Ach, die naam is toch al kapot, dus wat maakt een extra Brenetje dan nog uit? Ze hebben daar een heel selectief geheugen wat betreft de Eredivisie. Dat een groot aantal van de grootste spelers uit de PL geschiedenis daar vandaan zijn gekomen wordt voor het gemak even buiten beschouwing gelaten. En zelfs nu draaien er nog geslaagde spelers uit de ED mee in de top 5 van de PL. Suarez kwam ook over vanuit de ED in een tijd dat het al niet zoveel meer voorstelde.

Ik had het meer over PSV;) Gini lijkt de uitzondering op de regel te worden.
 
Brands slaat Brenet hoger aan dan wij allemaal doen. Zou een bod van maar liefst 5 miljoen hebben afgeslagen van Sevilla https://www.telegraaf.nl/sport/1608279/gewilde-brenet-blijft-bij-psv

Toegegeven, af en toe ziet het er best aardig uit wat Brenet laat zien. Hij stoomt af en toe aardig op met grote snelheid en met zijn fysiek is hij best wel een imposante verschijning. In ieder geval heel atletisch. Als ze alle blunders eruit knippen dan snap ik best wel dat een youtube-scout van Sevilla best wel gecharmeerd is van Brenet.
 
Brands slaat Brenet hoger aan dan wij allemaal doen. Zou een bod van maar liefst 5 miljoen hebben afgeslagen van Sevilla https://www.telegraaf.nl/sport/1608279/gewilde-brenet-blijft-bij-psv

Toegegeven, af en toe ziet het er best aardig uit wat Brenet laat zien. Hij stoomt af en toe aardig op met grote snelheid en met zijn fysiek is hij best wel een imposante verschijning. In ieder geval heel atletisch. Als ze alle blunders eruit knippen dan snap ik best wel dat een youtube-scout van Sevilla best wel gecharmeerd is van Brenet.

Het is m.i. niet zo vreemd dat PSV Brenet niet verkoopt. Voorlopig is het de enige vleugelverdediger na Arias. Je kunt nu eenmaal niet terugvallen op Paal. Zou PSV De Wijs hebben behouden, dan zou Brenet wel verkocht kunnen worden. Maar ja...

Ik krijg bij Brenet hetzelfde gevoel als toentertijd met Xavier: misschien bruikbaar als middenvelder. Xavier was dat ook (vaak) bij z'n nationale ploeg als ik me het goed herinner...... Manolev ook toch?
 
Het is m.i. niet zo vreemd dat PSV Brenet niet verkoopt. Voorlopig is het de enige vleugelverdediger na Arias. Je kunt nu eenmaal niet terugvallen op Paal. Zou PSV De Wijs hebben behouden, dan zou Brenet wel verkocht kunnen worden. Maar ja...

Ik krijg bij Brenet hetzelfde gevoel als toentertijd met Xavier: misschien bruikbaar als middenvelder. Xavier was dat ook (vaak) bij z'n nationale ploeg als ik me het goed herinner...... Manolev ook toch?

Je kunt ook gewoon die 5 miljoen opstrijken en twee linksbacks halen als je denkt dat Brenet er niets van bakt en elke ton teveel is. Maar dat is dus niet het geval. Er is best wat vertrouwen in hem vanuit de clubleiding.

Het gekke is dat ik heel gecharmeerd was van Brenet in de jeugd. Ik zag alle kwaliteiten die hij nu ook laat zien met zijn atletisch vermogen, snelheid en explosiviteit. Ook toen maakte hij regelmatig slippertjes, maar toen had ik de verwachting dat het wel eruit zou slijten naarmate hij volwassen wordt. Maar dat is hem nooit gelukt.
 
Je kunt ook gewoon die 5 miljoen opstrijken en twee linksbacks halen als je denkt dat Brenet er niets van bakt en elke ton teveel is. Maar dat is dus niet het geval. Er is best wat vertrouwen in hem vanuit de clubleiding.

Het gekke is dat ik heel gecharmeerd was van Brenet in de jeugd. Ik zag alle kwaliteiten die hij nu ook laat zien met zijn atletisch vermogen, snelheid en explosiviteit. Ook toen maakte hij regelmatig slippertjes, maar toen had ik de verwachting dat het wel eruit zou slijten naarmate hij volwassen wordt. Maar dat is hem nooit gelukt.

Wisselvallig blijft hij ook
 
Je kunt ook gewoon die 5 miljoen opstrijken en twee linksbacks halen als je denkt dat Brenet er niets van bakt en elke ton teveel is. Maar dat is dus niet het geval. Er is best wat vertrouwen in hem vanuit de clubleiding.

Het gekke is dat ik heel gecharmeerd was van Brenet in de jeugd. Ik zag alle kwaliteiten die hij nu ook laat zien met zijn atletisch vermogen, snelheid en explosiviteit. Ook toen maakte hij regelmatig slippertjes, maar toen had ik de verwachting dat het wel eruit zou slijten naarmate hij volwassen wordt. Maar dat is hem nooit gelukt.

Brenet is een typisch Nederlandse verdediger; gewoon niet zo goed in verdedigen.
 
Je kunt ook gewoon die 5 miljoen opstrijken en twee linksbacks halen als je denkt dat Brenet er niets van bakt en elke ton teveel is. Maar dat is dus niet het geval. Er is best wat vertrouwen in hem vanuit de clubleiding.

Het gekke is dat ik heel gecharmeerd was van Brenet in de jeugd. Ik zag alle kwaliteiten die hij nu ook laat zien met zijn atletisch vermogen, snelheid en explosiviteit. Ook toen maakte hij regelmatig slippertjes, maar toen had ik de verwachting dat het wel eruit zou slijten naarmate hij volwassen wordt. Maar dat is hem nooit gelukt.

Dat is waar. Of die 5 mln + wat paar miljoen van Locadia herinvesteren in een absolute topper zoals Fabra en dan volgend jaar lekker De Wijs terughalen. Dan ben je ook dubbel bezet.

Ik had ok vertrouwen in Brenet, zeker na dat eerste half jaar waarin hij Willems verving toen die geblesseerd was. Blijkbaar was hij toen in vorm, want het is niet beter geworden en lijkt juist steeds meer foutjes te maken.
 
Precies en dat is typisch een jeugdkwaal. Maar daar kan Brenet zich niet meer achter verschuilen.

Wil ik het toch even voor hem opnemen. Hij is nu 23, wordt binnenkort 24. Dit is zijn eerste seizoen als basisspeler, daarvoor was het voornamelijk invallen op een positie die niet de zijne is/was.
Als ik zie hoe met name verdedigers tijd nodig hebben om stabiel te worden qua spel, dan kan het zomaar zijn dat hij over een jaar een prima back is. Arias heeft een paar seizoenen nodig gehad, Bruma heeft 1,5 seizoen nodig gehad. Van Dijk was pas met 25 een behoorlijke verdediger die positief opviel. Alhoewel Brenet soms dramatisch slechte beslissingen maakt, vind ik het- nog steeds- een speler met mogelijkheden. Maar dan moet het spel idd wel stabiel worden.
 
Dat is waar. Of die 5 mln + wat paar miljoen van Locadia herinvesteren in een absolute topper zoals Fabra en dan volgend jaar lekker De Wijs terughalen. Dan ben je ook dubbel bezet.

Ik had ok vertrouwen in Brenet, zeker na dat eerste half jaar waarin hij Willems verving toen die geblesseerd was. Blijkbaar was hij toen in vorm, want het is niet beter geworden en lijkt juist steeds meer foutjes te maken.

Wie weet dat Theunissen volgend jaar ook een paar stappen heeft gezet. Paar keer gezien bij O19 en beviel mij wel. Maar natuurlijk heel vroeg om daar iets van te zeggen. Ik zou zeker goed geld durven uit te trekken voor een linksback. Als je ziet hoe belangrijk Arias voor PSV is dan is dat gewoon een heel belangrijke positie.

Wil ik het toch even voor hem opnemen. Hij is nu 23, wordt binnenkort 24. Dit is zijn eerste seizoen als basisspeler, daarvoor was het voornamelijk invallen op een positie die niet de zijne is/was.
Als ik zie hoe met name verdedigers tijd nodig hebben om stabiel te worden qua spel, dan kan het zomaar zijn dat hij over een jaar een prima back is. Arias heeft een paar seizoenen nodig gehad, Bruma heeft 1,5 seizoen nodig gehad. Van Dijk was pas met 25 een behoorlijke verdediger die positief opviel. Alhoewel Brenet soms dramatisch slechte beslissingen maakt, vind ik het- nog steeds- een speler met mogelijkheden. Maar dan moet het spel idd wel stabiel worden.

Je hoeft het niet voor hem op te nemen hoor. Ik onderschrijf jouw analyse volledig. Denk als je Brenet in zo'n moneyball databank zet dat hij bij een paar parameters echt heel hoog scoort. Dat zag je ook in de CL dat hij qua kracht en snelheid niet onder doet voor de internationale top. Op één punt onderschrijf ik jouw analyse trouwens niet, want ik vind hem beter presteren op zijn onnatuurlijke positie op de linksback dan op zijn natuurlijke positie rechtsback bij PSV 1. Als vervanger van Arias vond ik hem vaak slecht. Zijn voorzetten vanaf links met zijn slechte voet links zijn trouwens ook heel aardig. Maar die rare fratsen krijgt er ben ik bang niet uit, ook niet over een paar jaar.
 
Brenet ziet droomtransfer mislukken: 'Was graag gegaan, toch tegen Ronaldo'

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...-uitstel-.html

Joshua Brenet heeft tijdens de transferperiode een persoonlijk akkoord bereikt met Sevilla. PSV wilde de verdediger echter niet laten gaan, zo vertelt hij in gesprek met VoetbalPrimeur.
"Ik was onderling al rond met Sevilla", begint Brenet na de 2-0 bekernederlaag tegen Feyenoord. "Het was in handen van PSV, of ze akkoord zouden gaan of niet. Dit was een week of twee geleden. PSV had het eerste bod afgewezen en daarna uitstel gevraagd." Het is een mooie stap omhoog en je speelt dan toch tegen spelers als Cristiano Ronaldo, dat zou heel wat zijn. En dan had ik ook een statement kunnen maken naar alle mensen die weleens een woordje over mij hebben gesproken."
Maar ik moet nu een halfjaar mijn voeten laten spreken en dan kijken we wel verder.
Of er contact is voor komende zomer? Dat moet je echt aan mijn zaakwaarnemer vragen."

:unsure:PSV had Brenet moeten verkopen. Brenet is geen linksback en de linksbackpositie dan maar de rest van het seizoen invullen met een middenvelder. Of je nu met of zonder Brenet zonder een linksback speelt. :re: Zoals Brenet de laatste weken speelt heb je er toch geen bal aan. Alleen maar onrust en ergernis.
De aanvallers van de tegenstander lopen hem links en rechts eenvoudig voorbij. :shifty:
Ongelooflijk dat Sevilla 5 miljoen wil betalen en dat Brenet denkt dat hij tegen Ronaldo kan laten zien wat hij kan en een statement kan maken. :D
 
:unsure:Spaanse subtopper...Het was dan waarschijnlijk ook maar afwachten geweest of je het ook echt zou krijgen ;)

Ook dat. Na gisteravond is Sevilla blij dat ze Brenet niet gehaald hebben. Toch lief van Brenet dat hij nog maar eens het onvermogen van Brands heeft aangetoond.
 
Ook dat. Na gisteravond is Sevilla blij dat ze Brenet niet gehaald hebben. Toch lief van Brenet dat hij nog maar eens het onvermogen van Brands heeft aangetoond.

Brenet is verdedigend veel te zwak en er is een voortdurend gevaar dat hij links en rechts voorbij gelopen wordt.
Cocu had Brenet gisteren niet op moeten stellen. Hij had gewoon in middenvelder op die positie moeten zetten. :shifty:
Bij Manchester City zetten ze Zinchenko gewoon op linksback. :fb: Jetro Willems was ook geen pure verdediger. Hij was eerder een aanvaller.
 
Brenet was tot de B3 ook een aanvaller. Wat 'ie daarna is geworden weet niemand. In elk geval geen verdediger.
Ik denk eerder iets van koekenbakker of zo.
 
Niks tegen die jongen, maar dat-ie in PSV1 speelt, is niets minder dan een schande. Zo, dat is er even uit.
 
Niks tegen die jongen, maar dat-ie in PSV1 speelt, is niets minder dan een schande. Zo, dat is er even uit.

En dat we ook gewoon niet eens iemand van hetzelfde niveau hebben lopen om te wisselen. Niet eens hetzelfde niveau! Laat dat maar even rustig op je inwerken...
 
Brenet is verdedigend veel te zwak en er is een voortdurend gevaar dat hij links en rechts voorbij gelopen wordt.
Cocu had Brenet gisteren niet op moeten stellen. Hij had gewoon in middenvelder op die positie moeten zetten. :shifty:
Bij Manchester City zetten ze Zinchenko gewoon op linksback. :fb: Jetro Willems was ook geen pure verdediger. Hij was eerder een aanvaller.

Paal is een middenvelder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan