Amerika

0,9. Ik zie de grap niet?

Er wordt getoeterd dat het om 96% van de "batch" zou gaan. Dat is niet zo. Het is 90%
90%, terwijl over de hele linie 80% van de stemmen daar voor Biden is, en bekend en door iedereen onderkend is dat de poststemmen sowieso meer in het voordeel van Biden uitvallen. Is het dan nog zo bijzonder?

Maar je hebt gelijk. Geinig is het inderdaad niet. Het is neit geinig dat mensen stiekem dit soort desinformatie delen. Het is ook niet geinig dat dat vervolgens blind voor waar wordt aangenomen.
 
125953914_10224706546796888_4797049725686876349_n.jpg
 
Sinds de verkiezing kijk ik ook regelmatig op de site van Fox news. Wát een verschil met CNN. Fox is echt een soort propagandazender van Trump.
En laat ik duidelijk zijn, ik weet niet hoe neutraal CNN nu eigenlijk is. Elke zender, elke journalist zal wel een persoonlijke voorkeur hebben waardoor je nooit 100% objectiviteit krijgt. Maar zo'n Fox is echt tenenkrommend. Maken een heel stuk in met chocoladeletters over hoe de dappere strijd van Trump en Gulliani doorgaat, dat het zo onrechtvaardig is, en helemaal onderin het artikeltje komt een regeltje dat er nog geen enkel bewijs van grootschalige fraude is geleverd. Dat een heleboel beweringen niet juist bleken te zijn. Maarja, wie leest verder dan de kop van het artikel?
 
Sinds de verkiezing kijk ik ook regelmatig op de site van Fox news. Wát een verschil met CNN. Fox is echt een soort propagandazender van Trump.
En laat ik duidelijk zijn, ik weet niet hoe neutraal CNN nu eigenlijk is. Elke zender, elke journalist zal wel een persoonlijke voorkeur hebben waardoor je nooit 100% objectiviteit krijgt. Maar zo'n Fox is echt tenenkrommend. Maken een heel stuk in met chocoladeletters over hoe de dappere strijd van Trump en Gulliani doorgaat, dat het zo onrechtvaardig is, en helemaal onderin het artikeltje komt een regeltje dat er nog geen enkel bewijs van grootschalige fraude is geleverd. Dat een heleboel beweringen niet juist bleken te zijn. Maarja, wie leest verder dan de kop van het artikel?
T grappige is dat Trump nu ook Fox al als fake-media bestempeld, die verwijst alleen nog naar obscure internetkanalen.
 
Sinds de verkiezing kijk ik ook regelmatig op de site van Fox news. Wát een verschil met CNN. Fox is echt een soort propagandazender van Trump.
En laat ik duidelijk zijn, ik weet niet hoe neutraal CNN nu eigenlijk is. Elke zender, elke journalist zal wel een persoonlijke voorkeur hebben waardoor je nooit 100% objectiviteit krijgt. Maar zo'n Fox is echt tenenkrommend. Maken een heel stuk in met chocoladeletters over hoe de dappere strijd van Trump en Gulliani doorgaat, dat het zo onrechtvaardig is, en helemaal onderin het artikeltje komt een regeltje dat er nog geen enkel bewijs van grootschalige fraude is geleverd. Dat een heleboel beweringen niet juist bleken te zijn. Maarja, wie leest verder dan de kop van het artikel?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk vind meevallen. Maar misschien omdat ik veel erger had verwacht. Ja, de pundits liggen nog wel in de Trump-lijn en ja, de berichtgeving is duidelijk anders dan bij CNN. De politieke kijk van CNN ligt mij ook nader aan het hart, maar je kunt niet ontkennen dat daar een vrij Democratisch geïnspireerd perspectief aan ten grondslag ligt. Waarom Fox me ondanks alles toch meevalt, is dat er met regelmaat toch artikels staan dat er geen bewijs is, dat Joe Biden vooralsnog gewoon heeft gewonnen en dat Trump een beetje gek aan het doen is. Zoals ik al eerder vandaag plaatste, spreekt zelfs opper Republikeins pundit Carlson zich uit tegen Powell over de grootschalige software fraude omdat er simpelweg geen bewijs wordt geleverd. En dat wil echt iets zeggen.
 
Sinds de verkiezing kijk ik ook regelmatig op de site van Fox news. Wát een verschil met CNN. Fox is echt een soort propagandazender van Trump.
En laat ik duidelijk zijn, ik weet niet hoe neutraal CNN nu eigenlijk is. Elke zender, elke journalist zal wel een persoonlijke voorkeur hebben waardoor je nooit 100% objectiviteit krijgt. Maar zo'n Fox is echt tenenkrommend. Maken een heel stuk in met chocoladeletters over hoe de dappere strijd van Trump en Gulliani doorgaat, dat het zo onrechtvaardig is, en helemaal onderin het artikeltje komt een regeltje dat er nog geen enkel bewijs van grootschalige fraude is geleverd. Dat een heleboel beweringen niet juist bleken te zijn. Maarja, wie leest verder dan de kop van het artikel?
Ik kijk al maanden o.a. CNN ivm corona en verkiezingen. Kan je zeggen dat CNN in het geheel niet objectief is. Heel erg pro-Biden. Maar ik kan geen Amerikaanse media vinden die wel objectief is. Het is of voor of tegen.
 

Georgia has not certified the results, SoS says in correction​


The Georgia Secretary of State said the office is still completing the certification process, correcting a previous statement that declared the certification process complete.

The office said it is on track to the complete the process by 5pm this evening.
 
T grappige is dat Trump nu ook Fox al als fake-media bestempeld, die verwijst alleen nog naar obscure internetkanalen.
Nja, zelfs Fox kon niet ontkennen dat Biden had gewonnen. En dus ben je fake in de ogen van Trump. Maar er zijn andere nieuwszenders die gewoon doen alsof Trump nog een kans heeft.
 
Ik kijk al maanden o.a. CNN ivm corona en verkiezingen. Kan je zeggen dat CNN in het geheel niet objectief is. Heel erg pro-Biden. Maar ik kan geen Amerikaanse media vinden die wel objectief is. Het is of voor of tegen.

Ik volg CNN en Fox allebei al een poosje op de voet en ik heb dezelfde conclusies als jij. Ja, duidelijk een andere kijk maar ondanks dat in de kern wel dezelfde boodschap rondom de verkiezingen. Waarschijnlijk ook de reden waarom Trump, zoals Jaufe al betoogde, inmiddels Fox ook als fake news bestempelt.
 
Nja, zelfs Fox kon niet ontkennen dat Biden had gewonnen. En dus ben je fake in de ogen van Trump. Maar er zijn andere nieuwszenders die gewoon doen alsof Trump nog een kans heeft.

Dat zijn vrij extreme omroepen die jammer genoeg een redelijk groot bereik hebben. Heeft Oliver ook al eens een segment over gedaan. Volgens mij zit Murdoch achter een groot deel daarvan, maar ook die trekt langzaamaan zijn handen van Trump af.
 
Ik kijk al maanden o.a. CNN ivm corona en verkiezingen. Kan je zeggen dat CNN in het geheel niet objectief is. Heel erg pro-Biden. Maar ik kan geen Amerikaanse media vinden die wel objectief is. Het is of voor of tegen.
Zoals het hele land dus. Iedereen zijn krantje en zijn nieuwszender.
 
Dat zijn vrij extreme omroepen die jammer genoeg een redelijk groot bereik hebben. Heeft Oliver ook al eens een segment over gedaan. Volgens mij zit Murdoch achter een groot deel daarvan, maar ook die trekt langzaamaan zijn handen van Trump af.
Fox heeft toch echt een paar keer gezegd dat Trump stond te jokkebrokken. Ongehoord, dat Fox een Republikein tegen spreekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan