Een Ajax fan maar als kind me favoriete commentator. Echt een goede stem.
Eddy Poelman blijft voor mij de beste en fijnste om naar te luisteren.
Serieus? Snoeks? Ok dan. Ik irriteer me mateloos aan zijn gespeelde enthousiasme. Buiten zn enorm slechte grappen die ie maakt tijdens live wedstrijden.
 
Breedte ben ik het gedeeltelijk met je eens. Voor de backs zijn we ondergezet. Echter heeft corona op meer posities effect gehad dan alleen de backs. Ook op het middeveld werd het een puzzel (terwijl die juist vrij breed bezet is). Eigenlijk geeft het volgende artikel wel goed aan:

We gebruikte 2 spelers meer in 8 duels dan over het gehele vorig seizoen. Als je dan bedenkt dat we alleen Vitesse (kun je verliezen), Heracles, Granada (kun je van verliezen) en PAOK (kun je verliezen) punten hebben verloren. Vind ik dat je niet eens kunt spreken over zo een slechte breedte. Ik denk zelfs dat Ajax punten had verspeeld tegen deze clubs als ze zoveel spelers miste als wij. Daardoor wil ik niet per se zeggen dat de breedte zo slecht is.

Ja de verdediging van PSV is zwak. Als Baumgartl weg ging was daar ook een nieuwe verdediger voor aangetrokken. Alleen denk ik wel dat deze verdediging baat heeft van een fit/vast middenveld. Die ook duels wint en de bal veroverd. Dan belast je zo een Boscali minder.

Waarom AZ niet zeurt. Geen idee. Ik volg AZ niet zo nauw. Maar volgensmij was hun bank nog iets beter gevuld dan de onze en hadden de bepalende spelers hier minder last van. Dan zou wellicht een reden kunnen zijn.
AZ zeurde ook. Slot ‘nam ons mee in hoe het werkt ten tijden van Corona’. Zelfde strekking, ander jasje. Als PSV steeds vaker gaat spelen zoals het eerste half uur gisteren, is het snel gedaan met het gezeik en krijgt Schmidt veer na veer in zijn kont geduwd.
 
Breedte ben ik het gedeeltelijk met je eens. Voor de backs zijn we ondergezet. Echter heeft corona op meer posities effect gehad dan alleen de backs. Ook op het middeveld werd het een puzzel (terwijl die juist vrij breed bezet is). Eigenlijk geeft het volgende artikel wel goed aan:

We gebruikte 2 spelers meer in 8 duels dan over het gehele vorig seizoen. Als je dan bedenkt dat we alleen Vitesse (kun je verliezen), Heracles, Granada (kun je van verliezen) en PAOK (kun je verliezen) punten hebben verloren. Vind ik dat je niet eens kunt spreken over zo een slechte breedte. Ik denk zelfs dat Ajax punten had verspeeld tegen deze clubs als ze zoveel spelers miste als wij. Daardoor wil ik niet per se zeggen dat de breedte zo slecht is.

Ja de verdediging van PSV is zwak. Als Baumgartl weg ging was daar ook een nieuwe verdediger voor aangetrokken. Alleen denk ik wel dat deze verdediging baat heeft van een fit/vast middenveld. Die ook duels wint en de bal veroverd. Dan belast je zo een Boscali minder.

Waarom AZ niet zeurt. Geen idee. Ik volg AZ niet zo nauw. Maar volgensmij was hun bank nog iets beter gevuld dan de onze en hadden de bepalende spelers hier minder last van. Dan zou wellicht een reden kunnen zijn.
Het laatste wat je zegt is toch ook heel belangrijk? Waarom is de breedte bij een AZ beter dan bij ons, dat zou toch niet mogen? En spelers als Boadu en Stengs moesten zij ook missen wegens Corona en andere omstandigheden. Voor hen zijn dat cruciale spelers. Ze waren ontzettend gehavend tegen Napoli uit en tegen die andere club en door al die wijzigingen hebben ze vaker gelijk gespeeld in de competitie dan ze hebben gewonnen. Maar ik heb hun voorzitter niet zien stampij maken bij de voordeur van de KNVB en hun trainer niet 3x horen zeggen dat of de knvb geen verstand van zaken heeft, of we moeten zoveel spelers missen, of onze spelers zijn oververmoeid, of Corona heeft zoveel impact en dat mensen dat niet weten etc.... Misschien dat dat komt doordat de druk op een Schmidt met zoveel grote aankopen toch wel veel hoger is dan op een Slot. Dat zou een reden kunnen zijn.
 
Het laatste wat je zegt is toch ook heel belangrijk? Waarom is de breedte bij een AZ beter dan bij ons, dat zou toch niet mogen? En spelers als Boadu en Stengs moesten zij ook missen wegens Corona en andere omstandigheden. Voor hen zijn dat cruciale spelers. Ze waren ontzettend gehavend tegen Napoli uit en tegen die andere club en door al die wijzigingen hebben ze vaker gelijk gespeeld in de competitie dan ze hebben gewonnen. Maar ik heb hun voorzitter niet zien stampij maken bij de voordeur van de KNVB en hun trainer niet 3x horen zeggen dat of de knvb geen verstand van zaken heeft, of we moeten zoveel spelers missen, of onze spelers zijn oververmoeid, of Corona heeft zoveel impact en dat mensen dat niet weten etc.... Misschien dat dat komt doordat de druk op een Schmidt met zoveel grote aankopen toch wel veel hoger is dan op een Slot. Dat zou een reden kunnen zijn.

Weet je zeker dat je na afgelopen zomer AZ als voorbeeld moet nemen van niet zeiken? ;P
 
Ja maar wat los je er mee op om een beetje gaan zitten zielepoten. Wat is dat ook voor een signaal naar de rest van de selectie. Het biedt andere ook weer kansen om zich in de picture te spelen en we hebben ook niet tegen Real Madrid moeten spelen hè. In Europa stond er overigens vaak een prima team, iig een team waar meer uit viel te halen.
Ik ben het wel met je eens dat het team dat er vandaag stond een stuk beter is, maar we moeten ons er nu eenmaal bij neerleggen dat er begin van het seizoen regels zijn gemaakt, wij aardig wat spelers hebben gehaald om meer dan 11 spelers op te kunnen stellen en dit nog lang niet over is.
Nou, volgens mij zat ten Hag wel degelijk te miepen over competitievervalsing. Bovendien heeft Ajax spelers die op wonderbaarlijke wijze genezen. Best een verschil waar sommige spelers echt wel wat naweeën hebben van corona. Daarnaast ook nog 4 langdurig geblesseerden waardoor ze erg dun in de verdedigers zitten (deels schuld van John dus). Situaties zijn m.i. dus ook niet te vergelijken.
 
Daarbij, wij hebben het niet over competitievervalsing, slechts over goed omgaan met het personeel.
Precies, PSV heeft het steeds gehad over de gezondheid en overbelasting van spelers (al dan niet door corona en blessures of net terug van blessures). Dat is blijkbaar niet van belang voor de heren van de KNVB en SV en VI. Misschien dat die lulhannes van van der Gijp dan volgende keer ook gewoon kan doorwerken als hij een burnout heeft...
 
Als je zegt van Vitesse, Granada, PAOK kunnen (=mogen) we verliezen, ligt de lat wel heel erg laag. Dan ga je er dus vanuit dat je in principe niet gaat overwinteren in Europa en je in de competitie voor plaats 3-5 speelt.
Ik bedoel eigenlijk dat kun je verliezen. Als in gewoon sterke tegenstanders. Als je dan niet op volle sterkte bent is het geen schande dat je er eentje verliest. Onder normale omstandigheden kun je 1 van die drie wedstrijden verliezen. Nu mis je bij alle drie de wedstrijden een halve selectie. Dan vind ik het dus minder 'vreemd' dat je tegen deze ploegen punten laat liggen. Want als de selectie die tijdens corona er stond (ongeveer 15 man). Dan ga ik er idd vanuit dat je niet overwintert en in de competitie eerder speelt voor plaats 3/4 dan voor de 1ste en 2de plek. Zonder corona dan vind ik dat overwintering een plicht is en speel je mee met het kampioenschap. Maar een fit psv kan alsnog 1 van die wedstrijden verliezen (zie Ajax Groningen).

Het laatste wat je zegt is toch ook heel belangrijk? Waarom is de breedte bij een AZ beter dan bij ons, dat zou toch niet mogen? En spelers als Boadu en Stengs moesten zij ook missen wegens Corona en andere omstandigheden. Voor hen zijn dat cruciale spelers. Ze waren ontzettend gehavend tegen Napoli uit en tegen die andere club en door al die wijzigingen hebben ze vaker gelijk gespeeld in de competitie dan ze hebben gewonnen. Maar ik heb hun voorzitter niet zien stampij maken bij de voordeur van de KNVB en hun trainer niet 3x horen zeggen dat of de knvb geen verstand van zaken heeft, of we moeten zoveel spelers missen, of onze spelers zijn oververmoeid, of Corona heeft zoveel impact en dat mensen dat niet weten etc.... Misschien dat dat komt doordat de druk op een Schmidt met zoveel grote aankopen toch wel veel hoger is dan op een Slot. Dat zou een reden kunnen zijn.
Ow excuus ik bedoel gewoon dat ik denk dat hun bank beter is gevuld omdat ze er minder last van hadden. Dus dat Corona daar meer aanwezig was bij de reservers en jong AZ dan in het eerste elftal. PSV miste een groot gedeelte van zowel Jong PSV als van PSV1.
Qua selectie is die van AZ volgensmij even groot als PSV. (PSV heeft 1 extra keeper in de A selectie).

Maar hoe ontzettend gehavend waren ze? Ik zie als ik de opstelling van Napoli vergelijk met die tegen Herenveen slechts 1 wijziging. Nu zie ik direct Clasie en Myron Boadu ontbreken in deze wedstrijden. Dus wellicht doelen we op deze twee?
Daarnaast volg ik AZ niet genoeg om dit niet gehoord te hebben. Of wellicht heeft AZ minder last van andere blessures (Romero, Obispo of Guti). Waardoor ze het beter kunnen opvangen.

Heeft iemand verstand van AZ? Ik ben best benieuwd wat daar precies de impact van was. Het is vrij lastig op te zoeken aangezien PSV vrij open communiceert maar AZ (spelers) zich niet altijd openbaar maken ivm privacy.

Iniedergeval had AZ ook alle recht om aan te vragen om een wedstrijd te verzetten. PSV heeft dit ook maar 1x geprobeerd en dat was tegen Ado. Daarvoor hebben ze ook gewoon alles gespeeld zonder te zeuren om wedstrijden te verzetten.
 
Maar hoe ontzettend gehavend waren ze? Ik zie als ik de opstelling van Napoli vergelijk met die tegen Herenveen slechts 1 wijziging. Nu zie ik direct Clasie en Myron Boadu ontbreken in deze wedstrijden. Dus wellicht doelen we op deze twee?
Klopt, AZ miste alleen Boadu. PSV miste veel meer basisspelers en de directe vervangers ervan. Overigens miste AZ ook Druijf, in principe de eerste vervanger van Boadu. Maar met Karlsson en Gudmundsson komen ze prima voor de dag.
 
De heren hebben wel gelijk over de bullshit van interlands, en helemaal de vriendschappelijke in deze tijd.
Dat je nu dus ook clubs hebt die geen spelers willen uitleveren ook
 
SV zit echt weer te hakken op PSV omtrent Corona. “Ajax hoor je niet, AZ niet en PSV miept en zeurt.. breedte is gewoon niet sterk genoeg.” Een verschilletje, AZ en Ajax misten maximaal 1/2 basisspelers, wij 5 en de directe vervangers ook nog eens. Niet te vergelijken toch.
Weet je waar dat door komt? Door het constante gezeur van onze trainer en Toon. Laat zij eerst eens stoppen met dat Calimero gedrag. PSV onwaardig.
 
Weet je waar dat door komt? Door het constante gezeur van onze trainer en Toon. Laat zij eerst eens stoppen met dat Calimero gedrag. PSV onwaardig.
Ze Calimero’en allemaal. Alleen doen ze in de media alsof alleen Toon en Roger huilie en huilie zijn. Ik ben met je eens dat Toon na zijn afgewezen voorstel bij de KNVB gewoon had moeten dimmen. Geprobeerd en nul op het rekest. Kan gebeuren. Schmidt daarentegen heeft niet zoveel verkeerd gedaan. Die reageert gewoon op vragen uit de media. Daar zit hij voor.
 
Volgens mij zeur jij er inmiddels langer over door dan Schmidt en Gerbrands.
Ik erger me er zo mateloos aan. En je ziet wat het gevolg is. We worden door alles en iedereen weer keihard uitgelachen. En dat gaat negatieve gevolgen hebben. Sta er gewoon boven als beleidsbepalers bij PSV. Maar Toon blijft maar zeuren en zeuren. En als Schmidt ernaar gevraagd wordt moet ie gewoon zeggen dat hij er geen mening over heeft. Dan verdien je respect ipv dat janken. Ik zei het twee weken geleden al en zie hoe nu alle media het opgepikt hebben. Je maakt jezelf compleet belachelijk als club zijnde.
 
Ik erger me er zo mateloos aan. En je ziet wat het gevolg is. We worden door alles en iedereen weer keihard uitgelachen. En dat gaat negatieve gevolgen hebben. Sta er gewoon boven als beleidsbepalers bij PSV. Maar Toon blijft maar zeuren en zeuren. En als Schmidt ernaar gevraagd wordt moet ie gewoon zeggen dat hij er geen mening over heeft. Dan verdien je respect ipv dat janken. Ik zei het twee weken geleden al en zie hoe nu alle media het opgepikt hebben. Je maakt jezelf compleet belachelijk als club zijnde.
Logisch gevolg van de omstandigheden. Elke anders club zou daar hetzelfde mee om gaan, ook Ajax. Alleen die kunnen er nog niet over mee praten. Ben benieuwd hoe Ten en Hag en Co zouden praten als ze een half elftal aan basisspelers zouden midden een wedstrijd of 4-5.

Schmidt neemt zijn spelers in bescherming. Wat is daar slecht aan? Wat Derksen of Gijp daar van vinden boeit mij niet zo. Die hebben al jaren een vete tegen PSV.

Ik zou mij er niet zo druk om maken😉
 
Ik erger me er zo mateloos aan. En je ziet wat het gevolg is. We worden door alles en iedereen weer keihard uitgelachen. En dat gaat negatieve gevolgen hebben. Sta er gewoon boven als beleidsbepalers bij PSV. Maar Toon blijft maar zeuren en zeuren. En als Schmidt ernaar gevraagd wordt moet ie gewoon zeggen dat hij er geen mening over heeft. Dan verdien je respect ipv dat janken. Ik zei het twee weken geleden al en zie hoe nu alle media het opgepikt hebben. Je maakt jezelf compleet belachelijk als club zijnde.

Klinkt wel ontzettend meeloperig.
'Alles en iedereen' lacht ons keihard uit, zeg je.
Al zou dat zo zijn, wat niet zo is, wat moet ons dat boeien?
Omdat zij lachen, hebben ze gelijk?

Je hoeft het natuurlijk niet eens te zijn met wat er vanuit PSV is gezegd, maar wat je hier zegt klinkt wel erg... ja.. meeloperig.
 
Ach ze lachen ook Ten Hag uit of wie niet eigenlijk.

Iemand zou eigenlijk een compilatie moeten maken van alle momenten dat Derksen iemand afbrand, gisteren had hij ook weer genoeg slachtoffers. Soms zit er een lievelingetje tussen die niet de revue passeert zoals Frank de Boer, maar daarna gaat het af fikken weer in rap tempo verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan