UEFA Conference League

Kijk je alleen maar PSV? Je houdt niet van voetbal?
Ja, ik houd van de sport die ik tientallen jaren met veel plezier heb beoefend.
En van PSV waar ik zelfs nog langer naar heb gekeken.

Maar er zijn zoveel andere interessante en belangrijker zaken in het leven dan voetbal die ook aandacht en tijdsinvulling vragen.
Die vind ik nuttiger dan live te kijken naar wat er allemaal op je scherm voorbij komt.

Een commerciéel gedrocht als de CL hield ik al heel lang voor gezien.
Dus PSV live en hier of daar een paar (korte) samenvattingen vind ik inmiddels al enkele jaren ruim voldoende.
 
Voor het eerst in de historie heeft een Griekse club een Europese prijs gewonnen.

Het invoeren van de Conference League is één van de beste beslissingen geweest van de UEFA de laatste jaren. Nu het prijzengeld nog wat eerlijker verdelen over de toernooien.
Zo, Fiorentina dus twee keer p rij de finale verloren. Die zullen wel een tikkie gehad hebben.
 
Voor het eerst in de historie heeft een Griekse club een Europese prijs gewonnen.

Het invoeren van de Conference League is één van de beste beslissingen geweest van de UEFA de laatste jaren. Nu het prijzengeld nog wat eerlijker verdelen over de toernooien.
Dat dat toernooi een goed idee is, ben ik met je eens. De finale zelf was echter geen visitekaartje voor de Conference League. Die ontsteeg het niveau nacompetitievoetbal slechts bij vlagen.
 
Dat dat toernooi een goed idee is, ben ik met je eens. De finale zelf was echter geen visitekaartje voor de Conference League. Die ontsteeg het niveau nacompetitievoetbal slechts bij vlagen.

Best bijzonder eigenlijk aangezien het toch ploegen waren die op zijn minst redelijk zouden moeten kunnen voetballen
 
Klopt, maar dat geldt voor 80% van alle finales. De druk die er dan op staat is niet te vergelijken met andere wedstrijden in het toernooi.
Dat is misschien wel zo, maar zoooo slecht. Gelukkig is er genoeg bier op Rhodos en waren er een paar mensen aanwezig die een beetje voetbalverstand hadden, zodat we al gauw aan het klaverjassen waren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan