Op welke partij ga je stemmen bij de komende verkiezingen?

Op welke partij ga je stemmen bij de komende verkiezingen?

  • VVD

    Stemmen: 6 13,3%
  • D66

    Stemmen: 2 4,4%
  • PVV

    Stemmen: 3 6,7%
  • CDA

    Stemmen: 0 0,0%
  • SP

    Stemmen: 3 6,7%
  • PvdA

    Stemmen: 4 8,9%
  • Groenlinks

    Stemmen: 4 8,9%
  • FvD

    Stemmen: 1 2,2%
  • BBB

    Stemmen: 2 4,4%
  • PvdD

    Stemmen: 6 13,3%
  • Anders (CU, Volt, JA21, SGP, DENK, 50+ of BIJ1)

    Stemmen: 14 31,1%

  • Totaal aantal stemmen
    45
Sowieso VVD wel. De rest van het spectrum is echt extreem links aan worden en alles wat extreem is, is niet goed qua politiek. De VVD is, als ze de lijn doorzetten erg gematigd, maar wel gewoon het beste voor Nederland. (op dit moment) Maar goed, dat is slechts mijn mening en wie ben ik.
 
De rest van het spectrum is echt extreem links aan worden en alles wat extreem is, is niet goed qua politiek.
Je zou juist kunnen stellen dat alle extreme partijen juist goed zijn voor de Nederlandse politiek aangezien zij het midden in balans houden. Volgens mij heet dat het raam van Overton?

Maar ik snap je punt :lol:
 
Sowieso links. Het was jarenlang GL, maar raakte wat uitgekeken op de praatjes van Jesse. Ik heb vorige keer Bij1 gestemd om ze aan een zetel te helpen, omdat ik een stem voor de minderheden in de maatschappij belangrijk vindt. Het zal dit keer denk ik tussen PvdD of de SP/GL fusie gaan, hangt van uiteindelijke partijprogramma's en peilingen af.

Minimaal 1 grote linkse partij, met hoop dat die mee kan regeren zou voor mij geslaagd zijn.
 
Ik deed altijd partij voor de dieren, maar dat is meer een sympathieke stem dan iets relevants, dit jaar gaan er 4 stemmen hier naar Geertje, (mogelijk) de beste optie voor mijn toekomstige portemonnee. Al zijn gelul over moslims hoef je niet bang voor te zijn of op stemmen puur voor dat, daar zal die nooit iets mee kunnen dus daar ligt ik niet van wakker.
Wat gaat Geert voor je doen dan?

Zelf weet ik het echt niet.
 
Als het CDA niet zo anti-Islam was geweest dan hadden ze zeker in deze tijd een enorm potentieel aan achterban onder de Nederlanse moslims. Veel vergelijkbare belangen namelijk: rechten op vrijheid van religie en onderwijs staat enorm onder druk de laatste jaren, ethische kwesties, gezin als hoeksteen etc. Ik begrijp niet waarom christelijke partijen zich zo stevig afzetten tegen moslims terwijl ze veel meer gemeen met elkaar hebben dan bijvoorbeeld met liberale partijen.
Als het CDA niet zo anti-Islam was geweest dan hadden ze zeker in deze tijd een enorm potentieel aan achterban onder de Nederlanse moslims. Veel vergelijkbare belangen namelijk: rechten op vrijheid van religie en onderwijs staat enorm onder druk de laatste jaren, ethische kwesties, gezin als hoeksteen etc. Ik begrijp niet waarom christelijke partijen zich zo stevig afzetten tegen moslims terwijl ze veel meer gemeen met elkaar hebben dan bijvoorbeeld met liberale partijen.
Er zijn bijna 8 mln huishoudens in Nederland waarvan dik 3mln alleenstaanden. Bijna de helft van alle huishoudens is geen gezin. Dus die hoeksteen is er dan wel eentje zonder cement.
 
Ik zie onze Turkse vriendin wel de nieuwe premier worden. Rutte wist natuurlijk al een tijdje dat ie ging stoppen en laat dan zien zogenaamd rechtlijnig te zijn als het over asiel gaat. Dit blijft bij veel rechtse stemmers hangen waardoor de VVD straks weer wat extra stemmen mee snoept. Tel daar de die-hard VVD‘ers en de mensen die graag een vrouwelijke premier zien bij op en ze zijn weer de grootste.

Nou, tot zover mijn glazen bol. :lol:
Dilan lijkt het te worden, al las ik ook dat ze veel verwachten van dat raadslid uit Rotjeknor. Die op dat paard.
 
Wat gaat Geert voor je doen dan?

Zelf weet ik het echt niet.

Dingen die hij belooft, voor het publiek, zijn vaak voordeliger dan wie dan ook uit de politiek. De rest brand hun vingers niet aan hoop geven of brengt alleen negatief nieuws, Geertje heeft vaak dingen waar ik dan als persoon financieel van kan profiteren. Heb ik meer aan dan de loze bullshit van de rest, dus mijn keuze gaat puur op eigen (mogelijk financiële) belangen
 
Dingen die hij belooft, voor het publiek, zijn vaak voordeliger dan wie dan ook uit de politiek. De rest brand hun vingers niet aan hoop geven of brengt alleen negatief nieuws, Geertje heeft vaak dingen waar ik dan als persoon financieel van kan profiteren. Heb ik meer aan dan de loze bullshit van de rest, dus mijn keuze gaat puur op eigen (mogelijk financiële) belangen
Wat voor dingen zijn dat dan?
 
Dingen die hij belooft, voor het publiek, zijn vaak voordeliger dan wie dan ook uit de politiek. De rest brand hun vingers niet aan hoop geven of brengt alleen negatief nieuws, Geertje heeft vaak dingen waar ik dan als persoon financieel van kan profiteren. Heb ik meer aan dan de loze bullshit van de rest, dus mijn keuze gaat puur op eigen (mogelijk financiële) belangen
Zoals dat Geert beloofde dat de AOW-leeftijd niet zou stijgen, maar dat uit t raam gooide toen ie gedoogsteun gaf aan VVD-CDA?
 
Er zijn bijna 8 mln huishoudens in Nederland waarvan dik 3mln alleenstaanden. Bijna de helft van alle huishoudens is geen gezin. Dus die hoeksteen is er dan wel eentje zonder cement.
Zijn nog altijd dus 5 miljoen huishoudens met kinderen en die 3 miljoen alleenstaanden zijn ook niet door een ooievaar op de wereld gekomen. Ik ben ervan overtuigd dat gezonde families een gezonde maatschappij oplevert. Een gezin is een mini maatschappij. Een kind leert daar hoe die zich moet verhouden tiv anderen, leren delen, leren met kritiek omgaan etc. Hoeksteen vind ik een rare typering. Ik zou het eerder fundering noemen van de samenleving.

En de individualisering die jij beschrijft hangt niet voor niets samen met toenemende depressies en eenzaamheid. Wij zijn kuddedieren, sociale wezens. Het is niet gezond om als einzelganger te leven
 
Terug
Bovenaan Onderaan