Met Arias gaat psv net als met Zanka opnieuw de mist in met een aankoop die nauwelijks heeft gespeeld in het afgelopen jaar bij zijn club. Ja, en nu zullen al die mensen die toen ook Zanka heel graag hier wilden hebben omdat "hij aanvoerder van Kopenhage was en in de CL had gespeeld etc...." gaan zeggen dat Zanka gebleseerd was maar Arias niet enz.. Nou als het nietige Sporting jou alleen maar in het tweede laat voetballen dan is PSV gewoon blind of spelen er andere belangen hier waardoor een speler net als toen met Zanka, koste wat kost moet komen. Beide spelers werden zogenaamd "al sinds langere tijd gevolgd door de scouting".....
Goedkoop? Ja maar het kan ook duurkoop uitpakken, als je jaar in jaar uit geen kampioen wordt omdat je het minst in je verdedeiging wil investeren. En die scouting kan wat mij betreft gewoon even naar Hans Anders als ze voor beide spelers zulke goede rapporten hebben uitgebracht.

Helemaal mee eens....en vooral wat betreft onze scouting: hoe kunnen ze binnen 3-4 jaar zulke grote blunders in de achterhoede gemaakt hebben? Marcelo, Dereijck, Manolev, Arias en Zanka. Met name door deze blunders achterin zijn we de afgelopen jaren steeds weer op het nippertje het landskampioenschap misgelopen. Dat mag ik toch wel deels op het conto van onze scoutingsapparaat neerleggen, want doelpunten maken deden we wel voldoende, maar als het achterin een gatenkaas is, dan kost dat uiteindelijk wel punten en dus belangrijke prijzen !!
 
Dit optimistische gepraat doet me denken aan het eerste jaar met Zanka. Als een speler zó slecht speelt als Arias doet, en zelfs nauwelijks weet te overtuigen bij Jong PSV, dan komt 't echt niet meer goed vrees ik. Verhaegh halen in de winter aub.
 
Dit optimistische gepraat doet me denken aan het eerste jaar met Zanka. Als een speler zó slecht speelt als Arias doet, en zelfs nauwelijks weet te overtuigen bij Jong PSV, dan komt 't echt niet meer goed vrees ik. Verhaegh halen in de winter aub.

Jij overdrijft. Zanka wordt rustig gebracht. Arias krijgt ook 3 jaar om te acclimatiseren. No worries. Komt helemaal goed. Toppers.
 
Dat verdedigende is wel te leren, denk ik, vooral als je veel inzicht hebt. Omgekeerd is dat niet het geval.

Maar ik mag toch aannemen dat hij hierheen is gekomen om dat te leren. Als je zo'n soort speler scout mag hij op verdedigend gebied toch wel iets niveau hebben.
 
Maar ik mag toch aannemen dat hij hierheen is gekomen om dat te leren. Als je zo'n soort speler scout mag hij op verdedigend gebied toch wel iets niveau hebben.

Precies. Zo klinkt hij meer als een middenvelder.
 
Ik had na zijn prima start toch nog wel wat hoop. Maar nu faalt hij gewoon al in de JL, dan gaat het toch echt niet goed. Van de andere kant, Brenet faalde vorig seizoen ook in Jong PSV, en doet het nu redelijk bij PSV 1. Dus misschien zijn de huidige prestaties van Arias wel veelbelovend? ;)
Daar waar Brenet op zijn 18e zulke fouten maakte op een niveau waar hij tot zijn 17e alleen maar van kon dromen( hij zat bij Zeeburgia) zat Arias al 2 jaar bij Jong Sporting en maakt op zijn 21e en na 2 jaar scouting de overstap naar PSV. Ik neem aan dat zij hem niet voor jong psv hebben gescout?
 
Daar waar Brenet op zijn 18e zulke fouten maakte op een niveau waar hij tot zijn 17e alleen maar van kon dromen( hij zat bij Zeeburgia) zat Arias al 2 jaar bij Jong Sporting en maakt op zijn 21e en na 2 jaar scouting de overstap naar PSV. Ik neem aan dat zij hem niet voor jong psv hebben gescout?

Nee, maar qua speelstijl zit er wel een verschil tussen Zuid-Europa en hier, waar hij veel meer met buitenspelers geconfronteerd wordt. Daarnaast komt hij als 21-jarige in een heel ander land terecht, spreekt zelfs geen Engels, dan heb je wel recht op een aanpassingsperiode lijkt me.
 
Nee, maar qua speelstijl zit er wel een verschil tussen Zuid-Europa en hier, waar hij veel meer met buitenspelers geconfronteerd wordt. Daarnaast komt hij als 21-jarige in een heel ander land terecht, spreekt zelfs geen Engels, dan heb je wel recht op een aanpassingsperiode lijkt me.

Een half jaar om je aan te passen is nog niet voldoende ...? Wat heeft hij nog meer nodig? Moet hij soms gepamperd worden, aan zijn handje vastgehouden worden? Is hij plotseling alle techniek en ervaring kwijt door zijn overgang naar Nederland ? Wat is er nou zo moeilijk als de coach tegen je zegt dat je je eigen zone moet verdedigen en dat je 1-2 spelers van de tegenpartij geen enkele meter ruimte moet geven.....? Aanpassingsperiode...aan me hoela !!!
 
Een half jaar om je aan te passen is nog niet voldoende ...?

Time flies when you're having fun... Hij zit hier twee maanden of zo?
De manier van spelen is hier behoorlijk anders dan in Portugal, zie ook Schaars' uitspraken hierover.
Lijkt me niet meer dan logisch dat zo'n gozer wat tijd nodig heeft.
Liever dat ie over een half jaar los komt en we er nog 3 jaar van kunnen genieten, dan andersom (zoals zijn voorganger).
 
Time flies when you're having fun... Hij zit hier twee maanden of zo?
De manier van spelen is hier behoorlijk anders dan in Portugal, zie ook Schaars' uitspraken hierover.
Lijkt me niet meer dan logisch dat zo'n gozer wat tijd nodig heeft.
Liever dat ie over een half jaar los komt en we er nog 3 jaar van kunnen genieten, dan andersom (zoals zijn voorganger).
Toch is het verschil tussen de wedstrijd tegen Fenerbahce en elke willekeurige wedstrijd daarna, wel opvallend.
 
Nee, maar qua speelstijl zit er wel een verschil tussen Zuid-Europa en hier, waar hij veel meer met buitenspelers geconfronteerd wordt. Daarnaast komt hij als 21-jarige in een heel ander land terecht, spreekt zelfs geen Engels, dan heb je wel recht op een aanpassingsperiode lijkt me.
Portugal? Je bedoelt tweede divisie in Portugal neem ik aan? Ja het niveau is daar waarschijnlijk veel lager dan hier, alleen onze scouting heeft zichzelf nooit de vraag gesteld waarom zo een jongen vanaf zijn 18e maar niet los kwam van Jong Sporting....Want Sporting had nou niet bepaald een briljante selectie. Dus, heeft dit eerder met een gebrek aan kwaliteit te maken dan de aanpassingsproblemen.
Arias en Brenet hebben hetzelfde niveau, met die kanttekening dat Brenet veel sneller is. Arias, laat derhalve zien dat niet alles wat van ver komt ook beter is, ondanks dat hij 2 jaar ouder is dan Brenet. Gewoon hetzelfde verhaal als met Manolev, voor wie de verguisde Marcellis moest wijken. Niet dat Marcellis nou een geweldenaar was maar zijn vervanger bevestigde jaren lang mijn verhaal.
Ik denk dat Brenet op zijn 21e veel verder zal zijn dan Arias nu is.
 
Toch is het verschil tussen de wedstrijd tegen Fenerbahce en elke willekeurige wedstrijd daarna, wel opvallend.

Maar als hij het in die wedstrijd wel kon dan is dat positief. Nu uitzoeken waarom het nu niet gaat, dan kunnen ze m misschien weer op het goede spoor zetten. Of die jongen had gewoon een hele goede dag tegen Fener, dan hebben we pech.

Vind z'n uitstraling overigens wel wat te babyface, maar das een hele ander punt.
 
Een half jaar om je aan te passen is nog niet voldoende ...? Wat heeft hij nog meer nodig? Moet hij soms gepamperd worden, aan zijn handje vastgehouden worden? Is hij plotseling alle techniek en ervaring kwijt door zijn overgang naar Nederland ? Wat is er nou zo moeilijk als de coach tegen je zegt dat je je eigen zone moet verdedigen en dat je 1-2 spelers van de tegenpartij geen enkele meter ruimte moet geven.....? Aanpassingsperiode...aan me hoela !!!

Kun je je het begin van Gomes bij PSV nog herinneren? Of van Park?
 
Een half jaar om je aan te passen is nog niet voldoende ...? Wat heeft hij nog meer nodig? Moet hij soms gepamperd worden, aan zijn handje vastgehouden worden? Is hij plotseling alle techniek en ervaring kwijt door zijn overgang naar Nederland ? Wat is er nou zo moeilijk als de coach tegen je zegt dat je je eigen zone moet verdedigen en dat je 1-2 spelers van de tegenpartij geen enkele meter ruimte moet geven.....? Aanpassingsperiode...aan me hoela !!!

U speelt zelf ook?
 
Toch is het verschil tussen de wedstrijd tegen Fenerbahce en elke willekeurige wedstrijd daarna, wel opvallend.

Aissati speelde ook ooit 1 goede wedstrijd tegen Milan. Arias heeft die ene wedstrijd nu ook al gehad :D
 
Opvallend stukje uit de Spits:

'Nederland hemelt talenten te snel op'

[...] De Visser, die ook bij PSV als scout werkzaam was, vindt het leuk dat zijn oude club nu eindelijk talenten de kans geeft. „Al ken ik lang niet alle jongens hoor. Over Joshua Brenet kan ik bijvoorbeeld weinig zeggen, maar je moet wel wat in je mars hebben als de trainer je verkiest boven Santiago Arias. Dat is echt een heel goede rechtsback. Ik heb hem gezien bij Colmbia onder 19 en onder 20 en hij was altijd één van de uitblinkers. Opkomend is hij ijzersterk, maar verdedigend moet hij stappen maken. Wat het voor hem ook niet makkelijker maakt is dat er in Nederland met specifieke buitenspelers wordt gespeeld. Dat is hij niet gewend. Maar ik ben ervan overtuigd dat het eruit komt bij hem. Hij heeft gewoon tijd nodig.” [...]

Geeft toch wel weer hoop.
 
Laatst bewerkt:
Opvallend stukje uit de Spits:

Geeft toch wel weer hoop.

Weinig hoop....
"Piet de Visser, die volgende week 79 jaar wordt".....
"Maar ik ben ervan overtuigd dat het eruit komt bij hem. Hij heeft gewoon tijd nodig.”...

:unsure:Zoveel tijd heeft Piet niet meer... Hij zal het niet (meer) meemaken... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan