PSV - Sturm Graz | Dinsdag 8 augustus | Eindstand 4-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Sow. Babadi.
Hoe komen we toch steeds weer aan die jonge pareltjes. We zeiken vaak over de scouting voor het eerste, maar er gebeuren ook veel goede dingen.
Zeker onze jeugdopleiding en jeugdscouting is (vind ik) de afgelopen jaren nummer 1 van Nederland. Ik verbaas me vaak over louter positieve berichten over AZ. Als je kijkt naar het Nederlands elftal dan loopt daar gewoon in de voorhoede alleen maar door PSV opgeleide spelers.
 
En ze bleven maar zwaaien met die vlaggen en zingen ondanks de uitslag. Kan wel genieten van dit soort groepen!
Ja genieten zo'n uitvak, waren op een positieve manier aanwezig.

Ik kan me dan wel ergeren aan die figuren die het stadion dan uitlopen en het perse nodig vinden om middelvingers en rukgebaartjes te maken. Maar zulke eencelligen zijn de moeite van het druk maken eigenlijk ook niet waard.
 
Zeker onze jeugdopleiding en jeugdscouting is (vind ik) de afgelopen jaren nummer 1 van Nederland. Ik verbaas me vaak over louter positieve berichten over AZ. Als je kijkt naar het Nederlands elftal dan loopt daar gewoon in de voorhoede alleen maar door PSV opgeleide spelers.
Het enige vreemde is dat het tot nu toe wel echt alleen aanvallend ingestelde spelers zijn. Geen idee of dat puur toeval, de scouting of de manier van opleiden is, maar het valt toch wel echt op.
 
Het enige vreemde is dat het tot nu toe wel echt alleen aanvallend ingestelde spelers zijn. Geen idee of dat puur toeval, de scouting of de manier van opleiden is, maar het valt toch wel echt op.
Is er tenminste nog een club in Nederland die probeert iets aan het gebrek aan kwaliteitsaanvallers bij Oranje te doen. Top verdedigers heeft Oranje voldoende.

Zonder gekte, het is wel bijzonder ja. Er breken wel spelers door op andere posities vanuit de PSV jeugd, maar het zijn zelden de toptalenten, of de toptalenten op andere posities als aanvaller blijken vaak toch geen topspelers te worden als ze bij het eerste komen. Wellicht dat een Land de tendens kan doorbreken. Die is volgens mij goed gescout.
 
Het enige vreemde is dat het tot nu toe wel echt alleen aanvallend ingestelde spelers zijn. Geen idee of dat puur toeval, de scouting of de manier van opleiden is, maar het valt toch wel echt op.
Dat klopt inderdaad. Sterker nog: de defensieve talenten zoals bijvoorbeeld Comenencia vind ik veel meer aanvallende kwaliteiten hebben dan verdedigende. Dat is inderdaad opvallend.
 
Forum van Rangers is ook wel leuk te lezen, zijn heel erg positief over ons. Minimaal 3x gelezen dat hun ook zoals ons zouden willen spelen en dat ze nooit van ons gaan winnen.
 
Forum van Rangers is ook wel leuk te lezen, zijn heel erg positief over ons. Minimaal 3x gelezen dat hun ook zoals ons zouden willen spelen en dat ze nooit van ons gaan winnen.
Ik probeerde daar nog een vriendelijke conversatie te houden maar het account werd geweigerd :rolleyes:
 
Zelfs in een wedstrijd die je domineert krijg je grote kansen tegen. Fijn dat Ramalho een goede pot speelt vandaag maar toch maar een top cv erbij
Ja, dat blijft zorgen baren. Verdedigend soms wankel, maar aanvallend was het echt genieten. Zo’n 18-jarige Babadi, wat was hij goed vandaag. Lang swingde in de eerste helft ook fantastisch. Zelfs De Jong voetbalde goed!

Genoten met junior in het stadion.
 
Laatst bewerkt:
Net de samenvatting (goede goals!) en de persconferentie bekeken.

Wel fijn, een trainer die de lat wat hoger lijkt te willen leggen 👍
 
Wat me nog het meest verbaasd heeft, waren de meevoetballende kwaliteiten van LdJ!

Bal onder controle, 4x raken en toch afspelen naar een ploeggenoot: wat krijgen we nou?

Andere overweging: hij was door de lucht nauwelijks bereikbaar voor de verdedigers. Steeds geklopt bij lange ballen.

Maar gisteren zou het wel handig geweest zijn. Teze en PvA inspelen terwijl je weet dat ze daarna vaststaan aan de zijkant: brrrr. Vooral Ramalho doet dat. En Benitez.
 
Laatst bewerkt:
PSV zou wel geslacht zijn (binnen 30min) door een tegenstander die op dezelfde manier druk zet als Sturm Graz, maar dan met betere voetballers.
CL-tegenstanders uit de toplanden bijvoorbeeld.
 
Dat zeiden ze vorig jaar ook…
Nu pakken we ze, zijn ook veel beter dan vorig jaar ook op dit moment. We miste Luuk toen zwaar, Xavi speelde nog niet en Gakpo was dat tweeluik drama. Veerman is een seizoen verder en Baka ook. Dit jaar gaat het anders zijn!
 
PSV zou wel geslacht zijn (binnen 30min) door een tegenstander die op dezelfde manier druk zet als Sturm Graz, maar dan met betere voetballers.
CL-tegenstanders uit de toplanden bijvoorbeeld.
Klopt achteraan is het nog zeer magertjes , ten alle tijde ( slordig en traag ) willen uitvoetballen wat tegen betere ploegen dikwijls zal afgestraft worden . Gisteren zo toch een aantal keren gelukkig weggekomen ook verdedigend nog te veel weggegeven .
 
Deze heb ik gisteren mogen zien in het stadion. Mooi om te zien wat Bosz gedaan heeft met het team. Qua wedstrijd jammer dat ik volgende week nog in NL ben..,was leuk geweest om de return onderweg naar huis mee te pikken.... maar ik blijf nog een paar weken genieten van de zomer in NL.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan