Ismael Saibari (M)

Durf wel te stellen dat onze jeugdopleiding inmiddels het niveau van de Rigo's, Paal, Koch en de van der Wijsjes ver voorbij is. Met Depay, Malen, Bergwijn, Madueke, Gakpo en nu Bakayoko hebben we een mooie en waardevolle reeks aan talentvolle buitenspelers opgeleid.
Doen we goed inderdaad. Koch debuteerde trouwens in 2015 en Rigo in 17/18? Toen zat Bergwijn er ook bij.

Is dat echt voorbij? Volgens mij hoort het er een beetje er bij dat niet alle talenten het redden tot basis waardige spelers, omdat het er zo veel zijn. Een Malen of Gakpo komt minder voor. Een Tamata, Paal, of nu Ledezma of Oppegard zie je vaker.
Denk dat deze ontwikkeling is geboren uit noodzaak. Voorheen kon PSV de grootste talenten uit de eredivisie (Cocu, Van Bommel, Robben etc) met gemak kopen. Op een gegeven moment werden zulke talenten onbetaalbaar en is PSV zich meer gaan richten op jeugd. Al krijgen de jeugdscouts van mij meer credits voor de knappe resultaten dan de opleiders/trainers, want een Malen, Bergwijn, Madueke, Bakayoko en Saibari zijn op vrij late leeftijd naar psv gekomen.
Misschien lopen er minder van dat soort spelers rond (kwaliteitsniveau Cocu, Bommel en een piepjonge Robben) en is de timing/route anders (Van Dijk bij Groningen) of scouting (Madueke bijvoorbeeld) anders?

Dumfries is een talent die haalbaar bleek, met Maher dachten we een mogelijke topper binnengehaald te hebben.
Veerman was te betalen, ik wilde de ook nog erg jonge Malen of Simons noemen maar die haalden we niet uit de Eredivisie. Drommel was misschien een wat groter talent uit de Eredivisie. Doan was een talent. Maar geen van allen een Bommel, Cocu (was wat ouder) of Robben. Wel kaliber Eredivisie talent, misschien valt Propper er ook nog onder. Kaliber Robben is sowieso erg uniek, die haalde echt een heel hoog niveau.
 
Doen we goed inderdaad. Koch debuteerde trouwens in 2015 en Rigo in 17/18? Toen zat Bergwijn er ook bij.

Is dat echt voorbij? Volgens mij hoort het er een beetje er bij dat niet alle talenten het redden tot basis waardige spelers, omdat het er zo veel zijn. Een Malen of Gakpo komt minder voor. Een Tamata, Paal, of nu Ledezma of Oppegard zie je vaker.

We hebben een andere interpretatie bij het woord voorbij, en misschien is het mijn fout en had er een spatie tussen gemoeten. Ik bedoelde niet dat de tijd voorbij is dat dit soort spelers uit onze jeugdopleiding rollen maar dat jeugdopleiding dit niveau inmiddels achter zich heeft gelaten en ook grotere talenten kan afleveren. We zijn dus voorbij dat niveau.
 
We hebben een andere interpretatie bij het woord voorbij, en misschien is het mijn fout en had er een spatie tussen gemoeten. Ik bedoelde niet dat de tijd voorbij is dat dit soort spelers uit onze jeugdopleiding rollen maar dat jeugdopleiding dit niveau inmiddels achter zich heeft gelaten en ook grotere talenten kan afleveren. We zijn dus voorbij dat niveau.
Als aanvulling op je post en niet als discussie gemeend!

Het is ook wel een kwestie van pure mazzel, lijkt het wel.
Scamacca, Gakpo-Teze-Obispo, Ihatteren, Rigo en nu Land. Toptalenten en werkers in verschillende jaargangen, maar of het er dan uiteindelijk uitkomt is vers drie. En komt het er niet uit, ziet zo’n jaargang (en dus de opleiding) er meteen slecht uit. Als je dan ook talenten uit een grijs verleden uit bv 2004 en 2009 op 1 hoop gooit in de tijd wordt het enigszins appels en peren vergelijken.

Van Nassoh verwacht je meer maar blijft nu toch wel hangen, bij Saibari gebeurde het omgekeerde. Dat hij zó door zou breken had ik twee jaar geleden echt niet verwacht. (Liep zich vaak vast, kon niet schieten, alles in 1 tempo in combinatie met lichaamsbouw etc)
Oftewel een voltreffer. Maar is daardoor de opleiding van PSV nou zo goed?

Wel goed in vergelijking met 20 jaar geleden. Me dunkt dat de eerste divisie sterk heeft geholpen waar PSV nu staat met de jeugd. Alsof PSV gedwongen werd om een jeugdplan te hebben en het nu ook serieus oppakt.
 
Laatst bewerkt:
Als aanvulling op je post en niet als discussie gemeend!

Het is ook wel een kwestie van pure mazzel, lijkt het wel.
Scamacca, Gakpo-Teze-Obispo, Ihatteren, Rigo en nu Land. Toptalenten en werkers in verschillende jaargangen, maar of het er dan uiteindelijk uitkomt is vers drie. En komt het er niet uit, ziet zo’n jaargang (en dus de opleiding) er meteen slecht uit. Als je dan ook talenten uit een grijs verleden uit bv 2004 en 2009 op 1 hoop gooit in de tijd wordt het enigszins appels en peren vergelijken.

Van Nassoh verwacht je meer maar blijft nu toch wel hangen, bij Saibari gebeurde het omgekeerde. Dat hij zó door zou breken had ik twee jaar geleden echt niet verwacht. (Liep zich vaak vast, kon niet schieten, alles in 1 tempo in combinatie met lichaamsbouw etc)
Oftewel een voltreffer. Maar is daardoor de opleiding van PSV nou zo goed?

Wel goed in vergelijking met 20 jaar geleden. Me dunkt dat de eerste divisie sterk heeft geholpen waar PSV nu staat met de jeugd. Alsof PSV gedwongen werd om een jeugdplan te hebben en het nu ook serieus oppakt.
Er is natuurlijk sinds het bijna faillissement heel veel geïnvesteerd in de jeugdteams. Je zegt gedwongen maar het was min of meer een gedwongen keuze door omstandigheden toen..
 
Begrijp ik nou dat Saibari door Barca of PSG op te halen is voor het schamele bedrag van € 20 mln?
Belachelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan