Binnenlandse Politiek

SCHANDE.
Pieter Omtzigt wordt door de voorzitter van de Pensioenfederatie , Ger Jaarsma , onder druk gezet om zijn verzet tegen de -voor de meesten van ons en vooral onze (klein)kinderen nadelige - nieuwe pensioenwet te staken.
Kan het nog griezeliger worden in Den Haag?

Lees a.u.b. het Elsevier Weekblad van 2 mei hierover en wat pensioendeskundige Wilma Berkhout in het Eindhovens Dagblad van 8 mei op de opinie pagina uit de doeken doet over hoe wij nog harder beroofd worden dan door Ruud Lubbers met zijn greep uit onze pensioenpotten in de vorige eeuw.
Toen was er nog veel ophef, nu zwijgen vrijwel alle media, tot schade en schande van ons allen.

Misschien toch maar eens met z'n allen in deze materie duiken,( google ook op "Zwarte Zwanen" van Cees Grimbergen) in plaats van weer een avondje netflixen, zuipen, songfestival of wat dan ook ? :unsure:
Die weet is er al doorheen, toch? Ik zit er niet echt in, maar ik word er ook niet enthousiast van.
 
Nou, als dit kabinet al komt geef ik ze hooguit een jaar. De sfeer zit er daar goed in met Omtzigt die er al sinds november geen zin in heeft. De ramp van rechts in ontwikkeling
 
Die weet is er al doorheen, toch? Ik zit er niet echt in, maar ik word er ook niet enthousiast van.
Ja, maar blijkbaar kan een nieuw kabinet er nog wat aan doen.
Anders waren de pensioenbobo's toch ook niet overgegaan tot het stiekeme aanbod - hebben we er ooit iets van gehoord in het NOS journaal? - van pakweg 30 miljard om invloed te krijgen op het overheidsbeleid?

En helaas ben je bij lange na niet de enige die "er niet goed in zit".
Vandaar mijn gebruik van hoofdletters bij het woord SCHANDE.

Er kan niet genoeg aandacht komen voor het feit dat door de nieuwe wet er heel veel onzekerheid komt en blijft voor de meeste landgenoten.
:(
 
Laatst bewerkt:
Bosz moet gewoon mp worden.. Na Psv gaat hij Nederland redden en persoonlijk de oorlog in Oekraïne en Israël beëindigen. Lost het klimaat en huisvestingsprobleem op en lult Engeland terug de EU in. 😁
Hij heeft t team samengesmeedt, veel problemen komen voort uit wij/zij denken danwel het ontberen van gemeenschapszin. Na de winst van de CL mag ie een gooi doen (want ja, ook ik ben somseen egoïst die het belang van PSV boven de wereldproblematiek stelt)
 
Bosz moet gewoon mp worden.. Na Psv gaat hij Nederland redden en persoonlijk de oorlog in Oekraïne en Israël beëindigen. Lost het klimaat en huisvestingsprobleem op en lult Engeland terug de EU in. 😁
Ik neem aan dat hij - vermoedelijk net als de meeste voetballers - niet links stemt.
 
Ik heb vandaag alvast gestemd voor het Europees Parlement, tenminste, als ik erin slaag om mijn stem voor 31 Mei bij de ambassade in Sydney te krijgen. Mijn eerste ervaring als briefstemmer.
Hopelijk onthouden alle andere Nederlanders zich van stemming en wint de partij van mijn keuze 100% van de EP-zetels.
 
Bosz moet gewoon mp worden.. Na Psv gaat hij Nederland redden en persoonlijk de oorlog in Oekraïne en Israël beëindigen. Lost het klimaat en huisvestingsprobleem op en lult Engeland terug de EU in. 😁
In tegenstelling tot in het voetbal geef ik voor het landsbestuur toch de voorkeur aan iemand die liever verdedigt dan aanvalt. ;)
 
Ik heb vandaag alvast gestemd voor het Europees Parlement, tenminste, als ik erin slaag om mijn stem voor 31 Mei bij de ambassade in Sydney te krijgen. Mijn eerste ervaring als briefstemmer.
Hopelijk onthouden alle andere Nederlanders zich van stemming en wint de partij van mijn keuze 100% van de EP-zetels.
Ik mag kiezen en ga ook voor een brief stem voor t NL EP (ipv de Duitse) - maar mijn stembewijs komt komende week pas.
 
Dat is wel heel makkelijk. Veel mensen hier zijn meer dan gemiddeld ingevoerd. Ik ben soms zelf ook best aardig op de hoogte, maar het pensioenstelsel is knap ingewikkeld.
Daarom is het ook zo belangrijk goed te luisteren naar deskundigen die GEEN belang hebben bij de nieuwe pensioenwet en er (dus?) vrijwel allemaal tegen zijn.
En bij gebrek aan aandacht voor deze zeer belangrijke kwestie bij NOS en andere media ons nog maar eens de vraag stellen waarom pensioenbobo's op de vlucht slaan als Cees Grimbergen met cameraman hen wat kritische vragen wil voorleggen.
Hard wegrennende bobo's maken de kwestie voor ons, weldenkende mensen, dan toch heel wat minder ingewikkeld, vind je niet?
 
Daarom is het ook zo belangrijk goed te luisteren naar deskundigen die GEEN belang hebben bij de nieuwe pensioenwet en er (dus?) vrijwel allemaal tegen zijn.
En bij gebrek aan aandacht voor deze zeer belangrijke kwestie bij NOS en andere media ons nog maar eens de vraag stellen waarom pensioenbobo's op de vlucht slaan als Cees Grimbergen met cameraman hen wat kritische vragen wil voorleggen.
Hard wegrennende bobo's maken de kwestie voor ons, weldenkende mensen, dan toch heel wat minder ingewikkeld, vind je niet?

Wat is dan concreet het probleem met de nieuwe wet volgens jou? Ik kan online wel wat nadelen vinden aan de nieuwe wet, maar die zijn niet zo groot dat ik denk dat ik nou heel veel zorgen moet gaan maken.
 
Daarom is het ook zo belangrijk goed te luisteren naar deskundigen die GEEN belang hebben bij de nieuwe pensioenwet en er (dus?) vrijwel allemaal tegen zijn.
En bij gebrek aan aandacht voor deze zeer belangrijke kwestie bij NOS en andere media ons nog maar eens de vraag stellen waarom pensioenbobo's op de vlucht slaan als Cees Grimbergen met cameraman hen wat kritische vragen wil voorleggen.
Hard wegrennende bobo's maken de kwestie voor ons, weldenkende mensen, dan toch heel wat minder ingewikkeld, vind je niet?
Tegenwoordig is het lastig om te bepalen wie er wel of geen belangen ergens bij heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan