Sergiño Dest (V)

Mauro is natuurlijk een andere type speler, maar verdedigend toch wel wat beter dan Dest. Ik vind dat je prima met Mauro en PvA de CL in kan hoor. We onderschatten Mauro altijd zo.
Het zou kunnen, maar dat is niet geweldig hoor. Ik vond PvA al randje gewenste niveau, en die zal niet veel beter geworden zijn. Mauro heeft het een tijdje geweldig gedaan op linksback, maar in ogenschouw nemende dat hij nog niet op dat niveau getest is en wel een flinke historie met blessures heeft ...

Ja en waarom zou Dest die nu 6 miljoen per jaar aftikt nu minder accepteren?
Dat is een goeie vraag inderdaad. Ik weet niet hoe lang hij nog bij Barca onder contract staat, maar 1 jaar 6 miljoen binnenhalen is natuurlijk erg lekker. Als je echter iets meer zekerheid wil mbt tot je toekomst, dan kan het misschien lekkerder zijn om 3 jaar vast te liggen voor iets minder geld, maar met een vaste uitvalsbasis. Op een plek waar je al gewaardeerd wordt.
 
Het zou kunnen, maar dat is niet geweldig hoor. Ik vond PvA al randje gewenste niveau, en die zal niet veel beter geworden zijn. Mauro heeft het een tijdje geweldig gedaan op linksback, maar in ogenschouw nemende dat hij nog niet op dat niveau getest is en wel een flinke historie met blessures heeft ...
Tegen Feyenoord, Anthony etc en een half seizoen lang echt top (een van de betere of de beste, structuteel). Dat is best een test die hij heeft doorstaan. Champions League wedstrijden op LB nog niet volgens mij. Mauro is inmiddels weer een tijdje terug, maakt veel meters en zijn snelheid, explosiviteit ziet er goed uit dus qua blessures zit ik er niet meer mee in mijn maag.
 
Tegen Feyenoord, Anthony etc en een half seizoen lang echt top (een van de betere of de beste, structuteel). Dat is best een test die hij heeft doorstaan. Champions League wedstrijden op LB nog niet volgens mij. Mauro is inmiddels weer een tijdje terug, maakt veel meters en zijn snelheid, explosiviteit ziet er goed uit dus qua blessures zit ik er niet meer mee in mijn maag.
Dat is misschien ook wel zo. Misschien moet ik wat meer vertrouwen hebben. Hoewel ik dan toch liever een andere linksback erbij zie komen. Ipv PvA dan. Zeker omdat Mauro ook op andere plekken goed ingezet kan worden en wellicht nodig is.

Maar als je de hele selectie bekijkt, moet je eerst maar eens beslissen welke posities de hoogste prioriteit hebben. Een extra 6, een buitenspeler, een RCV, vervangers voor vertrekkers etc.
 
Dat is misschien ook wel zo. Misschien moet ik wat meer vertrouwen hebben. Hoewel ik dan toch liever een andere linksback erbij zie komen. Ipv PvA dan. Zeker omdat Mauro ook op andere plekken goed ingezet kan worden en wellicht nodig is.

Maar als je de hele selectie bekijkt, moet je eerst maar eens beslissen welke posities de hoogste prioriteit hebben. Een extra 6, een buitenspeler, een RCV, vervangers voor vertrekkers etc.
Eens.

We neigen vaak naar 1 op 1 vervangen. Maar kijken waar prioriteiten liggen is ook belangrijk. Voorbeeld: Het kan zijn dat het ene jaar je spits de beste van het elftal is en het andere jaar de centrale middenvelder. Of de fout door in kwantitatief opzicht te kijken naar de selectie. Bijvoorbeeld: We hebben 3 verdedigers dus het is goed zo. Of we hebben drie aanvallers en het is goed zo. Nee ze moeten goed genoeg zijn en passen bij de taktiek en kwaliteit.
Nu is Dest belangrijk, maar misschien is er volgend jaar een ander elftal met andere kwaliteiten en gebreken.
Je moet als club continu meebewegen en afstemmen op wie je aantrekt, wie vertrekt en welke coach met welke opvatting je krijgt etc.
 
Eens.

We neigen vaak naar 1 op 1 vervangen. Maar kijken waar prioriteiten liggen is ook belangrijk. Voorbeeld: Het kan zijn dat het ene jaar je spits de beste van het elftal is en het andere jaar de centrale middenvelder. Of de fout door in kwantitatief opzicht te kijken naar de selectie. Bijvoorbeeld: We hebben 3 verdedigers dus het is goed zo. Of we hebben drie aanvallers en het is goed zo. Nee ze moeten goed genoeg zijn en passen bij de taktiek en kwaliteit.
Nu is Dest belangrijk, maar misschien is er volgend jaar een ander elftal met andere kwaliteiten en gebreken.
Je moet als club continu meebewegen en afstemmen op wie je aantrekt, wie vertrekt en welke coach met welke opvatting je krijgt etc.
Precies.

Maar in dit geval geeft het dan eigenlijk juist wel weer aan hoe belangrijk Dest was, want hij heeft in (begin) 2e seizoenshelft de mindere vorm van de flankspelers wel enorm gecamoufleerd. Nu iedereen er weer een stukkie beter in staat, is dat minder opvallend, hoewel Dest nog steeds bij het grootste gedeelte van al het gevaar betrokken was (voor mijn gevoel). En juist door de samenwerking met de flanken en backs kun je variatie in je spel brengen.

Een fitte Dest en Lang, of Dest en Tillman, met Veerman ook nog eens aan die zone. Dat is gewoon teveel gevraagd voor een heleboel Eredivisie teams.
 
Sneu voor hem zeg! Wellicht goed voor ons voor komend seizoen.. maar als ie er 9 of 10 maanden uitligt moet je je ooo afvragen of je hem moet halen. Mis je hem namelijk een half seizoen en moet je alsnog een linksback halen.
Als het een kruisband is moet je zakelijk gewoon hard zijn, zijn spelers ook, en hem geen contract aanbieden. Laat hem dan maar bij Barcelona revalideren. Er zitten ook nadelen aan om lang te twijfelen met een handtekening zetten onder een nieuw contract.
 
Niet verlengen en voor die 10 miljoen een type Hancko halen. Genoeg blessures hier. Terug naar Barcelona want hier ga je niks meer aan hebben en niks meer aan verdienen later.
 
Ik zie het nog nergens anders staan maar dit zou wel jammer zijn. Weet je ook meteen dat je hem niet hoeft te kopen...
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieu...dest-back-mogelijk-negen-maanden-uit-roulatie
Barcelona zal de vraagprijs ook moeten verlagen, want anders zitten ze zelf opgescheept met een zwaar geblesseerde speler.
PSV heeft met Van Nistelrooij ervaren dat het ook uiteindelijk nog goed kan uitpakken als een speler een kruisbandblessure heeft gehad., maar het blijft een gok om Dest te kopen als
hij er zo lang uitligt en niet wetende hoe hij uit deze blessure komt. Is hij straks nog zo goed?
Vooralsnog de eventuele bevestiging van PSV afwachten of het inderdaad een kruisbandblessure is.
 
Barcelona zal de vraagprijs ook moeten verlagen, want anders zitten ze zelf opgescheept met een zwaar geblesseerde speler.
PSV heeft met Van Nistelrooij ervaren dat het ook uiteindelijk nog goed kan uitpakken als een speler een kruisbandblessure heeft gehad., maar het blijft een gok om Dest te kopen als
hij er zo lang uitligt en niet wetende hoe hij uit deze blessure komt. Is hij straks nog zo goed?
Vooralsnog de eventuele bevestiging van PSV afwachten of het inderdaad een kruisbandblessure is.
Benieuwd of er in de optie ook een clausule is opgenomen wat te doen als de speler langdurig geblesseerd raakt.
 
Barcelona zal de vraagprijs ook moeten verlagen, want anders zitten ze zelf opgescheept met een zwaar geblesseerde speler.
PSV heeft met Van Nistelrooij ervaren dat het ook uiteindelijk nog goed kan uitpakken als een speler een kruisbandblessure heeft gehad., maar het blijft een gok om Dest te kopen als
hij er zo lang uitligt en niet wetende hoe hij uit deze blessure komt. Is hij straks nog zo goed?
Vooralsnog de eventuele bevestiging van PSV afwachten of het inderdaad een kruisbandblessure is.
Voor 3 miljoen kopen, 1 miljoen bruto salaris dan zeg ik doen. Alles wat meer is dan succes.
 
Ontzettend klote!
Geluk dat het nu gebeurt voor een definitieve koop in plaats van er na.
Benieuwd wat PSV gaat doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan