Natuur en milieu

we hebben het niet over iets, maar gewoon de helft meer. De hele manier van meten is gewoon achterhaald en totaal niet relevant met de werkelijkheid.

Klopt, hoewel ik er nog niet achter ben hoe ze de 'echte weg' metingen hebben gedaan. De rekenkamer wijst in hun rapport door naar het een ICCT rapport, die ik nu aan het doorscrollen ben. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ze exact gemeten hebben, en hoe ze bijv. compenseren voor de achtergrond. Maar het komt uit al de rapporten uit dat NEDC structureel de uitstoot onderschat, en dat het verschil ook steeds groter wordt (afgezien van de laatste paar jaar uit het rapport).

Geeft aan hoe belangrijk het is om door meer instanties en op meer manieren uitstoot te meten.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet meer met wie ik een korte discussie had over VI omdat het volgens mij in het oude Algemene Nieuwsberichten was en ik het nu niet meer terug kan vinden maar ik was wel benieuwd wat diegene van de uitzending van gisteren vond. Ook geen idee waar ik dit kwijt moet want er is volgens mij niet echt een topic voor niet-voetbal-gerelateerde praatprogramma's, dus dan maar hier. Voor context er zaten twee klimaatdemonstranten in de uitzending.

Ik heb me gelukkig weer helemaal lekker opgevreten :lmao: Wat een leuk 'discussieprogramma' dat Vandaag Inside, je hoeft alleen maar de eerste 4 minuten van hun uitzending van gisteren te bekijken om te zien wat voor een verschrikkelijk programma het is. In het midden van de uitzending als het programma niet eens over klimaat gaat vragen ze iets aan de man van Extinction Rebellion aan de bar over Rutte die dan z'n mening geeft en dan moet René van der Gijp zich toch even afvragen of dit wel bij hun programma past, ik dacht dat het zo'n leuk en goed discussieprogramma was? Andere meningen mogen dus niet bij VI van meneer Van der Gijp? Leuk zo'n meningenprogramma maar er is een groot probleem in dit land als 'het volk' meer waarde hecht aan de mening van René van der Gijp en Johan Derksen dan die van klimaatwetenschappers als het gaat om klimaatproblematiek. Maar Jort Kelder zei het aan het einde van het programma goed, als je over 30 jaar naar de uitzending terugkijkt zal je zien dat zij gelijk hebben. Helaas lijkt me de kans klein dat Dersen en vd Gijp er dan nog zijn om dáár een mening over te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet meer met wie ik een korte discussie had over VI omdat het volgens mij in het oude Algemene Nieuwsberichten was en ik het nu niet meer terug kan vinden maar ik was wel benieuwd wat diegene van de uitzending van gisteren vond. Ook geen idee waar ik dit kwijt moet want er is volgens mij niet echt een topic voor niet-voetbal-gerelateerde praatprogramma's, dus dan maar hier. Voor context er zaten twee klimaatdemonstranten in de uitzending.

Ik heb me gelukkig weer helemaal lekker opgevreten :lmao: Wat een leuk 'discussieprogramma' dat Vandaag Inside, je hoeft alleen maar de eerste 4 minuten van hun uitzending van gisteren te bekijken om te zien wat voor een verschrikkelijk programma het is. In het midden van de uitzending als het programma niet eens over klimaat gaat vragen ze iets aan de man van Extinction Rebellion aan de bar over Rutte die dan z'n mening geeft en dan moet René van der Gijp zich toch even afvragen of dit wel bij hun programma past, ik dacht dat het zo'n leuk en goed discussieprogramma was? Andere meningen mogen dus niet bij VI van meneer Van der Gijp? Leuk zo'n meningenprogramma maar er is een groot probleem in dit land als 'het volk' meer waarde hecht aan de mening van René van der Gijp en Johan Derksen dan die van klimaatwetenschappers als het gaat om klimaatproblematiek. Maar Jort zei het aan het einde van het programma goed, als je over 30 jaar naar de uitzending terugkijkt zal je zien dat zij gelijk hebben. Helaas lijkt me de kans klein dat Dersen en vd Gijp er dan nog zijn om dáár een mening over te hebben.
Vooral vd Gijp is een nogal simpel figuur die niet in staat is complexe maatschappelijke problemen te duiden. Je moet je afvragen wat zijn meerwaarde in dit soort discussies is.
Derksen is de typische stereotype boomer die de wereld sowieso niet meer snapt maar in ieder geval zijn mening nog onderbouwd.
 
Vooral vd Gijp is een nogal simpel figuur die niet in staat is complexe maatschappelijke problemen te duiden. Je moet je afvragen wat zijn meerwaarde in dit soort discussies is.
Derksen is de typische stereotype boomer die de wereld sowieso niet meer snapt maar in ieder geval zijn mening nog onderbouwd.

Maar wat me dan vooral zo tegenvalt is dat die mensen in de ogen van Vd Gijp niets meer goed kunnen doen. Hij mag wel z'n mening over Rutte geven maar die mensen passen dan meteen niet meer bij het programma? In mijn ogen symboliseert hij het grote probleem in onze samenleving als het gaat om klimaatproblematiek, als hij er maar niet naar luistert dan bestaat het ook niet. Alleen verstoort het demonsteren op de A12 dat, want dan komt het weer in het nieuws en dan moet hij er weer aan denken en aan tafel een mening over hebben. Hij zegt het zelf 'laat ze daar lekker zitten, ik rijd wel om' oftewel: besteed maar gewoon geen aandacht aan ze. Want dan bestaan ze voor hem niet, want dan bestaat het probleem voor hem niet. Maar meneer Vd Gijp moet zich eens realiseren dat niet iedereen een miljonair met een luxeleventje is die het gros van de problemen niet meer mee gaat maken.
 
Maar wat me dan vooral zo tegenvalt is dat die mensen in de ogen van Vd Gijp niets meer goed kunnen doen. Hij mag wel z'n mening over Rutte geven maar die mensen passen dan meteen niet meer bij het programma? In mijn ogen symboliseert hij het grote probleem in onze samenleving als het gaat om klimaatproblematiek, als hij er maar niet naar luistert dan bestaat het ook niet. Alleen verstoort het demonsteren op de A12 dat, want dan komt het weer in het nieuws en dan moet hij er weer aan denken en aan tafel een mening over hebben. Hij zegt het zelf 'laat ze daar lekker zitten, ik rijd wel om' oftewel: besteed maar gewoon geen aandacht aan ze. Want dan bestaan ze voor hem niet, want dan bestaat het probleem voor hem niet. Maar meneer Vd Gijp moet zich eens realiseren dat niet iedereen een miljonair met een luxeleventje is die het gros van de problemen niet meer mee gaat maken.
Nogmaals. Vd Gijp is een simpele man. Geen scholing gehad. Amper op de hoogte van maatschappelijke ontwikkelingen met ook psychische issues. Hij zit daar aan de verkeerde tafel. Hij moet het gewoon lekker over voetbal hebben en zn poep en plas niveau etaleren. Hij zet zichzelf daarmee in een positie die ie niet aankan. Vandaar dat ie verveeld gaat doen als het over dit soort zaken gaat. Hij snapt het gewoon niet goed, daar is ie niet toe in staat. Is niet erg, ik zou ook.niet aan een openbare discussie mee gaan doen over bijvoorbeeld quantum fisica bijvoorbeeld. Omdat ik daar nul verstand van heb. Gijp kan dit soort onderwerpen qua intelligentie gewoon niet aan.
 
Wat doet dat ertoe?
Dat ie alles bij elkaar niet in staat is om langdurig wat serieuzere maatschappelijke problemen te bespreken zoals milieu vraagstukken. Hij kan dat gewoon niet door allerlei zaken. Zn infantiele psyche heeft daar ook mee te maken.
 
Dat ie alles bij elkaar niet in staat is om langdurig wat serieuzere maatschappelijke problemen te bespreken zoals milieu vraagstukken. Hij kan dat gewoon niet door allerlei zaken. Zn infantiele psyche heeft daar ook mee te maken.
Onzin, angststoornis is niet relevant voor je mening
 
Uugh - dus schijnbaar n meerderheid voor het fors inzetten op kernenergie om de co2 doelen te halen.

Ik deel die mening/wens allerminst. Voor n deel door de haalbaarheid en prijs om t van de grond te krijgen, en groter deel voor mijn bezwaren qua afval en vervuild materiaal en nog veel meer om de manier waarop deze zogenaamd “schone” brandstof gewonnen word. https://decorrespondent.nl/3637/in-...verwerkt/9382c4f8-4472-07a9-1c06-a7f443973ff6
 
Uugh - dus schijnbaar n meerderheid voor het fors inzetten op kernenergie om de co2 doelen te halen.

Ik deel die mening/wens allerminst. Voor n deel door de haalbaarheid en prijs om t van de grond te krijgen, en groter deel voor mijn bezwaren qua afval en vervuild materiaal en nog veel meer om de manier waarop deze zogenaamd “schone” brandstof gewonnen word. https://decorrespondent.nl/3637/in-...verwerkt/9382c4f8-4472-07a9-1c06-a7f443973ff6

Doet me goed te lezen dat er nog iemand is die er hetzelfde over denkt.

Komt bij dat CO2 doelen gehaald moeten worden lang voordat er überhaupt 1 kerncentrale kan draaien.
Afgelopen week was het rapport van Tennet ook helder. 2035 is niet haalbaar.
(Ok, past onder kopje haalbaarheid)

En al dat geld dat er in gepompt moet worden, wat niet meer naar andere oplossingen kan.
 
Ook is er vandaag een meerderheid bereikt om tegen de natuurherstelwet te stemmen, zonder dat een rapport over deze wet in de kamer behandeld is. En kregen we de situatie dat kabinetsleden, waaronder Christianne van der Wal die de motie afraadde, vóór de motie stemden om tegen de wet te gaan stemmen. Mooie poppenkast.
 
Ook is er vandaag een meerderheid bereikt om tegen de natuurherstelwet te stemmen, zonder dat een rapport over deze wet in de kamer behandeld is. En kregen we de situatie dat kabinetsleden, waaronder Christianne van der Wal die de motie afraadde, vóór de motie stemden om tegen de wet te gaan stemmen. Mooie poppenkast.
Nou, dat wordt gezellig. De milieu activisten kunnen in actie komen. Es kijken of vd Plas nog steeds het sentiment snapt als er er uit protest weer een of andere veestal in de fik wordt gestoken
 
Ook is er vandaag een meerderheid bereikt om tegen de natuurherstelwet te stemmen, zonder dat een rapport over deze wet in de kamer behandeld is. En kregen we de situatie dat kabinetsleden, waaronder Christianne van der Wal die de motie afraadde, vóór de motie stemden om tegen de wet te gaan stemmen. Mooie poppenkast.
Nou zal dat weinig verschil maken; de wet is in principe een formaliteit.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Uugh - dus schijnbaar n meerderheid voor het fors inzetten op kernenergie om de co2 doelen te halen.

Ik deel die mening/wens allerminst. Voor n deel door de haalbaarheid en prijs om t van de grond te krijgen, en groter deel voor mijn bezwaren qua afval en vervuild materiaal en nog veel meer om de manier waarop deze zogenaamd “schone” brandstof gewonnen word. https://decorrespondent.nl/3637/in-...verwerkt/9382c4f8-4472-07a9-1c06-a7f443973ff6
Dan zou je zeggen haal het elders en verbeter de omstandigheden bij de winning van Uranium, maar dat klinkt vast te mooi om waar te zijn?
 
Ook is er vandaag een meerderheid bereikt om tegen de natuurherstelwet te stemmen, zonder dat een rapport over deze wet in de kamer behandeld is. En kregen we de situatie dat kabinetsleden, waaronder Christianne van der Wal die de motie afraadde, vóór de motie stemden om tegen de wet te gaan stemmen. Mooie poppenkast.

Idd een poppenkast, opgezet door BBB en NSC om aan de achterban te laten zien dat ze heel erg pro-boer zijn en anti-natuur. Terwijl het puur symbolisch is, want er valt nergens tegens te stemmen door het (demissionaire) kabinet.

Dit is de politieke werkelijkheid van een zeer rechtse kamer. Er gaat nog veel anti-natuur geweld de Tweede kamer in komen.
 
Idd een poppenkast, opgezet door BBB en NSC om aan de achterban te laten zien dat ze heel erg pro-boer zijn en anti-natuur. Terwijl het puur symbolisch is, want er valt nergens tegens te stemmen door het (demissionaire) kabinet.

Dit is de politieke werkelijkheid van een zeer rechtse kamer. Er gaat nog veel anti-natuur geweld de Tweede kamer in komen.
En daarom denk ik dat de milieu activisten zich zullen laten horen. Misschien maar goed ook na dat boeren terreur. Es kijken hoe rechts daarmee omgaat. Als in een nieuwe coalitie het binnenlandse klimaat beleid wordt gekort krijg je ook gedoe met andere milieugroeperingen
 
Laatst bewerkt:
En daarom denk ik dat de milieu activisten zich zullen laten horen. Misschien maar goed ook na dat boeren terreur. Es kijken hoe rechts daarmee omgaat. Als in een nieuwe coalitie het binnenlandse klimaat beleid wordt gekort krijg je ook gedoe met andere milieugroeperingen

Groeperingen die de niet dezelfde middelen hebben als de boeren (trekkers, maar ook financieel met agro industrie als sponsor).
En bovendien nooit dezelfde gewelddadigheid heeft geuit als de boeren. Ook illegaal demonstreren, maar over t algemeen altijd veel vredelievender. Enkelingen daargelaten.

Organisaties als Milieudefensie zijn vol aan t inzetten op rechtspraak en aandeelhoudersvergaderingen.
Greenpeace is globaal gezien ook iets minder fel geworden heb ik t idee. Zijn druk aan het zetten op grote bedrijven, o.m. op plastic polution.
Die gaan zich ook nu niet zomaar in het extremere begeven. Dat ondermijnt hun huidige strategieën.

Er zullen denk ik pas echt heftige dingen gaan gebeuren vanuit die hoek als er verbinding met antifa en aanverwanten gezocht gaat worden.

Niet geheel ondenkbaar, met een zeer rechtse regering waarvan iig 1 partij op onderdelen fascistische trekken heeft (zeker vanuit ultra-links perspectief). Als die regering ook allerlei klimaat en natuurwetgeving de sloot inflikkert, kunnen die groepen wellicht samen komen.

Maar ik zie t binnen afzienbare tijd niet gebeuren.

Ik hoop wel op grotere reuring, overigens. Als dat zonder geweld kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan