Definitief geen betaald voetbal tot 1 september. En nu?

Ben ik ook wel met je eens. Alleen weten wij uit ervaring dat de stand na 17 wedstrijden ook niets zegt. Anders waren we onder Rutten geloof ik 3 maal kampioen geweest.
Klopt, maar er valt hier nou eenmaal geen eerlijke optie te bedenken.
 
Klopt, maar er valt hier nou eenmaal geen eerlijke optie te bedenken.
Dat is. Ik denk dat alle opties open worden gehouden en men kijkt wat men op welk moment kan doen. En zo zal het seizoen wel doodbloeden. En vanuit de UEFA zullen dan wel de richtlijnen komen m.b.t. het toekomstige Europese voetbal.
 
Dat is. Ik denk dat alle opties open worden gehouden en men kijkt wat men op welk moment kan doen. En zo zal het seizoen wel doodbloeden. En vanuit de UEFA zullen dan wel de richtlijnen komen m.b.t. het toekomstige Europese voetbal.
Ik denk dat de KNVB daar ook vurig op hoopt, dan krijgen zij in ieder geval niet alle shit over zich heen.
 
Onderling resultaat was ik even vergeten. (a)

Ja, fair point. Alleen is dat in Nederland nooit een criterium, of misschien als verder alles gelijk is.
Dat klopt inderdaad, normaal spelen we de competitie gewoon uit en wie bovenaan staat wint :sneaky:.

Nu moeten we een oplossing vinden als dat niet kan. In de Pl is het overduidelijk, wie de beste is, in Nl is het gewoon nog spannend. Hiervoor voldoen de regelementen eventjes niet, dus zullen we een zo eerlijk mogelijke oplossing moeten vinden. Ik begrijp dat jij vind dat ajax tot kampioen uitgeroepen moet worden, en daar zijn best argumenten voor, ze staan tenslotte bovenaan. Maar ik vind ook dat AZ een punt heeft. Wellicht een gedeeld kampioenschap?

Maar ik denk dat het kampioenschap niet het grote probleem is, dat is erg makkelijk op te lossen, nl dit jaar telt gewoon niet. Is uiteindelijk ook het eerlijkst (alhoewel PSV wel een enorm voordeel heeft als al die baggerwedstrijden als niet gespeeld beschouwd zouden worden :D). Het probleem is de Europese tickets. Eigenlijk als je dit seizoen als niet gespeeld zou beschouwen, moet je de stand van vorig jaar nemen, maar, hoewel dat voor ons erg aantrekkelijk is, zou dat wel mega oneerlijk zijn tov AZ en anderen. Daarom denk ik dat de KNVB de Europese tickets aan zal wijzen op basis van de huidige stand. Dan zou ik het een prima idee vinden om de Europese prijzengelden te verdelen onder alle clubs. Als dat het geval is, maakt het niet zo enorm veel uit wie welk ticket krijgt. Als men dat niet doet, dan vind ik er wel wat voor te zeggen om te loten tussen ajaz en AZ om het directe ticket.
 
Dat klopt inderdaad, normaal spelen we de competitie gewoon uit en wie bovenaan staat wint :sneaky:.

Nu moeten we een oplossing vinden als dat niet kan. In de Pl is het overduidelijk, wie de beste is, in Nl is het gewoon nog spannend. Hiervoor voldoen de regelementen eventjes niet, dus zullen we een zo eerlijk mogelijke oplossing moeten vinden. Ik begrijp dat jij vind dat ajax tot kampioen uitgeroepen moet worden, en daar zijn best argumenten voor, ze staan tenslotte bovenaan. Maar ik vind ook dat AZ een punt heeft. Wellicht een gedeeld kampioenschap?

Maar ik denk dat het kampioenschap niet het grote probleem is, dat is erg makkelijk op te lossen, nl dit jaar telt gewoon niet. Is uiteindelijk ook het eerlijkst (alhoewel PSV wel een enorm voordeel heeft als al die baggerwedstrijden als niet gespeeld beschouwd zouden worden :D). Het probleem is de Europese tickets. Eigenlijk als je dit seizoen als niet gespeeld zou beschouwen, moet je de stand van vorig jaar nemen, maar, hoewel dat voor ons erg aantrekkelijk is, zou dat wel mega oneerlijk zijn tov AZ en anderen. Daarom denk ik dat de KNVB de Europese tickets aan zal wijzen op basis van de huidige stand. Dan zou ik het een prima idee vinden om de Europese prijzengelden te verdelen onder alle clubs. Als dat het geval is, maakt het niet zo enorm veel uit wie welk ticket krijgt. Als men dat niet doet, dan vind ik er wel wat voor te zeggen om te loten tussen ajaz en AZ om het directe ticket.
Ik snap dat je denkt dat ik in Ajax' voordeel denk, maar dat doe ik echt niet. Als AZ op basis van doelsaldo bovenaan stond, had ik exact hetzelfde gezegd.

Het kampioenschap interesseert me op deze manier ook niet. Of je vecht er een hele competitie voor, of hij wordt niet uitgedeeld. Als Ajax nu ineens de schaal krijgt, gaat dat toch nooit voldoening geven.

Competitie schrappen zie ik ook niks in, dat is inderdaad zwaar oneerlijk voor clubs als AZ en Willem II.

Ik vraag me ook af of er zoveel twijfel was als Ajax 1 puntje voor stond. De situatie is eigenlijk hetzelfde, AZ zou nog heel veel kans hebben op de titel, maar ze zouden niet bovenaan staan.

Ik denk dat, als er geen wedstrijden meer gespeeld gaan worden, je de huidige stand gewoon moet bevriezen. Je staat waar je staat op basis van de standaardregels. Loten is ineens zo willekeurig.
Het enige waar je mee zit, zijn de play-offs. Je ontneemt Willem II en Vitesse de kans op een Europees ticket als je die aan PSV geeft (omdat zij het hoogst staan). Utrecht kan het ticket van de bekerfinale krijgen, aangezien Feyenoord al een ticket voor de derde plaats krijgt.
 
Ik vind dat je de competitie gewoon moet uitspelen, ik vind dat het niks uit maakt of er al spelers weg zijn, het gaat immers om de club.
 
Ik vind dat je de competitie gewoon moet uitspelen, ik vind dat het niks uit maakt of er al spelers weg zijn, het gaat immers om de club.
En wanneer dacht je dat te gaan doen? Als het na 1 juni meer mag en het kan enigszins geregeld worden, ben ik voor. Maar ik vrees ervoor.
 
En wanneer dacht je dat te gaan doen? Als het na 1 juni meer mag en het kan enigszins geregeld worden, ben ik voor. Maar ik vrees ervoor.

1 juli, 1 augustus, 1 september, Eerst dit seizoen afmaken, voordat we aan volgend seizoen beginnen. Volgend seizoen inkorten evt.
 
Omdat je dat dan voor aanvang van competitie kunt doorvoeren, en verander je dus niet de spelregels tijdens de game.
Op zich heb je gelijk, maar dan moet je dus minder wedstrijden spelen. Niet tegen alle clubs? Niet thuis en uit? Is ook weer oneerlijk. En als je oppert dat we daarvoor kunnen loten verwijs ik je alvast naar het topic voor de beker en kijk hoe daar tegen loting voor uit of thuis wordt aangekeken mbt Feyenoord....
 
Uitstel tot augustus de 3e gekregen van UEFA. Dus 9 wedstrijden in 2 maanden, ik hang de vlag nog niet buiten maar dit voelt toch wel lekker.
En dan? Europees voetbal zonder voorrondes? En seizoen 2020/2021, met in het achterhoofd dat we vroeg klaar moeten zijn voor t EK?
 
Aanvoerders van de clubs willen per direct stoppen met dit seizoen en eisen zwart op wit garanties van de RIVM dat alles veilig is mochten ze weer gaan trainen in groepsverband... De voetbaldirecteur van de koploper vind het bezopen dat de Knvb als een schoothondje achter de Uefa aanloopt, daar waar het alleen maar om het geld gaat en de clubs nu onnodige problemen veroorzaakt door te pushen op doorspelen.

Stop gewoon dit seizoen. Geen kampioen. Geen degradant. Verklaar het ongeldig. Het is nog maar de vraag of we in september wel weer gewoon het normale leven kunnen oppakken, laat staan voetbal.
 
Aanvoerders van de clubs willen per direct stoppen met dit seizoen en eisen zwart op wit garanties van de RIVM dat alles veilig is mochten ze weer gaan trainen in groepsverband.

Laat ze lekker in de goot zakken, iedereen kan dit wel eisen. Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik heel zielig gedrag. Gewoon doen wat de rest van Nederland ook doet, en dus de adviezen volgen. Niets geen extra aandacht voor de voetballers.

Daarnaast is het seizoen verloren. Gewoon op basis van vorig seizoen de tickets weer verdelen.
 
Laat ze lekker in de goot zakken, iedereen kan dit wel eisen. Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik heel zielig gedrag. Gewoon doen wat de rest van Nederland ook doet, en dus de adviezen volgen. Niets geen extra aandacht voor de voetballers.
Maar dat is toch ook precies wat ze willen? Het hele amateurvoetbalseizoen is al gestopt, waarom moeten de profs dan wel doorgaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan