PSV - AZ | Zaterdag 6 april | Eindstand 5-1

Rednas

Administrator
Administrator
pApW3w3.png


jHfTtuK.png
 
Laatst bewerkt:
Jemig...wat hebben wij thuis beroerde statistieken tegen AZ zeg.....
Tijd om daar mee te breken. Minstens gelijkspelen om de rest van de wedstrijden iets rustiger door te komen.
Maar winst zou leuk zijn. Hopelijk wel wat meer aanvallende opties dan tegen Excelsior...want het hield niet over.

Hopelijk in ieder geval Saibari en Schouten terug. Buiten de aanvallende opties miste ik vooral Schouten ook. De passing, maar ook de verdedigende acties.
 
Eens kijken. Als F'noord alle 7 wint komen ze op 86. Doelsaldo gaan ze never nooit evenaren.

Dus nog 4 winnen en 2 verlies, of zelfs 3 winnen en 2 gelijk plus een verlies, maakt kampioen.

Het zou schitterend zijn zaterdag die hondsberoerde reeks te breken en wat meer ontspannen die laatste vijf in te gaan. Wordt een kluif maar in ieder geval spelen we tegen een team wat ook gaat voetballen.
 
Eens kijken. Als F'noord alle 7 wint komen ze op 86. Doelsaldo gaan ze never nooit evenaren.

Dus nog 4 winnen en 2 verlies, of zelfs 3 winnen en 2 gelijk plus een verlies, maakt kampioen.

Het zou schitterend zijn zaterdag die hondsberoerde reeks te breken en wat meer ontspannen die laatste vijf in te gaan. Wordt een kluif maar in ieder geval spelen we tegen een team wat ook gaat voetballen.
Ik ben daar niet zo van. We mogen nog 2 keer verliezen. Doe maar gewoon winnen en zorgen dat we die schaal binnen halen. Is al weer veel te lang geleden. En billenknijpen doe ik liever niet, hoe eerder het beslist is, hoe beter.
 
Ik ben daar niet zo van. We mogen nog 2 keer verliezen. Doe maar gewoon winnen en zorgen dat we die schaal binnen halen. Is al weer veel te lang geleden. En billenknijpen doe ik liever niet, hoe eerder het beslist is, hoe beter.
Toch is het wel goed om een beetje te relativeren. We hebben nog veel marge.
 
Eens kijken. Als F'noord alle 7 wint komen ze op 86. Doelsaldo gaan ze never nooit evenaren.

Dus nog 4 winnen en 2 verlies, of zelfs 3 winnen en 2 gelijk plus een verlies, maakt kampioen.

Het zou schitterend zijn zaterdag die hondsberoerde reeks te breken en wat meer ontspannen die laatste vijf in te gaan. Wordt een kluif maar in ieder geval spelen we tegen een team wat ook gaat voetballen.
Aannemende dat Feyenoord van Volendam wint staan we 7 punten voor. Aangezien Feyenoord dat verschil in doelsaldo inderdaad vermoedelijk niet goed gaat maken is het volgens mij simpel: je mag er 2 verliezen en 1 keer gelijkspelen.

PSV moet nog tegen:

AZ (thuis)
Vitesse (thuis)
Heerenveen (uit)
Sparta (thuis)
Fortuna (uit)
RKC (thuis)

Dan zie ik alleen AZ, Heerenveen en misschien Fortuna als risico's. Daar mag je er dus 2 van verliezen en 1 keer gelijkspelen.
Verder doe ik geen uitspraken want ik wil het niet jinxen...
 
Laatst bewerkt:
PSV 75
Feyenoord 68 (als ze van Volendam winnen)

Als PSV 2x verliest en 1x gelijkspeelt heeft PSV 85 punten en als Feyenoord alles wint 86 punten, dus die gelijkspel mag dan niet meer.
 
PSV 75
Feyenoord 68 (als ze van Volendam winnen)

Als PSV 2x verliest en 1x gelijkspeelt heeft PSV 85 punten en als Feyenoord alles wint 86 punten, dus die gelijkspel mag dan niet meer.
Nu heeft Feyenoord ook niet zo'n makkelijk programma de resterende wedstrijden.
 
PSV 75
Feyenoord 68 (als ze van Volendam winnen)

Als PSV 2x verliest en 1x gelijkspeelt heeft PSV 85 punten en als Feyenoord alles wint 86 punten, dus die gelijkspel mag dan niet meer.
Oh ja. Maar toch. Normaalgesproken genoeg marge.

Feyenoord moet nog tegen:

Volendam (uit)
Ajax (thuis)
Fortuna (uit)
Go Ahead (uit)
PEC (thuis)
NEC (uit)
Excelsior (thuis)

Daar zitten toch ook wel mogelijke uitglijders tussen. NEC bijvoorbeeld (zoals wij weten), Go Ahead is niet per se makkelijk en we moeten blijkbaar misschien 1 keer voor ajax zijn...
 
Toch is het wel goed om een beetje te relativeren. We hebben nog veel marge.
Veel marge wil ik het niet noemen. 2x verliezen en de marge is slechts 1. Doe daar een gelijkspel bij en je staat gelijk (wel met beter doelsaldo).
Nee, veel marge is minimaal 10 punten.

Ik blijf nog steeds nachtmerries houden over seizoen '92-'93 toen de marge halverwege 12 was. In het 2 punten tijdperk.
 
Veel marge wil ik het niet noemen. 2x verliezen en de marge is slechts 1. Doe daar een gelijkspel bij en je staat gelijk (wel met beter doelsaldo).
Nee, veel marge is minimaal 10 punten.

Ik blijf nog steeds nachtmerries houden over seizoen '92-'93 toen de marge halverwege 12 was. In het 2 punten tijdperk.
Je gaat al hypothetisch uit van 2x verliezen van ons (iets wat slechts 1x in 27 wedstrijden eerder gebeurde) daarnaast ga je ook uit van 2 overwinningen van Feyenoord.

7 punten + doelsaldo met nog 6 wedstrijden is gewoon veel marge. Overigens zal Feyenoord ook eerst maar eens de wedstrijd die ze nog achterlopen tegen Volendam moeten winnen want vergis je niet ook Feyenoord heeft de grootst mogelijke moeite om de potjes (met hulp uit Zeist) te kunnen winnen.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Terug
Bovenaan Onderaan