Oranjespeler van het WK'22

1. Weghorst (kun je niet omheen, al is het nog zo’n eikel
2. Aké, op gevoel Nederlands beste speler dit toernooi
3. Van Dijk, zijn beste pot, wel een gemiste penalty
4. Berghuis
5. Noppert
6. Timber
 
Jullie hebben nog een eindstand tegoed van "Oranjespeler van het WK22". Eerst maar eens de wedstrijd tegen Argentinië. Die verliep teleurstellend en Nederland wist eigenlijk ook geen gevaar te stichten. Na het inbrengen van Wout Weghost ging Nederland aanvallender spelen. Dit betaalde uiteindelijk uit. Het werd 2-2 door 2x Weghorst. Zoals we weten, was die laatste een briljante vrije trap. Weghorst is hiermee speler van de wedstrijd geworden. Uiteindelijk nogal nipt, want ook Nathan Aké scoorde veel punten.

639c5374cc610-weghorst.jpeg


639c539c09ee7-oranje5.JPG
 
Dan de eindstand. Nathan Aké verdrong onze Eintovenaar in de laatste wedstrijd van de bovenste plek. Al met al denk ik zeer verdiend. Aké speelde een zeer constant WK.

639c5864d52b2-eindstand_wk22.JPG


639c54fe97ff4-oranje55.JPG


639c586a4e24a-overzicht_oranje.JPG
Van wat ik heb gezien en (voornamelijk) heb gelezen is de top 3 niet vreemd. Dat Dumf nog op 4 is gekomen ondanks een matige poulefase spreekt overigens boekdelen over de wijze waarop Oranje dit toernooi gepresteerd heeft.
 
Van wat ik heb gezien en (voornamelijk) heb gelezen is de top 3 niet vreemd. Dat Dumf nog op 4 is gekomen ondanks een matige poulefase spreekt overigens boekdelen over de wijze waarop Oranje dit toernooi gepresteerd heeft.
Dat is eigenlijk op basis van die ene wedstrijd tegen de VS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan