Spaans voetbal

Mooi stukje!!

Denk dat je heel erg dicht bij de waarheid zit met je observaties. Zijn familie is trouwens ingewikkelder dan je denkt. Zijn moeder wilde hem namelijk helemaal niet. Ze wilde een abortus laten plegen toen ze zwanger van hem was, maar zijn vader hield haar tegen. Dat moet als kind zijnde ook zwaar wegen op je, wetende dat je niet gewenst bent. Als kind is hij heel erg gepest in Lissabon omdat hij een Madeira accent had.

Hij heeft een super zware jeugd gehad ja, opgroeiend in een armzalig huis dat leek op een krot uit de krottenwijk.
Hij legt de lat denk ik zo hoog voor zichzelf omdat hij idd een hekel heeft aan falen en zeker niet goed met teleurstelling om kan gaan. Hij moet en zal de beste zijn. Daarom traint hij ook zo achterlijk hard. Maar toch denk ik dat zijn beste jaren erop zitten helaas.
Hij heeft al jaren last van die knie, waarmee hij eigenlijk niet zou mogen spelen maar hij doet het toch.

Hij zal misschien nog een jaartje of 2 mee gaan op hoog niveau maar dan vrees ik dat het einde verhaal is. Ik heb enorm veel respect voor zijn drive en doorzettingsvermogen, echt. Er is niemand die harder werkt.
Als hij straks met pensioen gaat zal ik hem missen, net zoals ik Messi en Zlatan zal missen. Ik vind het een eer om zulke grote spelers te mogen bewonderen.

Elke dag op vakantie in Madeira, da's toch niet zwaar?? :party:
 
Mensen van Madeira hebben een raar accent en worden als tokkies beschouwt in de rest van Portugal. Daarom werd hij dagelijks genadeloos gepest met zijn vreemde manier van praten. En later bij United dus weer.

Ik haat mensen die andere pesten omdat ze anders zijn. Ik weet zelf hoe het is om dat mee te maken.
 
Mensen van Madeira hebben een raar accent en worden als tokkies beschouwt in de rest van Portugal. Daarom werd hij dagelijks genadeloos gepest met zijn vreemde manier van praten. En later bij United dus weer.

Ik haat mensen die andere pesten omdat ze anders zijn. Ik weet zelf hoe het is om dat mee te maken.

Het was een gebbetje...en refererend aan het feit dat Madeira een prachtig eiland is. Dat hij gepest werd sluit ik niet uit.
 
oh oke. Hij werd trouwens zo gepest dat hij bijna elke avond zijn moeder huilend opbelde en zelfs wilde stoppen met zijn carrière om weer naar huis te kunnen. Hij was ook pas dertien toen.
 
Wat misschien ook wel een grappig feitje is, en iets wat mensen niet snel achter hem zoeken is het volgende.

Athletes Gone Good: sport's most charitable stars (weldoeners in de sport)

1 Cristiano Ronaldo
2 John Cena
3 Serena Wiliams
4 Yuna Kim
5 Neymar
6 Lebron James
7 Heather O'Reilly
8 Maria Sharapova
9 Mo'ne Davis
10 Richard Sherman
11 Charlie White and Meryl Davis
12 Dan Carter
13 Roman Reigns
14 Ronda Ronsey
15 Lindsey Vonn
16 Tom Daley
17 Bethany Hamilton
18 Saina Nehwal
19 Paul Rabil
20 Shahid Afridi

Ik had bijvoorbeeld verwacht dat Federer en Nadal bovenaan zouden staan, maar die staan helemaal niet in de top 20. Nou is dat in principe niet zo erg, want ik vind dat je met dit soort dingen vooral waardering moet hebben voor de mensen die het wel doen, in plaats van afgeven op mensen die het niet doen. Het is immers een vrijwillig iets en dat moet iedereen zelf weten. Maar toch, chapeau voor Ronaldo en Neymar dat ze het wel doen, want zo te zien zijn voetballers er blijkbaar iets minder mee bezig. Sowieso erg gul van Neymar als je bedenkt hoe jong hij pas is.

P.S. JOHN CENA!!!! op 2 had ik ook niet verwacht.. :D

http://www.telegraph.co.uk/sport/fo...t-of-worlds-most-charitable-sports-stars.html
 
Laatst bewerkt:
Ja Ronaldo is enorm gul. Bouwt scholen in het midden oosten, betaald operaties voor kinderen die het nodig hebben, geeft bloed en beenmerg. Grote bek, klein hartje.
 
Ja Ronaldo is enorm gul. Bouwt scholen in het midden oosten, betaald operaties voor kinderen die het nodig hebben, geeft bloed en beenmerg. Grote bek, klein hartje.

Vooral dat bloed en beenmerg is gul: Daar heeft hij níet bijzonder veel van.

Maar goed, gek dat hier een ranking van is. Slaat eigenlijk nergens op.
 
Vooral dat bloed en beenmerg is gul: Daar heeft hij níet bijzonder veel van.

Maar goed, gek dat hier een ranking van is. Slaat eigenlijk nergens op.

Ja dat ben ik absoluut met je eens, daarom schreef ik er ook al bij dat het geen competitie is en je mensen die niet veel uitgeven niet moet bekritiseren. Want dat is een logisch gevolg van zo'n rankings.
 
Ronaldo mist dit jaar de drive die hij andere jaren in grote mate had. Daarom presteert hij ook niet zoals je dat van hem zou verwachten. Ik mis de honger bij hem, hij komt ongeïnteresseerd over. Daar waar iedereen dacht dat het aan Benitez lag liet hij afgelopen zaterdag zien dat dat niet het geval is geweest. En als een topsporter en zeker iemand als Ronaldo die voor meer dan de helft moet leunen op zijn drive en fysiek, te weinig motivatie kan opbrengen, dan wordt het heel lastig. Het kan iets tijdelijks zijn, totdat Messi weer geblesseerd raakt of minder is zodat hij weer kan schitteren. Maar het kan ook gewoon de leeftijd zijn, hij is al 30 en heeft veel meer moeten doen om daar te staan dan Messi. En hij weet ook dat Messi "pas" 28 is en hij iig de komende 2/3 jaar nog met hem te maken zal hebben.
 
Ronaldo mist dit jaar de drive die hij andere jaren in grote mate had. Daarom presteert hij ook niet zoals je dat van hem zou verwachten. Ik mis de honger bij hem, hij komt ongeïnteresseerd over. Daar waar iedereen dacht dat het aan Benitez lag liet hij afgelopen zaterdag zien dat dat niet het geval is geweest. En als een topsporter en zeker iemand als Ronaldo die voor meer dan de helft moet leunen op zijn drive en fysiek, te weinig motivatie kan opbrengen, dan wordt het heel lastig. Het kan iets tijdelijks zijn, totdat Messi weer geblesseerd raakt of minder is zodat hij weer kan schitteren. Maar het kan ook gewoon de leeftijd zijn, hij is al 30 en heeft veel meer moeten doen om daar te staan dan Messi. En hij weet ook dat Messi "pas" 28 is en hij iig de komende 2/3 jaar nog met hem te maken zal hebben.

Hij had het laatst ook al over het beëindigen van zijn carrière. Heb al een tijdje het idee dat het vuur wat gedoofd is.
 
FIFA straft Atlético en Real met transferverbod

http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal...aft-Atletico-en-Real-met-transferverbod.dhtml

Real Madrid en Atlético Madrid mogen de komende twee transferperiodes geen spelers kopen. Dat betekent dat beide Spaanse topclubs hun selectie pas vanaf de zomer van 2017 weer kunnen aanvullen met versterkingen van buiten de eigen opleiding
De clubs kunnen nog wel de huidige transferperiode tot het einde van de maand gebruiken voor aankopen. Het verkopen van spelers blijft sowieso mogelijk.

:unsure: Zo... :rolleyes:
 
FIFA straft Atlético en Real met transferverbod

http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal...aft-Atletico-en-Real-met-transferverbod.dhtml

Real Madrid en Atlético Madrid mogen de komende twee transferperiodes geen spelers kopen. Dat betekent dat beide Spaanse topclubs hun selectie pas vanaf de zomer van 2017 weer kunnen aanvullen met versterkingen van buiten de eigen opleiding
De clubs kunnen nog wel de huidige transferperiode tot het einde van de maand gebruiken voor aankopen. Het verkopen van spelers blijft sowieso mogelijk.

:unsure: Zo... :rolleyes:

Wacht heel even hoor. Ik kan me niet herinneren dat Barcelona ook twee transferperiodes kreeg, zoals wel in dat artikel staat?
 
Atletico Madrid scoort 1-0 tegen Rayo Vallecano (40e minuut) in de Copa del Rey. Hopelijk wordt het 1-1, want dan volgt een verlenging. :)
 
Atletico Madrid heeft met 3-0 gewonnen. (2-0 80e minuut 3-0 91e minuut)
Alweer 2 late doelpunten. PSV is maar weer eens gewaarschuwd.
 
FIFA straft Atlético en Real met transferverbod

http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal...aft-Atletico-en-Real-met-transferverbod.dhtml

Real Madrid en Atlético Madrid mogen de komende twee transferperiodes geen spelers kopen. Dat betekent dat beide Spaanse topclubs hun selectie pas vanaf de zomer van 2017 weer kunnen aanvullen met versterkingen van buiten de eigen opleiding
De clubs kunnen nog wel de huidige transferperiode tot het einde van de maand gebruiken voor aankopen. Het verkopen van spelers blijft sowieso mogelijk.

:unsure: Zo... :rolleyes:

Klinkt zoiets als dat mijn vrouw zegt, je mag vanaf zaterdag een maand geen alcohol kopen want je zuipt te veel.
Maar je mag morgen nog even alles kopen wat je wilt.....

Nou dan koop je dus gewoon meer dan genoeg in, om niet een maand lang trillend op de bank te zitten......
 
Terug
Bovenaan Onderaan