Wielrennen

Schitterende etappe vandaag. Helaas voor mijn tourspel wat minder. Had echt mijn geld op Niki Terpstra gezet. Maar mooi was het wel.
 
Mooie etappe in de Tour. Gewonnen door Geraint Thomas. Tom Dumoulin en Chris Froome kwamen binnen op 20 seconden achterstand.
Thomas pakt het geel. Tom Dumoulin ging in de aanval in de afdaling en pakte met Valverde ongeveer 1 minuut voorspong, maar Valverde was niet sterk genoeg. Die viel ver terug. Uiteindelijk sprong Thomas weg bij Froome en pakte de overwinning en tijdwinst. Froome kwam nog terug tot bij Dumoulin die nog slim net voor Froome de sprint voor de 2e plaats won.
Erg sneu voor Mikel Nieve die heel lang op kop van de wedstrijd reed en naar de overwinning leek te gaan. Hij werd ongeveer 350 meter voor de streep ingehaald door Thomas en ook nog kort voor de finish door Dumoulin, Froome en Caruso en eindigt op de 5e plaats.

Klassement na elfde rit:
1. Geraint Thomas,GB,Sky 44.06.16
2. Chris Froome,GB,Sky + 1.25
3. TOM DUMOULIN,Sun + 1.44
4. Vincenzo Nibali,Ita,Bhr + 2.14
5. Primoz Roglic,Slo,LJm + 2.23
6. STEVEN KRUIJSWIJK,LJm + 2.40
7. Mikel Landa,Spa,Mov + 2.56
8. Romain Bardet,Fra,AG2 + 2.58
9. Nairo Quintana,Col,Mov + 3.16
10. Daniel Martin,Ier,Emi z.t.
11. Alejandro Valverde,Spa,Mov + 4.28

Hopelijk krijgen we morgen een echte strijd op Alpe d'Huez.
 
Laatst bewerkt:
Jeez`, wat kan Ducrot een end in de ruimte lullen zeg.

`Het nadeel van wind mee hebben is als je `m niet meehebt je er eigenlijk niets aan hebt`...

Koekoek..
 
Laatst bewerkt:
Jeez`, wat kan Ducrot een end in de ruimte lullen zeg.

`Het nadeel van wind mee hebben is als je `m niet meehebt je er eigenlijk niets aan hebt`...

Koekoek..

Je moet maar een hele etappe vollullen, maar het is soms hilarisch wat er allemaal uitgekraamd wordt. Alleen word ik niet goed van dat steeds maar geouwehoer over het "nieuwe wielrennen". En Ducrot heeft het altijd over wat fout kan gaan. :fear:

Steven Kruiswijk ligt al een hele tijd ongeveer 6 minuten voor op de groep Thomas, Froome, Dumoulin.
Hopelijk houdt hij het vol op Alpe d'Huez.
 
Kruiswijk wordt op 3,5 km voor de finish ingehaald door Froome. Heel jammer. :sad:

Dumoulin komt terug bij Froome en neemt Thomas en Bardet mee.
 
Dumoulin demarreert op 2 km voor de finish. Thomas gaat mee en Froome en Bardet lossen, maar komen weer terug.
Het is spannend. :maniac:
 
Laatst bewerkt:
Team doping opnieuw de winst. Maar wat een beest is die Dumoulin zeg. Kruiswijk net iets te vroeg gegaan..
 
Team doping opnieuw de winst. Maar wat een beest is die Dumoulin zeg. Kruiswijk net iets te vroeg gegaan..

Ja achteraf gezien wel, maar Kriuiswijk hoopte natuurlijk dat er iemand mee zou springen in het begin waardoor hij in een groepje kon rijden.
Tom Dumoulin gaf na de finish aan dat hij zich verschakelde net voordat de sprint begon. Spijtig.
Het was vandaag een dubbele kans voor een Nederlandse etappeoverwinning en er gaat een Brit mee vandoor. Het zal nog een hevige strijd worden tussen Thomas en Froome. Thomas is op het moment beter. Eens zien hoe Froome dit gaat aanpakken.
 
Ja achteraf gezien wel, maar Kriuiswijk hoopte natuurlijk dat er iemand mee zou springen in het begin waardoor hij in een groepje kon rijden.
Tom Dumoulin gaf na de finish aan dat hij zich verschakelde net voordat de sprint begon. Spijtig.
Het was vandaag een dubbele kans voor een Nederlandse etappeoverwinning en er gaat een Brit mee vandoor. Het zal nog een hevige strijd worden tussen Thomas en Froome. Thomas is op het moment beter. Eens zien hoe Froome dit gaat aanpakken.
Ik moet je bekennen dat ik geniet van de tour ondanks Sky. Als je al 3 incidenten hebt gehad waar je op `gepakt` bent kijk ik liever naar andere renners. Ze hebben alle schijn tegen. Persoonlijk streep ik de sky kopmannen weg, aangezien dit ook met Armstrong is gebeurt. Aan het boe geroep tijdens de finish ben ik niet de enige die daar zo over denkt.
 
Ik moet je bekennen dat ik geniet van de tour ondanks Sky. Als je al 3 incidenten hebt gehad waar je op `gepakt` bent kijk ik liever naar andere renners. Ze hebben alle schijn tegen. Persoonlijk streep ik de sky kopmannen weg, aangezien dit ook met Armstrong is gebeurt. Aan het boe geroep tijdens de finish ben ik niet de enige die daar zo over denkt.

Daarom snap ik ook niet waarom Movistar aan kop ging rijden en niet Sky het werk alleen liet doen in de achtervolging op Kruiswijk. Op het laatst moest Quintana zelfs lossen en kwam binnen op 47 seconden. Het zijn nu een paar mooie etappes achter elkaar geweest in de Alpen. Ik zit eigenlijk te hopen op het moment dat Froome door zijn hoeven zakt. Wellicht gebeurt het niet en heeft hij straks in de Pyreneeën weer zo'n "wonderlijke superdag" na een astma-aanval. :braak: :sick:
 
Klassement na 12de rit:
1. Geraint Thomas,GB,Sky 49.24.43
2. Chris Froome,GB,Sky + 1.39
3. TOM DUMOULIN,Sun + 1.50
4. Vincenzo Nibali,Ita,Bhr + 2.37
5. Primoz Roglic,Slo,LJm + 2.46
6. Romain Bardet,Fra,AG2 + 3.07
7. Mikel Landa,Spa,Mov + 3.13
8. STEVEN KRUIJSWIJK,LJm + 3.43
9. Nairo Quintana,Col,Mov + 4.13
10. Daniel Martin,Ier,Emi + 5.11
 
Daarom snap ik ook niet waarom Movistar aan kop ging rijden en niet Sky het werk alleen liet doen in de achtervolging op Kruiswijk. Op het laatst moest Quintana zelfs lossen en kwam binnen op 47 seconden. Het zijn nu een paar mooie etappes achter elkaar geweest in de Alpen. Ik zit eigenlijk te hopen op het moment dat Froome door zijn hoeven zakt. Wellicht gebeurt het niet en heeft hij straks in de Pyreneeën weer zo'n "wonderlijke superdag" na een astma-aanval. :braak::sick:

De tactiek van Movistar is helemaal onduidelijk. Ik dacht dat ze eerst mannetjes vooruit stuurden als overbrugging voor de kopman. Quintana zat gisteren trouwens ook te suffen voor de finale.
 
Nibali gaat vandaag niet meer van start in de Tour. Hij heeft een gebroken ruggenwervel door een val gisteren na een botsing met een toeschouwer. :sad:
 
Terug
Bovenaan Onderaan