Algemene transfergeruchten

Ik moet zeggen dat de afgelopen dagen mijn verwachtingen voor deze transferzomer wel zijn gedraait. Áls PSV ooit een zomer flink wilt doorselecteren moet het wel echt deze zomer gaan gebeuren...
Lozano lijkt daadwerkelijk voor 40/50 miljoen naar Napoli te vertekken en de noord-amerikaanse champions league winnaar van Mexico heeft interesse in de Jong. Als daar daadwerkelijk 10 tot 12 miljoen voor wordt geboden heb je als PSV een flinke som om mee te investeren. Voor Lozano hebben we in principe Gakpo/Malen als vervanger en voor De Jong halen we als het goed is Lammers terug.

Dat zou toch betekenen dat PSV zijn energie kan gaan steken in de (centrale) verdediging en (aanvallend) middenveld. Zoals hierboven ook al werd aangegeven. Met Lyanco en Van Drongelen die je in principe voor 1/3e van de winst van Lozano's transfersom overneemt ben je achterin wel echt klaar. Voorin heb je dan met Bergwijn/vervanger, Lammers, Piroe, Malen, Gakpo, Aboukhlal, mauro jr. ook flink wat opties en op het middenveld zouden alleen Pereiro en Hendrix mogelijk vertrekken. Mocht je die twee slijten haal je er 1 box-to-box middenvelder voor terug om naast Rosario/Sadilek te spelen en zo de verdedigende taak van Guti af te halen en je hebt echt een top elftal

Klinkt toch zo makkelijk als je het zo schrijft he... Maar ik hoop oprecht op een flinke verandering in ons elftal. Hendrix, Pereiro, De Jong, Zoet, Lozano en eventueel zelfs Bergwijn zouden van mij allemaal weg mogen. Met Unnerstall en Lammers hebben we al twee jongens terug die wat mij betreft echt een kans verdienen. En de spelers die tot nu toe genoemd worden lijken echt waarde aan PSV toe te kunnen voegen.
Zijn er meerdere die oprecht vertrouwen hebben in deze transferzomer?

Lozano's miljoenen zijn leuk...maar daar komt maar een deeltje van naar PSV met die clausules. Wat dat betreft is Bergwijn voor 30mln beter cashen
 
Lozano's miljoenen zijn leuk...maar daar komt maar een deeltje van naar PSV met die clausules. Wat dat betreft is Bergwijn voor 30mln beter cashen

Kun je dat onderbouwen?
Er zijn al forumleden geweest die het een en ander opgezocht hebben op internet via meerdere sites. Die kwamen tot de conclusie dat er destijds door niemand bevestigd is dat er van hoge doorverkoopclausules geen sprake was.
Enige aanwijzing was een soort van uitspraak dat er nog 4 Miljoen aan bonussen zouden kunnen worden uitgekeerd.
Dat betekend bij een transfer van 45 miljoen dat je er dan alsnog 41 overhoud bij wijze van spreken.
Maar als je een bron of iets dergelijks hebt die iets anders aantoont zou ik die graag eens lezen.
 
De voorzitter van zijn oude club heeft het weleens geroepen in de media.

Persoonlijk ga ik er wel vanuit dat er een flinke doorverkoopclausule ligt, omdat anders zo'n transfer niet meer haalbaar is voor PSV of het een veel te grote gok is. En Pachuca weet ook wel dat ze 'm zelf nooit gaan verkopen voor 40 miljoen euro.
 
Ik begreep dat er sprake was van een doorverkoopclausule van 15% die de totale transfersom tot max. 15 miljoen euro zou kunnen verhogen. Dit zou dus incl. het deel zijn wat PSV direct heeft overgemaakt. Waar ik dit destijds gevonden heb? Geen idee.
 
Volgens mij had Pachuca destijds gezegd dat het percentage afhangt van het transferbedrag, dus logischerwijs hoe hoger het bedrag des te lager het percentage ( en vice versa)
 
Inmiddels wordt Vanheusden van Inter ook genoemd bij PSV en Ajax. Speelde afgeliopen 1,5 jaar op huurbasis voor Standard Luik, die hem graag hadden willen overnemen. Maar Inter lijkt in te zetten op maar liefst 20 miljoen voor de Belgisch jeugdinternational

Zie zelf liever Van Drongelen en Lyanco komen. Vanheusden is ook een rechtsbenige verdediger maar heeft dezelfde capaciteiten als Viergever en Van Drongelen vind ik. Lyanco is veel meer een beer achterin en kost ook nog eens 5/10 miljoen minder

Hij geldt wel als een groot talent. Ik snap wel dat Inter bereid is hem te verkopen. Met de oudjes Godín en Miranda, twintigers De Vrij en Škriniar en talenten Bastoni en Gravillon hebben ze genoeg centrale verdedigers. Daarbij komt dat Inter sowieso niet van 'talentjes' lijkt te houden.
 
En dan lijkt Angelino nu ook door een terugkoopclausule terug te keren naar City... PSG wilt hem voor 20+ miljoen overnemen.
Had geen idee dat angelino een terugkoopclausule had. Zucht... we mogen hopen dat we dan zowel die Palacios als Miranda kunnen halen
 
Dat zou wel heel zuur zijn. Ook voor zo'n flutbedrag van 12 miljoen euro. Hopen dat het 'n scheet is van VP.

Ik was er al wel bang voor eerlijk gezegd. Toen bekend werd dat we Aneglino voor 5,5 miljoen hadden overgenomen vond ik dat echt bizar. Terugkoopclausule was dan ook erg logisch. Ideale moment voor City om hem terug te halen natuurlijk
 
Dat zou wel heel zuur zijn. Ook voor zo'n flutbedrag van 12 miljoen euro. Hopen dat het 'n scheet is van VP.
Scheet of niet, je gaat er dus nooit meer voor krijgen dan 12 miljoen aangezien City altijd de eerste optie heeft, en die altijd zal lichten wanneer een PSG 100 miljoen zal bieden. Daarom beter maar weg ermee en nooit meer zaken doen met City. Dan zelf maar is beter scouten.
 
Ik was er al wel bang voor eerlijk gezegd. Toen bekend werd dat we Aneglino voor 5,5 miljoen hadden overgenomen vond ik dat echt bizar. Terugkoopclausule was dan ook erg logisch. Ideale moment voor City om hem terug te halen natuurlijk

Heb je gelijk in ja. Meen dat 'ie eerst 10 miljoen moest kosten. Dan heb je of 'n flink doorverkooppercentage aan je broek of een terugkoopclausule. En misschien wel allebei.

Het klinkt allemaal als veel kunst- en vliegwerk waarmee de transfers binnengehaald worden. Mislukt 'ie, dan ben je 5,5 mio kwijt, gaat het goed, dan maak je een klein beetje winst. Dat schiet niet op.

Jammer dat het stadion niet uit wordt gebreid. PSV zal begrotingstechnisch echt wat stappen moeten zetten om aan te kunnen blijven haken.
 
Heb je gelijk in ja. Meen dat 'ie eerst 10 miljoen moest kosten. Dan heb je of 'n flink doorverkooppercentage aan je broek of een terugkoopclausule. En misschien wel allebei.

Het klinkt allemaal als veel kunst- en vliegwerk waarmee de transfers binnengehaald worden. Mislukt 'ie, dan ben je 5,5 mio kwijt, gaat het goed, dan maak je een klein beetje winst. Dat schiet niet op.

Jammer dat het stadion niet uit wordt gebreid. PSV zal begrotingstechnisch echt wat stappen moeten zetten om aan te kunnen blijven haken.


Ik denk dat dat voor een ploeg als PSV toch lastig is. We hebben toch een kleinere aanhang als bijvoorbeeld een Feyenoord en Ajax he.
Het feit dat we nu gekke fratsen uithalen zoals doorverkooppercentages en terugkoopclausules komt puur omdat PSV eigenlijk, als je eerlijk kijkt naar de stad en de potentiele groei van onze club, al best boven onze stand leven.
Een club als Feyenoord heeft gigantische potentie, groter dan PSV met de aanhang en de aantrekkingskracht van de stad bijvoorbeeld. Eindhoven is gewoon nét iets minder bekend en minder groot. Je kan wel een stadion met 80.000 plaatsen in Eindhoven neerzetten. Maar dan krijg je een stadion a la Vitesse waar alleen bij de grote wedstrijden het stadion enigszins vol zit.

PSV houd zichzelf groot door interessante constructies en slim handelen in landen als Zuid-Korea, China, Mexico en in het verleden Engeland en Brazilie. Dat is echt de enige reden dat we zo groot zijn. Als merknaam zullen we niet zo snel kunnen groeien als Ajax helaas. Ik denk dat we echt oprecht trots mogen zijn op het beleid van de afgelopen jaren.


Desalniettemin is het toch jammer dat we inderdaad weer een jongen als Angelino zo zullen verliezen. 6,5 miljoen winst is natuurlijk hartstikke mooi. Maar die 20 miljoen winst van PSG had ik ook liever gehad (;!
Maar als dat betekend dat we jongens als Angelino kunnen halen in plaats van iemand als Buttner of Viergever. Dan mogen ze van mij voor elke speler een gek doorverkooppercentage bieden!
 
Ik denk dat dat voor een ploeg als PSV toch lastig is. We hebben toch een kleinere aanhang als bijvoorbeeld een Feyenoord en Ajax he.
Het feit dat we nu gekke fratsen uithalen zoals doorverkooppercentages en terugkoopclausules komt puur omdat PSV eigenlijk, als je eerlijk kijkt naar de stad en de potentiele groei van onze club, al best boven onze stand leven.
Een club als Feyenoord heeft gigantische potentie, groter dan PSV met de aanhang en de aantrekkingskracht van de stad bijvoorbeeld. Eindhoven is gewoon nét iets minder bekend en minder groot. Je kan wel een stadion met 80.000 plaatsen in Eindhoven neerzetten. Maar dan krijg je een stadion a la Vitesse waar alleen bij de grote wedstrijden het stadion enigszins vol zit.

Een ring boven Noord en Oost a la Newcastle United zou toch best realiseerbaar moeten zijn toch?
Kom je al gauw op een capaciteit van 45.000.
 
Heb je gelijk in ja. Meen dat 'ie eerst 10 miljoen moest kosten. Dan heb je of 'n flink doorverkooppercentage aan je broek of een terugkoopclausule. En misschien wel allebei.

Het klinkt allemaal als veel kunst- en vliegwerk waarmee de transfers binnengehaald worden. Mislukt 'ie, dan ben je 5,5 mio kwijt, gaat het goed, dan maak je een klein beetje winst. Dat schiet niet op.

Jammer dat het stadion niet uit wordt gebreid. PSV zal begrotingstechnisch echt wat stappen moeten zetten om aan te kunnen blijven haken.
We zijn afgehaakt, zo positief ik was zo negatief dat ik nu ben. Morgen begint de training en nog steeds geen CV en dan ook nog eens dit soort nieuws
 
Wie heeft het over een stadion van 80.000 man...?? Het huidige Philips-stadion heeft een capaciteit van 34.000 man. Maak daar 50.000 van en je hebt ruim 40% meer inkomsten uit de kaartverkoop .....als Topclub die al decennia in de vaste Top-3 van de Eredivisie staat, heeft PSV het kleinste stadion. De Kuip kan ca. 70.000 man aan en De Arena kan 55.000 man aan. Het Philips-stadion is dus beduidend kleiner en daar mag binnen 10 jaar toch eindelijk eens verandering in komen. Dus, van 34.000 naar 50.000 man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan