Feyenoord - PSV | Zondag 3 december | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik dacht waarom ook niet, ik ga een paar weken later de samenvatting van Feyenoord-PSV nog eens kijken. Kruitdampen opgetrokken.
Mede met de woorden van LdJ afgelopen weekend in het achterhoofd dat zijn nek dubbel klapte na een bewuste beuk in de rug van AZ/de Wit en dat hij vond dat scheidsrechters de spelers eens moeten beschermen tegen acties a la Hartman tegen Teze.

Zoals ik nu naar die actie van Hartman kijk is het: DONKERrood.

Geel is lachwekkend. Echt stuitend lachwekkend.
Dan is niets, zoals nu, beter te billijken.
Ja, dat zei je toen ook al. En ook toen was ik het niet met je eens. Nu dus nog steeds niet.
 
Klopt. Niet op de bal, Hartman lijkt ook niet op de bal te mikken.
Daarmee wel een mooi tegenargument tegen iedereen die zegt dat Bakayoko niet mee had mogen spelen.
Ja, en typisch alweer dat het gevalletje Bakayoko wel - zelfs bij een enkeling hier - en de aanslag op Teze vrijwel geen media aandacht kreeg.
Terwijl nadien ook Luuk weer enkele nauwelijks bestrafte klappen heeft moeten incasseren. Zoals bij AZ zondag j.l.
En dat dus eens echt aangepakt zou moeten worden.
 
Ja, dat zei je toen ook al. En ook toen was ik het niet met je eens. Nu dus nog steeds niet.
Dat zei je toen ook al.

Ik denk dat LdJ eerder een punt heeft met zijn interview na AZ dan jij.

Doordat Hartman niets krijgt, heeft De Wit een vrijbrief. Met geel zelfs ook. Daarom kan De Wit zo’n bewuste elleboog in de rug zeker wel wagen.

Als Hartman rood krijgt, doet De Wit het waarschijnlijk niet.
 
Dat zei je toen ook al.

Ik denk dat LdJ eerder een punt heeft met zijn interview na AZ dan jij.

Doordat Hartman niets krijgt, heeft De Wit een vrijbrief. Met geel zelfs ook. Daarom kan De Wit zo’n bewuste elleboog in de rug zeker wel wagen.

Als Hartman rood krijgt, doet De Wit het waarschijnlijk niet.
Wat in de overtreding mbt Teze vind jij precies rood waard?
 
Wat in de overtreding mbt Teze vind jij precies rood waard?
Alles.
Onbesuisd.
Intensiteit.
Snelheid.
Meer voor de speler gaan dan voor de bal.
De elleboog in de rug.
Het compleet los zijn van de grond van Hartman, oftewel volle gewicht plus volle snelheid.
Hartman kijkt zelfs even naar Teze en niet naar de bal, oftewel hij wist waar Teze was, oftewel ook nog eens een bewuste actie.
De kwetsbaarheid van Teze die geen ogen in zijn rug heeft.
De anderhalve meter lancering van Teze.
De klap die Teze met zijn hoofd op het gras maakt, omdat hij zich niet kon wapenen voor de impact.
De plek op het veld.

Elk onderdeel is al kaartwaardig.
Het totaalplaatje: meer dan rood.

Het op het laatste moment zijwaarts indraaien. Dat is misschien nog wel het duidelijkst. Dat is echt bewust gedaan om hetzij zichzelf te beschermen, hetzij Teze te beschadigen. Of beide. En dat is rood.
 
Laatst bewerkt:
Alles.
Onbesuisd.
Intensiteit.
Snelheid.
Meer voor de speler gaan dan voor de bal.
De elleboog in de rug.
Het compleet los zijn van de grond van Hartman, oftewel volle gewicht plus volle snelheid.
Hartman kijkt zelfs even naar Teze en niet naar de bal, oftewel hij wist waar Teze was, oftewel ook nog eens een bewuste actie.
De kwetsbaarheid van Teze die geen ogen in zijn rug heeft.
De anderhalve meter lancering van Teze.
De klap die Teze met zijn hoofd op het gras maakt, omdat hij zich niet kon wapenen voor de impact.
De plek op het veld.

Elk onderdeel is al kaartwaardig.
Het totaalplaatje: meer dan rood.
Ik pak later de regels er wel even bij. Hier word ik ook niet veel wijzer van. Wordt vervolgd
 
Ik pak later de regels er wel even bij. Hier word ik ook niet veel wijzer van. Wordt vervolgd
Tip.
Ik zou als ik jou was mijn post, waarin ik duidelijk in volgorde van actiemomenten duid waarom ik het rood vind en daarmee netjes antwoord geef op je vraag, in deeltjes opknippen en dat dan weerleggen met de reglementen die je nu aan het opzoeken bent.

Vind je het heel erg als ik dat niet ga lezen en het verder wel geloof (met je).
 
Tip.
Ik zou als ik jou was mijn post, waarin ik duidelijk in volgorde van actiemomenten duid waarom ik het rood vind en daarmee netjes antwoord geef op je vraag, in deeltjes opknippen en dat dan weerleggen met de reglementen die je nu aan het opzoeken bent.

Vind je het heel erg als ik dat niet ga lezen en het verder wel geloof (met je).
Niet nu. Ik ben eigenlijk aan het werk. Ik check even of een body check rood is. Als je het niet erg vindt heb ik nogal twijfels over jouw persoonlijke mening hierover. Ik kom erop terug
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan