Engels voetbal

Pff.. nu wordt het gat tussen de Eredivisie en de PL dus nóg veel groter..

Had je ooit iets anders verwacht dan? de PL is wereldwijd nou eenmaal de meest populaire league, ruim voor de Spaanse en Duitse competities.

Het is voor Nederland nooit aan de orde geweest om het gat met Engeland te gaan dichten. Nederland moet meer naar europese subtoplanden kijken als het een gat wil dichten. Dat FFP is van meet af aan al een wassen neus gebleken. Dat de markt zo nog verder verziekt wordt staat in ieder geval vast. Brands doet er goed aan om dit mee te nemen in zijn verkoop van Depay en Wijnaldum aan een willekeurige PL club. Minimaal 40 miljoen voor Depay dus, kunnen ze toch makkelijk ophoesten. Zo'n prutspeler als Luke Shaw kost ook al 30 miljoen pond, een kleuner als Fellaini 50 miljoen, en een 10-in-een-dozijn-verbindingspeler als Blind kostte ook al 19 miljoen, en dat werd in Manchester als een koopje beschouwd. Volgend seizoen kunnen die middenmoters daar dan ook vast wel 15 miljoen uitgeven per speler, maar aangezien Depay niet naar een middenmoter zal gaan moet je gelijk rond de 40 gaan zitten.
 
Had je ooit iets anders verwacht dan? de PL is wereldwijd nou eenmaal de meest populaire league, ruim voor de Spaanse en Duitse competities.

Het is voor Nederland nooit aan de orde geweest om het gat met Engeland te gaan dichten. Nederland moet meer naar europese subtoplanden kijken als het een gat wil dichten. Dat FFP is van meet af aan al een wassen neus gebleken. Dat de markt zo nog verder verziekt wordt staat in ieder geval vast. Brands doet er goed aan om dit mee te nemen in zijn verkoop van Depay en Wijnaldum aan een willekeurige PL club. Minimaal 40 miljoen voor Depay dus, kunnen ze toch makkelijk ophoesten. Zo'n prutspeler als Luke Shaw kost ook al 30 miljoen pond, een kleuner als Fellaini 50 miljoen, en een 10-in-een-dozijn-verbindingspeler als Blind kostte ook al 19 miljoen, en dat werd in Manchester als een koopje beschouwd. Volgend seizoen kunnen die middenmoters daar dan ook vast wel 15 miljoen uitgeven per speler, maar aangezien Depay niet naar een middenmoter zal gaan moet je gelijk rond de 40 gaan zitten.


Het hele internationale (europese) voetbal gaat zo naar de klote.
De hele CL kun je opdoeken, en maak maar een spaans/duits/engelse cup.


De eredivisie wordt een soort under 23 league, en zal nooit meer mee gaan spelen op europees niveau.
Jammer, maar zo werkt dat met de centjes.


Moet ook wel zeggen dat toen ik afgelopen zondag GA Eagles tegen Ajax zat te kijken, het ook wel lachwekkend
is om zo'n stadionneke te zien. Het mooiste in het stadion waren de tieten die om de paar minuten voorbijkwamen
op de reclameborden.
 
Het hele internationale (europese) voetbal gaat zo naar de klote.
De hele CL kun je opdoeken, en maak maar een spaans/duits/engelse cup.


De eredivisie wordt een soort under 23 league, en zal nooit meer mee gaan spelen op europees niveau.
Jammer, maar zo werkt dat met de centjes.


Moet ook wel zeggen dat toen ik afgelopen zondag GA Eagles tegen Ajax zat te kijken, het ook wel lachwekkend
is om zo'n stadionneke te zien. Het mooiste in het stadion waren de tieten die om de paar minuten voorbijkwamen
op de reclameborden.

Buiten Bayern, Real en Barcelona kun je die competities ook opdoeken.
Ik hoop eerlijk gezegd dat de kopende partijen, die dit bedrag bieden voor 3! seizoenen, hier vet verlies op lijden. Failliet gaan. Want die 7 miljard moet terugverdiend worden. Of nog beter: daar willen ze een miljard (of nog veel meer) aan verdienen. Dat wil dus zeggen dat iedereen flink mag betalen om iets te zien van de overbetaalde sterren. Nee, ze mogen wat mij betreft niks meer terug zien van hun investering.
 
Buiten Bayern, Real en Barcelona kun je die competities ook opdoeken.
Ik hoop eerlijk gezegd dat de kopende partijen, die dit bedrag bieden voor 3! seizoenen, hier vet verlies op lijden. Failliet gaan. Want die 7 miljard moet terugverdiend worden. Of nog beter: daar willen ze een miljard (of nog veel meer) aan verdienen. Dat wil dus zeggen dat iedereen flink mag betalen om iets te zien van de overbetaalde sterren. Nee, ze mogen wat mij betreft niks meer terug zien van hun investering.



Hier zit het engelse en spaanse voetballen in het (veel te dure) Sky pakket.
Ik ben een van de randdebielen die daar wel voor betaald, en er eigenlijk nooit naar kijk.
Ik hen Sky eigenlijk voor de betere kwaliteit signaal, en heel af en toe wil ik graag kijken hoe van Gaal op zijn bek gaat.


NL voetbal, Duits voetbal is gewoon op ESPN, wat je ook bij de goedkopere aanbieders hebt.


Maar het zou idd fijn zijn als ze daar zoveel verlies op lijden, dat het geen tweede periode krijgt.
Maar ik ben er bang voor, dat ze er toch genoeg op verdienen, en anders de prijzen gewoon wat omhoog
schroeven :(
 
Buiten Bayern, Real en Barcelona kun je die competities ook opdoeken.
Ik hoop eerlijk gezegd dat de kopende partijen, die dit bedrag bieden voor 3! seizoenen, hier vet verlies op lijden. Failliet gaan. Want die 7 miljard moet terugverdiend worden. Of nog beter: daar willen ze een miljard (of nog veel meer) aan verdienen. Dat wil dus zeggen dat iedereen flink mag betalen om iets te zien van de overbetaalde sterren. Nee, ze mogen wat mij betreft niks meer terug zien van hun investering.

Inderdaad. Het lijkt me trouwens dat die bedragen sowieso niet maar kunnen blijven stijgen en stijgen. Die bel moet toch een keer barsten, want er klopt niks meer van zo.

Ik las dat het nietige Burnley door deze deal straks 133 miljoen op de rekening mag gaan bijschrijven. Zoiets kan ook alleen maar de corruptie verder in de hand werken. Sommige mensen vonden het in ieder geval goed dat de bedragen eerlijk verdeeld worden over alle PL clubs, maar wat is in dit geval eerlijk, want zeg nou zelf, wie kijkt er uit naar de wedstrijd Burnley - Crystal Palace? Gaan miljoenen mensen over de hele wereld er eens goed voor zitten als deze wedstrijd wordt uitgezonden? Kan het me niet voorstellen. Dus dan slaat het nergens op dat zo'n club zo'n enorm bedrag krijgt bijgeschreven.

In de directe zin heeft mediageld zoals dit misschien niets met FFP te maken, maar als je gaat kijken naar de verstrekkende gevolgen die zulke astronomische bedragen teweegbrengen met betrekking tot de onderlingen financiële verstandhoudingen tussen de diverse landen die zijn aangesloten bij de FIFA, is er in ieder geval indirect een enorme, onoverzienelijke impact die zijn weerga niet kent. Een beetje hetzelfde liedje als de statistieken die het bezit van 's werelds rijkste 1% vergelijken met de rest. In principe zou FIFA hier in overleg met de media ook afspraken over moeten gaan maken, en limieten gaan instellen.
 
Laatst bewerkt:
Buiten Bayern, Real en Barcelona kun je die competities ook opdoeken.
Ik hoop eerlijk gezegd dat de kopende partijen, die dit bedrag bieden voor 3! seizoenen, hier vet verlies op lijden. Failliet gaan. Want die 7 miljard moet terugverdiend worden. Of nog beter: daar willen ze een miljard (of nog veel meer) aan verdienen. Dat wil dus zeggen dat iedereen flink mag betalen om iets te zien van de overbetaalde sterren. Nee, ze mogen wat mij betreft niks meer terug zien van hun investering.

Eensch!
 
Bijna 7 miljard voor de rechten van de PL. :eek:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=236962

70% stijging, lees ik. Waar is dat nu weer op gebaseerd?

Had je ooit iets anders verwacht dan? de PL is wereldwijd nou eenmaal de meest populaire league, ruim voor de Spaanse en Duitse competities.

Het is voor Nederland nooit aan de orde geweest om het gat met Engeland te gaan dichten. Nederland moet meer naar europese subtoplanden kijken als het een gat wil dichten. Dat FFP is van meet af aan al een wassen neus gebleken. Dat de markt zo nog verder verziekt wordt staat in ieder geval vast. Brands doet er goed aan om dit mee te nemen in zijn verkoop van Depay en Wijnaldum aan een willekeurige PL club. Minimaal 40 miljoen voor Depay dus, kunnen ze toch makkelijk ophoesten. Zo'n prutspeler als Luke Shaw kost ook al 30 miljoen pond, een kleuner als Fellaini 50 miljoen, en een 10-in-een-dozijn-verbindingspeler als Blind kostte ook al 19 miljoen, en dat werd in Manchester als een koopje beschouwd. Volgend seizoen kunnen die middenmoters daar dan ook vast wel 15 miljoen uitgeven per speler, maar aangezien Depay niet naar een middenmoter zal gaan moet je gelijk rond de 40 gaan zitten.

Ook daar ben ik benieuwd naar. De clubs uit andere Europese landen kunnen hun prijzen dus met 70% ophogen. Die Engelse clubs hebben toch kapitaal genoeg.

Buiten Bayern, Real en Barcelona kun je die competities ook opdoeken.
Ik hoop eerlijk gezegd dat de kopende partijen, die dit bedrag bieden voor 3! seizoenen, hier vet verlies op lijden. Failliet gaan. Want die 7 miljard moet terugverdiend worden. Of nog beter: daar willen ze een miljard (of nog veel meer) aan verdienen. Dat wil dus zeggen dat iedereen flink mag betalen om iets te zien van de overbetaalde sterren. Nee, ze mogen wat mij betreft niks meer terug zien van hun investering.

Precies. Die 7 miljard moet ook opgebracht worden. Als er minder mensen kijken, wordt dan vanzelf minder.
 
ik zit een beetje op de site van sky te browsen. De tientallen ponden vliegen mij om de oren. Volgens mij als ik een beetje mijn best doe betaal ik zomaar 100 pond per maand.

Volgens mij, en corrigeer mij als ik het fout zie, betaal je voor het sportpakketje 480 euro per jaar. Stel dat 15% van de abonnees dit neemt dan zit je dus al op bijna 500 miljoen per jaar. Daarnaast nemen mensen natuurlijk niet alleen sport af dus dat bedrag wordt nog hoger. Beetje advertenties d'r bij, beetje gokken. Nee hoor, hier gaan ze gewoon dik winst op maken. die gasten schrijven hun omzetten gewoon met een vork.
 
ik zit een beetje op de site van sky te browsen. De tientallen ponden vliegen mij om de oren. Volgens mij als ik een beetje mijn best doe betaal ik zomaar 100 pond per maand.

Volgens mij, en corrigeer mij als ik het fout zie, betaal je voor het sportpakketje 480 euro per jaar. Stel dat 15% van de abonnees dit neemt dan zit je dus al op bijna 500 miljoen per jaar. Daarnaast nemen mensen natuurlijk niet alleen sport af dus dat bedrag wordt nog hoger. Beetje advertenties d'r bij, beetje gokken. Nee hoor, hier gaan ze gewoon dik winst op maken. die gasten schrijven hun omzetten gewoon met een vork.

Zo, da's 40 pond per maand.
 
Buiten Bayern, Real en Barcelona kun je die competities ook opdoeken.
Ik hoop eerlijk gezegd dat de kopende partijen, die dit bedrag bieden voor 3! seizoenen, hier vet verlies op lijden. Failliet gaan. Want die 7 miljard moet terugverdiend worden. Of nog beter: daar willen ze een miljard (of nog veel meer) aan verdienen. Dat wil dus zeggen dat iedereen flink mag betalen om iets te zien van de overbetaalde sterren. Nee, ze mogen wat mij betreft niks meer terug zien van hun investering.

Niet eens met je eerste zin: in Spanje zijn er nog altijd zeer aantrekkelijke clubs buiten Barca en Real: Atletico, Valencia, Sevilla, Bilbao die de competitie erg aantrekkelijk maken. In Duitsland heb je Dortmund (nu even minder maar altijd toonaangevend in Duitsland en Europa), Wolfsburg (leggen zomaar 33 miljoen neer voor Schurlle), Leverkusen, Schalke en ik vergeet nog een paar. Het zijn allemaal clubs met een zeer grote aanhang, volle stadions, veel marketing en geld die de competitie meer kleur geven, buiten de echte top als Bayern en Barca/Real.
 
Niet eens met je eerste zin: in Spanje zijn er nog altijd zeer aantrekkelijke clubs buiten Barca en Real: Atletico, Valencia, Sevilla, Bilbao die de competitie erg aantrekkelijk maken. In Duitsland heb je Dortmund (nu even minder maar altijd toonaangevend in Duitsland en Europa), Wolfsburg (leggen zomaar 33 miljoen neer voor Schurlle), Leverkusen, Schalke en ik vergeet nog een paar. Het zijn allemaal clubs met een zeer grote aanhang, volle stadions, veel marketing en geld die de competitie meer kleur geven, buiten de echte top als Bayern en Barca/Real.
Sowieso heeft Duitsland echt mooie clubs, financieel gezond, en zelfs in de Tweede Bundesliga zitten clubs met 30.000 man per thuiswedstrijd, die zou ik niet zomaar opdoeken ;)
 
Niet eens met je eerste zin: in Spanje zijn er nog altijd zeer aantrekkelijke clubs buiten Barca en Real: Atletico, Valencia, Sevilla, Bilbao die de competitie erg aantrekkelijk maken. In Duitsland heb je Dortmund (nu even minder maar altijd toonaangevend in Duitsland en Europa), Wolfsburg (leggen zomaar 33 miljoen neer voor Schurlle), Leverkusen, Schalke en ik vergeet nog een paar. Het zijn allemaal clubs met een zeer grote aanhang, volle stadions, veel marketing en geld die de competitie meer kleur geven, buiten de echte top als Bayern en Barca/Real.

Je hebt gelijk dat de genoemde clubs volle stadions trekken en behoorlijk spelen. En af en toe komt er een ploeg zoals Atletico die zich even tussen de elite wroet. Maar de verschillen tussen de genoemde clubs, en de absolute top worden steeds groter. Kijk naar de finales CL. De laatste 10 jaar was er slechts 5 maal een ploeg buiten de groep Barca, Real, Bayern en de Engelse top 4 die de finale wist te bereiken.
Door deze tv-deal zal de macht van de Engelse clubs nog groter worden. Paris st Germain zal zich, dankzij miljardensponsoring, misschien er tussen wringen. Tenzij er iets fundamenteels verandert, zullen de komende 10 jaar geen 5 "vreemde", maar maximaal 3 "vreemde" ploegen een finale CL spelen.
 
Wederom een bedroevend optreden van Manchester United. Wat een zwalkende club is het geworden zeg en vreselijk om naar te kijken. Van Gaal heeft er echt een puinhoop van gemaakt met zijn tactische gerommel en de aankopen zijn een en al rommel. Duurste aankoop Di Maria is een absolute flop. Dit United gaat echt nooit in de top vier eindigen. Ze creeëren niks en achterin is het een puinhoop.

Het terechte verlies tegen zo'n zwak Swansea zal de druk op van Gaal alleen maar doen toenemen. Zijn statistieken gaan hem ditmaal niet meer redden. Ik gok op een aanstaand ontslag eerlijk gezegd, want er wordt al van alle kanten aan zijn poten gezaagd. FA cup gaat hem ook niet worden zo, dat zie ik ze thuis ook wel verliezen tegen Arsenal, en dan is de beer helemaal los daar.
 
Laatst bewerkt:
Chelsea thuis niet verder dan 1-1 tegen het laag geklasseerde Burnley.
Dat is wat anders dan 1-1 tegen Paris St Germain.

That's different cook. :D
 
Wederom een bedroevend optreden van Manchester United. Wat een zwalkende club is het geworden zeg en vreselijk om naar te kijken. Van Gaal heeft er echt een puinhoop van gemaakt met zijn tactische gerommel en de aankopen zijn een en al rommel. Duurste aankoop Di Maria is een absolute flop. Dit United gaat echt nooit in de top vier eindigen. Ze creeëren niks en achterin is het een puinhoop.

Het terechte verlies tegen zo'n zwak Swansea zal de druk op van Gaal alleen maar doen toenemen. Zijn statistieken gaan hem ditmaal niet meer redden. Ik gok op een aanstaand ontslag eerlijk gezegd, want er wordt al van alle kanten aan zijn poten gezaagd. FA cup gaat hem ook niet worden zo, dat zie ik ze thuis ook wel verliezen tegen Arsenal, en dan is de beer helemaal los daar.

Zal tijd worden dat Swansea ook weer is wat puntjes pakte sinds het vertrek van Bony. Nu wordt des temeer duidelijk hoe goed en belangrijk hij was voor de club.
Maar goed United. :lol: Duurt wel lang met die filosofie van Van Gaal. :D
 
IPF, jij had het er een paar maanden geleden over dat Shaw en Herrera niet de aankopen van Van Gaal waren. Ik kwam daarstraks dit tegen:

http://www.dailymail.co.uk/video/fo...l-I-gave-approval-Shaw-Herrera-transfers.html
Klopt dat heb ik gezegd omdat Moyes die jongens al wilde hebben, zeker Shaw die al een halfjaar voordat van Gaal daar begon een voorcontract met United had geteked....Van Gaal heeft later waarschijnlijk ook zijn akkoord hierop gegeven. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat van Gaal een halfjaar daarvoor al samen met United aan het kijken was wie ze gingen halen, sterker nog: toen was Louis nog niet eens in beeld. En van Herrera is het ook bekend dat Moyes hem heel graag wilde hebben, al in de winterstop destijds maar die transfer kwam toen niet rond omdat zij veel meer dan 36 miljoen voor hem moesten betalen. Maar goed.
Gisteren had Louis weer eens zijn Neder-Engels momentje: we losed because of a sunday-shot:lol::lol:
Ben het trouwens eens met Steevast dat het echt vreselijk is naar United te kijken. Echt zoveel disbalans in een elftal, zoveel middelmaten pfff.... Van Gaal had gehoopt dat Di Maria de rol van Robben bij Oranje en destijds bij Bayern zou kunnen vervullen, maar daar is Angel niet de persoonlijkheid en speler voor. Hij draait mee met de rest en is geen drager. Foute inschatting dus, net als met Falcao die gelukkig weggaat, zo te horen en te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Volgende week voor het eerst naar een Engelse match...Newcastle united.....iemand leuke tips voor stappen erna in Newcastle ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan