Schaatsen

Ik wil het niet verpesten voor de mensen die dit leuk vinden, maar ik vind deze sport nog dommer dan darten. Alleen nederland doet er serieus aan mee, vervolgens winnen we alles en zendt de NOS het uit alsof het WK voetbal of de Super Bowl bezig is. Beetje die meme van Obama feliciteert Obama. In Engeland hebben ze nog nooit van Sven Kramer (moest zn naam even googlen) gehoord. Het enige wat ze minder dom maakt dan darters is dat ze er niet uitzien alsof ze het syndroom van down hebben maar we afgetraind zijn.

Maar enjoy allemaal hoor, ik gun iedereen zn plezier. Maar dat schaatsen een topic heeft en tennis niet! Hoe kan dat!
 
Ik wil het niet verpesten voor de mensen die dit leuk vinden, maar ik vind deze sport nog dommer dan darten. Alleen nederland doet er serieus aan mee, vervolgens winnen we alles en zendt de NOS het uit alsof het WK voetbal of de Super Bowl bezig is. Beetje die meme van Obama feliciteert Obama. In Engeland hebben ze nog nooit van Sven Kramer (moest zn naam even googlen) gehoord. Het enige wat ze minder dom maakt dan darters is dat ze er niet uitzien alsof ze het syndroom van down hebben maar we afgetraind zijn.

Maar enjoy allemaal hoor, ik gun iedereen zn plezier. Maar dat schaatsen een topic heeft en tennis niet! Hoe kan dat!
Tennis is ook wel saai. Het duurt sowieso veel te lang.
 
Ik wil het niet verpesten voor de mensen die dit leuk vinden, maar ik vind deze sport nog dommer dan darten. Alleen nederland doet er serieus aan mee, vervolgens winnen we alles en zendt de NOS het uit alsof het WK voetbal of de Super Bowl bezig is. Beetje die meme van Obama feliciteert Obama. In Engeland hebben ze nog nooit van Sven Kramer (moest zn naam even googlen) gehoord. Het enige wat ze minder dom maakt dan darters is dat ze er niet uitzien alsof ze het syndroom van down hebben maar we afgetraind zijn.

Maar enjoy allemaal hoor, ik gun iedereen zn plezier. Maar dat schaatsen een topic heeft en tennis niet! Hoe kan dat!

Darten is geen sport.
Net als Jeu des boules, verstoppertje en Twister dat ook niet zijn.

Ondertussen heeft Sven Kramer een container vol medailles en bekers, waaronder vele Olympische, en heeft Engeland vooral veel darters.
Dus who gives a flying fuck of ze daar Sven Kramer kennen of niet.
Ik denk iig Sven Kramer niet.


Bovendien vergeet je iets: Bij schaatsen heeft iedereen een strak pakske aan. Afgetrainde mannen en vrouwen in de prime van hun leven.
En jij snapt niet dat er zoveel mensen naar kijken?
Tja...
:maniac:

(Ik lees dit nu terug, en vind t niet duidelijk genoeg dat ik dit geheel met een dikke knipoog heb getypt. Bij deze Joker!)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil het niet verpesten voor de mensen die dit leuk vinden, maar ik vind deze sport nog dommer dan darten. Alleen nederland doet er serieus aan mee, vervolgens winnen we alles en zendt de NOS het uit alsof het WK voetbal of de Super Bowl bezig is. Beetje die meme van Obama feliciteert Obama. In Engeland hebben ze nog nooit van Sven Kramer (moest zn naam even googlen) gehoord. Het enige wat ze minder dom maakt dan darters is dat ze er niet uitzien alsof ze het syndroom van down hebben maar we afgetraind zijn.

Maar enjoy allemaal hoor, ik gun iedereen zn plezier. Maar dat schaatsen een topic heeft en tennis niet! Hoe kan dat!

Grappig want het is nu juist de Amerikaan Jordan Stolz die de sport domineert bij de mannen. :maniac:

Het staatje trouwens vrij om een topic over tennis te maken.
 
Och jee, gaan we weer een discussie krijgen over wat wel een sport is en wat niet? Zucht🙄. Even on-topic; ook al kan ik het voor geen (milli)meter, ik vind schaatsen een prachtige sport om naar te kijken. Heb nou al zin in de WK afstanden in Calgary over 2 weken, echt 4 dagen topsport!
 
Och jee, gaan we weer een discussie krijgen over wat wel een sport is en wat niet? Zucht🙄. Even on-topic; ook al kan ik het voor geen (milli)meter, ik vind schaatsen een prachtige sport om naar te kijken. Heb nou al zin in de WK afstanden in Calgary over 2 weken, echt 4 dagen topsport!

Korfbal is geen... ow... je zit níet op een discussie te wachten...
Check (Y)
 
Darten is geen sport.
Net als Jeu des boules, verstoppertje en Twister dat ook niet zijn.

Ondertussen heeft Sven Kramer een container vol medailles en bekers, waaronder vele Olympische, en heeft Engeland vooral veel darters.
Dus who gives a flying fuck of ze daar Sven Kramer kennen of niet.
Ik denk iig Sven Kramer niet.


Bovendien vergeet je iets: Bij schaatsen heeft iedereen een strak pakske aan. Afgetrainde mannen en vrouwen in de prime van hun leven.
En jij snapt niet dat er zoveel mensen naar kijken?
Tja...
:maniac:

(Ik lees dit nu terug, en vind t niet duidelijk genoeg dat ik dit geheel met een dikke knipoog heb getypt. Bij deze Joker!)
Ik wil het niet verpesten voor de mensen die dit leuk vinden, maar ik vind deze sport nog dommer dan darten. Alleen nederland doet er serieus aan mee, vervolgens winnen we alles en zendt de NOS het uit alsof het WK voetbal of de Super Bowl bezig is. Beetje die meme van Obama feliciteert Obama. In Engeland hebben ze nog nooit van Sven Kramer (moest zn naam even googlen) gehoord. Het enige wat ze minder dom maakt dan darters is dat ze er niet uitzien alsof ze het syndroom van down hebben maar we afgetraind zijn.

Maar enjoy allemaal hoor, ik gun iedereen zn plezier. Maar dat schaatsen een topic heeft en tennis niet! Hoe kan dat!

Darters trainen uren per dag, schaatsen is niet mijn sport maar ik heb veel respect voor ze want het zijn topatleten.
Bij de sprint in het hardlopen kan een kleine verandering bijvoorbeeld 0,20 seconde verschil maken op een eindtijd, het gaat om natuurkunde.
Schaatsen volg ik niet maar het lijkt me dat er veel bij komt kijken. Ik kan me voorstellen dat je de juiste hoeken en krachten wil krijgen door veel fysieke training en het perfectioneren van een techniek.

Ik ken deze website niet maar ik kwam daar dit artikel tegen:


Er zijn vele andere landen betrokken bij het schaatsen zoals: Noorwegen, Duitsland, Rusland, Verenigde Staten, Japan, Canada, China, Zuid-Korea en in mindere mate Italië, Finland, Oostenrijk, Polen, België en Frankrijk.
 
Ik wil het niet verpesten voor de mensen die dit leuk vinden, maar ik vind deze sport nog dommer dan darten. Alleen nederland doet er serieus aan mee, vervolgens winnen we alles en zendt de NOS het uit alsof het WK voetbal of de Super Bowl bezig is. Beetje die meme van Obama feliciteert Obama. In Engeland hebben ze nog nooit van Sven Kramer (moest zn naam even googlen) gehoord. Het enige wat ze minder dom maakt dan darters is dat ze er niet uitzien alsof ze het syndroom van down hebben maar we afgetraind zijn.

Maar enjoy allemaal hoor, ik gun iedereen zn plezier. Maar dat schaatsen een topic heeft en tennis niet! Hoe kan dat!
Ik ben ervan overtuigd dat alle sporten leuk zijn om naar te kijken, als je je maar even erin verdiept en er voor gaat zitten. Ik heb vroeger schaatsen wel gevolgd, maar de laatste tijd wel iets minder. Het is zeker waar dat het vooral een paar landen zijn die de dienst uit maken - Nederland voorop. Maar dat maakt hij eigenlijk niet zoveel uit, ook niet of ze in Engeland Sven Kramer kennen. Ben vroeger ook een paar keer naar een wedstrijd live geweest, en dat is dan toch wel mooi hoor.

Tennis is echt prachtig om te kijken, hoewel ik dat ook al een tijdje niet hebt aangezet. Ik kijk voetbal, F1 en professional League of Legends, en dan houdt het qua tijd gewoon op. Bij tennis finales, Olympische Spelen of dergelijken wil ik nog wel eens wat extra opzetten.
 
Ik ben ervan overtuigd dat alle sporten leuk zijn om naar te kijken, als je je maar even erin verdiept en er voor gaat zitten. Ik heb vroeger schaatsen wel gevolgd, maar de laatste tijd wel iets minder. Het is zeker waar dat het vooral een paar landen zijn die de dienst uit maken - Nederland voorop. Maar dat maakt hij eigenlijk niet zoveel uit, ook niet of ze in Engeland Sven Kramer kennen. Ben vroeger ook een paar keer naar een wedstrijd live geweest, en dat is dan toch wel mooi hoor.

Tennis is echt prachtig om te kijken, hoewel ik dat ook al een tijdje niet hebt aangezet. Ik kijk voetbal, F1 en professional League of Legends, en dan houdt het qua tijd gewoon op. Bij tennis finales, Olympische Spelen of dergelijken wil ik nog wel eens wat extra opzetten.
Maar dat een land het goed doet is niet alleen zo bij het schaatsen. Bij bepaalde sporten zijn het bijvoorbeeld Amerikanen die voorop lopen, of misschien Jamaicanen.
Bij de formule 1 of golf kan ik me voorstellen dat je veel meer toegang tot de sport hebt met een bepaalde achtergrond.
Zo kunnen mensen iedere sport naar beneden praten, terwijl het in de praktijk veel gecompliceerder is en de deelnemers er erg veel voor moeten opofferen.
 
Al die wereldbeker wedstrijden en de OKT en WCKT of hoe al die kwalificatie toernooitjes heten kijk ik niet, maar ik vindt een EK of WK wel interessant om te volgen. Behalve dan die lange afstanden, 5km en 10km, die mogen ze skippen van mij.
Ik ben ervan overtuigd dat alle sporten leuk zijn om naar te kijken, als je je maar even erin verdiept en er voor gaat zitten.
Zo heb ik me een aantal jaren geleden in rugby verdiept op een druilige zondag. En als je het een beetje snapt is het best leuk.
Met American Football net zo. Al is even erin verdiepen daar niet genoeg. Dat volg ik nu al vanaf begin jaren 90 en heb af en toe nog een "oh, is dat ook een regel" moment.
 
Oh ik kan dat prima kijken. Preferably wel als ik brak ben.

Uitdaging: echt álle sporten?

 
Bowls is dan wel weer een sport waar ik niet warm voor loop. En de spelers zelf voorafgaand aan een potje volgens mij ook niet.
 
Uitdaging: echt álle sporten?

Zitten sporten tussen die veel bekeken worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan