Bosz denkt dat hij na PSV stopt, of Oranje moet komen: 'Dan is het mooi geweest' - https://nos.nl/l/2504298

Snif :sad:
Altijd maar de vraag hoeveel dergelijke woorden waard zijn. Als hij 2-3 geweldige jaren bij PSV zou hebben en er komt nog een keer een grote club langs met een mooi salaris dan zie ik hem ook nog wel een uitzondering maken. Ik zou hem tzt. wel bij Oranje willen zien overigens. Misschien dat Oranje dan eindelijk weer eens met lef gaat voetballen, in plaats van het eeuwige gebrei of veredeld countervoetbal.
 
Bosz denkt dat hij na PSV stopt, of Oranje moet komen: 'Dan is het mooi geweest' - https://nos.nl/l/2504298

Snif :sad:

Zo stellig als in het artikel beschreven wordt was hij niet. 'Ik weet het niet hè dus moet ik het eigenlijk ook niet zeggen, ik heb niet zoiets van 'hierna moet ik nog naar de Premier league...''. Oftewel hij sluit niet uit dat PSV zijn laatste club is, maar zeker weten doet hij dat niet.
 
Komt gewoon direct uit het interview met Maddy. Een van de laatste vragen, maar het is sowieso een erg leuk interview om te kijken. En Bosz is er ook leuk in:

 
Komt gewoon direct uit het interview met Maddy. Een van de laatste vragen, maar het is sowieso een erg leuk interview om te kijken. En Bosz is er ook leuk in:


Wel zijn zijn uitspraken in het artikel enorm knip en plakwerk. Ja hij heeft dat allemaal gezegd, maar het artikel doet lijken alsof het een lang citaat is, terwijl het dat niet is.
 
Komt gewoon direct uit het interview met Maddy. Een van de laatste vragen, maar het is sowieso een erg leuk interview om te kijken. En Bosz is er ook leuk in:

Maddy is een echte aanwinst voor het mediateam. Voor de verandering ook nog eens fatsoenlijk geluid bij dat interview. Moet niet gekker worden. Maar goed, straks bij de Eredivisie perspraatjes waarschijnlijk weer terug bij af wat dat betreft.
 
Maddy is een echte aanwinst voor het mediateam. Voor de verandering ook nog eens fatsoenlijk geluid bij dat interview. Moet niet gekker worden. Maar goed, straks bij de Eredivisie perspraatjes waarschijnlijk weer terug bij af wat dat betreft.

Ik vind haar eigenlijk best wel veel slechte, hele vage vragen stellen. Ze doet het leuk en is een leuke verschijning hoor, maar goede vragen stellen ontbrak wel in dit interview. Ze heeft het geluk dat als Bosz eenmaal begint te praten hij niet snel meer ophoudt en overal wel iets leuks van maakt
 
Ik vind haar eigenlijk best wel veel slechte, hele vage vragen stellen. Ze doet het leuk en is een leuke verschijning hoor, maar goede vragen stellen ontbrak wel in dit interview. Ze heeft het geluk dat als Bosz eenmaal begint te praten hij niet snel meer ophoudt en overal wel iets leuks van maakt
Ik vond dit nou net een prima interview van haar.
 
Ik vind haar eigenlijk best wel veel slechte, hele vage vragen stellen. Ze doet het leuk en is een leuke verschijning hoor, maar goede vragen stellen ontbrak wel in dit interview. Ze heeft het geluk dat als Bosz eenmaal begint te praten hij niet snel meer ophoudt en overal wel iets leuks van maakt
Merk ook altijd wel dat de spelers erg bij haar op het gemak zijn, jong en oud. Heb ook wel is video gezien waarbij ze meedoet met het klimbos op een trainingskamp, net ff dat tikkeltje extra doen voor een goede band met de spelersgroep.
 
Merk ook altijd wel dat de spelers erg bij haar op het gemak zijn, jong en oud. Heb ook wel is video gezien waarbij ze meedoet met het klimbos op een trainingskamp, net ff dat tikkeltje extra doen voor een goede band met de spelersgroep.

Ja daarom vind ik dat ze het leuk doet, ze heeft de juiste persoonlijkheid/uitstraling maar qua vraagstelling vind ik haar vaak mager.
 


Ik vind dit echt zielig voor Bosz. Al vanaf het begin worden er labels op hem geplakt die gewoon niet kloppen of niet eerlijk zijn. Er is allereerst al het label dat hij nooit prijzen zou pakken. Terwijl als je heel eerlijk bent heeft hij maar 1 jaar bij een club gezeten waar dat realistisch gezien een vereiste was (Ajax).

En dan is er ook nog eens een label die compleet uit de lucht gegrepen is en maar continu herhaald en herhaald wordt. Dat is de theorie waar Aad de Mos nu wéér mee op de proppen komt. Een theorie dat de elftallen van Bosz altijd in elkaar zouden zakken gaandeweg een seizoen.

Toen Bosz werd aangesteld heb ik zelf eens zitten kijken hoeveel daar van waar was en toen kwam ik er echt na 5 minuten zoeken achter dat er geen snars van klopte. Toevallig afgelopen week maakte VI een artikel erover. https://www.vi.nl/pro/factcheck-bestaat-de-bosz-dip-of-is-het-een-mythe

Wat blijkt nou?

Over zijn hele carriere bezien heeft Bosz MEER punten gehaald in de tweede seizoenshelft dan in de eerste.

(1,68) na de winterstop en (1,54) ervoor.

Ze hebben het per seizoen ook bijgehouden hoeveel punten Bosz gemiddeld per wedstrijd pakte en dat valt dan zo uit:

Heracles Almelo

2010/2011: voor de winterstop 1,06 punten na de winterstop 1,88 punten

2011/2012: voor de winterstop 1,18 punten na de winterstop 1,18 punten

2012/2013: voor de winterstop 1,11 punten na de wintersop 1,13 punten

Vitesse

2013/2014: voor de wintersop 2,06 punten na de winterstop 1,13 punten

2014/2015 voor de winterstop 1,29 punten na de winterstop 2,12 punten

2015/2016 voor de winterstop 1,65 punten --> geen tweede seizoenshelft vertrek naar Macabbi

Ajax

2016/2017 voor de winterstop 2,18 punten na de winterstop 2,59 punten


Bij Dortmund ontslag al in December


Bayer Leverkusen stapt Bosz in de winter in

2018/2019: na de winterstop 2,00 punten

2019/2020: voor de winterstop 1,65 punten na de winterstop 2,06 punten

2020/2021: voor de winterstop 2,15 punten na de winterstop 0,92 punten

Lyon:

2021/2022: voor de winterstop 1,29 punten na de winterstop 1,85 punten

2022/2023: voor de winterstop 1,40 punten en ontslag



De conclusie van heel het artikel is dat er maar twee seizoenen ook echt in het 'patroon' vallen zoals dat door de media continu opgetuigd wordt. Leverkusen 2020/2021 en Vitesse 2013/2014.

Dat er daarnaast een aantal seizoenen gelijkmatig zijn en dat er een aantal seizoenen zijn waar precies het omgekeerde waar was. Elftallen van Bosz gingen juist meer punten pakken na de winterstop.

Ik vraag me altijd af hoe dit soort frames toch blijven plakken. Dat is toch gek? Dat je onzin maar blijft herhalen, en herhalen en dat mensen het dan vanzelf toch wel overnemen.
 


Ik vind dit echt zielig voor Bosz. Al vanaf het begin worden er labels op hem geplakt die gewoon niet kloppen of niet eerlijk zijn. Er is allereerst al het label dat hij nooit prijzen zou pakken. Terwijl als je heel eerlijk bent heeft hij maar 1 jaar bij een club gezeten waar dat realistisch gezien een vereiste was (Ajax).

En dan is er ook nog eens een label die compleet uit de lucht gegrepen is en maar continu herhaald en herhaald wordt. Dat is de theorie waar Aad de Mos nu wéér mee op de proppen komt. Een theorie dat de elftallen van Bosz altijd in elkaar zouden zakken gaandeweg een seizoen.

Toen Bosz werd aangesteld heb ik zelf eens zitten kijken hoeveel daar van waar was en toen kwam ik er echt na 5 minuten zoeken achter dat er geen snars van klopte. Toevallig afgelopen week maakte VI een artikel erover. https://www.vi.nl/pro/factcheck-bestaat-de-bosz-dip-of-is-het-een-mythe

Wat blijkt nou?

Over zijn hele carriere bezien heeft Bosz MEER punten gehaald in de tweede seizoenshelft dan in de eerste.

(1,68) na de winterstop en (1,54) ervoor.

Ze hebben het per seizoen ook bijgehouden hoeveel punten Bosz gemiddeld per wedstrijd pakte en dat valt dan zo uit:

Heracles Almelo

2010/2011: voor de winterstop 1,06 punten na de winterstop 1,88 punten

2011/2012: voor de winterstop 1,18 punten na de winterstop 1,18 punten

2012/2013: voor de winterstop 1,11 punten na de wintersop 1,13 punten

Vitesse

2013/2014: voor de wintersop 2,06 punten na de winterstop 1,13 punten

2014/2015 voor de winterstop 1,29 punten na de winterstop 2,12 punten

2015/2016 voor de winterstop 1,65 punten --> geen tweede seizoenshelft vertrek naar Macabbi

Ajax

2016/2017 voor de winterstop 2,18 punten na de winterstop 2,59 punten


Bij Dortmund ontslag al in December


Bayer Leverkusen stapt Bosz in de winter in

2018/2019: na de winterstop 2,00 punten

2019/2020: voor de winterstop 1,65 punten na de winterstop 2,06 punten

2020/2021: voor de winterstop 2,15 punten na de winterstop 0,92 punten

Lyon:

2021/2022: voor de winterstop 1,29 punten na de winterstop 1,85 punten

2022/2023: voor de winterstop 1,40 punten en ontslag



De conclusie van heel het artikel is dat er maar twee seizoenen ook echt in het 'patroon' vallen zoals dat door de media continu opgetuigd wordt. Leverkusen 2020/2021 en Vitesse 2013/2014.

Dat er daarnaast een aantal seizoenen gelijkmatig zijn en dat er een aantal seizoenen zijn waar precies het omgekeerde waar was. Elftallen van Bosz gingen juist meer punten pakken na de winterstop.

Ik vraag me altijd af hoe dit soort frames toch blijven plakken. Dat is toch gek? Dat je onzin maar blijft herhalen, en herhalen en dat mensen het dan vanzelf toch wel overnemen.
Dit jaar gaat hij in de tweede helft sowieso minder punten pakken. 😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan