Luuk de Jong is naar mijn mening een echte Eredivisie spits. Gewoon iemand die het van zijn kopkracht moet hebben en af en toe op de juiste plek staat. Goed genoeg voor de Eredivisie maar we hebben gezien dat op hoger niveau (Barcelona) het wel minder gaat
 
Luuk de Jong is naar mijn mening een echte Eredivisie spits. Gewoon iemand die het van zijn kopkracht moet hebben en af en toe op de juiste plek staat. Goed genoeg voor de Eredivisie maar we hebben gezien dat op hoger niveau (Barcelona) het wel minder gaat
Maar als dat het argument is, dan zijn er nog maar heel weinig spelers goed genoeg voor Oranje.
 

Dus ik mag nooit meer het stadion meer in. Of toch wel?

+ Een ijzersterke kopper (hopelijk wordt hij evengoed heel gezond, heel oud, want wat een klappen moeten die kopballen zijn)
+ een steeds beter wordende 1x raken kaatser
-heel weinig snelheid voor een topspits, dus in de counter heb je niet veel aan hem. Dus ook in de diepte aanspelen werkt niet, oftewel zeer statisch.
+dit jaar een geweldige neus voor positie voor de afvallende bal
-en tenslotte een matige balbehandeling/handelingssnelheid voor een topspits.
+voorbeeldige aanvoerder voor ploeg en pers.

4-2 in de pluspunten.
 
Maar als dat het argument is, dan zijn er nog maar heel weinig spelers goed genoeg voor Oranje.
Het is meer zo dat de kwaliteit van Oranje niet meer is wat het was. Het is zelfs zo slecht dat we Pasveer mee namen naar het WK. Luuk is een van de weinige goede opties in de spits bij Oranje.
 

Dus ik mag nooit meer het stadion meer in. Of toch wel?

+ Een ijzersterke kopper (hopelijk wordt hij evengoed heel gezond, heel oud, want wat een klappen moeten die kopballen zijn)
+ een steeds beter wordende 1x raken kaatser
-heel weinig snelheid voor een topspits, dus in de counter heb je niet veel aan hem. Dus ook in de diepte aanspelen werkt niet, oftewel zeer statisch.
+dit jaar een geweldige neus voor positie voor de afvallende bal
-en tenslotte een matige balbehandeling/handelingssnelheid voor een topspits.
+voorbeeldige aanvoerder voor ploeg en pers.

4-2 in de pluspunten.
Er zijn meer punten dan de lijst die je samengesteld hebt. Duel Kracht of conditie zie ik bijvoorbeeld hier niet tussen staan.
 

Dus ik mag nooit meer het stadion meer in. Of toch wel?

+ Een ijzersterke kopper (hopelijk wordt hij evengoed heel gezond, heel oud, want wat een klappen moeten die kopballen zijn)
+ een steeds beter wordende 1x raken kaatser
-heel weinig snelheid voor een topspits, dus in de counter heb je niet veel aan hem. Dus ook in de diepte aanspelen werkt niet, oftewel zeer statisch.
+dit jaar een geweldige neus voor positie voor de afvallende bal
-en tenslotte een matige balbehandeling/handelingssnelheid voor een topspits.
+voorbeeldige aanvoerder voor ploeg en pers.

4-2 in de pluspunten.
Dit seizoen:
17 wedstrijden Eredivisie 15 goals 7 assists.
4 wedstrijden CL kwalificatie 5 goals 2 assists
5 wedstrijden CL 2 goals

Goed genoeg. :cool:
 
Maar als dat het argument is, dan zijn er nog maar heel weinig spelers goed genoeg voor Oranje.
Dat klopt ook. Daarom zitten we ook met zo'n aanvallend matige selectie, maar tegenwoordig mag je al een haasje ophalen als je 1 goede wedstrijd hebt gespeeld voor Ajax in de Eredivisie.
 
Zou mooi zijn als hij alsnog de topscorerstitel voor de neus van die Griek en Mexicaan wegsleept. Daarnaast nog even lekker doorgaan met stijgen op de topscorer lijst aller tijden van de Eredivisie en de 2e plek wat betreft meeste officiele goals voor PSV nog even wat verder aanscherpen.

Vooral voor die valmexicaan. Wat een kudtjong is dat zeg.
 
De commentator had het er over dat Skiete Willy tegen 37 tegenstanders had gescoord en eenzaam aan de top stond in dat klassement.
Nou vind ik die vent een irritante kwast, dus geloof m niet per se. Maar 1 vd 2 liegt. OptaJohan of meneer Blauw.
Of ik heb m verkeerd begrepen. Kan ook
Beide is waar. In absolute aantallen heeft Skiete tegen meer tegenstanders in de eredivisie gescoord. Namelijk 37. Maar blijkbaar waren er meer clubs waar hij tegen gespeeld heeft. Dus zijn score is niet 100%.

Luuk leeft in een andere tijd waardoor er minder teams (door de jaren heen) in de eredivisie komen. Het is moeilijker om te promoveren. Hij heeft minder teams als mogelijke tegenstanders gehad maar heeft wel tegen ze allemaal gescoord
 
Zou mooi zijn als hij alsnog de topscorerstitel voor de neus van die Griek en Mexicaan wegsleept. Daarnaast nog even lekker doorgaan met stijgen op de topscorer lijst aller tijden van de Eredivisie en de 2e plek wat betreft meeste officiele goals voor PSV nog even wat verder aanscherpen.
Gimenez heeft al niet gescoord vandaag dus dat is al mooi
 
Wat ik raar vind. Je scoort als spits een hat trick en een assist en je krijgt van VI slechts een 8.

Dat hij geen tien krijgt prima. Maar een 9 zou je toch wel verwachten? Of ik dan te lief voor Luuk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan