PSV - Granada CF | Donderdag 22 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Serieus, het was niet best, maar we misten ook wel aardig wat spelers. Het is een niet met elkaar ingespeeld team waar veel persoonlijke fouten gemaakt worden. Ik had graag Fein ook nog wel gezien (je moet toch iets veranderen/forceren). Of hadden we geen wissels meer?
Nee zoals rico het al terecht aangaf wilde de trainer een beetje moeilijk gaan doen door onlogische wissels toe te passen. Viergever voor Götze ipv Madueke voor Götze. Soms willen trainers een beetje interessant lopen doen. Laat Schmid maar eerst zijn spelers leren om de bal 3 x in de ploeg te houden ipv interssant gaan doen met Vollgasfußbal...
 
Jammer. Ik had op meer gehoopt na de afgelopen week. Eindelijk had het team weer een beetje “smoel” voor me. Ondanks dat ik tegen die verplaatsingen voor voetbalwedstrijden ben, en de eigen competitie voor nu belangrijker vind, ben ik het ermee eens dat dit hét platform is waar we geld kunnen verdienen doordat onze jongens zich in de kijker spelen. Inkomsten uit de recette zijn tot nul gedaald. Maar zo wordt het niet veel.
Als het zo doorgaat verdwijnt het betaald voetbal in een zwart gat. Wedstrijden zonder publiek in een groot stadion en daar moet heel Europa voor afgereist worden. :maniac:
 
Ben de laatste om Hendrix te verdedigen (krijg altijd enorme slechte zin als hij meedoet/linkerrijtje KKD niveau). Maar bij beide doelpunten tegen was met name Dumfries niet eens in (breed)beeld. Terwijl dat onze rechterverdediger zou moeten zijn. Dumfries wordt zwaar overschat. Krijgt voorin geen fatsoenlijke bal van zijn voeten. En geeft achterin dus niet thuis. Dumfries staat altijd schijnvrij: lijkt goed idee om hem aan te spelen maar dat is het nooit omdat het tot 100% balverlies leidt. Enige manier om hem voorin te gebruiken is bij vrije trappen en corners, koppend. En anders heb ik liever dat hij gewoon verdedigt, zeker op voorsprong tegen zo'n Spaanse toneelclub.
Schmidt ook zwak: Max niet meer gezien, te weinig voetbal achterin, te lang met Mauro doorgevoetbald, en daardoor geen druk gezien na achterstand.

Ben niet wanhopig omdat ik denk dat Malen en Mo nog beter worden, en we Hendrix, Viergever en Baumgartl hopelijk niet te vaak zullen zien. Sangare wordt ook nog wel beter. En Teze, Zahavi en Gakpo scheelt echt wel een slok op een borrel.
En aan dat laatste ben ik nu wel toe

Max niet meer gezien? Ik zag hem juist overal op het veld - en ik verbaasde me daar over.
 
Nee, om bij de lotingen niet in lagere potten te komen. Of bij kwalificaties niet aan de zware teams gekoppeld te worden. Dat is echt een heel gevaarlijk hellend vlak.
Ik til er vanavond gewoon niet zo zwaar aan en vind de EL niet belangrijk dit seizoen meer is het niet
 
Max niet meer gezien? Ik zag hem juist overal op het veld - en ik verbaasde me daar over.
Ja klopt, maar juist daardoor kwamen er vanuit de back positie geen gevaarlijke voorzetten of inswingers van zijn voet...hij stond gewoon niet op de plek waarvoor hij mede gehaald is.
 
Waarom om Willem 2 met 0 - 4 te zien verliezen?
Nee, clubcoëfficiënten die voor PSV, niet de Nederlandse.

Kunnen we wel kampioen worden maar zonder clubcoëfficiënten krijg je dan een onmogelijke CL poule en maar een fractie van de inkomsten omdat je onderaan de lijst voor TV-geldpot staat
 
Ja, ik ben de eerste om te zeggen dat echt niet alles wat hij aanraakt verandert in goud, maar het zou echt geen discussie mogen zijn of hij in de basis hoort te staan.

Een ontzettend ondergewaardeerde speler.
Om iemand te kunnen onderwaarderen, moet je hem eerst kunnen waarderen.
 
Ben benieuwd naar het Götze-verhaal, en waarom Schmidt meent er een 5-3-2 van te moeten maken.

We stonden voor, verdedigen en counteren. Hij wist waarschijnlijk mog niet dat PSV geen centrale verdedigers heefy die dat kunnen.

Een voorsprong van 1 goal proberen te verdedigen door er een extra verdediger bij te gooien.

Ik snapte het idee achter de 5-3-2 na rust ook niet echt.

Het was geen 5-3-2, ook geen extra verdediger erbij.
Max werd een linie naar voren geschoven en kreeg een beetje de gakpo rol, maar daar kon hij logischerwijs weinig mee.

Niet dat ik t logisch vind, maar het was iig geen 5-3-2.
 
Ik zei het al eerder, jynxer viergever moest verkocht worden en een nieuwe CV daarvoor in de plaats. Maar hij mag ons weer van binnen kapot maken. Net een virus. Corona is er niks bij..
Ho ho.. Nick heeft niet zijn beste tijd bij PSV (of beter gezegd niet zijn beste carrière), maar je kunt ook 'n stappie te ver gaan
 
Maar dat was ook niet bepaald positief.. 2e helft zat er totaal geen idee meer achter het spel, iets wat ik normaal gesproken al een issue vind

Nee, dat klopt. Tweede helft was waardeloos.

Maar laten we ook niet te snel oordelen. Het is ook weer overdreven om te zeggen dat PSV nog steeds helemaal niks laat zien. In de competitie zie je heus wel dat er groei in zit, en er staat in principe een selectie met veel potentie. Vandaag mis je vier spelers die normaliter in de basis staan, en in de rust gaat er nog eens een vijfde uit, en ook nog eens op posities waar de tweede keuze meteen ver onder niveau is (Hendrix, Baumgartl), of niet fit/uit vorm (Mo).

Het enige wat in mijn ogen écht belangrijk is, zo niet zorgwekkend, is die komst van Viergever, en omgooien systeem. Ik wil daar wel een verhaal bij. Dit is een team dat vastigheden nodig heeft; het is idioot om te denken dat je in de rust even een systeem kunt omgooien in een team dat a) nog steeds één systeem alleen bij momenten onder de knie heeft b) met veel nieuwe spelers voetbalt c) cruciale basisspelers mist.
 
Nee, dat klopt. Tweede helft was waardeloos.

Maar laten we ook niet te snel oordelen. Het is ook weer overdreven om te zeggen dat PSV nog steeds helemaal niks laat zien. In de competitie zie je heus wel dat er groei in zit, en er staat in principe een selectie met veel potentie. Vandaag mis je vier spelers die normaliter in de basis staan, en in de rust gaat er nog eens een vijfde uit, en ook nog eens op posities waar de tweede keuze meteen ver onder niveau is (Hendrix, Baumgartl), of niet fit/uit vorm (Mo).

Het enige wat in mijn ogen écht belangrijk is, zo niet zorgwekkend, is die komst van Viergever, en omgooien systeem. Ik wil daar wel een verhaal bij. Dit is een team dat vastigheden nodig heeft; het is idioot om te denken dat je in de rust even een systeem kunt omgooien in een team dat a) nog steeds één systeem alleen bij momenten onder de knie heeft b) met veel nieuwe spelers voetbalt c) cruciale basisspelers mist.

:clap2: slaat de spijker op zijn kop!
 
Het was geen 5-3-2, ook geen extra verdediger erbij.
Max werd een linie naar voren geschoven en kreeg een beetje de gakpo rol, maar daar kon hij logischerwijs weinig mee.

Niet dat ik t logisch vind, maar het was iig geen 5-3-2.

Aha, zag ik daarom Max opeens overal op het veld?

Ik zag Viergever overigens centraal spelen. Was er in jouw ogen dan simpelweg geen linksback?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan