Wat volgens mij toch de zwakte blijft van het 'tegen Feyenoord konden ze het wel'-argument, is de naakte cijfers. 71 punten uit 28 wedstrijden. 7 punten voor. Kijk, tegen Willem II was het natuurlijk een drama. Maar als '5 seconden later eens een PSV'er komt aanrennen' de trend van het hele seizoen was, dan sta je natuurlijk never nooit 7 punten los. Onmogelijk. 'Geluk' lijkt me ook echt onmogelijk. Je hebt geen 28 wedstrijden geluk - daar kan je alle fysische en metafysische wetten op loslaten. Je gooit ook geen 28x een 6 met een dobbelsteen, zelfs niet een 4 of hoger.

Je kunt vinden dat PSV dit seizoen lafbekkenvoetbal speelt. Sterker nog, daar ben ik het in grote lijnen mee eens. Ik hou van mooi en dominant voetbal. Ik heb he-le-maal niks met spelers als Hendrix of Ramselaar. Maar wat je volgens mij niet kan ontkennen, tenzij je tamelijk fundamentele wetten wil tarten, is dat Cocu er een effectief elftal van heeft gemaakt, dat bovendien mentaal behoorlijk weerbaar is - met spelers die hun eigen belang (altijd sterk in profvoetbal) terzijde hebben geschoven voor het teambelang. Of het genoeg is voor de titel, daar ben ik nog steeds niet van overtuigd. Maar ik vind het wel een knappe prestatie. Ik vind Cocu ook echt gegroeid - er zit een striktheid in zijn optreden dit jaar die ik wel kan waarderen. Topcoach ben je ook niet zo maar.

Ik ga dan ook gewoon feesten op het Stratumseind als de titel binnen is. Geen zin om zurig thuis te mopperen op het slechte spel. Feest is feest. Titel is titel.

Ik ben het hier wel deels mee eens, en ik ben te veel supporter om bij de titel zuur te lopen doen. Zeker als ik er nog wat ajacieden/feyenoorders mee kan pesten.
Maar in een ideale wereld was het inderdaad met aantrekkelijker spel gebeurd.

En waar ik het dan nog steeds fundamenteel mee oneens ben is dat Cocu het maximale eruit haalt. Daar is niet constant genoeg voor. Maar goed, ook al haal je het maximale er niet uit, dan kan je (blijkbaar) nog steeds kampioen worden van Nederland.
Het is op zich knap dat hij dan zo ver komt met dit materiaal maar dat staat niet automatisch gelijk aan het maximale eruit halen.

Uiteraard is "het maximale eruit halen" lastig te meten. Mocht Cocu vertrekken dan wil ik wel eens zien hoe een andere trainer het aan de gang krijgt.
 
Ik ben het hier wel deels mee eens, en ik ben te veel supporter om bij de titel zuur te lopen doen. Zeker als ik er nog wat ajacieden/feyenoorders mee kan pesten.
Maar in een ideale wereld was het inderdaad met aantrekkelijker spel gebeurd.

En waar ik het dan nog steeds fundamenteel mee oneens ben is dat Cocu het maximale eruit haalt. Daar is niet constant genoeg voor. Maar goed, ook al haal je het maximale er niet uit, dan kan je (blijkbaar) nog steeds kampioen worden van Nederland.
Het is op zich knap dat hij dan zo ver komt met dit materiaal maar dat staat niet automatisch gelijk aan het maximale eruit halen.

Uiteraard is "het maximale eruit halen" lastig te meten. Mocht Cocu vertrekken dan wil ik wel eens zien hoe een andere trainer het aan de gang krijgt.
Zeker wat dat laatste betreft zie ik het somber in. Het lijkt een zich al jaren voortslepend probleem.
PSV'ers en vechtlust gaan sinds het vertrek van Hiddink niet meer samen, zo lijkt het. Komt er een trainer die ze wél op hun vagina geeft (kloten hebben ze niet), dan schieten ze spontaan in de PMS. Dat heeft Huub aan den lijve ondervonden.
Het is al jaren slappe hap en als je dan ook nog een coach hebt die zelf liever achteruit loopt en spreekt over het doodmaken van en wedstrijd zodra je één doelpuntje hebt gemaakt, dan laat de uitkomst zich raden. Niet om aan te gluren...
Is er dan een garantie dat het beter gaat na Cocu? Nee, natuurlijk niet. Ik denk dat het clubbreed niet goed zit met de winnaarsmentaliteit. Brabantse gemoedelijkheid is mooi, maar niet op het veld.
 
Zeker wat dat laatste betreft zie ik het somber in. Het lijkt een zich al jaren voortslepend probleem.
PSV'ers en vechtlust gaan sinds het vertrek van Hiddink niet meer samen, zo lijkt het. Komt er een trainer die ze wél op hun vagina geeft (kloten hebben ze niet), dan schieten ze spontaan in de PMS. Dat heeft Huub aan den lijve ondervonden.
Het is al jaren slappe hap en als je dan ook nog een coach hebt die zelf liever achteruit loopt en spreekt over het doodmaken van en wedstrijd zodra je één doelpuntje hebt gemaakt, dan laat de uitkomst zich raden. Niet om aan te gluren...
Is er dan een garantie dat het beter gaat na Cocu? Nee, natuurlijk niet. Ik denk dat het clubbreed niet goed zit met de winnaarsmentaliteit. Brabantse gemoedelijkheid is mooi, maar niet op het veld.

Maar we hebben toch een topsportklimaat? Toch? Toch....?

#topsportklimaat
 
Zeker wat dat laatste betreft zie ik het somber in. Het lijkt een zich al jaren voortslepend probleem.
PSV'ers en vechtlust gaan sinds het vertrek van Hiddink niet meer samen, zo lijkt het. Komt er een trainer die ze wél op hun vagina geeft (kloten hebben ze niet), dan schieten ze spontaan in de PMS. Dat heeft Huub aan den lijve ondervonden.
Het is al jaren slappe hap en als je dan ook nog een coach hebt die zelf liever achteruit loopt en spreekt over het doodmaken van en wedstrijd zodra je één doelpuntje hebt gemaakt, dan laat de uitkomst zich raden. Niet om aan te gluren...
Is er dan een garantie dat het beter gaat na Cocu? Nee, natuurlijk niet. Ik denk dat het clubbreed niet goed zit met de winnaarsmentaliteit. Brabantse gemoedelijkheid is mooi, maar niet op het veld.

Ga er maar even voor zitten, hier komt oude mensen gezeik.

Ik voel dat het toch meer een generatieding is. Bij Twente vloeken ze ook over de slappe instelling. Bij ajaks idem dito. De huidige jeugd heeft alles al en moet niets. En als het dan opeens wel iets moet, dan slaan ze dicht.
Ik doe mee met een parade. Wij waren 18 tot 19 toen we het zonder noemenswaardige ervaring opeens moesten overnemen. Nooit was er iemand bang dat iets niet zou lukken. Nu moeten een aantal jongeren het overnemen en echt alles is een probleem. Dezelfde slappe mentaliteit.

Nou kinderen, kom er maar in! :grin: :devilish:
 
Ga er maar even voor zitten, hier komt oude mensen gezeik.

Ik voel dat het toch meer een generatieding is. Bij Twente vloeken ze ook over de slappe instelling. Bij ajaks idem dito. De huidige jeugd heeft alles al en moet niets. En als het dan opeens wel iets moet, dan slaan ze dicht.
Ik doe mee met een parade. Wij waren 18 tot 19 toen we het zonder noemenswaardige ervaring opeens moesten overnemen. Nooit was er iemand bang dat iets niet zou lukken. Nu moeten een aantal jongeren het overnemen en echt alles is een probleem. Dezelfde slappe mentaliteit.

Nou kinderen, kom er maar in! :grin::devilish:

Vroegerwasallesbeter_Flyer.png
 
Ga er maar even voor zitten, hier komt oude mensen gezeik.

Ik voel dat het toch meer een generatieding is. Bij Twente vloeken ze ook over de slappe instelling. Bij ajaks idem dito. De huidige jeugd heeft alles al en moet niets. En als het dan opeens wel iets moet, dan slaan ze dicht.
Ik doe mee met een parade. Wij waren 18 tot 19 toen we het zonder noemenswaardige ervaring opeens moesten overnemen. Nooit was er iemand bang dat iets niet zou lukken. Nu moeten een aantal jongeren het overnemen en echt alles is een probleem. Dezelfde slappe mentaliteit.

Nou kinderen, kom er maar in! :grin::devilish:

Dat slappe, dat zijn wij, de ouders schuld. Kinderen worden gigantisch gepamperd want guttegut, het is allemaal zo zwaar. Tijdens een regenbui kunnen ze niet meer fietsen, klusjes doen is lastig, voor je 12e heb je een eigen tablet en foon. De PS4 moet je wel delen met je broer, en eigenlijk is dat lastig. De leeftijdssticker op de games is onzin. Val je buiten de lijntjes dan is er een rugzakje en extra begeleiding. Als een leraar iets belet, dan komt papa wel even naar school om de boel recht te trekken. Straf heeft het moderne kind niet verdiend. begrip, begrip en nog eens begrip. En bij tegenslag gaan we erover praten. misschien een dagje thuis blijven.

Jongeren doen niks meer, omdat ze niks meer hoeven te doen.
 
Dat slappe, dat zijn wij, de ouders schuld. Kinderen worden gigantisch gepamperd want guttegut, het is allemaal zo zwaar. Tijdens een regenbui kunnen ze niet meer fietsen, klusjes doen is lastig, voor je 12e heb je een eigen tablet en foon. De PS4 moet je wel delen met je broer, en eigenlijk is dat lastig. De leeftijdssticker op de games is onzin. Val je buiten de lijntjes dan is er een rugzakje en extra begeleiding. Als een leraar iets belet, dan komt papa wel even naar school om de boel recht te trekken. Straf heeft het moderne kind niet verdiend. begrip, begrip en nog eens begrip. En bij tegenslag gaan we erover praten. misschien een dagje thuis blijven.

Jongeren doen niks meer, omdat ze niks meer hoeven te doen.
Niet alle ouders zijn zo, helaas zijn de kids hier niet zo vaardig met de bal...
 
Dat slappe, dat zijn wij, de ouders schuld. Kinderen worden gigantisch gepamperd want guttegut, het is allemaal zo zwaar. Tijdens een regenbui kunnen ze niet meer fietsen, klusjes doen is lastig, voor je 12e heb je een eigen tablet en foon. De PS4 moet je wel delen met je broer, en eigenlijk is dat lastig. De leeftijdssticker op de games is onzin. Val je buiten de lijntjes dan is er een rugzakje en extra begeleiding. Als een leraar iets belet, dan komt papa wel even naar school om de boel recht te trekken. Straf heeft het moderne kind niet verdiend. begrip, begrip en nog eens begrip. En bij tegenslag gaan we erover praten. misschien een dagje thuis blijven.

Jongeren doen niks meer, omdat ze niks meer hoeven te doen.

Als ik dan ook nog wat mee mag doen: ik kom langs de lokale middelbare school hier en als ik dan zie hoeveel van die koters daar afgezet worden met de auto...
In mijn tijd werd er nog gewoon gefietst! En als het dan regende had je pech.

Maar goed: Phillip Cocu dus. Goeie trainer, toch?
 
Dat slappe, dat zijn wij, de ouders schuld. Kinderen worden gigantisch gepamperd want guttegut, het is allemaal zo zwaar. Tijdens een regenbui kunnen ze niet meer fietsen, klusjes doen is lastig, voor je 12e heb je een eigen tablet en foon. De PS4 moet je wel delen met je broer, en eigenlijk is dat lastig. De leeftijdssticker op de games is onzin. Val je buiten de lijntjes dan is er een rugzakje en extra begeleiding. Als een leraar iets belet, dan komt papa wel even naar school om de boel recht te trekken. Straf heeft het moderne kind niet verdiend. begrip, begrip en nog eens begrip. En bij tegenslag gaan we erover praten. misschien een dagje thuis blijven.

Jongeren doen niks meer, omdat ze niks meer hoeven te doen.
Ik snap wat je zegt, maar er is tegenwoordig zoveel mogelijk dat het best moeilijk is om je kinderen niet te pamperen. Tenminste zo ervaar ik dat.
 
Dat slappe, dat zijn wij, de ouders schuld. Kinderen worden gigantisch gepamperd want guttegut, het is allemaal zo zwaar. Tijdens een regenbui kunnen ze niet meer fietsen, klusjes doen is lastig, voor je 12e heb je een eigen tablet en foon. De PS4 moet je wel delen met je broer, en eigenlijk is dat lastig. De leeftijdssticker op de games is onzin. Val je buiten de lijntjes dan is er een rugzakje en extra begeleiding. Als een leraar iets belet, dan komt papa wel even naar school om de boel recht te trekken. Straf heeft het moderne kind niet verdiend. begrip, begrip en nog eens begrip. En bij tegenslag gaan we erover praten. misschien een dagje thuis blijven.

Jongeren doen niks meer, omdat ze niks meer hoeven te doen.
Hier thuis is het heel anders... This is Sparta!

Je doet je best, je spreekt volwassenen aan met 'u', je staat op (en biedt je stoel aan) als er een oudere binnenkomt, je zegt alsjelieft en dankjewel, je eet met je snavel dicht en je praat niet zomaar door andere mensen heen. Etc. Etc.
 
Is de opvoeding in Engeland of België of Frankrijk dan heel anders dan hier en hebben hun jeugd niets en onze jeugd alles waardoor we geen goede spelers meer kunnen opleiden? Een Hazard is al vanaf zijn 14e “rijk”.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan