PSV - FC Twente | Woensdag 17 januari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Voor een volgende stap moet het rendement omhoog, als je ziet hoe we gister toch flink wat kansen krijgen maar uiteindelijk 'slechts' 3 goals maken zijn we zeker nog niet van CL-niveau waar je eigenlijk iedere kans moet benutten.
 
Tillman mon of the match, vul die alvast maar in.

Wat een speler..!
Zeker. Hij stak er duidelijk bovenuit.
Boscagli speelt één van zn mindere wedstrijden van dit seizoen.

Slordig en positioneel matig, waar hij normaal juist zo sterk in is.
Ik vond hem juist een van de betere. Tot de laatste 10 minuten.
Je kunt wel een prachtige mentale tik uitdelen als er tegen feyenoord (makkelijk) gewonnen word
Ik ben er al weer zenuwachtig over. Typisch een wedstrijd waarin deze mooie reeks gebroken gaat worden.
Hoeveel kansen heeft Twente echt gehad. 1,5 waarvan eentje een goal was..
En dat was buitenspel.
Tillman vertrekt sowieso.
Hoezo?

Ik vind PSV zo’n 25 minuten erg sterk spelen. Daarna werd het minder met toch duidelijk weer een heel matig slot. Ik sluit me aan bij Ongezouten dat het minder is dan voor de winter en we er vanuit gingen dat ze er nog een schepje bovenop zouden doen.
 
Helemaal eens. Die man is van zoveel toegevoegde waarde. Je wil niet al je sterkhouders laten vertrekken komende zomer.
De Jong, Schouten, Saibari, Lozano, Til, en Lang zie ik wel blijven. Maar whatabout Dest, Tillman, Vertessen, Veerman, Bakayoko, Boscagli, Teze.

Naar de top komen is moeilijk, er blijven nog moeilijker. Stewart heeft de schone taak te consolideren.

Tsah en volgens mij begint dat nu al. Dus vooraf anticiperen ipv te laat.
 
Tja, snap het wel. Hoewel een fraaie goal vanavond is Vertessen geen hele constante speler die structureel in de basis zal staan, voorlopig in ieder geval niet. Toch moet je er zeker een miljoen of 10 voor kunnen krijgen. Dan zal er wel een huurspeler (Pellistri of iemand anders) voor in de plaats komen. Stewart is niet van de winterwindow en gaat liever in de zomer voor een langere termijn vervanging.
Alsof zomertransfers succes betekent voor de lange termijn en wintertransfers korte termijn politiek is. Waarschijnlijk wandelen Dest en Tillman over een paar maanden alweer de deur uit. Moet het nog maar zien of Lang, Schouten en Lozano (wil graag nog eens in Spanje spelen zei hij in het interview met Hugo Sanchez) blijven. Alles is te koop.

Veerman was bijvoorbeeld een wintertransfer.

Ik hoor wat Bosz en Stewart zeggen en ik vind dat op zijn zachtst gezegd niet slim: niets doen deze winter.

Vertessen wil al weg, Babadi ook, Pepi zal vanwege zijn ploeggenoten niet vrolijker geworden zijn gisteren. Je moet dat toch al zien en bijsturen.
 
Laatst bewerkt:
Stel: PSV wil Vrankx van Wolfsburg. Noem maar een naam. Ik heb niet gecheckt wat zijn status (bankzitter/basis) of lengte van contract is.

Stel er wordt voor 100 mln verkocht komende zomer. Dan gaan die ploegen ook meteen meer vragen aan PSV.
Zou daarom zomaar kunnen dat Vrankx nu zelfs goedkoper is dan over 4 maanden.
 
Omdat hij steeds beter wordt en Bayern de optie tot koop kan blokkeren (dacht ik te hebben gelezen).
Dat is voorlopig dus maar een aanname. Dat hij zou weggaan, omdat Bayern de optie afkoopt. We wachten af. Hopelijk blijft hij.
 
Tillman vertrekt sowieso.
Dat lijkt mij ook. Als we iets geleerd hebben van Xavi, dan is het dit wel.

Bovendien heeft Bayern precies dit al een keer gedaan bij Rangers, waarna wij hem huurden. Die boete die ze betalen om de optie af te kopen zal een miljoen of 4 a 5 zijn, dat is het any day waard voor Bayern. Verhuren ze hem weer een stapje hoger onder vergelijkbare voorwaarden.
 
Stel: PSV wil Vrankx van Wolfsburg. Noem maar een naam. Ik heb niet gecheckt wat zijn status (bankzitter/basis) of lengte van contract is.

Stel er wordt voor 100 mln verkocht komende zomer. Dan gaan die ploegen ook meteen meer vragen aan PSV.
Zou daarom zomaar kunnen dat Vrankx nu zelfs goedkoper is dan over 4 maanden.
Zou zeker kunnen bij sommige spelers. Bij Vranckx toevallig niet - die is juist veel meer gaan spelen waardoor een transfer verder weg dan ooit lijkt.

Maar voor andere voorbeelden zou het wel kunnen kloppen.
 
Zowel voor Tillman als voor Bayern lijkt het me beter dat hij nog een jaar bij PSV blijft om verder te rijpen. Tillman kan beter pas naar Bayern gaan als hij daar basis-materiaal is en niet op de bank terecht komt. Hiervan kan PSV profiteren. Dit geldt ook voor andere spelers zoals Veerman. Het is toch zonde als zulke spelers bij een grotere club op de bank terecht komen.
 
Johan heeft ook nog stappen te maken, maar dat is bij een opkomend talent vergefelijker dan bij een routinier.
Zeker, maar als je bij Til kijkt hoeveel kansen hij krijgt. Stel dat hij van al zijn kansen per wedstrijd er 1 maakt, dan hoor je mij niet.
 
Zowel voor Tillman als voor Bayern lijkt het me beter dat hij nog een jaar bij PSV blijft om verder te rijpen. Tillman kan beter pas naar Bayern gaan als hij daar basis-materiaal is en niet op de bank terecht komt. Hiervan kan PSV profiteren. Dit geldt ook voor andere spelers zoals Veerman. Het is toch zonde als zulke spelers bij een grotere club op de bank terecht komen.
Als Bayern hem houdt zal hij de Xavi Simons route volgen en volgend jaar aan een grotere club verhuurd worden.
 
Alsof zomertransfers succes betekent voor de lange termijn en wintertransfers korte termijn politiek is. Waarschijnlijk wandelen Dest en Tillman over een paar maanden alweer de deur uit. Moet het nog maar zien of Lang, Schouten en Lozano (wil graag nog eens in Spanje spelen zei hij in het interview met Hugo Sanchez) blijven. Alles is te koop.
Lang, Schouten en Lozano kun je echt een flink bedrag voor krijgen. Dan kun je andere vervangers halen dan dat je nu kunt. Dus lijkt me niet goed om daar alvast op door te selecteren.

Tilman heeft flink wat concurentie met Til, Saibari en Badabi. Mocht Tilman gaan en Badabi tekent toch bij dan kan het best zijn dat je op die positie weinig hoeft te doen. Ga je nu een speler halen dan word de balans wel erg verstoord. Gezien op 10 er nu al een flinke strijd is.

Dest zou balen zijn. Daar heb je alleen nog Mauro JR voor. Maar goed om nou alvast iemand te halen vind ik wel erg vroeg. Je moet inzetten op behoud Dest en anders doorschakelen. Aangezien de kans dik aanwezig is dat we CL halen dan heb je ook wat budget om Dest te vervangen.
Veerman was bijvoorbeeld een wintertransfer.
Voor unieke kansen moet PSV ook schakelen. Maar ik heb ook wel het gevoel dat ze daar voor open staan.
Maar Veerman kwam omdat Propper stopte. De selectie was niet in balans en er moest iets gedaan worden.

Ik vind de selectie aardig in balans en ijzersterk. Tuurlijk als we de kans hebben om een topper binnen te halen dan moeten we dat overwegen. Maar we moeten ook niet kopen om het kopen. Daar zit meer risico aan vast dan het elftal zo houden.
Ik hoor wat Bosz en Stewart zeggen en ik vind dat op zijn zachtst gezegd niet slim: niets doen deze winter.

Vertessen wil al weg, Babadi ook, Pepi zal vanwege zijn ploeggenoten niet vrolijker geworden zijn gisteren. Je moet dat toch al zien en bijsturen.
Zelfs als Vertessen gaat en er komt niemand dan zit de selectie nog goed in elkaar. Tenminste als Lozano en Lang fit blijven. Daarom beter om Vertessen te houden of iemand aan te trekken. Maar, ondanks dat Vertessen een positieve bijdrage levert, het is niet alsof Vertessen onvervangbaar is.

Badabi is momenteel tribuneklant. Ik maak me vooral zorgen om zijn potentie die we mislopen. Maar qua kwaliteit is hij eigenlijk makkelijk te vervangen.
Pepi wist waar hij tekende en zal dit seizoen afmaken. Mocht hij niet de strijd aan kunnen gaan volgend seizoen is dat wmb prima. Dan moeten gewoon een betere spits halen. Ik ben matig positief over Pepi. Ik vind hem nog niet de onbetwiste PSV 1 spits uitstralen.

Kopen is altijd leuk. Maar je kunt in februari ook mensen vastleggen voor de zomerperiode. Momenteel hebben nieuwe aankopen nauwelijks tijd te wennen aan Bosz zijn spelopvattingen en de rest van het team. Laat ze lekker in de zomerperiode aansluiten. Dan word er sws weer nieuwe stappen gezet. Ik heb vertrouwen in Bosz en Stewart dat ze het in de zomer weer goed kunnen neerzetten. Ik beide heel verstandig over komen en een duidelijke visie hebben voor PSV en waar ze heen willen. Dit PSV heeft zeker nog zwakke plekken maar dat we al zo ver zijn is echt heel knap.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan