Guus Hiddink

Turkije heeft Hiddink definitief als bondscoach binnen

17/02/2010 11:30

Guus Hiddink is vanaf 1 augustus de nieuwe bondscoach van Turkije. Woensdag zette de Achterhoeker zijn handtekening onder een contract dat hem voor twee jaar verbindt aan het land, met een optie voor nog eens twee jaar.

Doordat de aanstelling pas ingaat na het komende WK in Zuid-Afrika, is de kans aanwezig dat hij nog in Zuid-Afrika actief is. De WK-gangers Noord-Korea, Nigeria en Ivoorkust informeerden al bij Hiddink.

Vorige week maakte Hiddink bekend te stoppen als bondscoach van Rusland. Direct stroomden de aanbiedingen binnen bij de coach.
Hij heeft ervoor gekozen Turkije naar het EK in Polen en Oekraïne in 2012 te loodsen. De Turken zitten in een kwalificatiepoule met Duitsland, Oostenrijk, België, Azerbeidzjan en Kazachstan.

Hiddink volgt in Turkije Fatih Terim op. De coach stapte op omdat hij er niet in slaagde zich met zijn ploeg te kwalificeren voor het aanstaande WK. Na Nederland, Zuid-Korea, Australië en Rusland is Turkije het vijfde land waarvan Hiddink bondscoach is.

In het seizoen 1990/91 werkte de oefenmeester al bij de Turkse topclub Fenerbahçe, maar verliet deze om in Spanje bij Valencia aan de slag te gaan.

vi.nl

Tsjaa dit snap ik dan weer niet. Maar goed hij zal er wel een uitdaging in zien ofzo, zal hij weer 6 milj. gaan verdienen daar? Kan het me niet voorstellen..
Ik had echt gedacht dat hij nu eens naar een grote club zou gaan voor een langere periode.
 
Turkije.. uhm. Nou ja, mooie beleving van de sport daar, dat is zeker. Meer kan ik ook niet verzinnen. :confused:
 
Turkije.. uhm. Nou ja, mooie beleving van de sport daar, dat is zeker. Meer kan ik ook niet verzinnen. :confused:

Ik wel, je hebt voor 99 euri een retourtje met all-inclusive en het is er vaak warmer dan hier.

Je hebt natuurlijk wel kans dat de Russen in je hotel het hele buffet leegvreten, maar voor Guus laten ze wel een paar kebabs liggen denk ik.
 
En Guus gaat naar het volgende land om er niks te winnen. Is toch een klein land, dus verwachten ze ook niks van hem. Grote club zou betekenen dat hij door de mand zal vallen als net niet coach. De betaalde wereldreis gaat verder.
 
Het is leuk voor Turkije, maar iemand met zijn status zou voor Argentinië, Brazilië, Spanje of Engeland moeten gaan. Ach ja...misschien zit er via Rutten - Hiddink nog wel een Turks toptalent in voor PSV.
 
Het is leuk voor Turkije, maar iemand met zijn status zou voor Argentinië, Brazilië, Spanje of Engeland moeten gaan. Ach ja...misschien zit er via Rutten - Hiddink nog wel een Turks toptalent in voor PSV.

Ja maar dan valt ie dus door de boot, omdat hij geen toernooien wint.
 
Het is leuk voor Turkije, maar iemand met zijn status zou voor Argentinië, Brazilië, Spanje of Engeland moeten gaan. Ach ja...misschien zit er via Rutten - Hiddink nog wel een Turks toptalent in voor PSV.

Al die landen zijn al bezet, dus wat had hij moeten doen? Alleen Argentinie was denk ik, en dat pas na het WK, een optie. De rest hebben allemal goede coches en zijn succesvol. Spanje, Engeland en Brazilie behoren alledrie tot de kanshebbers voor het Wk en verkeren niet in een crisis of wat dan ook.
Guus houdt nu eenmaal van dit soort "klusjes". Hij gaat straks denk ik met Ivoor Kust in zee voor die periode.
Turkeije is in potentie veel beter dan al die andere landen die hij heeft gecoached tot nu toe. Wel een hele zware pool straks, met Duitsland en Belgie. En zij verwachteen in Turkeije nu al dat zij het Ek gaan winnen daar Terim toen de halve finale bereikte, dus willen zij nu meer. Ik denk dat hij een ongelukkige keuze heeft gemaakt, wat dat betreft.
 
Ik sta er niet van te kijken als hij niet slaagt met Turkije. Hij zei toch trouwens dat hij ging stoppen na Rusland en iets voor Nike ging doen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
 
gvd naar onze directe concurrent voor het EK.

Ik vind hem jammer genoeg ook een zeer goede coach die imo 1 vd briljanste coaches is op gebied van 'people management' in een groep van spelers.
 
Turkije.. uhm. Nou ja, mooie beleving van de sport daar, dat is zeker. Meer kan ik ook niet verzinnen. :confused:

Beetje off - topic, maar die beleving in Turkije:

Hoe kan het dat in Turkije en Spanje tijdens de wedstrijd zo apart gejuicht wordt? Ik kan het niet helemaal uitleggen, maar het geluid bij een goal is altijd een soort explosie aan geluid: WHOAAAAA! ofzo:p Hoe kan dat alleen daar het geval zijn? Komt dat door de geluidsinstellingen die daar anders zijn? of juichen die mensen echt zo anders? Ik vind het wel schitterend!
 
Beetje off - topic, maar die beleving in Turkije:

Hoe kan het dat in Turkije en Spanje tijdens de wedstrijd zo apart gejuicht wordt? Ik kan het niet helemaal uitleggen, maar het geluid bij een goal is altijd een soort explosie aan geluid: WHOAAAAA! ofzo:p Hoe kan dat alleen daar het geval zijn? Komt dat door de geluidsinstellingen die daar anders zijn? of juichen die mensen echt zo anders? Ik vind het wel schitterend!

Misschien heeft Guus daarom voor Turkeije gekozen, voor dat gejuich.....:D
 
Hiddink gaat toch niet naar Zuid-Afrika met Ivoorkust

Zaterdag, 13 maart 2010 om 08:30

Guus Hiddink gaat toch niet met Ivoorkust naar het WK. De nationale omroep NOS meldde eerder deze week dat de Achterhoeker een akkoord had bereikt met de Afrikaanse WK-ganger, maar blijkt voor haar beurt te hebben gesproken. Hiddink heeft juist besloten om niet op de aanbieding in te gaan en gaat definitief niet naar Zuid-Afrika.


“Soms word je onaangenaam verrast”, reageerde Hiddink in zijn column in De Telegraaf. “Zoals de afgelopen week, toen allerlei mensen me ineens feliciteerden met mijn benoeming als bondscoach van Ivoorkust. Ze hadden op de website van de NOS gelezen dat ik er met de Ivorianen helemaal uit was en de ploeg tijdens het WK zou gaan coachen. Het vervelende was alleen dat ik weliswaar een uitstekend gesprek met de bondspresident en vooraanstaand FIFA-topman Jacques Anouma had gehad, maar dat ik voor mezelf al beslist had om het juist niet te doen.”

Hiddink noemt de beslissing om niet op het voorstel in te gaan ‘een keuze gemaakt op het gevoel’. “Al moet ik eerlijk toegeven dat Ivoorkust het met niet gemakkelijk heeft gemaakt”, zei de huidige bondscoach van Rusland, die dus niet onder zijn contract probeert uit te komen. “Met name Didier Drogba heeft enorm gelobbyd om me over de streep te trekken en ik kan niet anders zeggen, dat ook Anouma met een uitstekend verhaal bij me aan kwam. Normaal gesproken was ik er ingestapt, ware het niet dat ik én een dubbel gevoel richting Rusland had én me toch op mijn nieuwe werkgever Turkije wil focussen.”

Eind mei gaan de Turken op tournee naar Amerika, waar het wedstrijden speelt tegen Ierland, Tsjechië en de Verenigde Staten. Hiddink begint officieel pas op 1 augustus bij Turkije, maar wil graag mee met deze trip. “Het is een ideale mogelijkheid om de Turkse selectie meteen goed te leren kennen”, zei de Nederlander. “Was ik met Ivoorkust akkoord gegaan, dan had ik die trip moeten laten lopen en eerlijk gezegd vond ik dat ik zoiets niet kon maken. Helemaal niet omdat de Turken in korte tijd een enorm goede indruk op me gemaakt hebben.”

Ivoorkust moet nu op zoek naar een andere opvolger voor de onlangs uit de laan gestuurde Vahid Halilhodzic. Vermoedelijk komen de Afrikanen nu uit bij de Fransman Philippe Troussier in beeld, die zei een aanbieding te hebben ontvangen. Op het WK zit Ivoorkust in de poule bij Brazilië, Portugal en Noord-Korea: Hiddinks huidige werkgever Rusland en toekomstige werkgever Turkije zijn er deze zomer niet bij in Zuid-Afrika.

Toch opvallend, ik had echt gedacht dat hij dit zou gaan doen. Jammer.
 
voetbalprimeur vandaag:


Hiddink ziet terugkeer bij PSV wel zitten
De kans dat Guus Hiddink in de toekomst weer iets voor PSV gaat betekenen is aanmerkelijk toegenomen. De oud-trainer van de club voerde zondag een gesprek met algemeen directeur Tiny Sanders.


Hiddink liet na afloop van de ontmoeting weten dat hij zich bij PSV 'altijd thuis voelt'. "Dat is een goed gevoel", zegt Hiddink in gesprek met het Eindhovens Dagblad. Welke rol er voor Hiddink klaarligt in Eindhoven is nog onduidelijk. Daar praten beide partijen nog over. Mogelijk neemt Hiddink plaats in de Raad van Commissarissen van de club, zo stelt Sanders.

"Voor iemand van het kaliber-Hiddink is er sowieso een plaats binnen PSV. Daarbij is het niet eens zo belangrijk of hij een officiële functie bekleedt. We willen nu en in de toekomst gewoon graag van zijn kennis en netwerk gebruikmaken", verduidelijkt Sanders zijn plannen. "Ik heb Guus kort getroffen rond de wedstrijden Ajax-PSV en PSV-FC Twente. Daar is een vervolgafspraak uit voortgekomen. We weten dat hij PSV een warm hart toedraagt."

Hiddink wil zich de komende twee seizoen echter vooral bezighouden met zijn werkzaamheden als bondscoach van Turkije. Wel heeft de trainer laten weten de club 'met raad en daad' bij te willen staan. Hiddink vertrok in 2006 bij PSV, nadat de club niet op zijn verzoek inging om Fred Rutten aan te stellen als hoofdtrainer.
 
Wat mij betreft een heel positief verhaal. Het begon met de aanstelling van Rutten, en nu komt de hele club weer dichter tot Hiddink. Ik hoop dat we deze zomer al de vruchten van zijn netwerk kunnen gaan plukken. Want geef toe, we kunnen het op dit moment goed gebruiken.
 
Wat mij betreft een heel positief verhaal. Het begon met de aanstelling van Rutten, en nu komt de hele club weer dichter tot Hiddink. Ik hoop dat we deze zomer al de vruchten van zijn netwerk kunnen gaan plukken. Want geef toe, we kunnen het op dit moment goed gebruiken.

inderdaad! Zijn netwerk is zo enorm groot en hij heeft overal zoveel "vrienden" door hoe hij zich opstelt in andere landen dat wij daar heel goed van zouden kunnen profiteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan