Definitief geen betaald voetbal tot 1 september. En nu?

Sponsoren gaan ook minder bijdragen als het afgewerkt zou worden achter gesloten deuren, dus het verhaal kost sowieso geld.
 
Zoals al eerder gezegd, een eerlijke oplossing is er eigenlijk niet. Het beste zou zijn de competitie sowieso uitspelen, hoogstwaarschijnlijk zonder publiek. Dat de voetbal sneeuwvlokjes dat niet willen, lijkt me van minder belang, er zijn een hele horde mensen die zelfs nu, in de hoogtij van het virus gewoon moeten werken, en meestal voor het minimumloon (bv. vuilophalers, winkelpersoneel, zorgmedewerkers, etc.). Spelers die niet willen = werkweigering.

Ook het argument dat contracten aflopen, snijdt voor mij geen hout. Dat Ziyech na 30 juni niet meer voor ajax kan spelen is gewoon botte pech, dan moeten ze het dus zonder Ziyech doen. Of ze moeten met Chelsea en Ziyech om de tafel om het contract te veranderen. Ik geef ze weinig kans, maar dat is nou eenmaal de regel. PSV heeft daarbij weer de mazzel dat ze Afellay, Mitro en Schwaab kwijt zijn en niet meer op kunnen stellen :D.

Een bijkomend voordeel van het uitspelen van de competitie is dat dat waarschijnlijk een groot maatschappelijk effect heeft, de aandacht wat afleidt en het gevoel van normaliteit weer wat dichterbij brengt.

Ik denk echter dat dit allemaal niet gaat gebeuren. Ik vermoed dat men de competitie als niet gespeeld verklaart deze week, dus geen titel en geen degradatie. En dat de KNVB dan de Europese tickets voor volgend jaar aanwijst, dat op basis van de huidige stand. Ajax en AZ CL (evt loten wie het beste ticket krijgt), Fey, PSV, WII en Utrecht (beker) in EL. En daar zou ik best mee kunnen leven.
 
Laatst bewerkt:
Er komt deze week meer duidelijkheid over de kansen om de eredivisie nog uit te spelen .
Diverse scenario's zijn denkbaar:
1 Huidige stand= eindstand. Stop verder met voetballen. Voor PSV betekent dit 4e plek.
2 Competitie uitspelen, maar dan uitgesmeerd over een langere periode ( zomer)
3 Alternatieve play-offs.
Met een kampioenscompetitie van vier clubs bijvoorbeeld, met dubbele wedstrijden en een finale. De middenmoot strijdt in een knock-outsysteem om het laatste Europese ticket. Een ‘play-out’ beslist promotie en degradatie, met zowel clubs op de degradatieplekken als clubs uit de Keuken Kampioen Divisie.
4 Laten de clubs er onderling uitkomen.
5 .......

De directeur van de Eredivisie CV zegt hierover:

'Morgen ( dinsdag 31 maart) wordt bekend wat er gebeurt met die maatregelen die gelden tot 6 april, daarna zal ook de KNVB meer kunnen zeggen over wat er gaat gebeuren met de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie.
Eerder liet de voetbalbond al weten dat er vooralsnog drie scenario's zijn: de competities worden vóór 30 juni nog afgemaakt, de competities lopen ook na 30 juni nog door, of de competities worden vroegtijdig beëindigd. Het zou zomaar kunnen dat áls de competitie al wordt uitgespeeld, dat dat zonder publiek is .

Zeg het maar. Wat is eerlijk? Wat is wenselijk? Wat is haalbaar?
( Hoe zou je trouwens voor sfeer kunnen zorgen bij wedstrijden zonder publiek? Kan de technologie hierbij helpen? )

Of toch gewoon maar stoppen, 4e plek incasseren, uithuilen en opnieuw beginnen?

Optie 5. Geen kampioen, maar Europees voetbal wel toekennen op basis van de huidige stand.
 
Optie 5. Geen kampioen, maar Europees voetbal wel toekennen op basis van de huidige stand.

Tja, is Europees voetbal eigenlijk niet het enige waar heel onze competitie om draait? Als je dan toch op basis van de huidige stand Europese tickets aanwijst mogen ze die schaal wat mij betreft mooi per Post NL naar Amsterdam sturen. Hoe dan ook, met 9 wedstrijden te gaan is PSV flink de dupe van dit virus. De enige 'eerlijke' optie is het uitspelen van de competitie, maar dat zal waarschijnlijk onmogelijk zijn.
 
Tja, is Europees voetbal eigenlijk niet het enige waar heel onze competitie om draait? Als je dan toch op basis van de huidige stand Europese tickets aanwijst mogen ze die schaal wat mij betreft mooi per Post NL naar Amsterdam sturen. Hoe dan ook, met 9 wedstrijden te gaan is PSV flink de dupe van dit virus. De enige 'eerlijke' optie is het uitspelen van de competitie, maar dat zal waarschijnlijk onmogelijk zijn.
PSV is voornamelijk de dupe van het rampzalige aankoopbeleid van JdJ
 
Er staat veel geld op het spel. En Corona is niet iets wat levenslang zal blijven.
Je moet dus vooruit kijken. Die vierde plek, daar kunnen wij echt nog wel wat aan doen.
Alsof Feyenoord ineens onoverwinnelijk is.
Ik ben dus voor: afmaken die competitie.
Wat ik eigenlijk bedoelde is: Het zal mij aan mn reet roesten
 
Suggestie van een column uit het AD: een paar kleine play-offs opstellen. Kampioensplay-off met AZ, Ajax, Feyenoord en PSV. Europa play-off met Utrecht, Vitesse, Heracles en Willem II. Dan nog een degradatie play-off en oefenwedstrijdjes voor de middenmoot zodat ook die supporters nog wat voetbal kunnen aanschouwen.

Voordelen: bespaart 3 wedstrijden en krijgt nog 6 spannende potten te zien.
Nadeel: waarschijnlijk nog steeds niet haalbaar. En of het een eerlijke oplossing is, waarschijnlijk ook niet helemaal.

Als ze zoiets zouden beslissen, dan is het misschien een idee om de punten van de ranglijst als beginpunt te nemen (inclusief correcties).
 
Suggestie van een column uit het AD: een paar kleine play-offs opstellen. Kampioensplay-off met AZ, Ajax, Feyenoord en PSV. Europa play-off met Utrecht, Vitesse, Heracles en Willem II. Dan nog een degradatie play-off en oefenwedstrijdjes voor de middenmoot zodat ook die supporters nog wat voetbal kunnen aanschouwen.

Voordelen: bespaart 3 wedstrijden en krijgt nog 6 spannende potten te zien.
Nadeel: waarschijnlijk nog steeds niet haalbaar. En of het een eerlijke oplossing is, waarschijnlijk ook niet helemaal.

Als ze zoiets zouden beslissen, dan is het misschien een idee om de punten van de ranglijst als beginpunt te nemen (inclusief correcties).

Onderlinge wedstrijden niet meegerekend kan FC Emmen op aantal te behalen punten ook nog kampioen worden, de cut-off voor wie om welke play-off mee mag doen wordt dan ook weer volledig arbitrair.
 
Suggestie van een column uit het AD: een paar kleine play-offs opstellen. Kampioensplay-off met AZ, Ajax, Feyenoord en PSV. Europa play-off met Utrecht, Vitesse, Heracles en Willem II. Dan nog een degradatie play-off en oefenwedstrijdjes voor de middenmoot zodat ook die supporters nog wat voetbal kunnen aanschouwen.

Voordelen: bespaart 3 wedstrijden en krijgt nog 6 spannende potten te zien.
Nadeel: waarschijnlijk nog steeds niet haalbaar. En of het een eerlijke oplossing is, waarschijnlijk ook niet helemaal.

Als ze zoiets zouden beslissen, dan is het misschien een idee om de punten van de ranglijst als beginpunt te nemen (inclusief correcties).
Dan kan je het kampioenschap net zo goed laten beslissen door een wedstrijd tussen ajax en AZ. Lijkt me ook veel eerlijker, dan Fey en PSV ook nog mee te laten doen.
 
Hoezo, je kunt na dit seizoen toch niet serieus klagen dat PSV benadeeld is omdat ze maar 4e staan.
Andere discussie toch, dus het klopt gewoon wat Bas zegt.
Ik denk ook niet dat PSV 4e had geëindigd, voorzichtig zat er een stijgende lijn in.
 
Hoezo, je kunt na dit seizoen toch niet serieus klagen dat PSV benadeeld is omdat ze maar 4e staan.
Dat is wel relevant, omdat er nog 9 wedstrijden te spelen zijn. Overigens geldt dat niet alleen voor PSV. Het is alleen eerlijk, wanneer iedereen dezelfde wedstrijden gespeeld heeft.
 
Hoezo, je kunt na dit seizoen toch niet serieus klagen dat PSV benadeeld is omdat ze maar 4e staan.

Had JDJ er maar rekening mee moeten houden dat er een ongelijk aantal wedstrijden tegen ongelijk verdeelde tegenstanders gespeeld zou worden, want het is logisch dat Ajax kampioen is omdat ze na 25/26 wedstrijden koploper zijn!
 
PSV won wat potjes, begon langzaam zn draai te vinden en men hier denkt meteen dat je doorstoomt naar plek 2, want AZ en feyenoord draaiden niet gelukkig. Heel schattig om zo iets te lezen altijd, hoe fans met hun hart typen ipv gezond verstand.

Onder normale omstandigheden is P1/P2 de norm ja, dit seizoen is alles behalve normaal geweest en eindigt ook niet normaal.
 
Andere discussie toch, dus het klopt gewoon wat Bas zegt.
Ik denk ook niet dat PSV 4e had geëindigd, voorzichtig zat er een stijgende lijn in.
Bas zei dat PSV flink de dupe was van de huidige situatie. Dat suggereert dat zonder onderbreking PSV veel hoger geeindigd zou zijn, en dat vind ik toch echt een heel ongefundeerde uitspraak. Het meest waarschijnlijke was dat PSV gewoon als 4e geeindigd zou zijn. En de oorzaak dat we niet hoger zijn gekomen dan de 4e plek dit jaar, ligt toch echt aan de baggerselectie die dit jaar bij elkaar gekocht is
 
Terug
Bovenaan Onderaan