Wielrennen

De etappe van vandaag staat genoteerd als een van de etappes voor een massasprint, maar bij veel ploegen is de sprinter uitgevallen.
Een mooie etappe dus voor een kopgroep die uit de greep van het peloton zal blijven of zullen al die ploegen en renners toch zo dom zijn om het toch aan te laten komen op een massasprint?

Sprinters die al uitgevallen zijn:

Niet van start in de 5e etappe
31. Michael Matthews (Aus – Sunweb)
Buiten tijd in de 11e etappe
131. Mark Cavendish (GB – Dimension Data)
144. Marcel Kittel (Dui – Katusha)
Uitvallers in de 12e etappe
103. Fernando Gaviria (Col – Quick-Step)
163. Dylan Groenewegen (Ned – LottoNL)
171. André Greipel (Dui – Lotto Soudal)
 
Nibali gaat vandaag niet meer van start in de Tour. Hij heeft een gebroken ruggenwervel door een val gisteren na een botsing met een toeschouwer. :sad:

Gewoon teruggeven aan die toeschouwer en niet zo piepen. Mijn Beppe fietse in haar vakanties vroeger ook wel eens drie weken door een land (Friesland), en dat zonder rustdagen!
 
Die kasseien rit was wellicht spectaculair, maar ik neem aan dat ze gezien alle blessures dit volgend jaar heel anders gaan doen?

Nibali is een gemis, ook een les voor de organisatie. Volgende keer nog minder volk toelaten, of anders overal hekken plaatsen.
 
Dan laten ze het toch aankomen op een massasprint en dan wint Sagan de 13e etappe.
Het peloton is me toch een kudde schapen. :ROFL: :lmao:
 
Ah.
FdB vertelt iets over voetbal/wielrennen. Wat ik me kan herinneren tijdens interviews op tv en zelf ervaren heb op de golfbaan, is hoe lomp en onaangepast FdB zich gedroeg. Gaat hij nu zeggen hoe de voetballer in het huidige tijdsbeeld zich moet gedragen met een standaardpakket aan normen en waarden...

Geen wonder dat de staat van de NL voetballen zo slecht is.
Geef de man géén spreektijd, herstel géén wauweltijd, meer!!
 
Mathieu van der Poel wint NK mountainbike en voltooit unieke trilogie

http://www.wielerflits.nl/nieuws/38...mountainbike-en-voltooit-unieke-trilogie.html

Mathieu van der Poel heeft zich vandaag Nederlands kampioen op mountainbike gekroond. De 23-jarige coureur reed halverwege de race in Apeldoorn weg bij zijn concurrenten, die hij pas na de finish weer zag. Hij voltooit hiermee een unieke trilogie:
Van der Poel is nu regerend Nederlands kampioen op de weg, in het veld en op de mountainbike.

Wat een klasbak. :clap:
 
Mathieu van der Poel wint NK mountainbike en voltooit unieke trilogie

http://www.wielerflits.nl/nieuws/38...mountainbike-en-voltooit-unieke-trilogie.html

Mathieu van der Poel heeft zich vandaag Nederlands kampioen op mountainbike gekroond. De 23-jarige coureur reed halverwege de race in Apeldoorn weg bij zijn concurrenten, die hij pas na de finish weer zag. Hij voltooit hiermee een unieke trilogie:
Van der Poel is nu regerend Nederlands kampioen op de weg, in het veld en op de mountainbike.

Wat een klasbak. :clap:
Ja bizar. Ik ben toch benieuwd wat er zou gebeuren als hij zich alleen op wegrennen toelegt. Toch mondiaal de grootste tak.
 
Een paar idioten gooien met hooibalen en spuiten peperspray uit over het peloton. :eek: o.O :cry: :mad: :maniac:

https://www.indeleiderstrui.nl/nieu...ners-aangevallen-met-hooibalen-en-pepperspray

Protest van boeren. Ze moeten ze onder de kloten trappen. :sick::braak:

De koers is voorlopig stilgezet om de ogen uit te kunnen spoelen.

Edit: De peperspray zou gebruikt zijn door de politie om de boeren te verjagen. Toen het peloton aankwam kregen de renners het in de ogen. :oops:
 
Laatst bewerkt:
Een paar idioten gooien met hooibalen en spuiten peperspray uit over het peloton. :eek: o.O :cry: :mad: :maniac:

https://www.indeleiderstrui.nl/nieu...ners-aangevallen-met-hooibalen-en-pepperspray

Protest van boeren. Ze moeten ze onder de kloten trappen. :sick::braak:

De koers is voorlopig stilgezet om de ogen uit te kunnen spoelen.

Edit: De peperspray zou gebruikt zijn door de politie om de boeren te verjagen. Toen het peloton aankwam kregen de renners het in de ogen. :oops:
Sorry maar om dat laatste moet ik toch weer erg lachen. Je lichaam zit al vol met veel rotzooi en nu komt er ook nog veel rotzooi in je ogen terecht :ROFL::lol::grin:
 
Gilbert rijdt etappe uit met gebroken knieschijf na spectaculaire val

link

Bizar :eek: Gevallen als koploper. De knieschijf gebroken en de etappe uitrijden.
Daarna valt ook Yates als koploper. Staat op en wordt nog 3e in de etappe.


Het is natuurlijk totale gekte :maniac:, maar als ik dan denk aan die aanstellerige voetballers die om niets liggen te kronkelen op het veld. :cry:
 
Gilbert rijdt etappe uit met gebroken knieschijf na spectaculaire val

link

Bizar :eek: Gevallen als koploper. De knieschijf gebroken en de etappe uitrijden.
Daarna valt ook Yates als koploper. Staat op en wordt nog 3e in de etappe.


Het is natuurlijk totale gekte :maniac:, maar als ik dan denk aan die aanstellerige voetballers die om niets liggen te kronkelen op het veld. :cry:

Ongelofelijk hoe je na zo'n val gewoon de etappe nog uitrijdt, inclusief nog een aantal stevige klimmen.
Overigens ook ongelofelijk hoe mannen als Alaphilippe naar beneden rijden. Los van het feit dat ik aankomst bergop leuker vind dan een aankomst na een afdaling, kan ik wel genieten van hoe dat soort renners zo'n berg af suizen.
 
Gilbert rijdt etappe uit met gebroken knieschijf na spectaculaire val

link

Bizar :eek: Gevallen als koploper. De knieschijf gebroken en de etappe uitrijden.
Daarna valt ook Yates als koploper. Staat op en wordt nog 3e in de etappe.


Het is natuurlijk totale gekte :maniac:, maar als ik dan denk aan die aanstellerige voetballers die om niets liggen te kronkelen op het veld. :cry:
Inderdaad, Naaimaar weet niet wat hij ziet. Die scheurde vorige week z'n teennagel en is een week op de IC gebleven...
 
Gilbert rijdt etappe uit met gebroken knieschijf na spectaculaire val

link

Bizar :eek: Gevallen als koploper. De knieschijf gebroken en de etappe uitrijden.
Daarna valt ook Yates als koploper. Staat op en wordt nog 3e in de etappe.


Het is natuurlijk totale gekte :maniac:, maar als ik dan denk aan die aanstellerige voetballers die om niets liggen te kronkelen op het veld. :cry:
Geeft wel weer aan hoe die wielrenners vol rotzooi gespoten zijn dat ie dit kan :sneaky:
 
Ongelofelijk hoe je na zo'n val gewoon de etappe nog uitrijdt, inclusief nog een aantal stevige klimmen.
Overigens ook ongelofelijk hoe mannen als Alaphilippe naar beneden rijden. Los van het feit dat ik aankomst bergop leuker vind dan een aankomst na een afdaling, kan ik wel genieten van hoe dat soort renners zo'n berg af suizen.
Als ik zo onder de pillen was, kon ik ook harder doortrappen dan goes voor me is.
 
Als ik zo onder de pillen was, kon ik ook harder doortrappen dan goes voor me is.
Los van het feit of dat zo is, wordt er in die afdaling niet echt veel getrapt, dus daar heeft het niet mee te maken. Gaat juist om aerodynamisch zitten/stuurtechniek wat ik mooi vind om te zien.
 
Vandaag een bijzondere etappe, waar ik hier toch even de laptop voor aanzet. 65km, waarvan 42km klimmen met F1-start. Eens kijken wat het wordt.
 
Vandaag een bijzondere etappe, waar ik hier toch even de laptop voor aanzet. 65km, waarvan 42km klimmen met F1-start. Eens kijken wat het wordt.
Ik ben heel benieuwd, ja. Weet niet wat ik van die F1-start moet verwachten. Kan me goed voorstellen dat de Sky-mannen alsnog naar voren rijden en alles weer zo is als het was, maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat sommige klassementsmannen wellicht gelijk al aanvallen, en dat zou wel eens chaos kunnen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan