Nederlands Elftal

Goals zouden in theorie nog uit kunnen maken als we uit verliezen bij Noord Ierland (ja jongens, na vanavond hoeven we dat ook niet af te doen als onrealistisch, ook al zou het natuurlijk niet mogen gebeuren). Daar ga ik echter niet van uit, gezien we ook Estland nog thuis krijgen voor punten en hopelijk zondag ook punten pakken.
Als we winnen van Estland en Wit-Rusland zijn we geplaatst, wat er verder ook gebeurt.
 
Ik hoop dat zondag Donyell, Donnie en De Vrij starten. Donyell moge duidelijk zijn, Donnie ook, en ik ben echt even klaar met De Ligt. Van de laatste 10 tegengoals in Oranje, zijn denk ik 7 directe fouten van hem. Bij zijn club is hij ook slecht, en De Vrij is een meer dan waardige vervanger.
De Ligt komt er wel, maar nu even niet.
 
Ik hoop dat zondag Donyell, Donnie en De Vrij starten. Donyell moge duidelijk zijn, Donnie ook, en ik ben echt even klaar met De Ligt. Van de laatste 10 tegengoals in Oranje, zijn denk ik 7 directe fouten van hem. Bij zijn club is hij ook slecht, en De Vrij is een meer dan waardige vervanger.
De Ligt komt er wel, maar nu even niet.

Helemaal mee eens. De Vrij verdient het ook wel, als gewoon gearriveerde basisspeler bij Inter. Malen voor Babel en Vd Beek voor De Roon. Dan pas je ook meteen twee spelers die de toekomst hebben in en die beiden meer voetbal brengen. Ik zou ook Van Aanholt eens een kans geven. Leuk dat Blind een routinier is in het elftal, maar het is en blijft geen echt back. Van Aanholt is een van de weinige backs die we hebben die in een grote competitie speelt en hij is momenteel gewoon basisspeler bij een prima draaiend Palace in de Premier League. Ook Wit Rusland zal vooral gaan tegenhouden en counteren, dus heb je het extra voetbal wel nodig.

Malen - Memphis - Bergwijn

Vd Beek - Wijnaldum - Frenkie

Van Aanholt - Virgil - De Vrij - Dumfries.
 
Jeeeeetje moet ik na al mijn bedankjes aan het adres van PSV voor de overwinning op Rosenborg nu ook al bloemen gaan sturen voor de overwinning van Oranje?

VRIENDELIJK BEDANKT! EEN BOSSIE ROOIE ROZEN UIT AMSTERDAM KOMT UW KANT OP!
Dit forum kennende hebben ze liever een bossie rooie dames, maar dat heb je niet van mij. :CENSORED:

Wat een heerlijk laatste kwartier jongens. Jammer dat Malen z'n grote kans niet maakt, maar ik kan echt genieten van dit elftal.

Ja, ik heb moeite met de hoofden van Blind en Cilles-, Ciles-, Cilis- ehh... Jasper, maar dit elftal doet me denken aan WK 1998: alleen maar Ajacieden en PSV-ers, maar wel allemaal spelers waarvoor je een zwak kan hebben. Destijds was het onmogelijk om iets tegen Davids, Kluivert, Bergkamp, De Boer, vd Sar etc. te hebben als PSV-er, en als Ajacied om een hekel te hebben aan Cocu, Numan, Jonk etc. Nu heb ik dat ook een beetje. Spelers als De Ligt, vd Beek en vooral Frenkie kan ik erg goed hebben, net als dat veel Ajacieden Bergwijn, Malen, Wijnaldum, zelfs Depay en (hopelijk volgende periode) Ihattaren ook het beste gunnen. Dat is een belangrijke basis om als team te kunnen floreren.

Misschien zit ik er volledig naast en ben ik de enige die er zo naar kijkt, maar voor mij was dit echt voor het eerst sinds het team van 1998 dat ik dat zo ervaar.
 
Helemaal mee eens. De Vrij verdient het ook wel, als gewoon gearriveerde basisspeler bij Inter. Malen voor Babel en Vd Beek voor De Roon. Dan pas je ook meteen twee spelers die de toekomst hebben in en die beiden meer voetbal brengen. Ik zou ook Van Aanholt eens een kans geven. Leuk dat Blind een routinier is in het elftal, maar het is en blijft geen echt back. Van Aanholt is een van de weinige backs die we hebben die in een grote competitie speelt en hij is momenteel gewoon basisspeler bij een prima draaiend Palace in de Premier League. Ook Wit Rusland zal vooral gaan tegenhouden en counteren, dus heb je het extra voetbal wel nodig.

Malen - Memphis - Bergwijn

Vd Beek - Wijnaldum - Frenkie

Van Aanholt - Virgil - De Vrij - Dumfries.

Helemaal mee eens. Mooie opstelling ook. Helaas zal Koeman wederom weer voor De Roon en Blind kiezen. Tegen betere landen, dan snap ik De Roon. Maar zondag tegen Wit-Rusland? Kom op man. Je weet dat die gasten ook met z'n alle in het doel gaan hangen. Hopelijk spelen Malen en Van de Beek, en wat mij betreft mag De Vrij ook inderaad wel is een keer spelen. Ff klaar nu met De Ligt. Ook moet Daisy wegwezen op linksback. Hoe die zich weer als een oudwijf laat wegzetten bij de 0-1. Tjonge jonge.
 
Dit forum kennende hebben ze liever een bossie rooie dames, maar dat heb je niet van mij. :CENSORED:

Wat een heerlijk laatste kwartier jongens. Jammer dat Malen z'n grote kans niet maakt, maar ik kan echt genieten van dit elftal.

Ja, ik heb moeite met de hoofden van Blind en Cilles-, Ciles-, Cilis- ehh... Jasper, maar dit elftal doet me denken aan WK 1998: alleen maar Ajacieden en PSV-ers, maar wel allemaal spelers waarvoor je een zwak kan hebben. Destijds was het onmogelijk om iets tegen Davids, Kluivert, Bergkamp, De Boer, vd Sar etc. te hebben als PSV-er, en als Ajacied om een hekel te hebben aan Cocu, Numan, Jonk etc. Nu heb ik dat ook een beetje. Spelers als De Ligt, vd Beek en vooral Frenkie kan ik erg goed hebben, net als dat veel Ajacieden Bergwijn, Malen, Wijnaldum, zelfs Depay en (hopelijk volgende periode) Ihattaren ook het beste gunnen. Dat is een belangrijke basis om als team te kunnen floreren.

Misschien zit ik er volledig naast en ben ik de enige die er zo naar kijkt, maar voor mij was dit echt voor het eerst sinds het team van 1998 dat ik dat zo ervaar.
Top. Doe je ook aan interlands lijstjes? Heb de wedstrijd niet gezien maar ratings van jou zijn altijd de moeite waard om te bekijken
 
Laatst bewerkt:
Ik ook.

Maar de goal had natuurlijk helemaal niets enige vorm van kwaliteit te maken.
Spelersgogme noemen ze dat.
Zul je zien dat Koeman, tegen alle voetballogica in, weer met de Ligt, de Roon en Babel begint aanstaande zondag.
Het feit dat hij achteraf zegt dat je met deze 3 de sterkste (basis) opstelling teweegbrengt, zegt meer dan genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, wederom een zwakke basisopstelling.

De Roon is geen niveau Nederlands elftal natuurlijk. Van de Beek kan daar zoveel meer voetbal brengen. Een middenveld Frenkie - Wijnaldum - van de Beek is gewoon echt een goed voetballend middenveld, wat ook nog super dynamisch is. Heb je Pröpper er nog bij, en de Roon eventueel als breker mocht het nodig zijn. Straks hopelijk Ihataren er ook nog bij.

Voorin, de keuze voor Bergwijn begreep ik heel goed, is erg goed in de kleine ruimtes. De keuze voor Babel, tsja ik had hem niet gemaakt. Heeft het natuurlijk goed gedaan laatste maanden, maar Malen is enorm in vorm. Ik was voor de voorhoede Bergwijn - Depay - Malen gegaan. Alhoewel ik ook vind dat Stengs het echt verdient om zijn kans te krijgen.

Achterin heb je vooral op de vleugels wel een probleem. Is gewoon echt heel matig allemaal. Blind is geen back, speelt bij Ajax centraal fantastisch op moment, maar is geen back. Staat er bij gebrek aan beter. Hoop dat Wijndal zich bij AZ blijft doorontwikkelen, vind ik iemand met heel veel potentie.

Dumfries, je ziet gewoon dat de rest van het elftal niet in hem vertrouwt. Hem ook overslaat ook al staat hij meters vrij. En dat kan ik wel begrijpen, is voetballend totaal niet van het niveau Nederlands elftal. Zelden een speler met zo'n slechte aanname gezien. Verdedigend ook niet betrouwbaar. Maar ja, wie dan? Dat is op het moment echt een probleem. Hopelijk gaat een Dest kiezen voor Oranje en zich doorontwikkelen, maargoed, dat is natuurlijk toekomstmuziek en koffiedik kijken, je weet niet hoe hij zich ontwikkeld. Karsdorp zou straks een optie zijn als die zijn vorm wat kan vinden bij Feyenoord.

Voor het EK (je bent nu wel voor 90% geplaatst) begint het elftal zijn contouren wel te krijgen.

Bergwijn - Depay - Malen/Stengs
de Jong - Wijnaldum - van de Beek
***** - van Dijk - de Ligt - *****
Cillessen
 
Bij NL ontbreekt er aan een top keeper en twee top backs. Helaas zullen we het voorlopig moeten doen met het jochie Jasper-ben snel beledigd-Cillissen en deze twee backs. Ik weet namelijk niet of een Wijndal gezien zijn ervaring (alleen bij AZ) en leeftijd het allemaal wel aankan. Dest kan echter wel goed concurreren met Denzel maar Koeman speelt niet zoals ajax speelt waardoor een Dest zomaar door de mand kan vallen. Dumfries is verdedigend namelijk veel beter en krachtiger en heeft bovendien ook de lengte voor bij de corners en vrijtrappen etc.
 
Spelersgogme noemen ze dat.
Zul je zien dat Koeman, tegen alle voetballogica in, weer met de Ligt, de Roon en Babel begint aanstaande zondag.
Het feit dat hij achteraf zegt dat je met deze 3 de sterkste (basis) opstelling teweegbrengt, zegt meer dan genoeg.

Je vindt het niet logisch dat het grootste talent van de wereld, na Van Dijk de beste CV in de CL en basisspeler van een absolute topclub wordt opgesteld?

Gebash op Blind als linksback en de Roon kan ik inkomen. Maar op de Ligt? Kom op, hij heeft even een iets mindere periode, maar het blijft gewoon een geweldenaar die je samen met Van Dijk, Wijnaldum, Depay en De Jong altijd moet opstellen. Dat zijn de dragers voor het komende EK en WK.

Het alternatief voetbalt bij een veel mindere club, werd vorig seizoen in de groepsfase CL uitgeschakeld en werd op een gigantische achterstand 3e in Italië. Waar was De Vrij in de voorgaande zeer succesvolle EK en WK kwalificatie trouwens?

Ik zou deze opstelling wel eens willen zien.

Cillessen
Dest - De Ligt - Van Dijk - Van Aanholt
Wijnaldum - De Jong
Stengs - Van de Beek - Bergwijn
Depay
 
Laatst bewerkt:
Het alternatief voetbalt bij een veel mindere club, werd vorig seizoen in de groepsfase CL uitgeschakeld en werd op een gigantische achterstand 3e in Italië. Waar was De Vrij in de voorgaande zeer succesvolle EK en WK kwalificatie trouwens?
Op de bank?

Volgens mij doet De Vrij het zeer behoorlijk. Het kan voor De Ligt geen kwaad om even in de luwte te staan. Die jongen komt er heus wel. De Vrij kan daarnaast toch ook wel eens beloond worden.

Tegen de Wit-Russen lekker voetballen, dus met Van de Beek op het middenveld erbij.
 
Helemaal mee eens. Mooie opstelling ook. Helaas zal Koeman wederom weer voor De Roon en Blind kiezen. Tegen betere landen, dan snap ik De Roon. Maar zondag tegen Wit-Rusland? Kom op man. Je weet dat die gasten ook met z'n alle in het doel gaan hangen. Hopelijk spelen Malen en Van de Beek, en wat mij betreft mag De Vrij ook inderaad wel is een keer spelen. Ff klaar nu met De Ligt. Ook moet Daisy wegwezen op linksback. Hoe die zich weer als een oudwijf laat wegzetten bij de 0-1. Tjonge jonge.
Blind is toch volkomen logisch, wie wil je daar dan neerzetten? Ik vond Bilnd helemaal niet zo slecht spelen, en je hebt ook ervaring nodig in je elftal.
En van De Roon ben ik niet zo zeker, ik vermoed dat Donnie nu gaat spelen tegen Wit Rusland.
En De Ligt nu vervangen zou belachelijk zijn, die jongen komt er wel.
Ik hoop alleen dat Malen vanaf nu de kans gaat krijgen ipv Babel.
 
Op de bank?

Volgens mij doet De Vrij het zeer behoorlijk. Het kan voor De Ligt geen kwaad om even in de luwte te staan. Die jongen komt er heus wel. De Vrij kan daarnaast toch ook wel eens beloond worden.

Tegen de Wit-Russen lekker voetballen, dus met Van de Beek op het middenveld erbij.

Nee hoor. De Vrij heeft ook zijn bijdrage geleverd tijdens de historische afgang tegen tweemaal IJsland en slachtpartijen tegen Frankrijk en Turkije.

Dat De Ligt niet alles perfect doet moge duidelijk zijn, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof De Vrij meer kwaliteit heeft. Gelukkig is Koeman niet zo opportunistisch in zijn opstellingen wat dat betreft.
 
Blind is toch volkomen logisch, wie wil je daar dan neerzetten? Ik vond Bilnd helemaal niet zo slecht spelen, en je hebt ook ervaring nodig in je elftal.
En van De Roon ben ik niet zo zeker, ik vermoed dat Donnie nu gaat spelen tegen Wit Rusland.
En De Ligt nu vervangen zou belachelijk zijn, die jongen komt er wel.
Ik hoop alleen dat Malen vanaf nu de kans gaat krijgen ipv Babel.

Was het dankzijdie ervaring dat hij bij de tegengoal mistastte en ter aarde stortte?
 
Bij NL ontbreekt er aan een top keeper en twee top backs. Helaas zullen we het voorlopig moeten doen met het jochie Jasper-ben snel beledigd-Cillissen en deze twee backs. Ik weet namelijk niet of een Wijndal gezien zijn ervaring (alleen bij AZ) en leeftijd het allemaal wel aankan. Dest kan echter wel goed concurreren met Denzel maar Koeman speelt niet zoals ajax speelt waardoor een Dest zomaar door de mand kan vallen. Dumfries is verdedigend namelijk veel beter en krachtiger en heeft bovendien ook de lengte voor bij de corners en vrijtrappen etc.
En Dumfries is straks op het EK helemaal prima op oranje nivo en beter dan Dest. Had even een dipje, maar zet z'n ontwikkeling nu gewoon door. Als hij wat rustiger wordt en nog meer 'zachte voetjes' gaat krijgen, gaat hij nog regelmatig scoren ook. Daarnaast geeft hij altijd 100%, en dat vinden trainers ook altijd fijn.
 
Je vindt het niet logisch dat het grootste talent van de wereld, na Van Dijk de beste CV in de CL en basisspeler van een absolute topclub wordt opgesteld?

Gebash op Blind als linksback en de Roon kan ik inkomen. Maar op de Ligt? Kom op, hij heeft even een iets mindere periode, maar het blijft gewoon een geweldenaar die je samen met Van Dijk, Wijnaldum, Depay en De Jong altijd moet opstellen. Dat zijn de dragers voor het komende EK en WK.

Het alternatief voetbalt bij een veel mindere club, werd vorig seizoen in de groepsfase CL uitgeschakeld en werd op een gigantische achterstand 3e in Italië. Waar was De Vrij in de voorgaande zeer succesvolle EK en WK kwalificatie trouwens?

Ik zou deze opstelling wel eens willen zien.

Cillessen
Dest - De Ligt - Van Dijk - Van Aanholt
Wijnaldum - De Jong
Stengs - Van de Beek - Bergwijn
Depay
Doe nou maar gewoon Blind, met al z'n gebreken. In jouw elftal is Gini de enige met veel ervaring, en dat is veel te weinig. Topelftallen die presteren, hebben altijd een goede mix van talent en ervaring. Daar is ajax inmiddels ook achter:sneaky:
 
Was het dankzijdie ervaring dat hij bij de tegengoal mistastte en ter aarde stortte?
Dat was natuurlijk mega slecht, maar Van Aanholt is absoluut niet beter. Op die ene aktie na, vond ik Blind best goed spelen. Met Blind op linksback heb je alleen een probleem tegen hele sterke tegenstanders. En ook dan is van Aanholt niet de oplossing. Ook Hateboer of Willems niet,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan