadden te winnen.

Wij hadden het veldoverwicht, beide hadden niet veel grote kansen. Toch hadden we de grootste denk ik. Arbitrage deelde in de malaise met continue inconsequente beslissingen.

1. Bepaalde Ajacieden kwamen weg met een waarschuwing, waarbij het andersom direct geel was
2. Penalty ontnomen
3. Ajax had rood moeten hebben
4. Dubieus, maar volgens mij gaat er een overtreding voor van Haller op Viergever net voor het moment dat Dumfries hands maakt.
5. Zahavi geel geven voor onsportief gedrag door de bal weg te schieten (terecht), maar andermaal krijgt Tadic geen kaart na zijn goal en gedrag.

Noem het calimero of whatever. Maar Ajax heeft gezwijnd vandaag en de arbitrage was ruk.

Helaas, en weer door.
 
Zag ik ook ineens in de samenvatting. Al zal Stekelenburg er ook niet veel gehad hebben. Maar uiteindelijk een cruciale bij de 2-0.
+ kans Dumfries +mega kans Boscagli na een corner en + vrije trap Max.

Heeft wel meer te doen gehad dan Mvogo. En deed dat helaas goed.
 
De meningen zijn sterk verdeeld over de rode kaart die Martinez had moeten krijgen. 3 vinden het rood, 2 niet. Theo Janssen vind het geen ernstig gemeen spel, Arno Vermeulen opvallend genoeg wel. Eindelijk zegt die man iets zinnigs!
 
De meningen zijn sterk verdeeld over de rode kaart die Martinez had moeten krijgen. 3 vinden het rood, 2 niet. Theo Janssen vind het geen ernstig gemeen spel, Arno Vermeulen opvallend genoeg wel. Eindelijk zegt die man iets zinnigs!
Is toch simpel? Speler gaat door zonder dat er ook maar een bal in zicht is. Had gewoon geel Zahavi moeten zijn en rood Martinez. Komt Martinez verkeerd terecht dan breekt Zahavi gewoon zijn been.

Snap niet dat mensen hier over twijfel. Vond het persoonlijk een schoolvoorbeeld van een rode kaart. Nog meer dan de rode kaarten die niet gegeven zijn in het bekerduel van ajax psv.
 
Als t over ajax gaat kunnen vd Vaart en Theo Jansen niet echt neutraal zijn.

Pierre is veel neutraler vind ik. Niet altijd met m eens, maar zolang het niet over NAC gaat kun je er wel van uit gaan dat t onbevooroordeeld is.
 
Al die selectieve verontwaardiging mbt wat zich vandaag allemaal heeft afgespeeld is überhaupt lachwekkend imo. Zeker ook van Ajax-kant.

PSV verdiende de winst meer, zonder dat ik ze zelf verder heel denderend vond spelen of ze tot een groot aantal kansen zag komen. Ajax kwam heel goed weg en speelde ronduit belabberd, met het gehele middenveld als dieptepunt en de piepjonge verdedigers voor de zoveelste keer als lichtpuntjes.

Maar goed, ook hier lees ik alleen maar eenzijdig gejammer. Bijna nergens gaat het over het gedrag van Malen, wat hij overigens al een tijdje laat zien. Zijn dommigheid heeft PSV voor de zoveelste keer de das om gedaan; eerst in de vorm van egoïsme in de EL en vandaag met een volkomen onnodige overtreding omdat meneer zich weer even moest laten gelden, zoals hij al zo vaak had gedaan tijdens de wedstrijd. Heeft niemand hier het uiteraard over. Martinez moest zogenaamd absoluut rood krijgen en doelpunt PSV zou onterecht zijn afgekeurd - mensen verzinnen blijkbaar hun eigen regels wanneer het ze uitkomt, want de regel is dat Martinez geel had moeten krijgen en dat het doelpunt moest worden afgekeurd. Heeft niets met de KNJB te maken maar met regels. En als Martinez al geel had moeten krijgen, dan staat dezelfde prent voor Zahavi na het wegtikken van de bal.

Verder uiteraard niets over cultheld Dumfries, die niet voor de eerste keer dit seizoen schwalbes maakt. Schwalbes zijn alleen irritant wanneer Tadic ze uitvoert. Als een waterpolo-keeper ging hij richting de bal met z’n arm, maar vervolgens bleef hij liggen alsof hij was overreden door een vrachtwagen. Vervolgens gaan drie PSV’ers kansloos doen bij de stip en zien we een nooit eerder vertoond tafereel wanneer Dumfries even het gras rondom de stip komt maaien met zijn schoenen. En dan na afloop lopen janken dat Tadic iets over z’n mama heeft gezegd, echt give me a break.

Maar goed, het is natuurlijk de schuld van de KNJB en die walgelijke Tadic, de enige onsportieve man in dit geheel. Lol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan