Algemeen Directeur

In Madueke zijn geval had ik het erger gevonden als hij voor 12 miljoen vertrokken was vanwege een prive voorkeur.
Nu heeft Chelsea gewoon een bedrag bedwongen wat PSV niet kon weigeren. Dat Madueke dan graag naar Londen heen gaat. Zorgt er voor dat het ook logisch is dat hij persoonlijk vertrekt.
Volgensmij heeft hij zich, ondanks vertrek wens, niet slecht opgesteld jegens PSV. Was gewoon aan het trainen toen Chelsea een deal maakte en was ook beschikbaar om te spelen (voordat er een deal was).

In deze kwestie kon PSV weinig anders. Wel jammer dat de vervanger, Hazard, er met een blessure uit ligt..
 
Spelers hebben met eigen wil een contract getekend met een flinke financiële opwaardering en daar staan ook verantwoordelijkheden tegenover.

Zakelijk eens. Goede beslissing. Al is onvoldoende ingespeeld op vervanging.

Tja, handelswaar. We worden allemaal gehouden aan juridische verplichtingen. Voetballers horen hier geen uitzondering in te zijn. Brands vind ik wel echt een uitzondering als TD die roept dat er afspraken zijn gemaakt met spelers. Deze kan toegevoegd worden aan een lange rij.
Zoals ik al zei, je kunt spelers best aan hun juridische verplictingen houden, maar dan heb je een ongemotiveerde speler, die wellicht regelmatig een blessure veinst, die regelmatig overvliegt naar Londen, die wellicht eens een paar trainingen overslaat, niet meer bijtekent, wellicht de sfeer verpest. Daarnaast heb ik begrepen dat het toch wel een beetje een vreemde vogel is, waar de kans dat het mis gaat best wel aanwezig is. Een hele hoop gedoe, waar de speler niet meer waard van wordt. Kortom, alles bij elkaar genomen, voor 37m prima deal. Maar daar gaan we het waarschijnlijk niet over eens worden.
 
Spelers hebben met eigen wil een contract getekend met een flinke financiële opwaardering en daar staan ook verantwoordelijkheden tegenover.
Wat is het punt eigenlijk wat je probeert te maken? Dat PSV Noni aan het contract had moeten houden? Dat PSV niet voldoende vervanging heeft gehaald voor Noni?

We weten in ieder geval dat Noni om privé-redenen terug naar Londen wilde. Daar zitten natuurlijk ook verschillende gradaties in: van het Nederlandse weer niet leuk vinden tot bij familie willen zijn omdat er iemand op sterven ligt. Zolang we de details niet weten kunnen we ook moeilijk oordelen over wat PSV had moeten doen. Al kijk je naar de feiten vind ik niet dat PSV bij de verkoop (dus niet de vervanging) van Noni helemaal niet verkeerd heeft gehandeld. Er is een flink bedrag op tafel gekomen en een ongelukkige speler houden wordt niemand beter van. Vooral als die speler niet een van je sterkhouders is
 
Wat is het punt eigenlijk wat je probeert te maken? Dat PSV Noni aan het contract had moeten houden? Dat PSV niet voldoende vervanging heeft gehaald voor Noni?

We weten in ieder geval dat Noni om privé-redenen terug naar Londen wilde. Daar zitten natuurlijk ook verschillende gradaties in: van het Nederlandse weer niet leuk vinden tot bij familie willen zijn omdat er iemand op sterven ligt. Zolang we de details niet weten kunnen we ook moeilijk oordelen over wat PSV had moeten doen. Al kijk je naar de feiten vind ik niet dat PSV bij de verkoop (dus niet de vervanging) van Noni helemaal niet verkeerd heeft gehandeld. Er is een flink bedrag op tafel gekomen en een ongelukkige speler houden wordt niemand beter van. Vooral als die speler niet een van je sterkhouders is
Eens, als het punt is dat Noni niet adequaat is vervangen, ben ik het 100% eens.
 
Als het gewoon een zakelijke overweging was, dan was het inderdaad prima. Maar ik word ziek van uitleg krijgen uit de privé-sfeer. Noni mist Londen zo erg. Had Noni niet met zijn volle verstand een dik contract voor 5 jaar moeten tekenen en dan voordat ie doorbreekt alweer vertrekken. Ook als dit waar blijkt te zijn moet Brands hier geen openheid van zaken geven in de pers. Hiermee zegt hij eigenlijk tegen de selectie dat ze bij hem aan de deur kunnen kloppen om te vertrekken bij dit soort redenen.
In dat interview met Brands geeft Brands ook aan dat hij eerder die persoonlijke belangen afwees omdat het zakelijk niet aantrekkelijk was te verkopen. Pas toen er 40 miljoen op tafel kwam, (wat Brands zelf aangaf niet te verwachten) toen pas werd een vertrek realistisch. Het had niks met Noni's heimwee te maken. Het is dus ook niet zo dat je bij Brands kan aankloppen als je weg wil en dat je dan weg bent. Hij had nee gezegd tegen de vader van Noni.
 
In dat interview met Brands geeft Brands ook aan dat hij eerder die persoonlijke belangen afwees omdat het zakelijk niet aantrekkelijk was te verkopen. Pas toen er 40 miljoen op tafel kwam, (wat Brands zelf aangaf niet te verwachten) toen pas werd een vertrek realistisch. Het had niks met Noni's heimwee te maken. Het is dus ook niet zo dat je bij Brands kan aankloppen als je weg wil en dat je dan weg bent. Hij had nee gezegd tegen de vader van Noni.
Indien onze verdediging voor de zoveelste keer weer geen cadeaus had uitgedeeld hadden we x aantal punten meer en stonden we los aan de leiding. Eer was dan er geen ( of veel minder )discussie over het vertrek van beide spelers .:ROFL::ROFL: ......als als
 
Leicester City, in de meest door geld verpestte competitie.
Die ooit zo geweldig boeiend en aantrekkelijk was toen de top nog First Division heette en de stadions nog niet naar "de Emiraten vlogen".
Je de ene week op Highbury keek en dan weer op Upton Park of White Hart Lane.

Overigens niet vergeten bij alle kritiek rond Noni's verkoop, al dan niet terecht, dat de verkoop van Gakpo ons de titel gaat kosten.
Hetgeen zichtbaar was toen we begin januari meteen 7 van de 9 te behalen punten weggooiden.
Zeven is zes plus een, voor wie de huidige stand erbij wil nemen.;)
 
En Tottenham heeft de finale ook niet gewonnen. Het is dus eerder op een compleet kapsel de CL missen dan een haar.
Met alleen maar zuur doen over de prestaties van een concurrent kom je echt geen steek verder en doe je alleen maar aan struisvogelpolitiek…ik was destijds ook behoorlijk jaloers maar het is nu alweer jaren later, als je het zelfs nu niet toe kunt geven dan kan ik alleen maar hopen dat bestuur en directie bij ons niet net zo krampachtig kijken naar prestaties van de concurrentie maar er ook lering uit trekken…dat lijkt trouwens op bepaalde vlakken gelukkig ook te gebeuren als je kijkt hoe goed we de laatste jaren bezig zijn met de jeugd…
 
Indien onze verdediging voor de zoveelste keer weer geen cadeaus had uitgedeeld hadden we x aantal punten meer
De defensie is al jaren een probleem. Of het nu blunderende keepers zijn (isaksson of Drommel) of het ondergeschikt maken van backs. Anders pakken ze wel een domme rode kaart (Obispo, Mauro en Branthwaite deed zondag ook een poging).
 
Met alleen maar zuur doen over de prestaties van een concurrent kom je echt geen steek verder en doe je alleen maar aan struisvogelpolitiek…ik was destijds ook behoorlijk jaloers maar het is nu alweer jaren later, als je het zelfs nu niet toe kunt geven dan kan ik alleen maar hopen dat bestuur en directie bij ons niet net zo krampachtig kijken naar prestaties van de concurrentie maar er ook lering uit trekken…dat lijkt trouwens op bepaalde vlakken gelukkig ook te gebeuren als je kijkt hoe goed we de laatste jaren bezig zijn met de jeugd…
Je hebt het duidelijk niet begrepen.
 
Zoals ik al zei, je kunt spelers best aan hun juridische verplictingen houden, maar dan heb je een ongemotiveerde speler, die wellicht regelmatig een blessure veinst, die regelmatig overvliegt naar Londen, die wellicht eens een paar trainingen overslaat, niet meer bijtekent, wellicht de sfeer verpest. Daarnaast heb ik begrepen dat het toch wel een beetje een vreemde vogel is, waar de kans dat het mis gaat best wel aanwezig is. Een hele hoop gedoe, waar de speler niet meer waard van wordt. Kortom, alles bij elkaar genomen, voor 37m prima deal. Maar daar gaan we het waarschijnlijk niet over eens worden.

Wat is het punt eigenlijk wat je probeert te maken? Dat PSV Noni aan het contract had moeten houden? Dat PSV niet voldoende vervanging heeft gehaald voor Noni?

We weten in ieder geval dat Noni om privé-redenen terug naar Londen wilde. Daar zitten natuurlijk ook verschillende gradaties in: van het Nederlandse weer niet leuk vinden tot bij familie willen zijn omdat er iemand op sterven ligt. Zolang we de details niet weten kunnen we ook moeilijk oordelen over wat PSV had moeten doen. Al kijk je naar de feiten vind ik niet dat PSV bij de verkoop (dus niet de vervanging) van Noni helemaal niet verkeerd heeft gehandeld. Er is een flink bedrag op tafel gekomen en een ongelukkige speler houden wordt niemand beter van. Vooral als die speler niet een van je sterkhouders is
Dacht dat ik redelijk duidelijk heb gemaakt dat ik geen kritiek heb op dat Brands het bod heeft geaccepteerd. Het gaat mij om de motivering in de media. Brands heeft in het verleden diverse spelers zoals Guardado en Moreno zo goed als gratis laten gaan omdat er afspraken zijn gemaakt met betreffende spelers. Hij maakt er op deze manier een handelsmerk van. Laat dat verhaal gewoon lekker achterwege.
 

Interview met Brands in 't NRC!
„Als je simpel analyseert, zit ons probleem alleen in uitduels. Thuis zijn we de sterkste ploeg van de Eredivisie. Dus kijk je naar: hoe kunnen we ons beter prepareren? Is er fysiek nog winst te behalen? In voeding? Qua samenstelling van de selectie?”

De nederlagen tegen Cambuur, Groningen en Emmen liggen echt niet aan de voeding. :rolleyes: :maniac:
 
„Als je simpel analyseert, zit ons probleem alleen in uitduels. Thuis zijn we de sterkste ploeg van de Eredivisie. Dus kijk je naar: hoe kunnen we ons beter prepareren? Is er fysiek nog winst te behalen? In voeding? Qua samenstelling van de selectie?”

De nederlagen tegen Cambuur, Groningen en Emmen liggen echt niet aan de voeding. :rolleyes: :maniac:
Nou ja… zo zout als toen hebben we zelden gegeten.
 
In ieder geval fijn dat er weer wat geld lijkt te zijn.
Hij spreekt zelfs - wellicht metaforisch - over 50 miljoen. Misschien dat dat wat overdreven is, maar volgens mij klopt het wel dat we rond de 35 miljoen kunnen uitgeven. Als je dan ook nog jongens als Sangare, Obispo en Teze verkoopt, kun je flink investeren in de selectie. Wordt een heerlijke transferzomer denk ik.
 
Hij spreekt zelfs - wellicht metaforisch - over 50 miljoen. Misschien dat dat wat overdreven is, maar volgens mij klopt het wel dat we rond de 35 miljoen kunnen uitgeven. Als je dan ook nog jongens als Sangare, Obispo en Teze verkoopt, kun je flink investeren in de selectie. Wordt een heerlijke transferzomer denk ik.

Als ze Teze zo opfokken als zondag, dan mag hij van mij best een seizoen blijven. Teveel gevraagd, dat weet ik. Maar toch
 
Terug
Bovenaan Onderaan