Wereldkampioenschap 2022

Kylian Mbappé heeft zich laten gelden in de rust van de WK-finale tussen Argentinië en Frankrijk. In de documentaire Merci Les Bleus van de televisiezender TF1 is te zien hoe de Franse superspits het woord neemt in de kleedkamer. De woorden sorteerden effect, want na een 2-0 achterstand sleepte Frankrijk dankzij twee goals van Mbappé er nog een verlenging uit.

link

Leider Mbappé

“Het is een WK-finale, het is de wedstrijd van je leven!”, schreeuwde Mbappé richting zijn ploeggenoten in de rust.
“We krijgen niets cadeau. We gaan straks terug het veld op en hebben twee keuzes…” vervolgde de spits zijn betoog. “Of we blijven zo stom spelen, of we leggen intensiteit in het spel, gaan de duels aan en doen het anders”, waarna de aanvaller zijn ploeggenoten nog maar eens aanspoorde. “Het is een WK-finale! Het is nog niet klaar, we staan alleen twee goals achter.

Mbappé zou vervolgens in de tweede helft plus de verlenging nog een hattrick scoren, maar dat bleek niet genoeg voor de WK-winst. Uiteindelijk verloor Frankrijk na strafschoppen van Argentinië.

Dat is klare taal. Jammer dat het net niet gelukt is alsnog de titel te pakken. Vooral voor Mbappé.
 
De fans van Argentinië hebben gisteren dus een kartonnen bord van Mbappé in brand gestoken en hebben zijn hoofd op baby poppen geplakt omdat hij blijkbaar een baby is. Het volk past wel bij het elftal.

En die Martinez tjah. Als je jezelf als 30-jarige zo laat gaan tegenover een 24-jarige ben je niets anders dan een ontzettende kleuter. Op zijn 24ste moest Martinez het doen met een plek op de bank bij Arsenal en uitleenbeurten waar hij het ook moest doen met een plek op de bank. Mbappé heeft op zijn 20ste zijn 1ste WK gewonnen, scoorde een hattrick in de 2e en is 4 doelpunten verwijdert van WK topscoorder aller tijden. Ik denk dat hij alleen maar kan lachen en gemotiveerd wordt door dit soort acties. En ooit komt de karma voor Martinez wel een keer om de hoek kijken.
Er loopt vanzelf iemand in Engeland op hem door of even met de noppen op de knie landen.
 
Eens. De sfeer was er niet. Waar je normaal gesproken wk en zomerweer hebt en lekker buiten met een groep de wedstrijden kijkt zat niemand er echt in. En het helpt ook niet dat de sfeer daar nauwelijks aanwezig was. Het was een moetje, doorgedramd door de fifa, maar in alle wk's die ik heb meegemaakt de minste qua beleving
De stadions zaten best vol. Enthousiaste fans van buiten Europa ook. Volgens mij was het een prima WK
 
De stadions zaten best vol. Enthousiaste fans van buiten Europa ook. Volgens mij was het een prima WK
Uiteindelijk was er nog veel sfeer te zien, dat viel me al op toen de Senegalezen zo enthousiast achter hun club stonden.
En op het gebied van voetbal was er genoeg om van te genieten.
Er waren veel remises maar met de goals van Gakpo, Marokko dat het tot de halve finale schopte, de uitschakeling van rivalen en de bloedstollende finale waren er genoeg interessante momenten.

Maar ik voelde ook een beetje afschuw, een bittere smaak en gemengde gevoelens vanwege de misstanden. Vooral toen de spelers na de finale op het podium kwamen en er gefeest werd.
 
2 schoten - 2 doelpunten - 0 reddingen
1 schot - 1 redding
0 schoten - 0 reddingen
2 schoten - 1 doelpunt - 1 redding
2 schoten - 2 doelpunten - 0 reddingen
2 schoten - 2 reddingen
5 schoten - 3 doelpunten - 2 reddingen

Oftewel:

14 schoten op doel
8 doelpunten
6 reddingen

De 4 gestopte penalty's wegen bij de FIFA x10 + Argentijnse keeper x100.
 
En Livakovic kan er niks van, heb ik van betrouwbare bronnen gehoord.
Ik ken 3,8 miljoen mensen die dat bevestigen ook :fear: Ik was keeper ook en al zijn gepakte reddingen had ik ook gepakt, 100%. Penals telt ff niet mee, die koekenbakker kreeg 90% op zich geschoten gewoon en stond stil, zo kan iedereen keepen. Paar x dat die wel zelf moest optreden miste die de bal of werd het een easy goal, de grootste grap in praktijk gewoon, met de beste stats op papier :FP: Hij mag de veters niet eens strikken van ons slechtste keepers aka Isaksson of Drommeltje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan