Formule 1

Norris krijgt zijn tijd terug. Norris op pole postion.
1 Norris
2 Hamilton
3 Alonso
4 Verstappen
5 Sainz
6 Perez
7 Leclerc

Het gaat een leuke sprintrace worden.
 
Norris krijgt zijn tijd terug. Norris op pole postion.
1 Norris
2 Hamilton
3 Alonso
4 Verstappen
5 Sainz
6 Perez
7 Leclerc

Het gaat een leuke sprintrace worden.
5 verschillende teams op de eerste 5 startplaatsen met de relatief snellere Red Bull en Ferrari achter de Mclaren, Mercedes en Aston Martin. Kan een leuke sprintrace worden morgen ochtend vroeg.
 
Ik kijk bijna alles live maar deze gaat toch echt in de replay op een iets normaler tijdstip voor de zaterdagochtend. Wel even aan denken dat ik niet op automatische piloot teletekst aan zet 's morgens.
 
Max Verstappen wint de sprintrace in Shanghai met overmacht.

1 Verstappen
2 Hamilton
3 Perez
4 Leclerc
5 Sainz
6 Norris
7 Piastri
8 Russell
9 Zhou
10 Magnussen
 
De DRS-train achter Alonso heeft Max ook wel geholpen natuurlijk. In het begin kon Sainz nog wel aandringen, maar toen het batterijprobleem was opgelost was het een gelopen koers.

Het slot was weer geweldig. Mooie sprintrace gezien. Kwali kan ik niet live bekijken, maar daar verwacht ik ook weer vuurwerk en weerstand van met name de Ferrari's en McLaren's. En hopelijk Alonso!
 
Sainz crasht in Q2. Hij komt te ver uit de laatste bocht voor de finish en slipt naar de andere kant van de baan tegen de vangrail. Hij kan wel nog een ronde rijden en naar de pits rijden zonder voorvleugel. Rode vlag situatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan