PEC Zwolle - PSV | Zaterdag 24 februari | Eindstand: 1-7

Status
Je kunt niet meer reageren.
GIng om verfijnd vrind
Lees even de hele post. Het ging over de kritiek op Luuk en dat we in Nederland over het algemeen Meevoetballende spitsen willen. Mooie omhaal maar dat heeft geen fluit te maken met de stelling over Meevoetballende spitsen. 👍
 
Nou en? Wat wil je dan? Die kerel loopt nu 1 op 1! Wat moet nog beter aan?
Ja, dat is nu. Nu is hij in topvorm. Normaal is het anders. Nu is er uiteraard niks te klagen. Maar zo was het niet altijd bij PSV.
Hij heeft een hoger ratio dan van de kuijlen. Ik snap de kritiek echt niet dus.
Even gecheckt. De statistieken van Luuk zijn beter dan ik dacht. Desondanks wel wisselvallig. Hij heeft ook seizoenen met 10 goals. Van der Kuijlen was volgens mij een middenvelder. Dus niet te vergelijken.
 
Met meevoetballend denk ik meer aan van Nistelrooij of van Persie die daar beter in zijn. Depay is ook een voorbeeld.
Van Nistelrooij was een goalgetter pur sang. Ik denk dat, als je zijn statistieken bekijkt, hij minder assists op zijn naam heeft staan dan Luuk.
 
Ja, dat is nu. Nu is hij in topvorm. Normaal is het anders. Nu is er uiteraard niks te klagen. Maar zo was het niet altijd bij PSV.

Even gecheckt. De statistieken van Luuk zijn beter dan ik dacht. Desondanks wel wisselvallig. Hij heeft ook seizoenen met 10 goals. Van der Kuijlen was volgens mij een middenvelder. Dus niet te vergelijken.
Wat jij wil. Het is voor psv gewoon een topspits. Romario had ook seizoenen dat hij net in de 20 goals eindigde. Al blijft dat natuurlijk wel een held van mij aller tijden. Maar Luuk komt ook een heel eind hoor. Die zo geroemde gimenez is gewoon ingehaald. Luuk is momenteel topscorer en jij haalt een seizoen van 6/7 jaar geleden uit het slijk dat hij er maar 10 in legde. Tja….zoek maar een betere zou ik zeggen? Ik kan ze niet opnoemen.
 
Wat jij wil. Het is voor psv gewoon een topspits. Romario had ook seizoenen dat hij net in de 20 goals eindigde. Al blijft dat natuurlijk wel een held van mij aller tijden. Maar Luuk komt ook een heel eind hoor. Die zo geroemde gimenez is gewoon ingehaald. Luuk is momenteel topscorer en jij haalt een seizoen van 6/7 jaar geleden uit het slijk dat hij er maar 10 in legde. Tja….zoek maar een betere zou ik zeggen? Ik kan ze niet opnoemen.
Het ging er toch om of hij een garantie op doelpunten is? Nu wel, maar volgens mij stijgt hij boven zichzelf uit.
 
Het ging er toch om of hij een garantie op doelpunten is? Nu wel, maar volgens mij stijgt hij boven zichzelf uit.
Ik denk niet dat dat aan zijn huidige vorm ligt. Ik denk eerder dat hij, in de jaren dat hij minder scoorde (periode '16 / '18), last had van de manier van spelen van PSV. Toen speelden we meer op de counter, ver weg van de goal. Dat is niet de manier van voetballen waarbij de Jong rendeert.

Tuurlijk is hij als voetballer wel gegroeid sindsdien. Maar voor zijn mindere periode maakte hij er ook enkele jaren 20+. Als we in de periode dat hij minder scoorde eenzelfde spelopvatting hadden gehanteerd als nu, had de Jong ook in die periode (om en nabij de) 20 doelpunten gemaakt geloof ik. Nadeel van dat team toen was alleen, dat we er met die spelopvatting en kwaliteit achterin ook 30 meer tegen hadden gehad.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan