PSV - Granada CF | Donderdag 22 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
En het allerergste is, vanuit deze wedstrijd moeten we zondag naar Vitesse, die eigenlijk wele malen belangrijker is. Ik hou mn hart vast
 
Je wilt toch ook een keer overwinteren in Europa na al die kansloze jaren.. Wat heb je nu in de champions league te zoeken? Voor het aanzien van de club is het ook goed als je overwintert.

Tuurlijk is het geld van de champions league belangrijk en de affiches zijn mooi. Maar voetbal is ook voor de prijzen, en dan heb je meer kans in de EL dan de CL.

Ik ben er eigenlijk niet bang voor dat we niet gaan overwinteren in Europa. Je mist nu teveel bepalende spelers.
 
Hij werkt zo lekker hard en maakt vuile meters. Baumgartl, Viergever, Mauro JR. Met dat soort spelers ga je het niet redden in Europa.
Een paar van zulke moet je er tussen hebben zitten, maar nu is het te veel van dat. We hebben spelers als Mo nodig, dus als hij nou effe die knop om weet te zetten..
 
Je wilt toch ook een keer overwinteren in Europa na al die kansloze jaren.. Wat heb je nu in de champions league te zoeken? Voor het aanzien van de club is het ook goed als je overwintert.

Tuurlijk is het geld van de champions league belangrijk en de affiches zijn mooi. Maar voetbal is ook voor de prijzen, en dan heb je meer kans in de EL dan de CL.

Als je champions league speelt ben je iig kampioen geworden en overwinteren zegt me niks, goed voetbal wel en dat is lang geleden in de EL en de EL winnen is helemaal een utopie. Ik vind dit jaar de competitie veel belangrijker na de 4e plaats van afgelopen seizoen.
 
Ik kijk nu naar Zagreb-Feyenoord...zoals Feyenoord nu al ruim 10 minuten speelt, dat lijkt meer op Pressing voetbal dan wat PSV de afgelopen 2 uurtjes heeft laten zien. Die Kroaten zijn nog nauwelijks in de buurt van de 16-meter van Feyenoord geweest...
 
Jammer. Ik had op meer gehoopt na de afgelopen week. Eindelijk had het team weer een beetje “smoel” voor me. Ondanks dat ik tegen die verplaatsingen voor voetbalwedstrijden ben, en de eigen competitie voor nu belangrijker vind, ben ik het ermee eens dat dit hét platform is waar we geld kunnen verdienen doordat onze jongens zich in de kijker spelen. Inkomsten uit de recette zijn tot nul gedaald. Maar zo wordt het niet veel.
 
Ik kijk nu naar Zagreb-Feyenoord...zoals Feyenoord nu al ruim 10 minuten speelt, dat lijkt meer op Pressing voetbal dan wat PSV de afgelopen 2 uurtjes heeft laten zien. Die Kroaten zijn nog nauwelijks in de buurt van de 16-meter van Feyenoord geweest...
Maak van uurtjes even maanden.
 
En Malen begint ook iets teveel tijd nodig te hebben om beslissend te zijn. Als je voorin geen vuist maakt, krijg je het achterin gewoon drukker.
Malen is ook eigelijk een spits die je diep moet sturen in de combinatie of met een steekpass vanaf het middenveld.
Dat gebeurd niet vaak.
 
En om Mo de schuld te geven van dat tegendoelpunt vind ik ook te makkelijk. Ja, hij leidt hem in en kon het niet belopen dus maakte een sliding, maar hij is potdomme toch niet de enige speler op het veld. Die Granadaan kon op Mo's poging na gewoon ongehinderd vanaf zo'n beetje de eigen zestien naar de zestien van PSV rennen, en vervolgens grijpt er niemand in. Geen wonder dat hij hem dan zo netjes in de kruising krult; PSV stond erbij en keek ernaar.
 
Kan inderdaad nooit slechter zijn dan Hendrix (schuldig aan beide doelpunten) of Mauro of Mo
Ben de laatste om Hendrix te verdedigen (krijg altijd enorme slechte zin als hij meedoet/linkerrijtje KKD niveau). Maar bij beide doelpunten tegen was met name Dumfries niet eens in (breed)beeld. Terwijl dat onze rechterverdediger zou moeten zijn. Dumfries wordt zwaar overschat. Krijgt voorin geen fatsoenlijke bal van zijn voeten. En geeft achterin dus niet thuis. Dumfries staat altijd schijnvrij: lijkt goed idee om hem aan te spelen maar dat is het nooit omdat het tot 100% balverlies leidt. Enige manier om hem voorin te gebruiken is bij vrije trappen en corners, koppend. En anders heb ik liever dat hij gewoon verdedigt, zeker op voorsprong tegen zo'n Spaanse toneelclub.
Schmidt ook zwak: Max niet meer gezien, te weinig voetbal achterin, te lang met Mauro doorgevoetbald, en daardoor geen druk gezien na achterstand.

Ben niet wanhopig omdat ik denk dat Malen en Mo nog beter worden, en we Hendrix, Viergever en Baumgartl hopelijk niet te vaak zullen zien. Sangare wordt ook nog wel beter. En Teze, Zahavi en Gakpo scheelt echt wel een slok op een borrel.
En aan dat laatste ben ik nu wel toe
 
Ik kijk nu naar Zagreb-Feyenoord...zoals Feyenoord nu al ruim 10 minuten speelt, dat lijkt meer op Pressing voetbal dan wat PSV de afgelopen 2 uurtjes heeft laten zien. Die Kroaten zijn nog nauwelijks in de buurt van de 16-meter van Feyenoord geweest...

Nu is Zagreb wel weer wat anders dan Granada, wat gewoon een goed draaiende ploeg in een absolute topcompetitie is.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan