Formule 1

Max Verstappen wint de Grand Prix van China. Met speels gemak.

1 Verstappen
2 Norris
3 Perez
4 Leclerc
5 Sainz
6 Russell
7 Alonso
8 Piastri
9 Hamilton
10 Hulkenberg
Geweldig raceweekend, en zijn er nu nog races over die op de kalender staan die VER niet gewonnen heeft?
 

'Verstappen beslist na Miami over overstap naar Mercedes, wil Newey en Marko meenemen'​



De beslissing valt dan tussen 5 mei en 19 mei.
 
Laatst bewerkt:

'Verstappen beslist na Miami over overstap naar Mercedes, wil Newey en Marko meenemen'​



De beslissing valt dan tussen 5 mei en 19 mei.
Waarom zou ie in 2025 naar Mercedes gaan? Alsof zij die wagen na dit seizoen ineens op de rit gaan krijgen.
 
Waarom zou ie in 2025 naar Mercedes gaan? Alsof zij die wagen na dit seizoen ineens op de rit gaan krijgen.
Al voortbordurend op het vertrek van Newey die waarschijnlijk een jaar niets gaat doen en dan in 2026 naar Mercedes kan gaan.
In 2026 zijn er rigoureuze wijzigingen in de regelementen. Met een door Newey ontworpen Mercedes kan Mercedes in 2026 met Max Verstappen als coureur zomaar weer de wereldtitel.
pakken. Het zou helemaal een stunt zijn als Max Verstappen in de Mercedes in 2025 ook de titel haalt.
 
Al voortbordurend op het vertrek van Newey die waarschijnlijk een jaar niets gaat doen en dan in 2026 naar Mercedes kan gaan.
In 2026 zijn er rigoureuze wijzigingen in de regelementen. Met een door Newey ontworpen Mercedes kan Mercedes in 2026 met Max Verstappen als coureur zomaar weer de wereldtitel.
pakken. Het zou helemaal een stunt zijn als Max Verstappen in de Mercedes in 2025 ook de titel haalt.
Andere geruchten gaan dat Newey naar Ferrari zou gaan, maar dat er contractueel vastgelegd zou zijn dat Newey, mocht hij na dit seizoen vertrekken, het seizoen erop niet bij een andere werkgever aan de slag kan, maar het seizoen daarna pas weer, en dat hij wellicht voor pensioen zou kiezen aangezien hij al 70+ is.
 
Andere geruchten gaan dat Newey naar Ferrari zou gaan, maar dat er contractueel vastgelegd zou zijn dat Newey, mocht hij na dit seizoen vertrekken, het seizoen erop niet bij een andere werkgever aan de slag kan, maar het seizoen daarna pas weer, en dat hij wellicht voor pensioen zou kiezen aangezien hij al 70+ is.
Newey kan zelf kiezen. Hij zit in een luxe positie. Ik denk dat Newey in 2026 bij elk team welkom is.
Adrian Newey is overigens nog geen 70+. Hij is 65 jaar oud.
 
Laatst bewerkt:
Zou voor de neutrale kijker (die zijn hier niet veel geloof ik) best prettig zijn als Max bij een minder team zou gaan rijden. Ik hou wel van wedstrijden waar ergens om gevochten word.
 
Al voortbordurend op het vertrek van Newey die waarschijnlijk een jaar niets gaat doen en dan in 2026 naar Mercedes kan gaan.
In 2026 zijn er rigoureuze wijzigingen in de regelementen. Met een door Newey ontworpen Mercedes kan Mercedes in 2026 met Max Verstappen als coureur zomaar weer de wereldtitel.
pakken. Het zou helemaal een stunt zijn als Max Verstappen in de Mercedes in 2025 ook de titel haalt.
Hij heeft ongetwijfeld invloed gehad maar ik vraag me af in hoeverre Newey nog wat met het ontwerp van de Red Bull te maken heeft. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de auto voornamelijk uit de koker van Wache komt.
Zou voor de neutrale kijker (die zijn hier niet veel geloof ik) best prettig zijn als Max bij een minder team zou gaan rijden. Ik hou wel van wedstrijden waar ergens om gevochten word.
Ik wel hoor. Tuurlijk als Nederlander hoop ik dat Verstappen wint, maar als hij niet mee zou doen maakt het me echt niet uit hoor.
Al voortbordurend op het vertrek van Newey die waarschijnlijk een jaar niets gaat doen en dan in 2026 naar Mercedes kan gaan.
In 2026 zijn er rigoureuze wijzigingen in de regelementen. Met een door Newey ontworpen Mercedes kan Mercedes in 2026 met Max Verstappen als coureur zomaar weer de wereldtitel.
pakken. Het zou helemaal een stunt zijn als Max Verstappen in de Mercedes in 2025 ook de titel haalt.
2026 is wel een dingetje natuurlijk. Als de ontwikkeling van de motor voor de Red Bull inderdaad tegenvalt zoals de geruchten doen vermoeden dan zou Verstappen best eens kunnen verkassen. Schijnt een clausule te hebben in zijn contract die dat mogelijk maakt. Zou dan eerder verwachten dat hij naar Aston Martin zou gaan aangezien die in 2026 met de Honda motoren gaan rijden. Maar nu Alonso bijgetekend heeft en Stroll waarschijnkijk niet door papa aan de kant wordt gezet (las ergens dat het project Aston Martin om Stroll heen gebouwd is) is die kans zo goed als nul.
Ik denk als je Verstappen nu in de Mercedes zou zetten dat hij ee betere resultaten mee neerzet dan Hamilton en Russel nu doen. Max js gewoon van een andere planeet momenteel.
 

'Red Bull Racing sluit opmerkelijke deal met Adrian Newey: dit gaat er gebeuren'​


F1-Insider meldt dat Red Bull verrassend genoeg akkoord lijkt te zijn gegaan met een uiterst gunstig scenario voor Newey. Volgens het medium heeft de hoofdontwerper weten af te dwingen dat hij vroegtijdig onder zijn contract uit kan en dat ook de clausule vervalt. "Dit zou betekenen dat Newey eerder voor zijn potentiële nieuwe werkgever Ferrari aan de slag kan en kan meewerken aan de ontwikkeling van de auto voor 2026, die geheel volgens de nieuwe reglementen zal worden ontworpen. Voorheen was dit een specialiteit van het Britse meesterbrein", zo valt te lezen.

 

'Red Bull Racing sluit opmerkelijke deal met Adrian Newey: dit gaat er gebeuren'​


F1-Insider meldt dat Red Bull verrassend genoeg akkoord lijkt te zijn gegaan met een uiterst gunstig scenario voor Newey. Volgens het medium heeft de hoofdontwerper weten af te dwingen dat hij vroegtijdig onder zijn contract uit kan en dat ook de clausule vervalt. "Dit zou betekenen dat Newey eerder voor zijn potentiële nieuwe werkgever Ferrari aan de slag kan en kan meewerken aan de ontwikkeling van de auto voor 2026, die geheel volgens de nieuwe reglementen zal worden ontworpen. Voorheen was dit een specialiteit van het Britse meesterbrein", zo valt te lezen.

"RBR sluit opmerkelijke deal" :unsure: Bij een 'deal' komen beide partijen toch tot een soort van compromis, maar volgens deze berichtgeving mag ie gewoon flierefluitend aan de slag bij Ferrari om de aero van de nieuwe auto van 2026 te gaan ontwerpen. Klinkt niet echt als een verstandige zet van RBR.
 
Ik heb echt geen enkel probleem met Viaplay. Werkt toch prima?
Werkt inderdaad prima, maar als ze verder in financiële problemen komen zullen ze de prijs flink laten stijgen.
Een contract van 5 jaar is lang. Ik moet nog zien of ze het überhaupt zolang gaan redden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan