PSV - Sevilla | Dinsdag 3 oktober | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Prima (Y)
Wat ik eigenlijk ook nog wil zeggen, met name tegen IPF en anderen die de speelstijl van Bosz naïef vinden: Sevilla heeft maar een paar schoten op doel weten te krijgen, en de goals die ze maakten kwamen uit 2 persoonlijke fouten, dus hoezo is de speelstijl naïef? Tegen Arsenal werd het niet goed uitgevoerd. De linies sloten niet aan omdat ze, vermoed ik, niet durfden om vol overgave zo te spelen. Maar het aantal kansen dat we nu tegen kregen viel heel erg mee; ik denk dat je er met een Cocu-achtige angsthazen aanpak wel wat meer had tegengehad eigenlijk.
Ik had ook veel kritiek op de speelstijl, maar raakte gisteren juist overtuigd dat het zo verder moet. Ik.vind het minder naïef dan het Sturm und Drang voetbal onder Schmidt. Deze spelers kunnen dit systeem uitvoeren en ook Europees succes halen. Echt vast van overtuigd geraakt. Dit gaat niet om de basis, zoals bij Schmidt, maar om de details (laatste pass, geconcentreerd blijven bij snelle omschakeling etc). Natuurlijk, details zijn op dit niveau allesbepalend. Maar er is echt op te trainen.
 
Ja, maar is toch geen penalty joh
Er was toch echt meer fysiek contact dan bij de beruchte "tackle" van Schwaab met Neres in zijn buurt in voorjaar 2019. :(
Dat zei ik hierboven al: die eigenschappen hebben deze spelers grotendeels gewoon niet. Zij kunnen niet 90 minuten lang domineren en de juiste keuzes maken tegelijk.
Helaas heb je volkomen gelijk. Dus moeten wij niet zoveel van hen verwachten.
Jammer, we zijn gewoon niet goed genoeg voor dit nivo. Vol op het kampioenschap
Ja, als we niet van Sparta winnen zaterdag zijn we echt verder van huis. De 25e titel MOET er komen, de CL zou bij eventuele overwintering meteen daarna toch afgelopen zijn.
De laatste acht bereiken is alleen weggelegd voor "sjeik" of "oliemagnaat" clubs met vele miljarden. Met "dank" ook aan de UEFA zelf.
Niet volwassen genoeg voor dit hoge podium. Hopelijk 3e worden in de poule dan.
Was toch al langer duidelijk. Geen schande overigens.
De EL is voor Nederland het hoogste niveau als het om serieuze kans op winnen gaat. En dan nog maar een kleine kans die zich sporadisch zal voordoen.
De gast met dat fluitje op de tribune heeft ons een tegendoelpunt gekost. Bij de 2e goal zie je de PSV'ers net ff 1 seconde wachten aan de zijkant omdat ze een fluitje horen. daarmee kwam de speler van Sevilla vrij om op te stomen en de voorzet te geven. Ik hoop dat ze de gast zijn met dat fluitje een permanent stadionverbod geven.
Hij heeft waarschijnlijk 3 punten door de neus geboord.
Ja, zelfs thuis op de bank meende ik meer dan eens zelfs te horen dat er een gek op de tribune op een fluitje blies.
Zulke figuren mogen ze inderdaad een stadionverbod opleggen wat mij betreft.

Overigens zou het ook fijn zijn als er microfoons van ESPN en in dit geval RTL7 voor de Oost beneden gezet werden.
Ik hoor liever in de huiskamer hun gezang en aanmoedigingen dan het gezwets van de commentator.
Buitenspel, geen enkele twijfel.
Er was gerede twijfel vond ik bij dit buitenspel, bij de handsbal en ook bij de penalty.
Driemaal twijfelgevallen die we doorgaans vanuit Zeist niet allemaal meekrijgen , maar nu gelukkig voor een deel wel een keertje.
Overigens vraagt lijnentrekkerij bij krap buitenspel m.i. altijd om twijfel zolang we niet uitvoerig uitgelegd krijgen hoe dit handmatig systeem precies werkt.
Prima (Y)
Wat ik eigenlijk ook nog wil zeggen, met name tegen IPF en anderen die de speelstijl van Bosz naïef vinden: Sevilla heeft maar een paar schoten op doel weten te krijgen, en de goals die ze maakten kwamen uit 2 persoonlijke fouten, dus hoezo is de speelstijl naïef? Tegen Arsenal werd het niet goed uitgevoerd. De linies sloten niet aan omdat ze, vermoed ik, niet durfden om vol overgave zo te spelen. Maar het aantal kansen dat we nu tegen kregen viel heel erg mee; ik denk dat je er met een Cocu-achtige angsthazen aanpak wel wat meer had tegengehad eigenlijk.
Eens met je dat de speelstijl onder Bosz niet naief en wel aantrekkelijk is.
Maar ook ons spel onder Cocu - en zijn uitstekende resultaten - beviel mij wel.
Hopelijk gaan we met Peter Bosz komend voorjaar eindelijk weer naar het Stadhuisplein.

Eén opmerking nog aan hen die individuele spelers bekritiseren of PSV verwijten maken over de twee gespeelde CL duels.

De werkelijkheid anno 2023 is dat PSV geen Europese top (meer ) is en niet meer zal worden. De voetbalwereld is te verziekt om nog de illusie te kunnen hebben dat wij nog eens om de Wereldbeker gaan spelen.
Stel je verwachtingen wat naar beneden om frustraties te voorkomen.
Dus voor nu;
Heel misschien een derde plaats in de poule en dan wellicht nog 1 of 2 rondes in de EL en voorts uitzien naar iets haalbaars; onze 25e landstitel.
Forza PSV.
 
Maar ook ons spel onder Cocu - en zijn uitstekende resultaten - beviel mij wel.
In de historie blijven de mooie herinneringen staan. De periode wordt dan in gedachten mooier dan hij eigenlijk was, omdat je de vervelende snel wil vergeten. 3x kampioen waaronder 1x dankzij een falende concurrent is mooi, maar de manier waarop is mij in tegenstelling tot velen hier wel heel goed bijgebleven. Ik heb eerder in dit topic al een kleine samenvatting gegeven over wat de meesten vergeten zijn van het spel onder Cocu. De 3 kampioenschappen en de ene uitschieter in de CL deden velen geloven dat het lek boven was, maar het CL seizoen erna kreeg PSV onder Cocu een harde reality-check; het bleek toch meer een toevalstreffer dan iets stelselmatigs.
 
Sterker nog, Ramalho speelde gewoon een goede wedstrijd. Echt waar, kijk maar terug. Goede intercepties, goede passing ook. Ik gunde hem die goal ook, jammer dat-ie een dijbeen buitenspel stond. Maar als het misgaat, gaat het ook goed mis, en raakt hij het spoor echt bijster. Ongetwijfeld ook te maken met zelfvertrouwen.
Wat dan even minder is is dat dit fouten zijn die je miljoenen kosten uiteindelijk. Buiten dat zoekt ie amper de bal naar voren. Als je kijkt hoe Schouten dat invult. Zichzelf vrij dribbelen en meteen de diepte zoeken ipv Ramalho die uit onkunde eerst de optie Benitez kiest waardoor Sevilla weer een linie kon opschuiven en heel de opbouw opnieuw kon beginnen
 
In de historie blijven de mooie herinneringen staan. De periode wordt dan in gedachten mooier dan hij eigenlijk was, omdat je de vervelende snel wil vergeten. 3x kampioen waaronder 1x dankzij een falende concurrent is mooi, maar de manier waarop is mij in tegenstelling tot velen hier wel heel goed bijgebleven. Ik heb eerder in dit topic al een kleine samenvatting gegeven over wat de meesten vergeten zijn van het spel onder Cocu. De 3 kampioenschappen en de ene uitschieter in de CL deden velen geloven dat het lek boven was, maar het CL seizoen erna kreeg PSV onder Cocu een harde reality-check; het bleek toch meer een toevalstreffer dan iets stelselmatigs.
Ik Zie dat anders. Dankzij Cocu werd de club financieel gespekt na het bijna faillissement. Niemand had verwacht dat we kampioen zouden worden na het crisisjaar. Dat Cocu psv op deze manier de kampioenschappen heeft bezorgd met een club die er zo voorstond verdiend alle respect. Het was geen gespreid bedje voor m.
 
385067348_864828178339448_1058849889992479911_n.jpg


Mooi het juichen van Jordan Teze. :D
 
Lees veel kritiek op Bella Kotchap maar is mijn inziens niet terecht. Ja hij zag er bij de 2e goal niet goed uit echter wil ik het voor hem opnemen. Valt in als enige CV in een 3 mans verdediging nadat Bosz zowel Boscagli als Ramalho naar de kant had gehaald. Hij liep bij die tegengoal in de eerste plaats verloren tussen 2 aanvallers in. Eenmaal bij En-Nesyri is hij te laat en moet hij het afleggen. Het was ook gewoon een goede voorzet en En-Nesyri is een geweldige kopper.

Het ontbreekt hem daarnaast aan wedstrijdritme en is niet fit. Het is geen excuses voor die 2e goal maar al met al te weinig om deze verdediger nu al te diskwalificeren. Er liepen er wel meer te slapen op dat moment.
 
Lees veel kritiek op Bella Kotchap maar is mijn inziens niet terecht. Ja hij zag er bij de 2e goal niet goed uit echter wil ik het voor hem opnemen. Valt in als enige CV in een 3 mans verdediging nadat Bosz zowel Boscagli als Ramalho naar de kant had gehaald. Hij liep bij die tegengoal in de eerste plaats verloren tussen 2 aanvallers in. Eenmaal bij En-Nesyri is hij te laat en moet hij het afleggen. Het was ook gewoon een goede voorzet en En-Nesyri is een geweldige kopper.

Het ontbreekt hem daarnaast aan wedstrijdritme en is niet fit. Het is geen excuses voor die 2e goal maar al met al te weinig om deze verdediger nu al te diskwalificeren. Er liepen er wel meer te slapen op dat moment.
Niet gezien maar klinkt plausibel.
 
Lees veel kritiek op Bella Kotchap maar is mijn inziens niet terecht. Ja hij zag er bij de 2e goal niet goed uit echter wil ik het voor hem opnemen. Valt in als enige CV in een 3 mans verdediging nadat Bosz zowel Boscagli als Ramalho naar de kant had gehaald. Hij liep bij die tegengoal in de eerste plaats verloren tussen 2 aanvallers in. Eenmaal bij En-Nesyri is hij te laat en moet hij het afleggen. Het was ook gewoon een goede voorzet en En-Nesyri is een geweldige kopper.

Het ontbreekt hem daarnaast aan wedstrijdritme en is niet fit. Het is geen excuses voor die 2e goal maar al met al te weinig om deze verdediger nu al te diskwalificeren. Er liepen er wel meer te slapen op dat moment.
Of de tegenstander goed kan koppen boeit in dit geval niet, hij had de bal moeten onderscheiden.
 
Sterker nog, Ramalho speelde gewoon een goede wedstrijd. Echt waar, kijk maar terug. Goede onderscheppingen, goede passing ook. Ik gunde hem ook het doelpunt, waardoor er een buitenspel stond. Maar als het fout gaat, gaat het ook goed mis, en beïnvloedt hij het spoor echt bijster. Ongetwijfeld ook te maken met zelfvertrouwen.
Het heeft zijn weerslag op heel het team wetende dat het foutje met tegendoelpunt(ten) toch gaat komen.
Valt het eigen doelpunt niet ja dan speelt het ongetwijfeld in de hoofdjes.
 
Ik Zie dat anders. Dankzij Cocu werd de club financieel gespekt na het bijna faillissement. Niemand had verwacht dat we kampioen zouden worden na het crisisjaar. Dat Cocu psv op deze manier de kampioenschappen heeft bezorgd met een club die er zo voorstond verdiend alle respect. Het was geen gespreid bedje voor m.
Prima, maar waarom zou je vervolgens blijven hangen in jankvoetbal dat niet om aan te zien is. Evolutie.
 
Prima, maar waarom zou je vervolgens blijven hangen in jankvoetbal dat niet om aan te zien is. Evolutie.
We zijn ondertussen toch ook verder? En laten we eerlijk zijn. Als Bosz serieus kampioen wordt was Cocu de laatste en dat is alweer eventjes geleden..
 
In de historie blijven de mooie herinneringen staan. De periode wordt dan in gedachten mooier dan hij eigenlijk was, omdat je de vervelende snel wil vergeten. 3x kampioen waaronder 1x dankzij een falende concurrent is mooi, maar de manier waarop is mij in tegenstelling tot velen hier wel heel goed bijgebleven. Ik heb eerder in dit topic al een kleine samenvatting gegeven over wat de meesten vergeten zijn van het spel onder Cocu. De 3 kampioenschappen en de ene uitschieter in de CL deden velen geloven dat het lek boven was, maar het CL seizoen erna kreeg PSV onder Cocu een harde reality-check; het bleek toch meer een toevalstreffer dan iets stelselmatigs.
Hier hebben we dan blijkbaar een iets andere kijk op die periode.
Ik vind de laatste vier jaar onder Cocu waarin we drie keer kampioen werden wel degelijk top.
En het "lek" kwam toen , nu en straks niet boven als je daarmee bedoelt dat we nog ooit niveau 1988 of 2005 zouden kunnen halen.
Daarvoor is het voetballandschap te zeer veranderd.

Wel hoop ik vurig dat we dit seizoen aantrekkelijk blijven spelen EN kampioen worden.
Maar het laatste blijft, voor mij althans, belangrijker dan het eerste.;)
 
Of de tegenstander goed kan koppen boeit in dit geval niet, hij had de bal moeten onderscheiden.
Ik heb dat moment nog een paar keer teruggekeken maar wat mij betreft had Schouten hier ook meer kunnen doen. Ketchap had die bal moeten hebben maar er gaat wel meer fout. De opkomende speler werd totaal niet aangepakt en dat ie zo simpel die voorzet kon geven is ongelooflijk. Op zo'n moment moet je maar even zo'n speler vasthouden, dan pak je maar geel. Het is allemaal zo enorm naïef..
 
Ze komen ook maar moeilijk tot échte kansen, op wat individuele opvliegingen na. Laatste pass ontbreekt daar in vaak. Maar dat is ergens ook niet gek, de problemen die de laatste jaren heersten zullen niet opgelost worden in een half jaar tijd
De laatste pass ontbreekt, omdat de laatste man die die bal moet ontvangen de looplijnen niet benut of niet ziet of te traag is. Waar moet die laatste pass naar toe dan? Kan alleen maar door de lucht.
Pepi derin voor dit soort potjes en LdJ voor de laatste 20 minuten.

Ooit een steekpass van Veerman op LdJ gezien?
 
Hier hebben we dan blijkbaar een iets andere kijk op die periode.
Ik vind de laatste vier jaar onder Cocu waarin we drie keer kampioen werden wel degelijk top.
En het "lek" kwam toen , nu en straks niet boven als je daarmee bedoelt dat we nog ooit niveau 1988 of 2005 zouden kunnen halen.
Daarvoor is het voetballandschap te zeer veranderd.

Wel hoop ik vurig dat we dit seizoen aantrekkelijk blijven spelen EN kampioen worden.
Maar het laatste blijft, voor mij althans, belangrijker dan het eerste.;)
Neuh, ik heb dan wel een andere definitie van top. Het voetbal zag er niet uit en hing van geluk en toevalligheden aan elkaar. Achteruithollen in eigen huis en qua veldspel niks in te brengen hebben tegen zelfs degradatiekandidaten. Dan een luizig goaltje op het einde waardoor je nipt wint. Dat is niet top. Het enige wat dat bedroevende spel goedmaakte was het kampioenschap.
 
Overigens zei Bosz na Volendam over het gebrek aan goals dat het opgespaard wordt voor andere wedstrijden. Als hij dat serieus meent, is het een probleem. Dan gaat hij dus niets veranderen. Ook niet tegen Sparta.
Maar Sevilla leert dat er twee dingen zijn die hij juist wél moet aanpakken:
1. Zo snel mogelijk probleem Ramalho oplossen.
2. Variatie aanbrengen in de aanval. En dan vooral de punt van de aanval.

Dat laatste zorgt trouwens voor bijvangst. Je zal andere corners, naast de huidige, moeten gaan gebruiken. Dat kan ook geen kwaad.
 
De laatste pass ontbreekt, omdat de laatste man die die bal moet ontvangen de looplijnen niet benut of niet ziet of te traag is. Waar moet die laatste pass naar toe dan? Kan alleen maar door de lucht.
Pepi derin voor dit soort potjes en LdJ voor de laatste 20 minuten.

Ooit een steekpass van Veerman op LdJ gezien?
Hopelijk zie ik ook nauwelijks steekpasses in de ruimte op LDJ. Daar ligt niet zijn kwaliteiten.

Ik zie niet echt wat Pepi zou toevoegen tov LDJ. Wellicht meer snelheid. Maar daarvoor hebben we met Lang, Bakayoko en Lozano al spelers. Deze spelers moet veerman de ruimte in sturen met een steekpass. Dat is hun kwaliteit. Als drie spelers hebt op snelheid, dan heb je juist nauwelijks variatie in je spel. Kan zeker helpen tegen tegenstanders. Maar ik heb nog niet gezien van Pepi dat hij zo een goeie spits is dat dit dan waard is om LDJ eruit te halen. Als je een Malen in de selectie hebt bijv. Dan zeg ik idd, die moet je centraal opstellen.

LDJ heeft tegen Sevilla ook weer veruit de meest kopduels gewonnen. Daarnaast zet hij vaak goed drukt, is hij een kaatsmogelijkheid (wat ik hem beter vind doen tot nu toe dan Pepi) en houd hij constant verdedigers beter. Luuk heeft in 14 duels al 12 goals en 6 assists. Hiermee staat hij ruim bovenaan bij PSV. Daarom snap ik eigenlijk niet waarom je Pepi in de basis zou starten ipv LDJ. Tuurlijk LDJ zal een wedstrijd minder spelen en niet goed tot zijn recht komen. Maar ik denk dat hij wel heeft bewezen dit seizoen in vorm te zijn. Dan lijkt het me goed om juist te spelen om LDJ in zijn recht te gebruiken.
 
Hopelijk zie ik ook nauwelijks steekpasses in de ruimte op LDJ. Daar ligt niet zijn kwaliteiten.

Ik zie niet echt wat Pepi zou toevoegen tov LDJ. Wellicht meer snelheid. Maar daarvoor hebben we met Lang, Bakayoko en Lozano al spelers. Deze spelers moet veerman de ruimte in sturen met een steekpass. Dat is hun kwaliteit. Als drie spelers hebt op snelheid, dan heb je juist nauwelijks variatie in je spel. Kan zeker helpen tegen tegenstanders. Maar ik heb nog niet gezien van Pepi dat hij zo een goeie spits is dat dit dan waard is om LDJ eruit te halen. Als je een Malen in de selectie hebt bijv. Dan zeg ik idd, die moet je centraal opstellen.

LDJ heeft tegen Sevilla ook weer veruit de meest kopduels gewonnen. Daarnaast zet hij vaak goed drukt, is hij een kaatsmogelijkheid (wat ik hem beter vind doen tot nu toe dan Pepi) en houd hij constant verdedigers beter. Luuk heeft in 14 duels al 12 goals en 6 assists. Hiermee staat hij ruim bovenaan bij PSV. Daarom snap ik eigenlijk niet waarom je Pepi in de basis zou starten ipv LDJ. Tuurlijk LDJ zal een wedstrijd minder spelen en niet goed tot zijn recht komen. Maar ik denk dat hij wel heeft bewezen dit seizoen in vorm te zijn. Dan lijkt het me goed om juist te spelen om LDJ in zijn recht te gebruiken.

Als toevoeging: ik verbaas me soms wel over hoe weinig krediet LdJ eigenlijk heeft bij best veel PSV-fans. De man is gewoon een gigant - de beste kopper van Europa, nog altijd, een leider, een werker. Ik denk serieus dat Pepi een goede spits kan worden, maar dit is echt nog een ander niveau. Zelfs tegen Sevilla was LdJ nog een paar keer gevaarlijk met het hoofd, terwijl hij écht niks kreeg. En weten allemaal dat je hem niet in de diepte moet aanspelen, so what. Ik zou het zelf als buitenspeler heerlijk vinden om met een spits te spelen waarvan je weet dat je de bal maar hoog in de 16 hoeft te lepelen, hoe krukkig ook, en hij peurt er een kans uit. Maar dat is maar één van z'n kwaliteiten.

Ik denk dat veel Nederlanders bij een 'spits' toch nog steeds denken aan Cruijff, Van Basten, Bergkamp. Ook PSV'ers hebben dit vooroordeel. Het zou in Italië bij niemand opkomen om Inzaghi af te serveren omdat-ie niet kon voetballen.
 
Ik heb dat moment nog een paar keer teruggekeken, maar wat mij betreft had Schouten hier ook meer kunnen doen. Ketchap had die bal moeten hebben, maar er gaat wel meer fout. De opkomende speler werd totaal niet verminderd en dat wil zeggen dat de voorzet kon geven is enorm. Op zo'n moment moet je maar zelfs zo'n speler vasthouden, dan pak je maar geel. Het is allemaal zo enorm naïef..
De ganse flank lag open en de speler mocht ongehinderd de voorzet trappen. De voorzet was hard en juist en het is lastig als de verdediger dan ook nog naar het eigen doel toe moet lopen .
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan